این اسکریپت Google Ads از GPT برای خلاصه کردن عملکرد حساب استفاده می کند

بنابراین تصمیم گرفتم بفهمم که آیا می‌توانم GPT را مجبور کنم درست باشد و یک داستان‌گوی عالی در مورد داده‌های موجود در حساب تبلیغاتی باشد.

مشکل حقیقت GPT

اکنون GPT در حال نوشتن کد صحیح بود. پس از نصب آن در حساب Google Ads من، بلافاصله همانطور که انتظار می رفت کار کرد و داده های CSV مورد نیاز را تولید کرد.

هنگام ایجاد این اتوماسیون، نمی‌توانستم مستقیماً وارد کد شوم. من باید به صورت دستی فرآیندی را ایجاد می کردم که قبل از تبدیل آن فرآیند به یک اتوماسیون کار می کرد.

خط پایین، زمانی که از GPT می‌خواهید کد تولید کند، نوشتن شبه کد به جای اینکه خیلی کلی باشد و فقط به آن بگویید چه خروجی‌هایی را انتظار دارید مفید است. هر چه بیشتر به سیستم بگویید چگونه به آن خروجی برسد، احتمال اینکه کدی بنویسد که کار می کند بیشتر می شود.

به عنوان مثال، اگر حقایقی مانند تعداد کلیک ها و تعداد بازدیدهای یک کمپین ارائه شود، نمی توان تصور کرد که چگونه می تواند CTR صحیح را از این اطلاعات تعیین کند. همه ما می دانیم که این یک فرمول ساده است: کلیک / برداشت = CTR.

بعد، دو اسکریپت بالا را کنار هم قرار دادم. اسکریپت اول داده‌هایی را که برای درخواست من نیاز دارم را دریافت می‌کند و اسکریپت دوم آن داده‌ها را به‌عنوان یک اعلان به GPT می‌فرستد و پاسخ را می‌گیرد و سپس روی صفحه نمایش داده می‌شود.

گاهی اوقات GPT آن را درست می کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

یک کپی از کد کامل را در اینجا بگیرید و به یاد داشته باشید که کلید API خود را برای شروع استفاده از آن اضافه کنید:

با کارکرد کد برای کشیدن داده‌های CSV، اکنون به کدی نیاز داشتم تا آن داده‌ها را به GPT بفرستم تا خلاصه‌ای را بخواهم.

استفاده از GPT در اسکریپت های تبلیغات گوگل

بنابراین من دستور را تغییر دادم تا این متن جدید را اضافه کنم:

  • «کلیک‌ها، نمایش‌ها، هزینه، CTR، میانگین CPC، تبدیل‌ها، نرخ تبدیل و هزینه هر تبدیل را دریافت کنید. گزارش را برای 2 محدوده تاریخ دریافت کنید: ماه گذشته و ماه قبل از آن. نقشه ای بسازید که کلید آن نام کمپین است و شامل آمار از 2 محدوده تاریخ است.

در مرحله بعد، می‌خواستم نکات بهینه‌سازی را شامل شود. برای اینکه پیشنهادات قابل اعتمادتر و منطبق تر با سبک مدیریت خودم باشد، این درخواست را با برخی از حقایق اضافی مانند این بارگذاری کردم:

  • CPA هدف 20 دلار است. هزینه بالاتر بد است و هزینه کمتر خوب است.
  • اگر جستجو IS (بودجه) > 10% را از دست داد و CPA کمتر از هدف باشد، بودجه باید افزایش یابد.
  • اگر CPA بالاتر از هدف باشد، پیشنهادات باید تعدیل شوند.

گزارش PPC می تواند یک کار خسته کننده باشد. ذاتاً تکراری است، زیرا مشتریان و ذینفعان انتظار دارند آخرین گزارش را به طور مرتب در صندوق ورودی خود دریافت کنند – چه هفتگی، ماهانه یا، خدای ناکرده، حتی روزانه.

کد یک اسکریپت Google Ads برای استخراج داده از یک حساب، چندان پیچیده نیست. این تقریباً بخشی از هر فیلمنامه ای است و به خوبی مستند شده است.

در این مرحله، می‌توانستم تسلیم شوم و خودم کد را اصلاح کنم، اما در عوض، مهندسی سریع انجام دادم.

بنابراین برای اینکه اتوماسیون در کار با حساب‌های بزرگ‌تر کمی بهتر شود، رشته CSV ترکیبی را ایجاد کردم.

شما همچنین می توانید اعلان را مهندسی کنید تا کارها را آنطور که می خواهید انجام دهید.

اما دو رشته CSV مجزا از توکن‌های بیشتری نسبت به داده‌های مشابه در یک CSV واحد با ستون‌های مجزا برای محدوده‌های تاریخ مختلف استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید که این اسکریپت از OpenAI API استفاده می کند نه رایگان. بنابراین هر بار که این را اجرا می کنید، هزینه زیادی دارد.

این یک درس خوب در مهندسی سریع برای من بود. اگر یک عضو تیم جدیدی را استخدام می کنید که هرگز PPC را انجام نداده است، احتمالاً باید هنگام درخواست کمک در دستورالعمل های خود بسیار دقیق باشید. در مورد GPT هم همینطور است، دقت مهم است!

به جای اعتماد به GPT برای محاسبه صحیح معیارهایی مانند CTR، نرخ تبدیل و غیره، مقادیر آن معیارها را در اعلان ارائه کردم.

چگونه به GPT حقایقی در مورد کسب و کار خود ارائه دهیم

سپس باید با حقایق آزمایش کنید و درخواست دهید. خط کدی که در آن حقایق را وارد می‌کنید باید شامل جزئیاتی باشد که می‌خواهید GPT بداند، مانند:

  • هدف شما چیست
  • اینکه عددی بالاتر یا کمتر از هدف خوب است یا بد.
  • حقایقی در مورد روش بهینه سازی حساب شما (یعنی، اگر CPA خیلی بالا باشد و نمایش ها کاهش یافته باشد، چه کاری را توصیه می کنید).

من توصیه می کنم این اسکریپت را در صورت نیاز اجرا کنید و آن را در یک برنامه خودکار قرار ندهید.

خلاصه کردن عملکرد PPC با GPT

برای جلوگیری از اشتباهات محاسباتی، تصمیم گرفتم که ایمن تر باشد که خودم ریاضی را انجام دهم و نتایج را در اعلان ارائه کنم.

ماه گذشته، من اولین اسکریپت Google Ads با قابلیت GPT را به اشتراک گذاشتم. سرفصل های گمشده RSA را شناسایی می کند و انواع جدیدی را پیشنهاد می کند.

مشکل دیگر این است که علیرغم تلاش openAI برای حل این مشکل شناخته شده، GPT در ریاضیات ضعیف است.

از آنجایی که می‌خواستم GPT در مورد تغییرات عملکرد بین دو محدوده تاریخ نظر دهد، در ابتدا دو رشته CSV جداگانه، یکی برای هر دوره وارد کردم.

با داده‌های واقعی آماده برای درج در یک اعلان، می‌توانم آن را مهندسی کنم تا بهترین نتایج ممکن را به من بدهد.

مهندسی سریع

همچنین، هنوز هم مهم است که یک متخصص موضوع باشید. کسی که هرگز با گزارش‌های GAQL یا API از Google Ads کار نکرده است، ممکن است نداند که نمی‌توانید داده‌های دو محدوده تاریخ را در یک تماس دریافت کنید. بدون این دانش، یافتن خطا در پاسخ GPT می تواند بسیار دشوار باشد.

این بسیار دقیق تر است و نتیجه به شرح زیر است:

اسکریپت تبلیغات گوگل

این کد را می‌توان از GPT درخواست کرد، اما من قبلاً آن را از اسکریپت RSA ماه گذشته داشتم، بنابراین دوباره از آن استفاده کردم.

من شما را تشویق می کنم آن را بررسی کنید و نظر خود را به من بگویید.

بهش گفتم:

  • «کلیک‌ها، نمایش‌ها، هزینه، CTR، میانگین CPC، تبدیل‌ها، نرخ تبدیل و هزینه به ازای هر تبدیل را دریافت کنید برای ماه قبل و ماه قبل از آن.

اسکریپتی که من به اشتراک می گذارم از GPT OpenAI برای نوشتن خلاصه عملکرد حساب به همراه چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد حساب Google Ads استفاده می کند.

تشریح تر کردن گزارشات PPC

وقتی GPT عملکرد را خلاصه می کند، به جای ساختن مطالب، از حقایقی که شما ارائه کرده اید استفاده می کند.

در اینجا قطعه کد برای استفاده از GPT در اسکریپت های Google Ads آمده است

کنار هم گذاشتن

خوشبختانه، GPT می تواند یک جدول را به عنوان ورودی بگیرد و نحوه تفسیر سلول های مختلف را بفهمد. بنابراین من جدولی از عملکرد کمپین ایجاد کردم و آن را به عنوان یک فایل متنی CSV صادر کردم که می‌توان آن را کپی کرد و در یک درخواست GPT جایگذاری کرد.

برای استفاده از GPT در یک اسکریپت، به دسترسی API و یک نشانه API نیاز دارید. می توانید در این مورد ثبت نام کنید وب سایت OpenAI. با آن، می توانید یک تابع ساده بنویسید که API را با یک اعلان فراخوانی می کند، پاسخ را دریافت می کند و آن را روی صفحه چاپ می کند.

اولین قدم آزمایش با GPT بود تا مشخص شود به چه داده‌هایی نیاز دارد تا واقعیت‌سازی را متوقف کند و در عوض برای ساخت داستان‌های خود به حقیقت تکیه کند. این امر مستلزم ارائه داده‌های Google Ads به همراه حقایقی بود که می‌خواستم توصیف شود.

ممکن است آموزش آن شامل ده ها پست وبلاگ در مورد نحوه دریافت تبدیل بیشتر در تبلیغات گوگل باشد.

اگر تمایل دارد بیش از حد روی معیارهای خاصی تمرکز کند که می خواهید اولویت بندی کنید، جزئیات بیشتری را به درخواست اضافه کنید، مانند:

  • «Search Lost IS را در خلاصه وارد نکنید.»

در این ماه، می‌خواستم محدودیت‌های GPT را کمی بیشتر کنم و ببینم آیا می‌توانم آن را برای نوشتن اسکریپت بعدی‌ام برایم به ارمغان بیاورم. هشدار اسپویلر: کار کرد! اما برای رسیدن به آنجا نیاز به نگه داری داشت. من به شما یاد خواهم داد که چگونه دستور را برای رسیدن به یک نتیجه موفقیت آمیز مهندسی کردم.

وظیفه خاصی که می‌خواستم خودکار کنم، توضیح چگونگی تغییر عملکرد یک حساب در ماه گذشته نسبت به ماه قبل و شامل برخی پیشنهادات بهینه‌سازی بود.

GPT در نوشتن عالی است اما می تواند با صحت واقعی مشکل داشته باشد. به همین دلیل است که ارائه هر چه بیشتر حقایق در اعلانات مفید است.

پاسخ فیلمنامه خوبی به نظر می رسید، اما یک چیز کمی دور به نظر می رسید. نوشتن یک جستار GAQL بود که شامل دو محدوده تاریخی بود که می خواستم در یک جستار منفرد مقایسه کنم. که قرار نیست کار کند.

خروجی نادرست

GPT هوشمند است و دوره های مختلف داده های CSV را مشخص می کند.

با استفاده از اسکریپت Google Ads، حقایق مربوط به عملکرد حساب را می توان به طور خودکار در قالبی آماده کرد که با GPT کار می کند.

با تمام قطعات پازل، وقت آن رسیده بود که از GPT بخواهیم اتوماسیون را برای من بنویسد.


بنابراین از GPT خواستم دوباره امتحان کند، و در حالی که پیاده سازی کمی تغییر کرد، یک بار دیگر محدوده تاریخ را در پرس و جوی GAQL به هم ریخت:

خروجی نادرست

بنابراین من انگشتانم را روی هم گذاشتم و از GPT خواستم که اسکریپتی بنویسد تا با این اعلان داده ها را برای من بکشد:

درخواست GPT

سپس هنگام ارسال یک درخواست بسیار دقیق با داده‌های CSV، حقایق و درخواست برای اینکه با این داده‌ها چه کاری انجام دهید، GPT شروع به دادن پاسخ‌های محکم کرد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


دریافت GPT برای نوشتن اسکریپت های تبلیغات

از این اسکریپت برای ارائه حقایق در مورد حساب خود به GPT استفاده کنید و خلاصه عملکردی را دریافت کنید که می تواند با مشتریان و سهامداران به اشتراک گذاشته شود.

GPT و هوش مصنوعی مولد در تولید متن خوب مهارت دارند. از آنجایی که مدل‌های زبان بزرگ (LLM) میلیاردها کلمه را خوانده‌اند، در پیش‌بینی نحوه کنار هم قرار دادن کلمات به نحوی که خواندن قانع‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند، بسیار خوب هستند.

اما ممکن است جزئیات کمی اشتباه باشد، مانند اینکه آیا تبلیغ‌کننده‌ای که CPA آن کمتر از CPA هدف است، باید باشد افزایش دادن یا نزول کردن بودجه تبلیغاتی آنها GPT یک مشکل را به صورت تحلیلی حل نمی کند، بلکه کلماتی را که باید در توصیه های خود گنجانده شود، پیش بینی می کند.

آیا می توانم واضح تر بگویم و بگویم که این باید در دو پرس و جو جداگانه انجام شود که بعداً ادغام می شوند؟

نقطه ضعف GPT این است که قدرت اصلی آن پیش بینی کلمه بعدی در یک رشته است. وقتی صحبت از بررسی حقایق و اطمینان از درستی آنچه می گوید، بسیار کمتر قابل اعتماد است.

اگر درخواست من GPT گیج کننده باشد چه؟

اما هرچقدر هم که قانع کننده باشند، همیشه درست نیستند، و وقتی هدف به اشتراک گذاشتن گزارش های قابل اعتماد با مشتریان باشد، مشکل بزرگی است.

با داده های واقعی برای کار، بعداً باید به GPT بگویم که با آن حقایق چه کند. درخواست می تواند به سادگی باشد:

  • خلاصه ای از عملکرد کمپین ها را با مقایسه این دو دوره بنویسید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/google-ads-script-gpt-summarize-account-performance-427822

از آنجایی که در آن مقالات احتمالاً اغلب وظایفی مانند بررسی بودجه و مدیریت اهداف CPA ذکر می‌شود، GPT احتمالاً در هنگام ایجاد توصیه‌های مربوط به دریافت تبدیل‌های بیشتر، این موارد را شامل می‌شود.

به عنوان مثال، می‌توانید از GPT بخواهید معیارهای خاصی را در خلاصه خود بگنجاند یا حذف کند یا به آن بگویید که به چه سبکی بنویسد، مثلاً مکالمه یا تجارت محور.

ابزارهای گزارش دهی عالی زیادی وجود دارد (من برای یکی کار می کنم). در حالی که آن‌ها می‌توانند استخراج داده‌ها و تجسم آن‌ها را به‌طور خودکار انجام دهند، اما معقول‌سازی و گفتن یک داستان با داده‌ها معمولاً همچنان به لمس انسان نیاز دارد. GPT در نوشتن داستان های متقاعد کننده برتر است، بنابراین راه حل خوبی برای مشکل من به نظر می رسید.