اینجاست که چرا باید انصراف دهید

آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.

سوئیچ کردن به GA4

این شامل برخی از ابزارهای بسیار مفید است، مانند کمک به مهاجرت مخاطبان و یک فرآیند ساده تر برای پیوند دادن Google Ads.

دستیار راه اندازی GA4

لینک دادن به تبلیغات

ابزار دستیار راه‌اندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره می‌کند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر کسی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا آژانس، بسیار عالی است.

GA4 Setup Assistant Google Ads پیوند می دهد

بیایید چند مورد از این موارد را تجزیه کنیم:

پیوند دادن به سیگنال های گوگل

این صفحه مهاجرت شبیه به صفحه پیوند تبلیغات است. اهداف واجد شرایطی را که می‌خواهید به تبدیل‌های GA4 منتقل کنید، بررسی کنید. اهداف نامناسب خاکستری می شوند.

آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخوانی می کنید ظاهر می شود.

پنجره مهاجرت ویژگی GA4

برای برخی چیزها، مانند تبدیل ها، ممکن است a اضافه کنند UA_ به نام تبدیل در GA4 نشان می دهد که از UA آمده است. چیزهای دیگر ممکن است هیچ نشانه ای از اینکه از کجا آمده اند نداشته باشند.

متقاعد؟ در اینجا نحوه انصراف آمده است

این ابزار به تبدیل‌های شما در UA اشاره می‌کند و بررسی می‌کند که آیا آنها واجد شرایط هستند (یعنی اهداف رویداد یا مقصد) برای مهاجرت به GA4.

این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).

لازم نیست.

اگر انصراف ندهید یا همه را به‌عنوان کامل علامت‌گذاری نکنید، ممکن است Google برخی یا همه دارایی UA شما را از اوایل این هفته به یک دارایی GA4 منتقل کند.

این یک سناریوی رایج برای افرادی خواهد بود که زمان کافی را نداشته اند یا نمی خواهند GA4 را راه اندازی کنند. این در اصل “دم بلند” مشتریانی است که گوگل می خواهد در GA نگه دارد.

من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.

مناقصه به تبدیل GA4

سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمی‌داند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمی‌داند.

انصراف از انتقال اموال UA جلوگیری می کند.

آیا این امر گوگل را از مهاجرت خودکار شما باز می دارد؟

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/ga4-auto-migration-opt-out-393786

بنابراین مهاجرت چگونه خواهد بود؟

در حساب Universal Analytics خود، به Admin > ستون ویژگی > GA4 Setup Assistant.

بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راه‌اندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می توانید مهاجرت را خودتان کنترل کنید.

برای تمام 12 مرحله در Setup Assistant، باید آنها را علامت گذاری کنید کامل حتی اگر آنها را انجام نداده باشید – مگر اینکه بخواهید گوگل آن را انجام دهد.

اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)

سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیل‌ها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اهداف را از تبدیل UA به تبدیل‌های GA4 تغییر می‌دهند که شما در مقابل آن پول واقعی خرج می‌کنید.

فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (یعنی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).

در 9 فوریه، گوگل ایمیلی ارسال کرد و گفت که آنها به زودی پیکربندی Google Analytics 4 را برای کاربران از ماه مارس (اوایل این هفته) آغاز خواهند کرد.

ایمیل مهاجرت خودکار GA4

بنابراین آیا هنوز متقاعد شده اید که باید از مهاجرت خودکار خودداری کنید؟ در اینجا چگونه است.

به پایین بروید و سوئیچ را برای “تنظیم خودکار یک ویژگی پایه GA4” خاموش کنید.

انصراف از مهاجرت خودکار GA4

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


با استفاده از GA4 Setup Assistant

این امر به ویژه برای این هفت مرحله مهم است:

پیوند دادن چه می کند؟ به Google می گوید که شما یک ویژگی GA4 مرتبط با یک ویژگی UA ایجاد کرده اید.

سناریو 1: شما یک دارایی UA دارید و یک ویژگی GA4 راه اندازی نکرده اید. ویژگی UA از تنظیمات انتقال خودکار خارج نشده است.

برای این کار باید از ابزار افزودنی Google Sheets استفاده کنید. به نظر کار می رسد، اما بسیار سریع و بدون درد است. مقاله مرکز راهنمایی دستورالعمل های گام به گام عالی در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد.

چرا برخی از کاربران ممکن است بخواهند انصراف دهند

همان نگرانی های بالا شما باید از گوگل بخواهید که مخاطبان را برای شما مهاجرت کند، به این امید که آنها به اندازه کافی خوب باشند، و سپس با پول شما به آنها پیشنهاد دهد. نظارت شما از فرآیند حذف شده است.

سناریو 3: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید.

وقتی انتخاب می کنید واردات از Universal Analytics، شما را به یک می فرستد مقاله مرکز کمک جزئیات فرآیند

شما می توانید نام تبدیل را تغییر دهید. توصیه می کنم آن را در قالب زیر خط بگذارید.

اهداف موجود واردات GA4

کاربران

GA4 Setup Assistant یک ابزار 12 مرحله ای است که به شما کمک می کند پیشرفت مهاجرت GA4 خود را پیگیری کنید.

این جایی است که، به نظر من، همه چیز می تواند به سرعت به طور کلی پیش برود.

دستیار راه اندازی GA4 - ناقص

Google Signals برای بازاریابی مجدد/هدف گذاری مجدد با محصولات Google مورد نیاز است. اما برخی از کشورها ممکن است پیامدهای قانونی یا محدودیت هایی داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم برای اطمینان با تیم حقوقی خود مشورت کنید.

مدیریت کاربران

یکبار کلیک کنید واردات از Universal Analytics، یک صفحه جدید همه پیوندهای تبلیغاتی را که در UA تنظیم کرده اید به شما نشان می دهد.

اما تعریف گوگل از «مهاجرت نکرده‌اند» چیست؟

هر چیزی که در ابزار GA4 Setup Assistant به عنوان کامل علامت گذاری نکرده اید، برای شما انجام می شود.

اهدافی که از سایر انواع هدف یا regex استفاده می کنند در حال حاضر واجد شرایط مهاجرت نیستند، اما ممکن است در آینده.

تبدیل GA4 Setup Assistant

این یکی چندان پر زرق و برق نیست، اما اگر کاربران زیادی دارید که به ویژگی UA خود دسترسی دارند و می‌خواهید آن‌ها را در GA4 کپی کنید، ممکن است مفیدترین ابزار باشد.

Google پیکربندی خودکار ویژگی های Universal Analytics شما را در Google Analytics 4 (GA4) برای شما آغاز می کند. اما تو در واقع نمی خواهند این کار را انجام دهند به دلایل بسیاری.

اینجاست که خطر واقعی شروع می شود. اگر به Google اجازه دهید تبدیل‌های شما را برای شما منتقل کند، و شما آن‌ها را بررسی نکرده باشید، به قول آن‌ها می‌گویید که هنوز اقداماتی را که از UA انجام می‌شود را مهم می‌دانید.

به طور کلی، شما باید دسترسی ادمین دوگانه داشته باشید، به این معنی که برای پیوند دادن باید در هر دو حساب Analytics و Ads مدیر باشید. اطمینان از داشتن سطوح دسترسی مناسب می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.

اگر شما این تبدیل‌ها را تنظیم نکرده‌اید، در معرض خطر یک فرآیند خودکار قرار می‌گیرید که پول شما را به روشی که ممکن است نخواهید خرج کند یا برای اهداف فعلی شما بهینه نشده باشد.

هدف گذاری تبلیغات برای تبدیل GA4

اگر از مهاجرت در UA انصراف ندهید، Google شروع به پر کردن شکاف‌های شما در این سناریو خواهد کرد.


این به این معنی است که اگر یک دارایی Universal Analytics (UA) دارید اما به GA4 مهاجرت نکرده‌اید، Google بر اساس بسیاری از تنظیماتی که در UA دارید، مانند اهداف، مخاطبان، پیوندهای تبلیغات، ویژگی GA4 را برای شما ایجاد می‌کند. کاربران، و بیشتر.

اگر انصراف نمی‌دهید اما پیوند داده شده‌اید (مدال بازشو که ما مدام دریافت می‌کنیم)، پس باید علامت گذاری به عنوان کامل تمام 12 مرحله (یا هر چیزی که نمی‌خواهید به صورت خودکار منتقل شود) در Setup Assistant در ویژگی GA4 شما.

می‌توانید کادرهای مربوط به آنچه را که می‌خواهید به GA4 وارد کنید علامت بزنید یا علامت آن را بردارید و سپس روی وارد کردن پیوندهای تبلیغات انتخاب شده کلیک کنید. به همین راحتی است.

پیوندهای تبلیغات وارداتی GA4

تبدیل ها

هرچه ویژگی UA شما پیچیده تر باشد، دیرتر منتقل می شود زیرا احتمالاً با ویژگی های ساده تر شروع می شود.

بازگشت به هشدارهایی که برای شما در نظر گرفته ام…