محققین تجزیه و تحلیل کرد دقت فعالیت فیس بوک در تبلیغات مبتنی بر علاقه آنها و دریافت که تقریباً 30 درصد از علایق لیست شده فیس بوک علایق واقعی نیستند. این بدان معناست که اگر تبلیغ شما بر اساس لیست علاقه مندی ها باشد، در حدود 30 درصد مواقع می توانید علامت را از دست بدهید.
آیا با اجازه دادن به الگوریتم ها برای اجرای رسانه پولی ما، خود را برای همان سناریویی آماده می کنیم که قبل از iOS 14.5 داشتیم؟ بله و خیر.
- کمی اعتماد داریم که به الگوریتمها برمیگردانیم، اما اکنون میدانیم که همه تخمهایمان را در یک سبد قرار ندهیم. ما می دانیم که علایق شناسایی شده توسط فیس بوک هنوز 60 تا 70 درصد دقیق هستند، بنابراین دانستن علاقه مخاطبان شما بسیار معتبر است، حتی اگر مقداری از علامت را نادیده بگیریم.
- مخاطبان تغییر می کنند، علایق آنها تغییر می کند و ما باید با آنها حرکت کنیم. آیا می توانید به من بگویید که مخاطبان شما اکنون مانند سال 2019 به نظر می رسند؟ توصیه من این است که تا حد امکان از مخاطبان مشابه استفاده کنید، اما آنها را با تبلیغات مبتنی بر علاقه تکمیل کنید و به طور مداوم A/B کارایی آنها را آزمایش کنید.
هدف کمپین خود را در نظر بگیرید
چرا؟
در همان ابتدا، فیس بوک آن اطلاعات را با ما به اشتراک می گذاشت و ما می توانستیم همزمان با یادگیری الگوریتم یاد بگیریم. قبلاً میتوانستیم مخاطبان، فالوورهایمان، آنچه را که دوست دارند، سن آنها، جنسیت، وضعیت تأهل، وبسایتهای دیگری که بازدید میکنند و صفحات دیگری را دنبال میکنند، تجزیه و تحلیل کنیم. ما به اندازه الگوریتم می دانستیم.
به جای تغذیه این قیف نظری به مخاطبان سرد، بیایید تا انتهای قیف برویم و افرادی مانند مبدل ها را پیدا کنیم.
پس از انجام تست های A/B بین مخاطبان مبتنی بر علاقه و مخاطبان مشابه، می توانم بگویم که نتایج تا 40 درصد برای برخی از مخاطبان مشابه بهبود یافته است. گاهی اوقات نتایج به کوچکی 15٪ می رسد، اما من در هنگام بهینه سازی تبلیغاتم، هر گونه پیشرفت و کارایی را که بتوانم به دست بیاورم، انجام می دهم.
آیا این کنترل بیش از حد به الگوریتم ها باز نمی گردد؟
ممکن است فیس بوک به اندازه قبل اطلاعات زیادی در مورد مبدل های شما نداشته باشد، اما شما – یا مشتریانتان – دارید!
برای درک بهتر این موضوع، خطمشیهای هر پلتفرم را در مورد فهرستهای سفارشی بررسی کنید.
لیست ها و خط مشی رازداری خود را به روز نگه دارید
درباره نویسنده