بنابراین تصمیم گرفتم بفهمم که آیا میتوانم GPT را مجبور کنم درست باشد و یک داستانگوی عالی در مورد دادههای موجود در حساب تبلیغاتی باشد.
مشکل حقیقت GPT
اکنون GPT در حال نوشتن کد صحیح بود. پس از نصب آن در حساب Google Ads من، بلافاصله همانطور که انتظار می رفت کار کرد و داده های CSV مورد نیاز را تولید کرد.
هنگام ایجاد این اتوماسیون، نمیتوانستم مستقیماً وارد کد شوم. من باید به صورت دستی فرآیندی را ایجاد می کردم که قبل از تبدیل آن فرآیند به یک اتوماسیون کار می کرد.
خط پایین، زمانی که از GPT میخواهید کد تولید کند، نوشتن شبه کد به جای اینکه خیلی کلی باشد و فقط به آن بگویید چه خروجیهایی را انتظار دارید مفید است. هر چه بیشتر به سیستم بگویید چگونه به آن خروجی برسد، احتمال اینکه کدی بنویسد که کار می کند بیشتر می شود.
به عنوان مثال، اگر حقایقی مانند تعداد کلیک ها و تعداد بازدیدهای یک کمپین ارائه شود، نمی توان تصور کرد که چگونه می تواند CTR صحیح را از این اطلاعات تعیین کند. همه ما می دانیم که این یک فرمول ساده است: کلیک / برداشت = CTR.
بعد، دو اسکریپت بالا را کنار هم قرار دادم. اسکریپت اول دادههایی را که برای درخواست من نیاز دارم را دریافت میکند و اسکریپت دوم آن دادهها را بهعنوان یک اعلان به GPT میفرستد و پاسخ را میگیرد و سپس روی صفحه نمایش داده میشود.
گاهی اوقات GPT آن را درست می کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.
یک کپی از کد کامل را در اینجا بگیرید و به یاد داشته باشید که کلید API خود را برای شروع استفاده از آن اضافه کنید:
با کارکرد کد برای کشیدن دادههای CSV، اکنون به کدی نیاز داشتم تا آن دادهها را به GPT بفرستم تا خلاصهای را بخواهم.
استفاده از GPT در اسکریپت های تبلیغات گوگل
بنابراین من دستور را تغییر دادم تا این متن جدید را اضافه کنم:
- «کلیکها، نمایشها، هزینه، CTR، میانگین CPC، تبدیلها، نرخ تبدیل و هزینه هر تبدیل را دریافت کنید. گزارش را برای 2 محدوده تاریخ دریافت کنید: ماه گذشته و ماه قبل از آن. نقشه ای بسازید که کلید آن نام کمپین است و شامل آمار از 2 محدوده تاریخ است.”
در مرحله بعد، میخواستم نکات بهینهسازی را شامل شود. برای اینکه پیشنهادات قابل اعتمادتر و منطبق تر با سبک مدیریت خودم باشد، این درخواست را با برخی از حقایق اضافی مانند این بارگذاری کردم:
- CPA هدف 20 دلار است. هزینه بالاتر بد است و هزینه کمتر خوب است.
- اگر جستجو IS (بودجه) > 10% را از دست داد و CPA کمتر از هدف باشد، بودجه باید افزایش یابد.
- اگر CPA بالاتر از هدف باشد، پیشنهادات باید تعدیل شوند.
گزارش PPC می تواند یک کار خسته کننده باشد. ذاتاً تکراری است، زیرا مشتریان و ذینفعان انتظار دارند آخرین گزارش را به طور مرتب در صندوق ورودی خود دریافت کنند – چه هفتگی، ماهانه یا، خدای ناکرده، حتی روزانه.
کد یک اسکریپت Google Ads برای استخراج داده از یک حساب، چندان پیچیده نیست. این تقریباً بخشی از هر فیلمنامه ای است و به خوبی مستند شده است.
در این مرحله، میتوانستم تسلیم شوم و خودم کد را اصلاح کنم، اما در عوض، مهندسی سریع انجام دادم.
بنابراین برای اینکه اتوماسیون در کار با حسابهای بزرگتر کمی بهتر شود، رشته CSV ترکیبی را ایجاد کردم.
شما همچنین می توانید اعلان را مهندسی کنید تا کارها را آنطور که می خواهید انجام دهید.
اما دو رشته CSV مجزا از توکنهای بیشتری نسبت به دادههای مشابه در یک CSV واحد با ستونهای مجزا برای محدودههای تاریخ مختلف استفاده میکنند.
به یاد داشته باشید که این اسکریپت از OpenAI API استفاده می کند نه رایگان. بنابراین هر بار که این را اجرا می کنید، هزینه زیادی دارد.
این یک درس خوب در مهندسی سریع برای من بود. اگر یک عضو تیم جدیدی را استخدام می کنید که هرگز PPC را انجام نداده است، احتمالاً باید هنگام درخواست کمک در دستورالعمل های خود بسیار دقیق باشید. در مورد GPT هم همینطور است، دقت مهم است!
به جای اعتماد به GPT برای محاسبه صحیح معیارهایی مانند CTR، نرخ تبدیل و غیره، مقادیر آن معیارها را در اعلان ارائه کردم.
چگونه به GPT حقایقی در مورد کسب و کار خود ارائه دهیم
سپس باید با حقایق آزمایش کنید و درخواست دهید. خط کدی که در آن حقایق را وارد میکنید باید شامل جزئیاتی باشد که میخواهید GPT بداند، مانند:
- هدف شما چیست
- اینکه عددی بالاتر یا کمتر از هدف خوب است یا بد.
- حقایقی در مورد روش بهینه سازی حساب شما (یعنی، اگر CPA خیلی بالا باشد و نمایش ها کاهش یافته باشد، چه کاری را توصیه می کنید).
من توصیه می کنم این اسکریپت را در صورت نیاز اجرا کنید و آن را در یک برنامه خودکار قرار ندهید.
خلاصه کردن عملکرد PPC با GPT
برای جلوگیری از اشتباهات محاسباتی، تصمیم گرفتم که ایمن تر باشد که خودم ریاضی را انجام دهم و نتایج را در اعلان ارائه کنم.
ماه گذشته، من اولین اسکریپت Google Ads با قابلیت GPT را به اشتراک گذاشتم. سرفصل های گمشده RSA را شناسایی می کند و انواع جدیدی را پیشنهاد می کند.
مشکل دیگر این است که علیرغم تلاش openAI برای حل این مشکل شناخته شده، GPT در ریاضیات ضعیف است.
از آنجایی که میخواستم GPT در مورد تغییرات عملکرد بین دو محدوده تاریخ نظر دهد، در ابتدا دو رشته CSV جداگانه، یکی برای هر دوره وارد کردم.
با دادههای واقعی آماده برای درج در یک اعلان، میتوانم آن را مهندسی کنم تا بهترین نتایج ممکن را به من بدهد.
مهندسی سریع
همچنین، هنوز هم مهم است که یک متخصص موضوع باشید. کسی که هرگز با گزارشهای GAQL یا API از Google Ads کار نکرده است، ممکن است نداند که نمیتوانید دادههای دو محدوده تاریخ را در یک تماس دریافت کنید. بدون این دانش، یافتن خطا در پاسخ GPT می تواند بسیار دشوار باشد.
این بسیار دقیق تر است و نتیجه به شرح زیر است:
این کد را میتوان از GPT درخواست کرد، اما من قبلاً آن را از اسکریپت RSA ماه گذشته داشتم، بنابراین دوباره از آن استفاده کردم.
من شما را تشویق می کنم آن را بررسی کنید و نظر خود را به من بگویید.