بازاریابان هنوز در حال سازگاری با اختلالات عمده چند سال گذشته هستند. با این حال، خریداران همچنان از بازاریابان انتظار دارند که شخصی سازی و تجربیات لذت بخش را ارائه دهند.
خوشبختانه، فناوری و دادههایی که میتوانند کمک کنند در دسترستر میشوند.
اوراکل با مشارکت Ascend2 از 853 بازاریاب در سراسر ایالات متحده، کانادا، هند و بریتانیا نظرسنجی کرد. نتایج نشان میدهد که چه روندها و فناوریهایی به بازاریابان کمک میکنند تا جایی که لازم است، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و تبدیلها را افزایش دهند.
چالشهای اصلی بازاریابان در حال حاضر
سی و هشت درصد از بازاریابان گفتند که به حداکثر رساندن عملکرد در کانال ها یکی از دشوارترین چالش های آنها است. مخاطبان اکنون به صورت دیجیتالی همه جا هستند. آنها محتوا را در کانال ها و دستگاه های مختلف مصرف می کنند و با آن درگیر می شوند.
به نوعی، بازاریابان باید با آنها همگام باشند، با پیام های خود سازگار و مرتبط باشند و ارزش ارائه دهند. مشتریان هر آنچه را که باید بدانید در مورد اینکه چگونه با رفتارهای آنلاین خود راضی نگه دارید را به شما می گویند. فناوری مناسب با دریافت این داده ها کمک می کند تا بازاریابان بتوانند از آن برای ارتباط با مشتریان و تطبیق استراتژی های آنها در صورت لزوم استفاده کنند.
تاکتیک ها و فناوری ها برای موفقیت در بازاریابی
چهل و سه درصد از سازمان های بازاریابی قصد دارند در سال پیش رو محتوا و پیشنهادات شخصی تر ارائه دهند. ویدئوها و رویدادهای مجازی مصرف بسیاری از این محتوا را برای مشتریان آسانتر میکنند. شخصی سازی همچنین به بازاریابان کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر حفظ مشتریان داشته باشند تا صرفاً به دست آوردن مشتریان جدید.
چه فناوری هایی کمک خواهند کرد؟
- پلت فرم داده های مشتری (CDP) به شما امکان می دهد نیازهای مشتری را پیش بینی کنید.
- یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما کمک می کند محتوای خلاقانه تری را مدیریت کرده و ایجاد کنید.
- یک برنامه وفاداری مشتری، مشتریانی را که به تعامل با برند شما ادامه می دهند، تشویق می کند و به آنها پاداش می دهد.
با هوش مصنوعی همه کاره شوید
پنجاه و نه درصد از بازاریابان که می گویند نمی توانند بدون هوش مصنوعی زندگی کنند، استراتژی های بازاریابی بسیار موفقی دارند. 30 درصد از بازاریابان در نظرسنجی به طور کلی ترس داشتند که توانایی هوش مصنوعی برای پیشبینی رفتار مشتری و تنظیم کمپینها را از دست بدهند.
هوش مصنوعی کارایی ایجاد می کند و منابع را به حداکثر می رساند، به خصوص با کارهای دستی و تکراری، مانند:
- تنظیم گردش کار کمپین
- تست پیشنهادات مختلف، خطوط موضوعی و کپی.
- سفارشی کردن محتوا
چهل و دو درصد از بازاریابان می گویند که از قبل به هوش مصنوعی برای شخصی سازی محتوا و پیشنهادات در زمان واقعی اعتماد دارند.
بازاریابان امسال منتظر چیزهای بزرگ هستند
94 درصد از بازاریابان فکر می کردند سال 2021 آنها موفقیت آمیز بود. سی و هفت درصد مطمئن هستند که سال 2022 نیز سال موفقی خواهد بود.
دریابید که چه گرایشها و فناوریهایی این کار را انجام میدهند.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/research-latest-digital-marketing-trends-to-better-connect-with-customers-386391