احتمال بازگشت بازاریابان در سال 2023 وجود دارد


بازاریابان مشتاق بازگشت به رویدادهای حضوری در نیمه اول و به ویژه نیمه دوم سال 2023 هستند.

تا پایان سال 2022؟ بازاریابان از وسط تقسیم شده اند.

این بر اساس شاخص مشارکت در رویداد 2022 MarTech است.

یک سال پیش، بازاریابان به ما گفتند که هستند کمتر احتمال دارد در کنفرانس های حضوری آینده شرکت کند به دلیل ترس از موج Omicron.

در واقع، در ابتدای سال جاری، زمانی که بسیاری از کنفرانس‌های نیمه اول برنامه‌ریزی شده بود، شاهد افزایش شدید موارد کووید بودیم. اگرچه انواع جدید بسیار عفونی بودند، اما آسیب کمتری به نظر می‌رسیدند.

تعداد موارد به سرعت کاهش یافت و نسبتاً ثابت مانده است. با این وجود، به نظر می‌رسید که عدم قطعیت گزینه حضوری را برای نیمی از تقریباً 200 پاسخ‌دهنده که بخشی از شاخص مشارکت در رویداد بودند، بسته است.

پنجاه و سه نفر گفتند که «بسیار بعید» برای شرکت در یک رویداد زنده در سال 2022 باقی مانده است. 62 نفر گفتند که “به احتمال زیاد” به یک رویداد حضوری بروند. بقیه نمونه به طور نابرابر بین آن افراط پخش شد.

امسال بار دیگر از بازاریابان خواستیم احتمال بازگشت به رویدادهای حضوری را ارزیابی کنند. ما همچنین پرسیدیم که آنها واقعاً در چند رویداد شرکت کرده اند، و همچنین میزان بودجه ای که برای حضور یا نمایش در رویدادها دارند.

در اینجا نتایج است.

بازاریابان به احتمال زیاد در رویدادهای حضوری شرکت می کنند

اوضاع برای سال آینده روشن تر به نظر می رسد. تقریباً دو برابر تعداد پاسخ دهندگان «به احتمال زیاد» به جای «بسیار بعید» بود که در رویدادهای حضوری در نیمه اول سال 2023 شرکت کنند.

برای نیمه دوم سال آینده، خوش بینی حاکم است، به طوری که 80 نفر “به احتمال زیاد” به رویدادهای زنده می روند و 40 نفر دیگر به احتمال زیاد یا بسیار محتمل هستند. فقط 19 نفر هنوز “بسیار بعید” بودند که به کشتی بپرند.

در همان زمان، بسیاری فکر می کردند که یک عنصر مجازی همچنان باید گنجانده شود. یکی از پاسخگویان شاخص مشارکت در رویداد گفت:

  • با توجه به تغییرات آب و هوایی، چالش‌های سفر و افزایش ویروس‌ها، فکر می‌کنم رویدادها باید فرصت‌های مجازی آنلاین داشته باشند که هم همزمان و هم ناهمزمان باشند و تجمعات حضوری را در محلی که مردم در آن هستند تسهیل کنند. به عنوان مثال شما شرکت کنندگانی از شیکاگو، لندن و فیلی دارید. رویدادهای شبکه ای کوچک و صمیمی را در هر شهر ایجاد کنید تا شرکت کنندگان بتوانند به حیاط خلوت خود بروند و در عین حال در جلسات کنفرانس شرکت کنند که می تواند از هر جایی پخش شود.”

آیا برگزارکنندگان رویداد باید واکسیناسیون را اجباری کنند؟

اکثریت قوی همچنان معتقد بودند که نه تنها شرکت کنندگان باید واکسینه شوند (و احتمالاً، اگرچه ما نخواستیم، تقویت شود)، بلکه سازمان دهندگان رویداد باید واکسیناسیون را اجباری کنند.

منطقاً، این احتمالاً به معنای بررسی شواهد واکسیناسیون نیز هست.

بیش از نیمی از نمونه ما، 121 پاسخ دهنده، می خواستند واکسیناسیون را اجباری کنند. اگرچه 77 پاسخ منفی دادند، این لزوماً به این معنی نیست که آنها مخالف واکسیناسیون هستند (یا واکسینه نشده اند).

سطوح حضور و غیاب: نرمال جدید چیست؟

بازگشت رویدادهای حضوری لزوماً به معنای بازگشت کامل به حالت عادی نیست.

یکی از پاسخ‌دهندگان شاخص مشارکت رویداد پیش‌بینی کرد: «حضور در سطوح قبل از همه‌گیری خواهد بود» و حداقل برای سال 2022 به نظر می‌رسد که این امر درست باشد.

HubSpot کاهش حضور Inbound را تخمین زد حدود 10-15٪ در مقایسه با سال 2019. با این اوصاف، Inbound یک مؤلفه مجازی گسترده داشت، بنابراین مخاطبان کلی ممکن است بیشتر از نسخه‌های زنده قبلی کنفرانس بوده باشند.

باید دید که آیا پیشنهاد انتخاب مجازی یا حضوری به مخاطبان باعث کاهش حضور زنده خواهد شد یا خیر. به هر حال، ویروس ها تنها مشکل نیستند – هزینه و هرج و مرج افسارگسیخته سفرهای هوایی وجود دارد.

همانطور که یکی از پاسخ دهندگان شاخص مشارکت رویداد به ما گفت:

  • سفرهای هوایی گران قیمت و تجربه‌های سفر وحشیانه باعث می‌شود که نخواهم رویدادهای حضوری را توصیه کنم.

یکی دیگر از پاسخگویان به ما گفت:

  • «اگر حضور در رویداد کاهش یافته است، فکر نمی‌کنم به دلیل کووید باشد. من در کنسرت ها، بازی های توپ و سایر رویدادهای شلوغ بوده ام. به نظر می رسد مردم به زندگی خود بازگشته اند.»

آنچه که نمونه نظرسنجی واقعاً امسال انجام داد (یا در حال انجام است) در اینجا آمده است:

بین کسانی که به رویداد صفر رفتند (77) و کسانی که به یک یا دو رفتند (من به دو یا سه رفتم) نسبتاً یکسان بود.

وقتی صحبت از حضور چندگانه در رویدادها شد، کاهش شدیدی داشت، به طوری که تنها هشت جنگجوی شجاع ده نمایش حضوری یا بیشتر را تجربه کردند.

  • «مشاهده اینکه چگونه رویدادها می توانند آنلاین باشند، توجیه صرف پول و زمان دور از خانواده در سفر برای رویدادهای حضوری را دشوارتر کرده است. اگرچه درست است که شبکه ممکن است یک جزء گمشده در فضای آنلاین باشد، شبکه همیشه توجیه کافی برای حضور حضوری نیست.

بازاریابان برای رویدادها بودجه دارند

اکثریت قوی از پاسخ دهندگان (154) بودجه ای برای سفر به حداقل چند رویداد در بقیه سال جاری و سال آینده داشتند. اقلیت کوچکی (22) بودجه لازم برای شرکت در بسیاری از رویدادها را داشتند.

وقتی نوبت به نمایشگاه می رسید، 46 بودجه حداقل برای برخی رویدادها داشتند، در حالی که 19 بودجه برای بسیاری از رویدادها داشتند. با هم، این بدان معناست که حدود یک سوم این نمونه هزینه های حداقل برخی از نمایشگاه ها را پوشش می دهد.

البته برای برخی افراد خوشایند نیست: «یک کار متفاوت انجام دهید. من از رویدادهای حضوری و آنلاین خسته شده ام.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

کیم دیویس مدیر تحریریه MarTech Today است. کیم که در لندن متولد شد، اما بیش از دو دهه نیویورکی بود، ده سال پیش شروع به پوشش نرم افزارهای سازمانی کرد. تجربه او شامل SaaS برای سازمانی، برنامه‌ریزی شهری مبتنی بر داده‌های تبلیغات دیجیتال، و کاربردهای SaaS، فناوری دیجیتال و داده‌ها در فضای بازاریابی است. او ابتدا به عنوان ویراستار Haymarket’s The Hub، یک وب‌سایت اختصاصی فناوری بازاریابی، در مورد فناوری بازاریابی نوشت که متعاقباً به کانالی در مارک تجاری مستقر DMN تبدیل شد. کیم در سال 2016 به عنوان سردبیر ارشد به DMN Proper ملحق شد و سردبیر اجرایی شد و سپس سردبیر شد و تا ژانویه 2020 سمتی را در اختیار داشت. کیم قبل از کار در روزنامه‌نگاری فناوری، دستیار سردبیر در اخبار محلی نیویورک تایمز بود. سایت، The Local: East Village، و قبلاً به عنوان سردبیر یک نشریه دانشگاهی و به عنوان یک روزنامه نگار موسیقی کار کرده است. او صدها نقد رستوران نیویورک را برای یک وبلاگ شخصی نوشته است، و گهگاه به عنوان مهمان مهمان Eater بوده است.


منبع: https://searchengineland.com/future-of-in-person-events-marketers-likely-to-return-in-2023-388064