این حرکت منعکس کننده چالش های موفقیت آمیز کردن خرید مستقیم در بازار ایالات متحده است، برخلاف محبوبیت و سودآوری آن در بازارهای آسیایی. با وجود کشش اولیه مشاغلی مانند TalkShopLive، NTWRK، و Brandlive، و همچنین پذیرش توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند متا، آمازون و یوتیوب، مشکلات همچنان ادامه دارد.
«سال کارآمدی» متا با از بین بردن تجارت خرید زنده در اینستاگرام آغاز می شود. از 16 مارس 2023، کاربران دیگر نمیتوانند محصولات را هنگام پخش زنده برچسبگذاری کنند.
تجارت زنده وجود ندارد. اگرچه متا در حال پایان دادن به ویژگی خرید زنده خود در اینستاگرام است، اما آنها می گویند که همچنان روی خرید سرمایه گذاری می کنند زیرا 90 درصد از کاربران حداقل یک تجارت را در سایت دنبال می کنند.
اثرات این همه گیری هنوز احساس می شود. در طول همهگیری، خردهفروشی آنلاین افزایش یافت، اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، تحلیلگران دریافتند که مصرفکنندگان آمریکایی به طور کامل از خرید زنده استقبال نکردهاند، که تنها 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در این کشور را تشکیل میدهد. حتی TikTok برنامههای تجارت زنده خود را به دلیل فروش کم کاهش داد. تفاوتهای فرهنگی و دیجیتالی بین بازارهای غربی و چین ممکن است توضیح دهد که چرا تجارت زنده در ایالات متحده موفق نبوده است
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه متا می گوید که آنها بیشتر روی تبلیغات اینستاگرام تمرکز می کنند، اما هنوز نمی دانیم این به چه معناست. اما در حال حاضر، ممکن است تبلیغکنندگان نیاز داشته باشند که استراتژیهای خود را برای حذف برگه فروشگاه تنظیم کنند و راههای جدیدی را برای جلب توجه کاربران و جذب تبدیل در نظر بگیرند.