چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه اعداد آنقدرها که تحلیلگران پیش بینی می کردند خوب نیستند، تبلیغات گوگل به این زودی ها به جایی نمی رسد. محصولات جدید در CTV، بازی، شورت، و خرید، درآمد تبلیغات را حفظ میکنند، علیرغم اینکه برخی از تبلیغکنندگان این پلتفرم را به کلی کنار گذاشتهاند. با توجه به اینکه آنها نمیتوانند سهم بیشتری از بازار به دست آورند، محصولات و ویژگیهای جدید تنها راه برای تداوم حرکت (به غیر از پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغات) خواهند بود. من کنجکاو خواهم بود که ببینم پذیرش ویژگی های جدید در Q3 چگونه خواهد بود.
ثابت نگه داشتن گوگل ادعا میکند که علیرغم برخی عقبنشینیها از سوی تبلیغکنندگان و نااطمینانی مالی، عملکرد در جستجو قوی بود و «مشتریان هنوز ارزشی را میبینند». ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت در طی تماس درآمدی، در مورد تغییرات جستجو و افزایش فرصتهای خرید و همچنین تلاش برای رقابت با TikTok و اینستاگرام صحبت کرد.
توسعه های جدید. ویژگیهای 3 بعدی AR نیز برای چند خردهفروش مانند Target و Wayfair در دسترس است و به مشتریان اجازه میدهد محصولات را در زندگی واقعی خرید کنند. علاوه بر این، فرمتهای تبلیغاتی جدید امکان جستجوی بصری بیشتر در مرور را فراهم میکنند. بیننده CTV 3.1 برابر موثرتر از تلویزیون معمولی است و بازارهای CTV به بازارهای LATAM و EMEA گسترش خواهند یافت. در نهایت، شیندر اشاره میکند که استراتژیهای قیف کامل در حال افزایش سرعت هستند و تبلیغکنندگانی که از آنها استفاده میکنند، ۸۰٪ دسترسی منحصربهفرد را در بین برندها و کمپینهای اکشن تجربه میکنند.
حداکثر عملکرد فکر نمیکردم بدون صحبت در مورد پرفورمنس مکس، از وضعیت درآمد خارج شویم. شیندلر اشاره کرد که پذیرش کمپین های Performance Max تا به امروز 5 برابر سال افزایش یافته است. اگرچه، ذکر نشده است که آیا این اعداد شامل حسابهایی هستند که به طور خودکار از Smart Shopping به PMax بهروزرسانی شدهاند یا خیر.
درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/alphabet-microsoft-release-end-of-quarter-earnings-386751
به تماس گوش کن اگر به تماس کامل درآمد Alphabet علاقه مند هستید، می توانید گوش دهید اینجا. همچنین می توانید گزارش درآمد Alphabet را مشاهده کنید اینجاو گزارش مایکروسافت اینجا.
در اینجا چند نکته کلیدی آورده شده است:
- مجموع درآمد Alphabet 13 درصد افزایش سالانه به 69.7 میلیارد دلار (از 61.9 میلیارد دلار تا پایان سه ماهه دوم در سال 2021)
- درآمد تبلیغات گوگل 56.3 میلیارد دلار (در مقایسه با 50.4 دلار در سال 2021)
- درآمد یوتیوب 7.3 میلیارد دلار (5 درصد افزایش نسبت به 7 میلیارد دلار در سال 2021)، که پیش بینی 7.5 میلیارد دلاری تحلیلگران را نادیده گرفت.
- درآمد تبلیغات مایکروسافت به دلیل کاهش هزینه های تبلیغاتی حدود 100 میلیون دلار کاهش یافت
- درآمد لینکدین افزایش 26 درصدی (افزایش 29 درصدی در ارز ثابت)
روند جستجوی تابستان فیلیپ شیندلر، CBO، گوگل اضافه می کند که معاملات هتل در لحظه آخر و تعطیلات تابستانی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. برندهای مسافرتی به استفاده از ابزارهای جدید برای ساده کردن فرآیندهای رزرو و رزرو ادامه دادند. خردهفروشانی که از یک استراتژی کامل همهکاناله از جمله استفاده از ویژگیهای کربساید و پیکاپ بهره میبرند، درآمد را تا 34 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دادند. شیندلر ادامه میدهد که جستجو برای “باز کردن در نزدیکی من” در سطح جهانی 8 برابر سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که جستجو برای “فروشگاههای طراح” 90 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، دسته بندی های پوشاک مانند لباس های زنانه و سایر مقوله های زیبایی مانند عطرها و رایحه ها مورد توجه قرار گرفتند.
گوگل و مایکروسافت روز گذشته درآمدهای سه ماهه خود را منتشر کردند. هر دو شرکت امتیاز را از دست دادند و در برخی زمینه ها کوتاه آمدند، اما در اکثر موارد با توجه به شرایطی مانند جنگ در اوکراین (خروج خدماتشان از روسیه)، مسائل زنجیره تامین، عدم اطمینان اقتصادی و توقف استخدام ها ثابت هستند.
حرکت کوتاه YouTube Shorts. پیچای گفت که یوتیوب شورت توسط بیش از 1.5 میلیارد کاربر در هر ماه و بیش از 30 میلیارد بازدید روزانه مشاهده می شود. مشترکین از 5 میلیون مشترک فراتر رفتند – از جمله موارد آزمایشی. هفته گذشته، همکاری با Shopify اعلام کرد که به تبلیغکنندگان و سازندگان فرصتهای بیشتری برای تبلیغ محصولات میدهد.
جدید در زمین موتورهای جستجو