اما، فرض کنید با شخصی صحبت می کنید که حتی برای چند ماه در جستجوی پولی بوده است. سپس به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی تخصص موضوعی نیست. درک این موضوع مهم است زیرا ممکن است با پیشرفت شغلی، دیدگاه خود را از دست بدهید.
این می تواند از طریق به روز نگه داشتن گواهینامه های پایه، نشستن در یک وبینار در مورد یک موضوع جدید، یا فقط خواندن خبرنامه از انتشاراتی مانند Search Engine Land باشد.
آنها در عوض دنبال چیزی بودند که فکر می کردند می خواهند. اجتناب از این امر آسان نیست و در برخی موارد حتی ممکن است ارزش تلاش برای درک بهتر علایق خود را داشته باشد.
فراموش نکنید که هیچ فردی که متخصص موضوع است به تنهایی این کار را انجام نداده است. همیشه سیستمهای پشتیبانی وجود دارند که به افراد کمک میکنند منابع مناسب را بیابند، فرصتهای مناسب را به دست آورند، و او را به سمت بهبود حرفهشان سوق دهند.
احتمالاً پاسخ این سؤال را قبلاً می دانید.
درک نقاط قوت و ضعف خود و آنچه به شما انگیزه می دهد در این سفر تخصصی مهم است.
مشخص کنید که کسب و کار به چه چیزی بیشتر نیاز دارد
من همیشه این را از استخدامکنندگان و همکاران میشنوم: «فقط افراد کافی وجود ندارند که واقعاً بدانند چه کار میکنند.»
بنابراین حتی اگر در شغل گستردهای هستید که حوزههای زیادی را در بر میگیرد، همچنان باید یاد بگیرید و تکامل پیدا کنید.
SMEها از طریق سالها تجربه حرفه ای و آموزش مداوم، شایستگی خود را توسعه داده و نشان می دهند.
اگر تازه شروع کرده اید و به دنبال نفوذ به یک منطقه هستید، باید کمبود تجربه خود را با گواهینامه ها جبران کنید.
کارشناسان موضوع می توانند قبل از وقوع مشکل را ببینند و به راه هایی فکر کنند تا اهداف تجاری را با استراتژی ها و تاکتیک های موجود در یک پلت فرم خاص مرتبط کنند.
ما خوش شانس هستیم که در چنین فضای پویایی کار می کنیم که به سرعت در حال رشد و تکامل است.
از سوی دیگر، اگر بخواهید گسترش بیشتری داشته باشید، چیزی که شما را به این نقطه رسانده است – تخصص موضوعی را از دست خواهید داد.
همچنین این نگرانی وجود دارد که اگر شما یک SME فقط در یک زمینه هستید، می توانید تایپکست کنید و در آن مهارت خاص گیر کنید.
در اینجا چند نمونه گواهی وجود دارد که ارزش بررسی دارد:
استعداد
ریسک کردن و امتحان کردن چیز جدید چیزی به شما یاد می دهد. حتی در شکست، یاد خواهید گرفت و رشد خواهید کرد.
به یادگیری ادامه دهید
شما ناگهان احساس نمیکنید که یک متخصص هستید، اما در ازای از دست دادن ارتباط با جزئیات پایه Google Ads، در مورد اینکه چگونه جستجوی پولی بر کل ترافیک وب یا تجارت تجاری تأثیر میگذارد، تخصص موضوعی کسب کردهاید.
در نهایت، با توجه به سرعت تغییر و نوآوری در بازاریابی جستجو، باید همچنان یک حرفه ای باشید، آخرین وبلاگ ها را بخوانید و پلتفرم ها و نسخه های بتا جدید را آزمایش کنید.
شما همچنین می توانید با سخت کوشی و مربیگری قوی، سطح استعداد خود را تکامل داده و به حداکثر برسانید. من افرادی را دیده ام که به اندازه برخی از همکارانشان با استعداد نیستند و همسالان خود را تحت فشار قرار می دهند.
این مهم است که هنگام فکر کردن در مورد شغل و سطح دانش خود، سر خود را به اطراف بپیچید. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد هر رشته خاص وجود دارد تا از خودتان انتظار داشته باشید که یک متخصص عمیق باشید.
فکر کنید که چه چیزی هر روز به شما انگیزه می دهد
صرف نظر از خط کاری که در آن هستید، هر چه زمان بیشتری را در یک رشته بگذرانید، در آن کار بهتر می شوید. این در مورد سرآشپزها، ورزشکاران، نجارها، مهندسان نرم افزار و بازاریابان جستجو صادق است.
هرچه بیشتر در بازی باشید، فرصت های بیشتری خواهید داشت که چندین بار از آن موقعیت استفاده کنید و بدانید که چگونه از نتیجه مطلوب اطمینان حاصل کنید.
گواهینامه ها
شما می توانید این گواهینامه ها را به یک کارفرما یا مشتری بالقوه ارائه دهید تا نشان دهید که کار سخت لازم برای دریافت گواهی در آن زمینه یا ابزار را انجام داده اید.
ممکن است از خود بپرسید: “آیا من یک متخصص موضوع هستم؟” یا “چگونه می توانم یک متخصص موضوع را شناسایی کنم؟”
می دانید که آیا دوست دارید وارد صفحات گسترده یا ابزارهای تجسم داده شوید.
می دانید که آیا دوست دارید در مورد بسیاری از موضوعات کمی بدانید، اما به یک حوزه عمیق بروید.
تخصص موضوع نسبت به نقش است.
جدید در زمین موتورهای جستجو