اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که با Linktree، Beacons و دیگر ارائه دهندگان راه حل «لینک در بیو» رقابت می کند و به کاربران اجازه می دهد تا پنج لینک به بایوس پروفایل خود اضافه کنند.
تست اولیه در آزمایشهای اولیه، هیچ مشکلی در ارتباط با پلتفرمهای رقیب مانند TikTok یا YouTube وجود نداشت. اینستاگرام همچنین به کاربران این امکان را می دهد که پروفایل های فیس بوک خود را با استفاده از یک گزینه پیوند اختصاصی پیوند دهند، که نماد فیس بوک گرد با ظاهری حرفه ای و متن همراه را نشان می دهد. با این حال، پیوندهای خارجی شامل هیچ گونه سفارشی سازی خاصی مانند آیکون های کوچک نیستند.
رقابت با ابزارهای شخص ثالث. ظهور Linktree و سرویسهای مشابه را میتوان به محدودیتهای پلتفرم در اینستاگرام و سایر شبکهها نسبت داد که مدتها است که کاربران را از اضافه کردن چندین لینک به سایتهای خارجی، ترس از از دست دادن بالقوه تعامل کاربر، باز میدارد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی به طور سنتی ترجیح می دهند کاربران را در برنامه های خود نگه دارند تا اینکه آنها را به جای دیگری هدایت کنند.

پیوندها در یک پنجره مرورگر جداگانه باز نمی شوند بلکه در خود برنامه اینستاگرام باز می شوند. کاربرانی که می خواهند به مرورگر داخلی خود مانند سافاری یا کروم سوئیچ کنند، باید روی منوی سه نقطه در بالای صفحه ضربه زده و «باز کردن در مرورگر سیستم» را انتخاب کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. این ویژگی جدید به تبلیغکنندگان و برندها فرصتی میدهد تا ترافیک وبسایتها، فروشگاههای تجارت الکترونیک و دیگر پلتفرمهای آنلاین خود را افزایش دهند. با امکان افزودن چندین لینک، کسب و کارها می توانند به طور موثرتری برند، محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه تبلیغ کنند و به طور بالقوه تعامل و تبدیل را افزایش دهند.