آمازون در حال تنوع بخشیدن به تجارت تبلیغاتی رو به رشد خود است. تبلیغات آمازون در سال 2022 38 میلیارد دلار درآمد داشت. بزرگترین پیشنهاد آن این است که به بازرگانان اجازه می دهد در نتایج جستجو بیشتر دیده شوند. سایر تلاش های تبلیغاتی آمازون عبارتند از:
- تبلیغات ویدیویی در Freevee، سرویس پخش ویدیوی آن، و پنجشنبه شب فوتبال در Prime Video.
- تبلیغات صوتی در آمازون موزیک.
- تبلیغات دیجیتال در فروشگاه های مواد غذایی آمازون Fresh.
پیوستن به مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی در جاهای دیگر، گوگل قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به گوگل ادز بیاورد و در حال حاضر در حال آزمایش راهی برای RSA ها را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنید. و مایکروسافت به آزمایش تبلیغات در New Bing ادامه می دهد.