از نظر گوگل محتوای مفید چیست؟

Google می‌خواهد به جستجوگران کمک کند تا پاسخ یا اطلاعات مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بیابند – گاهی اوقات بدون خروج از صفحه نتایج جستجو.

در اینجا همه چیزهایی که در مورد محتوای مفید گوگل می دانیم آمده است.

محتوای مفید چیست؟

راهنمایی های گوگل در مورد محتوای مفید به طور کلی به چهار بخش تقسیم می شود. مطالب مفید:

1. برای یک مخاطب خاص ایجاد شده است

  • آیا مخاطبی برای کسب و کار یا سایت خود دارید یا مخاطبان مورد نظری دارید که اگر مستقیماً به شما مراجعه کنند، محتوا را مفید می دانند؟ (HCU)
  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟ (HCU)
  • آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟ (HCU)
  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟ (HCU)
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟ (HCU)
  • آیا به نظر می رسد که محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است یا به نظر می رسد که صرفاً توسط شخصی وجود دارد که تلاش می کند حدس بزند چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد؟ (CU)
  • آیا صرفاً به این دلیل می نویسید که چیزهایی مرسوم به نظر می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟ (HCU)
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم). (HCU)
  • محصول را از دیدگاه کاربر ارزیابی کنید. (PRU)

2. ویژگی های تخصص

  • آیا این محتوا توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته شده است که به خوبی موضوع را می‌داند؟ (CU)
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟ (HCU)
  • آیا محتوا تجزیه و تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که فراتر از واضح است؟ (CU)
  • اگر محتوا از منابع دیگر استفاده می‌کند، آیا از کپی کردن یا بازنویسی ساده آن منابع اجتناب می‌کند و در عوض ارزش و اصالت اضافی قابل توجهی ارائه می‌کند؟ (CU)
  • آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟ (CU)
  • آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟ (CU)
  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می‌گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می‌کنید؟ (HCU)
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟ (HCU)
  • نشان دهید که در مورد محصولات بررسی شده آگاه هستید – نشان دهید که متخصص هستید. (PRU)
  • در مورد مزایا و معایب یک محصول خاص، بر اساس تحقیقات اصلی خود بحث کنید. (PRU)
  • توضیح دهید که چگونه یک محصول از مدل‌ها یا نسخه‌های قبلی تکامل یافته است تا بهبودهایی را ارائه کند، مشکلات را برطرف کند یا به کاربران در تصمیم‌گیری خرید کمک کند. (PRU)
  • عوامل کلیدی تصمیم‌گیری برای دسته محصول و نحوه عملکرد محصول در آن زمینه‌ها را شناسایی کنید (برای مثال، بررسی خودرو ممکن است مشخص کند که مصرف سوخت، ایمنی و هندلینگ عوامل کلیدی تصمیم‌گیری هستند و عملکرد را در آن مناطق ارزیابی می‌کنند). (PRU)
  • انتخاب های کلیدی در نحوه طراحی یک محصول و تأثیر آنها بر کاربران فراتر از آنچه سازنده می گوید را شرح دهید. (PRU)
  • هنگامی که یک محصول را به عنوان بهترین کلی یا بهترین برای یک هدف خاص توصیه می کنید، با شواهد پشتیبان دست اول، دلیل اینکه آن محصول را بهترین می دانید، ذکر کنید. (PRU)

3. قابل اعتماد و معتبر است

  • آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟ (PU)
  • آیا محتوا اطلاعاتی را به گونه‌ای ارائه می‌کند که بخواهید به آن اعتماد کنید، مانند منبع روشن، شواهد تخصص درگیر، پیشینه درباره نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می‌کند، مانند پیوندهایی به صفحه نویسنده یا اطلاعات سایت درباره صفحه؟ (CU)
  • اگر در مورد سایتی که محتوا را تولید می کند تحقیق می کردید، آیا این تصور را داشتید که این سایت به خوبی مورد اعتماد است یا به طور گسترده ای به عنوان یک مرجع در موضوع خود شناخته می شود؟
  • آیا محتوا دارای خطاهای واقعی قابل تأیید آسان است؟ (CU)
  • آیا احساس راحتی می کنید که به این محتوا برای مسائل مربوط به پول یا زندگی خود اعتماد کنید؟ (CU)
  • آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟ (CU)
  • آیا محتوا توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟ (CU)
  • آیا عنوان و/یا عنوان صفحه خلاصه توصیفی و مفیدی از محتوا ارائه می دهد؟ (CU)
  • آیا عنوان و/یا عنوان صفحه از اغراق آمیز یا تکان دهنده بودن جلوگیری می کند؟ (CU)
  • آیا این همان صفحه ای است که می خواهید نشانک گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟ (CU)
  • آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید یا به آن ارجاع دهید؟ (CU)
  • آیا محتوا اشکال املایی یا سبکی دارد؟ (CU)
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟ (CU)
  • آیا محتوا دارای مقدار بیش از حد تبلیغاتی است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟ (CU)
  • برای پشتیبانی از تخصص خود و تقویت صحت نظر خود، شواهدی مانند تصاویر، صوت یا پیوندهای دیگر از تجربه خود در مورد محصول ارائه دهید. (PRU)
  • اندازه گیری های کمی را در مورد چگونگی اندازه گیری یک محصول در دسته های مختلف عملکرد به اشتراک بگذارید. (PRU)
  • توضیح دهید که چه چیزی یک محصول را از رقبای خود متمایز می کند. (PRU)
  • محصولات قابل مقایسه را برای بررسی پوشش دهید، یا توضیح دهید که کدام محصولات ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهترین باشند. (PRU)
  • برای کمک به خواننده در تصمیم گیری، پیوندهایی به سایر منابع مفید (خود شما یا سایر سایت ها) اضافه کنید. (PRU)
  • پیوندهایی به چندین فروشنده را در نظر بگیرید تا به خواننده امکان خرید از تاجر انتخابی خود را بدهد. (PRU)

4. خواسته(ها) یا نیاز(های) جستجوگر را برآورده می کند

  • آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟ (HCU)
  • آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟ (HCU)
  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟ (HCU)
  • آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ می‌دهد که واقعاً پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن را تأیید نمی‌کند، پیشنهاد می‌کند؟ (HCU)
  • آیا محتوا هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود؟ (CU)
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای مفید کافی در فهرست‌های رتبه‌بندی‌شده‌تان وجود دارد تا آن‌ها به تنهایی بایستند، حتی اگر بخواهید برای هر محصول توصیه‌شده، بررسی‌های عمیق و عمیق جداگانه‌ای بنویسید. (PRU)
  • آیا کاربران با دیدن صفحات این سایت شکایت می کنند؟ (PU)

کاوش عمیق تر در نیت

گوگل رفتار جستجو را به دو دسته تقسیم کرده است چهار “لحظه” در گذشته:

  • میخواهم بدانم. افرادی که به دنبال اطلاعات یا الهام هستند.
  • میخوام برم. افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات در منطقه خود هستند.
  • من می خواهم انجام دهم. افرادی که به دنبال روش‌ها هستند.
  • می خواهم بخرم. افرادی که آماده خرید هستند

به طور خلاصه، طبق گفته گوگل، محتوای مفید:

بنابراین Googe دقیقاً چگونه “محتوای مفید” را تعریف می کند؟

علاوه بر این، رفتار جستجو توسط شش نیازطبق یک مقاله Think With Google در سال 2019:

  • سوپرایزم کن: جستجو سرگرم کننده و سرگرم کننده است. این گسترده است با بسیاری از تکرارهای منحصر به فرد.
  • مرا هیجان زده کن: جستجو یک ماجراجویی سریع برای یافتن چیزهای جدید است. مختصر است، فقط با چند کلمه و حداقل استفاده از دکمه پشتی.
  • مرا تحت تأثیر قرار بده: جستجو در مورد تأثیرگذاری و برنده شدن است. با استفاده از عبارات خاص، متمرکز بر لیزر است.
  • به من آموزش بده: جستجو در مورد شایستگی و کنترل است. کامل است: بررسی ها، رتبه بندی ها، مقایسه ها و غیره.
  • به من اطمینان بده: جستجو در مورد سادگی، راحتی و اعتماد است. بدون پیچیدگی است و به احتمال زیاد شامل سوالات می شود.
  • کمکم کنید: جستجو در مورد اتصال و عملی بودن است. این به نقطه است، و به احتمال زیاد به ذکر خانواده یا مکان است.
قطعه های ویژه جایی است که ما توضیح یک صفحه را به‌طور برجسته نشان می‌دهیم – چیزی که ما قطعه (snippet) می‌نامیم. ما از این قالب زمانی استفاده می‌کنیم که سیستم‌های ما تشخیص می‌دهند که ممکن است به افراد کمک کند راحت‌تر آنچه را که به دنبال آن هستند کشف کنند، هم از توضیحات و هم زمانی که برای خواندن خود صفحه روی پیوند کلیک می‌کنند. این به ویژه برای کسانی که در تلفن همراه یا جستجوی صوتی هستند مفید است.”

یکی از آخرین راه‌ها برای تفکر در مورد هدف مخاطب، روش آویناش کاوشیک است چارچوب، فکر کنید، انجام دهید، مراقبت کنید. اگرچه این توصیه «رسمی» گوگل مخصوص به روز رسانی الگوریتم نیست، Kaushik هنگام نوشتن این مطلب، مبشر بازاریابی دیجیتال گوگل بود.

اصطلاح “محتوای مفید” به ندرت در اسناد Google نشان داده می شود. اما ظاهر می شود صفحه چگونه جستجوی گوگل کار می کند، با اشاره به قطعه های ویژه:

آنچه در زیر می آید تمام راهنمایی ها و سؤالاتی است که Google برای ارزیابی مفید بودن محتوای شما در این زمینه ارائه کرده است مطالب مفید (HCU) بررسی محصول (PRU) هسته (CU) و پاندا به روز رسانی (PU).

دانستن این مهم است زیرا تعریف شما از «محتوای مفید» احتمالاً با تعریف Google متفاوت است.

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. گودوین قبل از پیوستن به Search Engine Land، سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله‌ای را برای این برند رهبری می‌کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی بزرگ و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/what-is-helpful-content-google-387360

به‌روزرسانی محتوای مفید جدید Google برای پاداش دادن به محتوایی است که برای انسان نوشته شده است.

QRG قصد کاربر را به این دسته ها تقسیم می کند:

درباره نویسنده

جدید در زمین موتورهای جستجو

محتوای شما باید بهترین پاسخی باشد که کسی به دنبال آن است.

اهداف جستجوی کلاسیکی وجود دارد که احتمالاً می‌شناسید (اطلاعاتی، ناوبری، تراکنشی)، اما همچنین چندین هدف کوچک وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوا به آنها فکر کنید.

به طور خلاصه: محتوای مفید باید بهترین پاسخ باشد – و آن پاسخ را در اسرع وقت ارائه کنید.