ما باید به هوش مصنوعی به عنوان یک کانال کسب جدید فکر کنیم – درست مانند آنچه در مورد پلتفرمهای جستجو، اجتماعی و خردهفروشی یا فروشگاههای برنامه انجام میدهیم.
تا زمانی که اطلاعات کافی برای تصمیم گیری آگاهانه نداشته باشیم، نباید هیچ فناوری جدیدی را مسدود کنیم.
یک واقعیت جالب دیگر: این کار را با استفاده از API جستجوی Bing انجام می دهد. این به احتمال زیاد به این معنی است که اگر Bing نتواند محتوای وب سایت شما را ببیند، ChatGPT نیز نخواهد دید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/block-chatgpt-accessing-website-395088
اپ استور رابط کاربری تلفن های همراه را تغییر داد. مطمئناً، شما میتوانید (و هنوز هم میتوانید) بیشتر کارهایی را که یک برنامه میتواند با یک وبسایت انجام دهد، انجام دهید، اما فروشگاه برنامه جایی است که افراد برای یافتن و کشف وبسایتها به آن مراجعه میکنند.
مسدود کردن دسترسی فقط به این معنی است که ChatGPT (یا کاربر شما) به وب سایت شخص دیگری استناد می کند.
هوش مصنوعی نیز تأثیر مشابهی در تغییر رابط کاربری اینترنت خواهد داشت.
بحث استناد / سرقت ادبی / منابع / حق نسخه برداری مدتی است که بالا گرفته است و به راحتی می تواند 20000 کلمه را مورد بررسی قرار دهد.
اکثر وب سایت ها نباید از دسترسی هوش مصنوعی به وب سایت شما جلوگیری کنند. بیایید عمیق تر به دلیل آن بپردازیم.
یک رویکرد منتظر بمانید
این ما را به سوالی می رساند که اخیراً زیاد دیده ام:
آیا باید ربات OpenAI را از دسترسی به وب سایت های خود مسدود کنیم؟
فکر نمی کنم این درست باشد. واقعیت این است که آنها محتوا را از رقیب شما دریافت خواهند کرد.
پاسخ کوتاه من: نه.
از آنجایی که ما همچنان پستها و توییتهای روزانه و نمونههای فوری را میبینیم که خلاف آن را ادعا میکنند، ارزش تکرار اینجا را دارد:
بسیاری از افزونهها و ابزارهای شخص ثالث میتوانند از قبل محتوای یک وبسایت را حذف کنند، آن را در یک درخواست به OpenAI API وارد کنند و آن متن را خلاصه یا دستکاری کنند.
از زمان راهاندازی ChatGPT، بحث درباره «استفاده منصفانه» از محتوای عمومی وبسایت برای آموزش هوش مصنوعی – و اینکه آیا این سرقت ادبی است – بالا گرفته است.
به زودی، ChatGPT میتواند محتوایی را از وبسایتهای شخص ثالث تغذیه کند تا هوش مصنوعی آن را خلاصه یا دستکاری کند – همان کاری که Bing انجام میدهد.
این بحث از OpenAI تنها بلندتر و شدیدتر شده است اعلام کرد پلاگین های ChatGPT در 23 مارس.
حتی پیادهسازی فعلی Bing (در یک توضیح ساده) عبارت است از بیرون کشیدن کلمات کلیدی از دستور شما، انجام جستجوی Bing، تغذیه نتایجی که برای آن کلمه کلیدی ظاهر میشوند و سپس از هوش مصنوعی میخواهد آن نتایج را «خلاصه» کند.
OpenAI و ChatGPT مانند یک موتور جستجو در وب نمی خزند. و تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، آنها از این داده ها برای آموزش استفاده نمی کنند (هنوز؟). تمام درخواست ها نتیجه یک درخواست مستقیم از یک کاربر خواهد بود.
این بدان معنی است که بدون افزونه، ChatGPT هنوز در سال 2021 گیر کرده است و کلمه بعدی را بر اساس داده های آموزشی قدیمی خود پیش بینی می کند.
با توجه به تعداد افرادی که این روزها از ChatGPT برای تولید محتوا استفاده می کنند، این احتمال وجود دارد که اگر کسی از این ابزار برای بیرون کشیدن محتوا از وب سایت شما استفاده کند، ممکن است در هر جایی که خروجی را ارسال می کند به شما پیوند دهد. اگر آن را مسدود کنید، این شانس را از دست خواهید داد.
باید درازمدت فکر کنیم
زمان شروع به فکر کردن در مورد استراتژی پلاگین هوش مصنوعی و هوش مصنوعی هفته گذشته بود. اکثر بازاریابان در حال حاضر عقب هستند – اما هنوز دیر نشده است!