Google پیکربندی خودکار ویژگی های Universal Analytics شما را در Google Analytics 4 (GA4) برای شما آغاز می کند. اما تو در واقع نمی خواهند این کار را انجام دهند به دلایل بسیاری.
اگر انصراف نمیدهید اما پیوند داده شدهاید (مدال بازشو که ما مدام دریافت میکنیم)، پس باید علامت گذاری به عنوان کامل تمام 12 مرحله (یا هر چیزی که نمیخواهید به صورت خودکار منتقل شود) در Setup Assistant در ویژگی GA4 شما.
سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمیداند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمیداند.
بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راهاندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می توانید مهاجرت را خودتان کنترل کنید.
آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.
سوئیچ کردن به GA4
این یکی چندان پر زرق و برق نیست، اما اگر کاربران زیادی دارید که به ویژگی UA خود دسترسی دارند و میخواهید آنها را در GA4 کپی کنید، ممکن است مفیدترین ابزار باشد.
اگر از مهاجرت در UA انصراف ندهید، Google شروع به پر کردن شکافهای شما در این سناریو خواهد کرد.
به پایین بروید و سوئیچ را برای “تنظیم خودکار یک ویژگی پایه GA4” خاموش کنید.

این امر به ویژه برای این هفت مرحله مهم است:
- روشن کردن Google Signals
- تنظیم تبدیل ها
- تعریف مخاطبان
- مدیریت کاربران
- لینک دادن به تبلیغات گوگل
- مناقصه به تبدیل GA4.
- هدف قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان GA4.
این جایی است که، به نظر من، همه چیز می تواند به سرعت به طور کلی پیش برود.

سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیلها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اهداف را از تبدیل UA به تبدیلهای GA4 تغییر میدهند که شما در مقابل آن پول واقعی خرج میکنید.
این یک سناریوی رایج برای افرادی خواهد بود که زمان کافی را نداشته اند یا نمی خواهند GA4 را راه اندازی کنند. این در اصل “دم بلند” مشتریانی است که گوگل می خواهد در GA نگه دارد.
من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.
مناقصه به تبدیل GA4
هر چیزی که در ابزار GA4 Setup Assistant به عنوان کامل علامت گذاری نکرده اید، برای شما انجام می شود.
اینجاست که خطر واقعی شروع می شود. اگر به Google اجازه دهید تبدیلهای شما را برای شما منتقل کند، و شما آنها را بررسی نکرده باشید، به قول آنها میگویید که هنوز اقداماتی را که از UA انجام میشود را مهم میدانید.
اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)
هرچه ویژگی UA شما پیچیده تر باشد، دیرتر منتقل می شود زیرا احتمالاً با ویژگی های ساده تر شروع می شود.
بنابراین آیا هنوز متقاعد شده اید که باید از مهاجرت خودکار خودداری کنید؟ در اینجا چگونه است.
ابزار دستیار راهاندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره میکند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر کسی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا آژانس، بسیار عالی است.

فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (یعنی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).
این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).
میتوانید کادرهای مربوط به آنچه را که میخواهید به GA4 وارد کنید علامت بزنید یا علامت آن را بردارید و سپس روی وارد کردن پیوندهای تبلیغات انتخاب شده کلیک کنید. به همین راحتی است.

تبدیل ها
آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخوانی می کنید ظاهر می شود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/ga4-auto-migration-opt-out-393786
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.