آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.
سوئیچ کردن به GA4
این شامل برخی از ابزارهای بسیار مفید است، مانند کمک به مهاجرت مخاطبان و یک فرآیند ساده تر برای پیوند دادن Google Ads.
لینک دادن به تبلیغات
ابزار دستیار راهاندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره میکند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر کسی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا آژانس، بسیار عالی است.
بیایید چند مورد از این موارد را تجزیه کنیم:
پیوند دادن به سیگنال های گوگل
این صفحه مهاجرت شبیه به صفحه پیوند تبلیغات است. اهداف واجد شرایطی را که میخواهید به تبدیلهای GA4 منتقل کنید، بررسی کنید. اهداف نامناسب خاکستری می شوند.
آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخوانی می کنید ظاهر می شود.
برای برخی چیزها، مانند تبدیل ها، ممکن است a اضافه کنند UA_ به نام تبدیل در GA4 نشان می دهد که از UA آمده است. چیزهای دیگر ممکن است هیچ نشانه ای از اینکه از کجا آمده اند نداشته باشند.
متقاعد؟ در اینجا نحوه انصراف آمده است
این ابزار به تبدیلهای شما در UA اشاره میکند و بررسی میکند که آیا آنها واجد شرایط هستند (یعنی اهداف رویداد یا مقصد) برای مهاجرت به GA4.
این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).
لازم نیست.
اگر انصراف ندهید یا همه را بهعنوان کامل علامتگذاری نکنید، ممکن است Google برخی یا همه دارایی UA شما را از اوایل این هفته به یک دارایی GA4 منتقل کند.
این یک سناریوی رایج برای افرادی خواهد بود که زمان کافی را نداشته اند یا نمی خواهند GA4 را راه اندازی کنند. این در اصل “دم بلند” مشتریانی است که گوگل می خواهد در GA نگه دارد.
من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.
مناقصه به تبدیل GA4
سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمیداند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمیداند.
انصراف از انتقال اموال UA جلوگیری می کند.
آیا این امر گوگل را از مهاجرت خودکار شما باز می دارد؟
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/ga4-auto-migration-opt-out-393786
بنابراین مهاجرت چگونه خواهد بود؟
در حساب Universal Analytics خود، به Admin > ستون ویژگی > GA4 Setup Assistant.
بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راهاندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می توانید مهاجرت را خودتان کنترل کنید.
برای تمام 12 مرحله در Setup Assistant، باید آنها را علامت گذاری کنید کامل حتی اگر آنها را انجام نداده باشید – مگر اینکه بخواهید گوگل آن را انجام دهد.
اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)
سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیلها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اهداف را از تبدیل UA به تبدیلهای GA4 تغییر میدهند که شما در مقابل آن پول واقعی خرج میکنید.
فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (یعنی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).
در 9 فوریه، گوگل ایمیلی ارسال کرد و گفت که آنها به زودی پیکربندی Google Analytics 4 را برای کاربران از ماه مارس (اوایل این هفته) آغاز خواهند کرد.
بنابراین آیا هنوز متقاعد شده اید که باید از مهاجرت خودکار خودداری کنید؟ در اینجا چگونه است.
به پایین بروید و سوئیچ را برای “تنظیم خودکار یک ویژگی پایه GA4” خاموش کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.