چرا مردم از رابط کاربری Google Analytics 4 متنفرند؟
انتشار: تیر 16، 1402
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

چرا مردم از رابط کاربری Google Analytics 4 متنفرند؟


بازاریابان از رابط کاربری Google Analytics 4 (UI) راضی نیستند.

در واقع، رسانه های اجتماعی مملو از شکایات در مورد جایگزینی Universal Analytics شده اند – اما نگرانی ها در مورد رابط کاربری است که بر گفتگو غالب بوده است.

بنابراین، آیا واقعاً رابط کاربری GA4 آنقدر بد است که برخی ادعا می کنند؟ ما با سه کارشناس بازاریابی دیجیتال صحبت کردیم تا بفهمیم…

"قابلیت استفاده ضعیف است - اما منتظر بمانید!"

جانت دریسکول میلر، رئیس و مدیر عامل بازاریابی موجو، از طرفداران رابط کاربری GA4 نیست، اما می گوید: «این وحشتناک نیست». او معتقد است مشکلاتی که پیش می آیند به دلیل جدید و متفاوت بودن پلتفرم با Universal Analytics است. او به Search Engine Land می گوید: «فکر نمی کنم گوگل با قابلیت استفاده در طراحی رابط کار چندان خوبی انجام دهد.

  • تنظیمات و چیدمان بصری نیستند – «به عنوان مثال، اگر یک گزارش Explorations ایجاد می کنید، ابتدا باید ابعاد و معیارهایی را که می خواهید از آن ها استخراج کنید در ستون تنظیمات اول وارد کنید، سپس از آن ها به ستون دوم بکشید که تجسم داده های شما را ایجاد می کند. این مطمئناً با UA متفاوت است و لزوماً برای کاربران جدید خیلی واضح نیست.
  • گوگل باید تغییراتی ایجاد کند – «فکر می کنم در اینجا برای اکثر کاربران قدرتمند Google Analytics صحبت می کنم، آنها واقعاً باید ویژگی Annotations را دوباره اضافه کنند. این یک ویژگی UA عالی بود و احتمالاً برنامه نویسی آن دشوار نیست (به معنای واقعی کلمه یک یادداشت و تاریخ است) اما برای بسیاری از ما بسیار مفید بود، مخصوصاً هنگام انجام پروژه های پزشکی قانونی یا عیب یابی و کار با تیم های بزرگ.
  • به اشتراک گذاری گزارش های اکتشاف را برطرف کنید – «وقتی در حال حاضر یک گزارش کاوش ها را ایجاد می کنید و با دیگران به اشتراک می گذارید، الف) نمی توانید محدود کنید که به طور خاص با چه کسانی به اشتراک گذاشته شده است و ب) کسانی که با آنها به اشتراک گذاشته شده است نمی توانند محدوده تاریخ گزارش را تغییر دهند. در حال حاضر برای اینکه دیگران محدوده تاریخ یک گزارش مشترک را تغییر دهند، کاربر باید یک کپی از گزارش تهیه کند تا کاربر مالک آن نسخه گزارش جدید شود و سپس تاریخ را بتوان تغییر داد."

میلر گفت، اگر برای پیمایش در رابط کاربری جدید مشکل دارید، به سادگی به تمرین ادامه دهید.

او گفت: "هرچه بیشتر به نحوه عملکرد GA4 عادت کنید، در طول زمان آسان تر می شود." "تغییر سخت است، اما اینجا برای ماندن است. خیلی زود، همه ما با آن خیلی بهتر خواهیم شد. آنجا بمان!»

GA4 فاقد قابلیت های اساسی است - اما ما به آن عادت خواهیم کرد.

پیمانکار و مشاور مستقل، جان اریکسون، به طور فزاینده ای نسبت به رابط کاربری GA4 احساس ناامیدی می کند. او گفت که یونیورسال آنالیتیکس ساده تر و برای پیمایش آسان تر بود، که انجام کارهای ساده مانند ایجاد گزارش ها را بسیار آسان تر می کرد.

اریکسون توضیح داد:

  • امکان استفاده از regex در کادر جستجو وجود ندارد: "شما فقط می توانید یک عبارت را در یک زمان جستجو کنید که بسیار محدود است. تنها راهی که می توانستم برای فیلتر کردن بر اساس الگوهای URL پیدا کنم، تنظیم مخاطبان بود. اما مخاطبان باید از قبل تنظیم شوند، قابل ویرایش/تغییر نیستند، و regex به 100 کاراکتر محدود شده است، بنابراین من مجبور شدم الگوهای طولانی را به چند قسمت تقسیم کنم تا مخاطب ایجاد کنم.
  • اگر ساختار URL بهینه شود، مشکلاتی به وجود می آید: "اگر چیزی در ساختار URL در سایت تغییر کند (که تضمین می شود در آینده بارها اتفاق بیفتد)، مخاطب منسوخ می شود و راهی برای نگاه کردن به عقب نیست."
  • اشتباهات وقت گیر: "اگر در ایجاد یک مخاطب اشتباهی مرتکب شوید، باید کاری را که انجام داده اید کنار بگذارید و مخاطب جدیدی ایجاد کنید."
  • مسائل مربوط به بخش ها / ابعاد: "در انتخاب بخش ها / ابعاد در GA4، به جای توانایی در Universal برای انتخاب/لغو انتخاب یک یا چند بخش در یک لیست و کلیک بر روی اعمال، باید سفارشی سازی را باز کنید یا مقایسه اضافه کنید، روی افزودن فیلتر کلیک کنید، بعد از یک بعد انتخاب کنید. کشویی طولانی، سپس مقدار ابعاد را از کرکره دیگری انتخاب کنید، سپس اعمال کنید (و فقط می توانید یکی را انتخاب کنید). مسلماً این تفاوت تنها چند ثانیه است، اما وقتی هر روز به الگوهای مختلف نگاه می کنید، تکرار این حرکت های اضافی UI زمانی که قبلاً آن را سریع تر انجام می دادید، مأیوس کننده می شود.
  • طراحی ناشیانه: «همان ساختار کشویی در ایجاد/ویرایش گزارش های GA4 استفاده می شود. لیست های کشویی طولانی هستند و پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستید دشوار است. می توانید نام های جزئی را تایپ کنید و پس از شناختن آنها سریع تر آنها را پیدا کنید، اما در ابتدا بسیار سخت است که در همه آنها پیمایش کنید و آنچه را که می خواهید پیدا کنید. همچنین، شما فقط می توانید یکی را انتخاب کنید، بنابراین نگاه کردن به ابعاد/مقدارهای متعدد دشوار است. من استفاده از آن را ناشیانه می دانم.»

علی رغم مشکلات ارکیسون با پلتفرم جدید، او متوجه می شود که اینجا برای ماندن است و مطمئن است که به آن عادت می کند و سازگار خواهد شد.

او افزود: «وقتی از سیستمی استفاده می کنید که سال ها به خوبی کار می کند و می بینید که با یک بهبود فرضی جایگزین شده است که استفاده از آن سخت تر است و فاقد چنین قابلیت های اساسی است، خسته کننده است».


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


"GA4 ساده ترین عملکردها را ندارد"

کریس فاکس، استراتژیست تحلیلی مستقل، همچنین با رابط کاربری GA4 با مشکلاتی مواجه شده است. او خاطرنشان می کند که عملکردهای ساده ای که در UA وجود داشت اکنون یا به طور کامل از بین رفته اند یا انجام آنها پیچیده تر و زمان بر است. او توضیح داد:

  • نمودارهای سری زمانی فقط می توانند داده ها را در سطح روز نشان دهند و نمی توان آنها را برای مشاهده داده ها در سطح هفته/ماه تغییر داد.
  • "شما باید گزارش ها را ویرایش کنید تا بتوانید از ابعاد اصلی مانند صفحه فرود در گزارش ترافیک استفاده کنید."
  • «بخش ها از بین رفته اند و در عوض «مقایسه ها» را داریم، که گزینه های از پیش تعیین شده ندارند و به شما اجازه نمی دهند «مقایسه هایی» را که ایجاد می کنید، مانند بخش ها ذخیره کنید.»
  • "اگر می خواهید در یک گزارش با بعد ثانویه یک فیلتر به هر دو بعد اضافه کنید، نمی توانید آن را در جدول انجام دهید - بلکه باید یکی را در جدول و دیگری را در سطح گزارش در بالای صفحه فیلتر کنید. صفحه (یا هر دو در سطح گزارش)."
  • "وقتی گزارشی را برای افزودن معیارها ویرایش می کنید، به 12 محدود می شوید؛ بنابراین من اغلب گزارشی را فقط برای مشاهده یک معیار خاص ویرایش می کنم و سپس به پیکربندی قبلی بازنشانی می کنم."
  • "قبل از این، اگر می خواستم به تصویری از ترافیک ماهانه برای سال گذشته نگاه کنم، فقط باید جزئیات تاریخ را در نمودار خطی در گزارش کانال ها به "ماهانه" تغییر می دادم. برای انجام این کار در GA4، باید داده ها را دانلود کنم و نمودار را خودم در Excel/Tableau/و غیره ایجاد کنم."

فاکس با ابراز ناراحتی های خود به Search Engine Land گفت که این تغییرات غیرضروری و اتلاف وقت باعث شده GA4 "احساس یک نسخه رایگان از محصول کامل که Universal Analytics بود" باشد.

متأسفانه، او به لیست بلندبالایی از بازاریابان می پیوندد که شکایت های مشابهی درباره رابط کاربری GA4 دارند.

چرا ما اهمیت می دهیم: اگر تعداد زیادی از افراد با GA4 مشکلات مشابهی را تجربه کنند و سپس این مشکلات به Google گزارش شود، موتور جستجو ممکن است محصول خود را بررسی کند تا تغییرات لازم را انجام دهد. در صورتی که چنین نشود، بازاریابان مجبور خواهند شد راه حل های خود را ارائه دهند – و بدون شک گرد هم آمدن برای ایده پردازی آسان تر خواهد بود.

شیرجه عمیق. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به GA4، Google\'s \' را بخوانیدنحوه ساخت سوئیچ را بیاموزید\' راهنما.



منبع: https://searchengineland.com/why-people-hate-google-analytics-4-user-interface-428994