انتساب داده محور کامل نیست. (این هنوز هم کمی بیش از حد “جعبه سیاه” است و برای میل من به اعتماد به گوگل وابسته است).
تمرکز بر ویژگیهای جدید در گزارش بلادرنگ جدید، مانند عکسهای فوری کاربر و مقایسهها، میتواند یک تاکتیک مؤثر برای حواسپرتی باشد.
شکی نیست که GA4 گزارشها و بینشهای جدیدی را ارائه میکند که UA با آنها دست و پنجه نرم میکرد (گزارش قیف کاربر) یا نمیتوانست ارائه دهد (سلام، اسناد مبتنی بر داده و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده!).
دادههای نرخ تبدیل منبع/متوسط و تجارت الکترونیک (از جمله سایر موارد) معیارهای خارج از جعبه نیستند که بتوان آنها را همگامسازی کرد، مگر اینکه ایجاد فیلدهای سفارشی راحت باشد.
اما کسانی که به استفاده از گزارش UA برای چندین سال عادت دارند، باید خیلی سریع خود را تطبیق دهند.
گزارش های من کجا رفت؟
همانطور که مطمئن هستم از قبل می دانید، GA4 همه چیز در مورد این رویداد است.
با همسو کردن این معیارها با اهداف خود و شناسایی ارزش آنها، می توانید نقاط هدف را به نفع خود تغییر دهید.
اما برای استفاده از گزارش پیشرفته GA4 Google Ads، این در نسخه جدید مدیریت خواهد شد کاوش کنید بخش. مشکل بزرگی نیست، اما برای کسانی که هر روز روی پلتفرم نیستند، این میتواند مشکلی برای سرعت بخشیدن به آن باشد.
انتساب دادهمحور Google Ads و GA4 متفاوت است، زیرا Google Ads فقط در همه جا نسبت داده میشود کانال های مختلف Google، در حالی که GA4 در تمام کانال ها گسترش می یابد.
غروب یونیورسال آنالیتیکس فردا، 1 ژوئیه است (و ممکن است از زمانی که شما در حال خواندن این مطلب هستید گذشته باشد).
در UA، یک تب Google Ads در بخش گزارش کسب وجود دارد که دسترسی به آن آسان است. راهحل بیشتری در GA4 وجود دارد، با گزارشهای خارج از جعبه مشابه که بهعنوان کارت خرید پنهان میشوند.
این نتیجه حرکت از آخرین کلیک به اسناد مبتنی بر داده خواهد بود.
اگر میخواهید از مجموعه گزارشدهی جدیدی که GA4 ارائه میکند بهرهمند شوید، یک تعظیم دیگر در کلاه آنها و یک منحنی یادگیری ضروری است.
اما در طرح کلان، این روش کاملاً دقیقتر برای انتشار اعتبار برای تبدیل است.
بسیاری از کسبوکارها وقتی شروع به بررسی گزارشهای GA4 به عنوان منبع حقیقت میکنند، در شوک قرار میگیرند، اگر قبلاً این کار را نکردهاند. اسپویلر: بیشتر آنها هنوز این کار را نکرده اند!
این دادههای بیدرنگ و دقیق را ارائه میکند، که میتوانید آنها را از طریق داشبورد استودیو Looker در آن دورهها و رویدادهای فروش کلیدی پر کنید.
فقط یک رویداد بزرگ
ما با بازدیدهای صفحه UA، بازدیدهای تجارت الکترونیک، بازدیدهای تعاملات اجتماعی و غیره خداحافظی می کنیم و منحصراً به دنیایی مبتنی بر رویداد سلام می کنیم.
حداقل در سال گذشته، این مدل اسناد پیشفرض در Google Ads بوده است و سالها است که وجود داشته است.
صبر لازم است و کسبوکارها باید از اینرسی گزارشهای گذشته بیرون بیایند تا به جلو بروند و از این طلوع جدید تحلیل داده استقبال کنند.
این معیارها برای بسیاری از مشاغل کلیدی هستند. برای استفاده حداکثری از GA4، روی معیارهای مشابه یا جایگزینی که مختص پلتفرم هستند تمرکز کنید (مثلاً نرخ تعامل).
حداقل، کسبوکارها با نحوه کارکرد این روش و اینکه چرا تبدیل عجیب و غریبی را دریافت میکنند که یک عدد کامل نیست، آشنا هستند. (هنوز مرتباً از من این سؤال می شود.)
پذیرش منحنی یادگیری
بنابراین مقایسههای سال به سال تقریباً بیمعنی است، با توجه به اینکه کاملاً متفاوت است (که بسیاری از مردم نمیدانند).
این امر باعث اختلال (به دلیل کندتر تولید گزارش استاندارد) و ناهماهنگی در گزارش کانال می شود.
و حتی زمانی که گزارشها شروع به انتشار کنند، به دلیل تاخیر زمانی، دادههای کاملی را نخواهیم دید.
اگر هنوز با تکرار گزارشها و داشبوردهای مشابه مشکل دارید، گزارشهای سفارشی علم موشکی نیستند.
فریلنسرها یا متخصصان آژانس PPC می توانند از مجموعه مهارت های اضافی ایجاد گزارش جدید استفاده کنند که تیم های بازاریابی داخلی سال ها آن را بدیهی می دانستند.
اسناد مبتنی بر داده، مدل انتساب پیشفرض جدید در GA4 است.
از طرف دیگر، اگر مشتری نیاز به گزارش فوری دارد، راه حل آن استفاده از صادرات جریان در BigQuery است.
اگرچه اسناد مبتنی بر داده برای گوگل آنالیتیکس جدید است، اما برای گوگل تازگی ندارد.
رویدادها یک تفاوت مدل داده اساسی بین ویژگیهای UA و GA4 را نشان میدهند. با آن، یک معیار UA اساسی در بازدید از صفحه را از دست خواهیم داد. جلسات اینجا پادشاه هستند.
اما برای مدیران بازاریابی که می خواهند تاثیر اولیه فروش فلش 24 ساعته خود را ببینند یا اینکه اولین روز فروش جمعه سیاه چگونه پیش می رود (اوه، چقدر لذت بخش خواهد بود وقتی نوامبر فرا برسد)، باید منتظر بمانند. کمی طولانی تر
تنها تضمین طی چند هفته آینده این است که قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود.
بنابراین، بسیاری از تبلیغکنندگانی که چنین نیستند، چنین معیارهایی را دور خواهند زد.
این ممکن است برای بازاریابان PPC که مشتریانشان عاشق گزارش 24 ساعته خوب در روز بعد هستند، نعمتی باشد.
برای بازاریابان پیشرفتهتر PPC و تحلیلگران داده، هنگام پیوند دادن فیلدهای خاص به داشبورد استودیو Looker ما با چند مشکل مواجه شدهایم.
ما این مشکل را در رابط Google Ads با گزارش تبدیل تاخیری آن مشاهده می کنیم.
مثل اینکه برای اولین بار به مادر یا پدرتان نحوه استفاده از تلفن هوشمند را نشان می دهید و به آنها توضیح می دهید که 5G ذهن ها را کنترل نمی کند، به جلو حرکت کنید و سرزمین موعود GA4 را به آنها نشان دهید. آنها شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت و هرگز به عقب نگاه نمی کنند.