یکی از کارمندان سابق CNET میگوید که Red Ventures از فناوری خودکار برای محتوا استفاده میکرده است. آنها می گویند ابزاری به نام Wordsmith – که در داخل به دلیل استفاده از آن در داستان های وام مسکن با نام مستعار “Mortgotron” شناخته می شود – حداقل یک سال و نیم مورد استفاده قرار گرفته است.
الگوریتم های گوگل همه اینها مرا به یاد روزهای بهروزرسانی Google Panda میاندازد، جایی که Google الگوریتمهایی را برای شناسایی مزرعههای محتوا و محتوای نوشته شده با هدف ایجاد ترافیک جستجو ایجاد کرد. اکنون، با بهروزرسانی محتوای مفید، که بهطور خاص با هدف تخفیف محتوای نوشته شده برای رتبهبندی جستجو (و نه برای کاربران) – این استراتژی که توسط وبسایتهای Red Ventures به کار گرفته شده است، به نظر میرسد که در نهایت شکست خورده است – یعنی اگر الگوریتمهای Google این کار را انجام دهند. آنچه می گویند انجام خواهند داد
واژه ساز. ابزاری که برای تولید این محتوا استفاده می شود Wordsmith است، چیزی که آنها بیش از یک سال است که از آن استفاده می کنند و شرکت های دیگر نیز از آن استفاده می کنند.
جدید نیست. بله، یک سال و نیم است که این موضوع ادامه دارد. اما مدت طولانی تری ادامه داشته است.
زمان مشخص خواهد کرد، اما تماشای همه اینها بسیار جالب است، درست مانند بهروزرسانیهای الگوریتم پاندا، پنگوئن و سایر الگوریتمهای جستجوی Google در طول سالها.
اما مقالات ربات منتشر شده در CNET نیازی به “خوب بودن” ندارند – آنها باید در جستجوهای گوگل رتبه بالایی داشته باشند تا افراد زیادی آنها را باز کنند و روی پیوندهای بازاریابی وابسته سودمندی که در آنها وجود دارد کلیک کنند.”
چرا ما اهمیت می دهیم. یافتن راه های کم هزینه برای تولید محتوای بی پایان که بتواند رتبه خوبی در جستجوی گوگل داشته باشد، وسوسه انگیز است. منظورم این است که چه کسی نمی خواهد به سرعت و با هزینه بسیار کم پول زیادی به دست آورد؟ اما این تلاش ها تا کی ادامه خواهند داشت؟ آیا این یک استراتژی بلند مدت است؟ آیا به این تلاشها نگاه میکنیم و میگوییم که به همین دلیل است که گوگل بهروزرسانی محتوای مفید را عرضه کرد؟
این به طور خاص در تضاد با آخرین الگوریتم به روز رسانی محتوای مفید گوگل است، که هدف آن کاهش رتبه سایت هایی است که در آن محتوا ابتدا برای موتورهای جستجو نوشته می شود (یعنی محتوایی که برای رتبه بندی در جستجو نوشته شده است و به مردم کمک نمی کند).
بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.