آنچه که لازم است یک متخصص موضوع در بازاریابی جستجو باشد


بازاریابی جستجو همچنان فضایی است که به سرعت در حال تحول است.

تقاضای زیادی برای استعدادهای بازاریابی جستجو وجود دارد – به ویژه برای افرادی که تخصص موضوعی دارند.

من همیشه این را از استخدام‌کنندگان و همکاران می‌شنوم: «فقط افراد کافی وجود ندارند که واقعاً بدانند چه کار می‌کنند.»

اما آیا این حقیقت دارد؟

برای یک کارشناس موضوع چه چیزی لازم است؟

کارشناس موضوع چیست؟

متخصص موضوعی یا SME فردی است که درک عمیق و دانش تخصصی از یک موضوع خاص دارد.

SMEها از طریق سالها تجربه حرفه ای و آموزش مداوم، شایستگی خود را توسعه داده و نشان می دهند.

بنابراین برای بازاریابی جستجو چه معنایی دارد؟ به نظر من این سه جزء است:

  • سال ها تجربه.
  • گواهینامه ها
  • استعداد.

ترکیب این سه حوزه (نه فقط یک حوزه) می تواند یک متخصص موضوع را تعریف کند. بیایید هر کدام را با جزئیات بیشتر تجزیه کنیم.

سال ها تجربه

این احتمالاً ساده ترین شناسایی از راه دور و سخت ترین دستکاری است. به عبارت ساده، چه مدت است که این مهارت خاص را انجام می دهید؟

صرف نظر از خط کاری که در آن هستید، هر چه زمان بیشتری را در یک رشته بگذرانید، در آن کار بهتر می شوید. این در مورد سرآشپزها، ورزشکاران، نجارها، مهندسان نرم افزار و بازاریابان جستجو صادق است.

شما این مزیت را دارید که موقعیت های بیشتری را می بینید و می دانید چگونه باید پاسخ دهید.

اگر CPC حساب شما شروع به افزایش کند یا رتبه شما یک شبه کاهش یابد، چه کاری انجام می دهید؟

با تجربه بیشتر در محل کار، این فرصت را خواهید داشت که از این موقعیت ها عبور کنید.

هرچه بیشتر در بازی باشید، فرصت های بیشتری خواهید داشت که چندین بار از آن موقعیت استفاده کنید و بدانید که چگونه از نتیجه مطلوب اطمینان حاصل کنید.

گواهینامه ها

بسیاری از پلتفرم های بازاریابی جستجو راهی برای دریافت گواهینامه در آن مهارت، پلتفرم یا موضوع ارائه می دهند.

به دست آوردن و حفظ گواهینامه ها راهی عالی برای نشان دادن این است که شما در این مهارت، حداقل از نظر آکادمیک، تسلط دارید.

در حالی که کسب گواهینامه لزوماً به این معنی نیست که درک می کنید چگونه آن مهارت ها و دانش را در یک مشکل دنیای واقعی به کار ببرید، من احساس می کنم حفظ آن برای اکثر بازاریابان جستجو ضروری است.

پلتفرم ها و ابزارها به سرعت در حال پیشرفت هستند. به دست آوردن و حفظ گواهینامه ها یکی از راه هایی است که می توانید خودتان را وادار کنید تا آن دانش را تأیید کنید، تا کهنه نشود.

شما می توانید این گواهینامه ها را به یک کارفرما یا مشتری بالقوه ارائه دهید تا نشان دهید که کار سخت لازم برای دریافت گواهی در آن زمینه یا ابزار را انجام داده اید.

در اینجا چند نمونه گواهی وجود دارد که ارزش بررسی دارد:

استعداد

این سخت ترین تشخیص در مصاحبه و در عین حال مهم ترین است. برخی افراد فقط برای انجام یک کار خاص ساخته شده اند.

شما می توانید لبرون جیمز را به بدترین دبیرستان یا کالج، کمپ تمرینی و کلاس استراتژی بسکتبال بفرستید و او همچنان لبرون جیمز خواهد بود. او برای بازی بسکتبال در سطح نخبه ساخته شده بود.

این برای هر مهارت دیگری نیز صادق است. شما نمی توانید استعداد آموزش دهید.

در یک مصاحبه، گاهی اوقات می توانید استعداد یک فرد را از عمقی که به سؤالات شما پاسخ می دهد احساس کنید.

جزئیاتی که آنها ارائه می‌کنند، سرنخ‌هایی به دست می‌دهد که نشان می‌دهد یک فرد چقدر از آن منطقه خاص درک دارد.

کارشناسان موضوع می توانند قبل از وقوع مشکل را ببینند و به راه هایی فکر کنند تا اهداف تجاری را با استراتژی ها و تاکتیک های موجود در یک پلت فرم خاص مرتبط کنند.

استعداد همچنین دارای بیشترین مقدار منطقه خاکستری است. این نیست که شما با استعداد هستید یا استعداد ندارید. هر جایگشت ممکن در دسترس است.

شما همچنین می توانید با سخت کوشی و مربیگری قوی، سطح استعداد خود را تکامل داده و به حداکثر برسانید. من افرادی را دیده ام که به اندازه برخی از همکارانشان با استعداد نیستند و همسالان خود را تحت فشار قرار می دهند.

می توانید استدلال کنید که این اخلاق کاری بخشی از استعداد فرد است، اما با این وجود، یک عنصر کلیدی است. می توانید از ابزارهای موجود برای بهبود تخصص موضوعی خود استفاده کنید. این به معنای منابع آنلاین و شبکه اطراف شما (یا آن چیزی است که می سازید).

فراموش نکنید که هیچ فردی که متخصص موضوع است به تنهایی این کار را انجام نداده است. همیشه سیستم‌های پشتیبانی وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند منابع مناسب را بیابند، فرصت‌های مناسب را به دست آورند، و او را به سمت بهبود حرفه‌شان سوق دهند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


بنابراین، آیا شما یک متخصص موضوع هستید؟

ممکن است از خود بپرسید: “آیا من یک متخصص موضوع هستم؟” یا “چگونه می توانم یک متخصص موضوع را شناسایی کنم؟”

من فکر می کنم شما باید ترکیبی از سه حوزه – سال تجربه، گواهینامه ها، و استعداد – را در زمینه آنچه به دنبال آن هستید و/یا جایی که در حرفه خود قرار دارید در نظر بگیرید.

اگر تازه شروع کرده اید و به دنبال نفوذ به یک منطقه هستید، باید کمبود تجربه خود را با گواهینامه ها جبران کنید.

اگر در حرفه خود با تجربه تر هستید و به دلیل تجربه ای که دارید اجازه داده اید گواهینامه های شما منقضی شود، همچنان می توانید خود را یک متخصص موضوع بنامید.

همه به کسی نیاز ندارند که دارای گواهینامه تبلیغات گوگل باشد، 10 سال است که جستجوی پولی انجام داده است و برای بهینه سازی لیست کلمات کلیدی در این سیاره حذف شده است.

بودجه و ساختار تیم در هر شرایطی به همه آن زمینه ها نیاز ندارد. گاهی اوقات فقط داشتن گواهینامه کافی است.

چگونه به عنوان یک SME در بازاریابی جستجو رشد کنیم

کارشناسان موضوع با پیشرفت در حرفه خود تکامل می یابند.

در نهایت، با توجه به سرعت تغییر و نوآوری در بازاریابی جستجو، باید همچنان یک حرفه ای باشید، آخرین وبلاگ ها را بخوانید و پلتفرم ها و نسخه های بتا جدید را آزمایش کنید.

حفظ این عناصر و حفظ تخصص موضوعی شما کلید رشد حرفه بازاریابی جستجوی شما خواهد بود.

اما قبل از ایجاد سطحی از تخصص و کسب مهارت فنی در یک حوزه، چالش می تواند تصمیم گیری در مورد کدام مسیر و چه فرصت هایی باشد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که اگر شما یک SME فقط در یک زمینه هستید، می توانید تایپکست کنید و در آن مهارت خاص گیر کنید.

از سوی دیگر، اگر بخواهید گسترش بیشتری داشته باشید، چیزی که شما را به این نقطه رسانده است – تخصص موضوعی را از دست خواهید داد.

هیچ حق یا پاسخی برای این تصمیم وجود ندارد. تصویر زیر هنگام فکر کردن در مورد این نوع تصمیمات مفید است.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که برخی از فرصت ها را می بندد، بسیاری از فرصت ها پیش روی شما هستند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا در حرفه بازاریابی جستجوی خود به عنوان یک متخصص موضوع حرکت کنید.

  • تعریف تخصص موضوعی بر اساس نقش چیست.
  • فکر کنید که چه چیزی هر روز به شما انگیزه می دهد.
  • مشخص کنید که کسب و کار به چه چیزی بیشتر نیاز دارد.
  • هیچ فشاری برای انطباق احساس نکنید.
  • به یادگیری ادامه دهید.

تعریف تخصص موضوعی بر اساس نقش چیست

تخصص موضوع نسبت به نقش است.

به عنوان مثال، اگر با فردی ناآشنا با جستجوی پولی صحبت می‌کنید، توضیح نحوه عملکرد PPC می‌تواند به عنوان تخصص موضوعی در نظر گرفته شود.

اما، فرض کنید با شخصی صحبت می کنید که حتی برای چند ماه در جستجوی پولی بوده است. سپس به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی تخصص موضوعی نیست. درک این موضوع مهم است زیرا ممکن است با پیشرفت شغلی، دیدگاه خود را از دست بدهید.

از آنجایی که در یک نقطه، می‌توانید وارد Google Ads شوید و دقیقاً بدانید که همه اهرم‌ها و دستگیره‌ها کجا هستند، اما اکنون رابط کاربری از آخرین باری که وارد شده‌اید متفاوت است.

شما ناگهان احساس نمی‌کنید که یک متخصص هستید، اما در ازای از دست دادن ارتباط با جزئیات پایه Google Ads، در مورد اینکه چگونه جستجوی پولی بر کل ترافیک وب یا تجارت تجاری تأثیر می‌گذارد، تخصص موضوعی کسب کرده‌اید.

این مهم است که هنگام فکر کردن در مورد شغل و سطح دانش خود، سر خود را به اطراف بپیچید. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد هر رشته خاص وجود دارد تا از خودتان انتظار داشته باشید که یک متخصص عمیق باشید.

فکر کنید که چه چیزی هر روز به شما انگیزه می دهد

احتمالاً پاسخ این سؤال را قبلاً می دانید.

می دانید که آیا دوست دارید وارد صفحات گسترده یا ابزارهای تجسم داده شوید.

می دانید که آیا دوست دارید در مورد بسیاری از موضوعات کمی بدانید، اما به یک حوزه عمیق بروید.

شما زمان زیادی را در محل کار می گذرانید. هر چه بیشتر از کاری که انجام می دهید خوشتان بیاید، در آن بهتر خواهید بود. این نسبتاً کلیشه ای است، اما حقیقت دارد.

درک نقاط قوت و ضعف خود و آنچه به شما انگیزه می دهد در این سفر تخصصی مهم است.

مشخص کنید که کسب و کار به چه چیزی بیشتر نیاز دارد

بسته به شرکتی که در آن کار می کنید، فرصت های رشد نشانگر خوبی از نوع دانش و مهارت های مورد نیاز خواهد بود.

به عنوان مثال، برخی از شرکت ها دارای بخش جستجو هستند که شامل SEO و PPC است.

دیگران PPC و هر نوع رسانه پولی دیگر را جدا می کنند. برخی آنها را به عنوان یک “بخش رسانه ای پولی” نگه می دارند.

نوع ساختار سازمانی سرنخ های خوبی در سطح عمق مهارت در هر رشته ای که برای پیشرفت شغلی شما مورد نیاز است، می دهد.

هیچ فشاری برای انطباق احساس نکنید

من گفتگوهای زیادی با اعضای تیم داشته ام که احساس می کردند برای رشد حرفه خود نیاز به گسترش بیشتر دارند.

با این حال، هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، احساس کردند که در آن نقش ناکامل هستند. آنها از تخصص موضوع لذت نمی بردند. آنها قدردانی از انگیزه آنها نداشتند.

آنها در عوض دنبال چیزی بودند که فکر می کردند می خواهند. اجتناب از این امر آسان نیست و در برخی موارد حتی ممکن است ارزش تلاش برای درک بهتر علایق خود را داشته باشد.

ریسک کردن و امتحان کردن چیز جدید چیزی به شما یاد می دهد. حتی در شکست، یاد خواهید گرفت و رشد خواهید کرد.

به یادگیری ادامه دهید

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که تخصص موضوعی روان است.

اوضاع به سرعت در حال تغییر است. به طور کلی بازاریابی جستجو هنوز در مراحل اولیه است.

به سختی می توان به خاطر آورد که تبلیغات متنی دارای تعداد ثابتی از کاراکترها برای سرفصل ها بودند یا پیشنهادها به صورت دستی تنظیم شده بودند. چیزها دائما در حال تغییر هستند.

بنابراین حتی اگر در شغل گسترده‌ای هستید که حوزه‌های زیادی را در بر می‌گیرد، همچنان باید یاد بگیرید و تکامل پیدا کنید.

این می تواند از طریق به روز نگه داشتن گواهینامه های پایه، نشستن در یک وبینار در مورد یک موضوع جدید، یا فقط خواندن خبرنامه از انتشاراتی مانند Search Engine Land باشد.

اینها همه راه هایی هستند که می توانید از آنچه در فضا اتفاق می افتد مطلع شوید و تخصص موضوعی خود را تازه کنید.

نیازی نیست که بتوانید در واقع شماره گیری ها را تغییر دهید تا بدانید که آنها وجود دارند. به یادگیری ادامه دهید و فرصت ها و دانش جدیدی دریافت خواهید کرد که به برنامه های آینده شما کمک می کند.

تخصص موضوع: بعد چه می شود؟

متخصص بودن در هر کاری سخت است. بیشتر مردم فقط سعی می‌کنند تا کمی بیشتر از کسی که با او صحبت می‌کنند، ادامه دهند و بدانند.

برای رشد و توسعه حرفه خود، به روی فرصت های جدید باز باشید و به جستجوی خود برای کسب اطلاعات جدید ادامه دهید.

ما خوش شانس هستیم که در چنین فضای پویایی کار می کنیم که به سرعت در حال رشد و تکامل است.

این همه ما را مجبور می‌کند تا کل صنعت را بیاموزیم و به جلو ببریم، هر مسیری که در زمینه تخصص شما ممکن است باشد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جیسون تیبلینگ

جیسون تبلینگ مدیر عامل شرکت است مخزن هوا و یک مدیر اجرایی موفق بازاریابی و رهبر اثبات شده با بیش از 20 سال تجربه در رشد تیم های قوی و سودآور، کار برای و با شرکت های Fortune 500 در صنایع مختلف است. قبل از AirTank، جیسون به عنوان معاون اجرایی محصول برای BrandMuscle، یک شرکت نرم‌افزار و خدمات سازمانی با تمرکز بر برندهای Fortune 1000، خدمت می‌کرد و در آنجا نوآوری و استراتژی محصول را رهبری می‌کرد. او رتبه رهبری را در موج اتوماسیون بازاریابی از طریق کانال Forrester 2020 به دست آورد. او همچنین 16 سال با Rosetta، Razorfish و Progressive Insurance کار کرد و تیم‌های رسانه‌ای پولی، کسب درآمد و مالکیت را در سراسر مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی و بخش‌های خرده‌فروشی رهبری کرد. او توسط Direct Marketing News به عنوان “40 زیر 40” انتخاب شد، داور جوایز AMA Reggie بوده و در فوربس و بسیاری از نشریات دیگر به عنوان کارشناس موضوع منتشر شده است.


منبع: https://searchengineland.com/search-marketing-subject-matter-expert-389883