این روز در تاریخچه بازاریابی جستجو: 21 ژانویه


گوگل الگوریتم “هسته” را توضیح می دهد

در سال 2016، آندری لیپاتسف از گوگل الگوریتم “هسته” را توضیح داد.

این اتفاق پس از انتشار اخباری مبنی بر تبدیل شدن پاندا به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل رخ داد. سئوکاران می خواستند بهتر بفهمند که بخشی از الگوریتم اصلی گوگل به چه معناست.

به زبان ساده، به این معناست که یک الگوریتم به اندازه کافی سازگار است که گوگل نیازی به نگرانی در مورد آن نداشته باشد، زیرا آزمایش شده است، همانطور که باید کار می کند و در آینده به تغییرات زیادی نیاز نخواهد داشت. همانطور که لیپاتسف توضیح داد:

این کمتر در مورد عملکرد است، به این معنی که احتمالاً در طول زمان تغییر چندانی نمی کند، و بیشتر به نحوه درک ما از آن در چارچوب الگوریتم مربوط می شود. آیا هنوز فکر می کنیم که این یک چیز آزمایشی است، مدتی است که در حال اجرا است و مطمئن نیستیم که چقدر دوام خواهد آورد؟ یا مانند PageRank است، بخشی از آن است، همیشه وجود خواهد داشت، حداقل در آینده قابل پیش‌بینی و سپس احتمالاً آن را در زمینه خاصی بخشی از الگوریتم اصلی نامیده می‌شود.

بنابراین، اکنون که در مورد آخرین به‌روزرسانی‌های اصلی Google می‌شنوید، امیدواریم که بهتر بفهمید الگوریتم اصلی Google به چه معناست.

همه چیز را در مورد آن بخوانید: گوگل توضیح می دهد که بخشی از الگوریتم “هسته” بودن به چه معناست


همچنین در این روز


گوگل تگ روبات های جدید indexifembedded را اضافه می کند

2022: این تگ به شما امکان می‌دهد مشخص کنید که آیا می‌خواهید محتوای شما از طریق iframe یا ابزارهای دیگر ایندکس شود یا خیر.


Google داده‌های ساختاری محصول را برای گزیده‌های بررسی خودرو به‌روزرسانی می‌کند

2022: Google یک یادداشت به اسناد کمکی داده‌های ساختاریافته محصول اضافه کرد تا توضیح دهد که چگونه می‌توان نشانه‌گذاری خودرو را مشخص کرد و همچنان واجد شرایط بودن ویژگی قطعه بررسی محصول را داشته باشد.


مشکل Google Ads بر برخی کمپین‌های Discover و Performance Max بین ۱۸ تا ۲۱ ژانویه تأثیر گذاشت

2022: این یک مشکل فنی موقت بود که بر ارائه در موجودی YouTube تأثیر گذاشت.


گوگل از 6 آوریل پشتیبانی از داده های ساختاری data-vocabulary.org را کنار می گذارد

2020: اگر می‌خواهند صفحاتشان برای نتایج غنی گوگل واجد شرایط باشد، صاحبان سایت باید به نشانه‌گذاری schema.org تبدیل شوند.


CallRail یکپارچه سازی تجزیه و تحلیل تماس را با Google My Business اضافه می کند

2020: CallRail این راه حل را تا حدی به عنوان پاسخی به افزایش «جستجوی صفر کلیک» و «آدم خواری» ترافیک وب سایت توسط GMB توسعه داد.


گزارش “تبلیغات بد” گوگل در سال 2015: 780 میلیون تبلیغ، 25 هزار حساب برنامه بسته شد

2016: یکی از تلاش‌های گوگل جلوگیری از کلیک‌های تصادفی تلفن همراه بود، زمانی که توسعه‌دهندگان برنامه‌ها عمداً تبلیغات را خیلی نزدیک به دکمه‌های برنامه قرار می‌دادند.


بینگ روزانه به‌روزرسانی‌های مداوم موتور جستجوی خود را به رخ می‌کشد

2016: بینگ در تلاش برای بهبود مستمر نتایج و ویژگی‌های جستجو، به‌روزرسانی‌های متعددی را در روز اجرا می‌کند.


گوگل نتایج جستجوی آب و هوا را در اندروید در زمان طوفان زمستانی جوناس بهبود می بخشد

2016: نتایج جستجوی مرتبط با آب و هوا اکنون شامل شرایط آسمان ساعتی، کیفیت هوا و هشدارهای آب و هوای شدید است.


RetailMeNot با حمایت Google Ventures از جریمه Google خود خارج می شود

2015: مشخص نبود که RetailMeNot چه تغییراتی را برای بازیابی از الگوریتم Google Panda ایجاد کرده است، اما رتبه‌بندی آن‌ها دوباره برگشت.


تبلیغات بینگ پیوندهای سایت پیشرفته را در سطح جهانی منتشر می کند، اولویت دستگاه پیوند سایت را اضافه می کند

2015: نسخه اضافی زیر هر افزونه پیوند سایت در اکثر بازارها و زبان‌های پشتیبانی شده توسط تبلیغات بینگ در دسترس قرار گرفت.


حق فراموش شدن: گوگل به اروپا می گوید که Google.com را پاک نمی کند

2015: دیوید دراموند، مدیر ارشد حقوقی گوگل گفت: “این دیدگاه قوی ما است که باید راهی برای محدود کردن این مفهوم وجود داشته باشد، زیرا این یک مفهوم اروپایی است.”


به نوشتن محتوای با کیفیت ادامه دهید: وبلاگ نویسان سئو به ادعای مت کاتز واکنش نشان می دهند «وبلاگینگ مهمان مرده است»

2014: مجموعه ای از واکنش های صنعت، خلاصه نظرات منتخبی از وبلاگ نویسان محبوب.


Expedia و Google: هیچ نظری از هر دو درباره مجازات احتمالی Expedia وجود ندارد

2014: به نظر می رسد که Expedia توسط یک جریمه گوگل در ارتباط با لینک های غیر طبیعی ضربه خورده است.


Marin: تا دسامبر 2014، 40 درصد از کلیک‌های Google PLA از گوشی‌های هوشمند می‌آید.

2014: مارین از خرده فروشان انتظار داشت که تقریباً یک سوم بودجه PPC خود را به PLA اختصاص دهند.


Pinterest فیلترهای گیاهی، گیاهی، بدون گلوتن و پالئو را برای جستجوهای مرتبط با دستور غذا اضافه می کند

2014: پینترست همچنین دکمه «Idulge Me» را برای جستجوی دستور العمل های دسر «نه چندان سالم» اضافه کرده است.


همانطور که گوگل برای برآورده کردن خواسته های کاربران تکامل می یابد، دیگران لزوما به حاشیه رانده می شوند

2013: مردم دیگر حوصله نتایج جستجوی سنتی را ندارند… آنها بیشتر فقط پاسخ‌های سریع (و قابل اعتماد) می‌خواهند، این دقیقاً همان چیزی است که گوگل به طور فزاینده‌ای به آنها می‌دهد.


لوگوی مارتین لوتر کینگ جونیور گوگل

2013: Doodle در سایه های آبی، سبز و زرد بود. با چهره دکتر کینگ به عنوان یکی از “O” ها در لوگوی گوگل.


لیست کارهایی که برای مدیر عامل جدید گوگل لری پیج است

2011: به هم ریختگی رهبری چقدر می تواند با چالش های متعدد گوگل مقابله کند؟


Google Turns To Page: The Day Two Nrative

2011: میل به بازگشت بخشی از آتش استارت آپ قدیمی خود یکی از نیروهای محرکه صعود پیج بود.


گوگل در سال 2011 به مزارع محتوا نگاه می کند

2011: مت کاتز قول تلاش مجدد برای اقدام علیه مزارع محتوا را می دهد (که او به عنوان “سایت هایی با محتوای کم عمق یا با کیفیت پایین” تعریف کرد).


گوگل می گوید کیفیت جستجو با تشخیص هرزنامه جدید بهبود یافته است

2011: یک طبقه‌بندی‌کننده دوباره طراحی شده در سطح سند، تأثیر هرزنامه‌های درون صفحه بر فهرست جستجوی Google را دشوارتر کرد.


اولین به روز رسانی صفحه رتبه نوار ابزار گوگل در سال 2011

2011: مسلماً این اولین به‌روزرسانی در تقریباً 9 ماه گذشته بود – اگرچه رتبه صفحه نوار ابزار بسیار قدیمی بود و تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی نداشت.


ابزار پیش‌نمایش ادوردز لیفت صورت متمرکز بر موبایل را دریافت می‌کند

2011: این ابزار به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که ببینند تبلیغات آنها در دستگاه‌های مختلف (iPhone، Android و غیره) در چندین اپراتور چگونه است.


تغییرات کوچک عنصر ناوبری گوگل

2011: اولی فشرده‌تر کردن نوار سمت چپ جستجوی Google بود و دومی تغییر گزینه‌های منو در منوی بالا در حالی که در Gmail هستید.


جستجو در تصاویر: GoogleBot T-Shirt، Yahoo Rodeo و Yahoo Rubber Duckies

2011: جدیدترین تصاویر جمع‌آوری‌شده از وب، نشان می‌دهد که مردم در شرکت‌های موتور جستجو چه می‌خورند، چگونه بازی می‌کنند، با چه کسی ملاقات می‌کنند، کجا صحبت می‌کنند، چه اسباب‌بازی‌هایی دارند و موارد دیگر.


برآوردهای گوگل با سه ماهه چهارم بسیار قوی: 6.67 میلیارد دلار

2010: گوگل درآمد 6.67 میلیارد دلاری را در سه ماهه چهارم 2009 گزارش کرد که نشان دهنده افزایش 17 درصدی نسبت به درآمد 5.70 میلیارد دلاری سه ماهه چهارم سال 2008 است.


شخص دیگری که کسی در مورد آن نشنیده است سعی می کند سئو را علامت تجاری قرار دهد

2010: این دومین بار در حدود دو سال بود که شخصی بدون قد و قامت عمومی، شهرت یا سابقه شناخته شده و مستند سعی در ادعای یک علامت تجاری در سئو کرد.


Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض آیفون قسمت Deux

2010: برخی از اطلاعات اضافی که وضعیت جستجوی پیش‌فرض در آیفون را نشان می‌داد، یک امکان واقعی برای Bing بود.


44 درصد از خوانندگان Google News فقط سرفصل ها را اسکن می کنند؟ شاید نه!

2010: گوگل واقعاً آن خون آشام محتوا نبود که برخی ناشران اخبار آن را به آن متهم کردند.


فیس بوک برخی از تبلیغات مایکروسافت را کاهش می دهد

2010: فیس بوک و مایکروسافت رابطه تبلیغات نمایشی خود را کاهش دادند.


پروژه اکتشاف موسیقی YouTube

2010: این ابزار به شما کمک می‌کند موسیقی را جستجو کنید و لیست‌های پخش YouTube را بر اساس آن جستجو ایجاد کنید.


شام چی داریم؟ بینگ دستور العمل ها را در نتایج جستجو ترکیب می کند

2010: بینگ دستور العمل ها را از وب سایت های محبوب بیرون کشید و به شما اجازه داد بر اساس تعطیلات، وعده های غذایی، رتبه بندی و راحتی فیلتر کنید.


سرگئی برین از گوگل درباره بازدید ماموریت امدادی خود از هائیتی می نویسد

2010: برین گفت که مردم هائیتی “قهرمانان واقعی” بودند.


به روز رسانی سریع SEO در ژانویه 2009

2009: به روز رسانی بسیاری از SEO و SEM هایی که در گوگل، یاهو و Ask.com در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفتند.


انتظار می رود که اخراج کارکنان در مایکروسافت در این هفته اعلام شود

2009: انتظار می رفت که این موضوع بر حدود 6000 تا 8000 کارمند از 95000 نیروی کار آن تأثیر بگذارد.


مایکروسافت SearchPerks Incentive را ارائه می دهد

2009: این یک انگیزه سه روزه برای تشویق شرکت کنندگان به انجام جستجوهای بیشتر در جستجوی زنده بود.


اثر اوباما: گوگل می گوید رئیس جمهور فعالیت جستجو را تغییر داد

2009: گوگل حقایق و ارقام جالبی را در مورد فعالیت جستجوی مربوط به مراسم افتتاحیه به اشتراک گذاشت.


Google: همه گردشگران نیویورک شما متعلق به ما هستند

2009: مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، از همکاری با گوگل برای استفاده از نقشه های گوگل در وب سایت و مرکز اطلاعات گردشگری جدید خبر داد.


مقایسه نظرسنجی های جستجوی موبایل: پذیرندگان اولیه در مقابل. کاربران اصلی

2008: یک نظرسنجی غیررسمی و آنلاین از خوانندگان، از دو مخاطب مختلف، در مورد طیف وسیعی از موضوعات سطح بالا مربوط به جستجوی تلفن همراه، نتایج متفاوتی را به همراه دارد.


راهنمای شروع سریع Google Webmaster Tools

2008: گوگل این راهنمای را ایجاد کرد تا به مدیران وب سایت کمک کند تا ویژگی ها و دلایل استفاده از این ابزار را بیاموزند.


پروژه پالیمپسست: گوگل برای میزبانی داده های علمی منبع باز

2008: داده هایی که گوگل میزبانی می کند برای دانشمندان و همچنین به صورت رایگان برای همه در دسترس خواهد بود.


یاهو در حال برنامه ریزی برای کاهش مشاغل بزرگ است؟

2008: شاید تا 2500.


یاهو یکپارچه سازی خوشمزه را در نتایج جستجو آزمایش می کند

2008: برای برخی از کاربران، جستجو نشان می‌دهد که آیا صفحه فهرست شده در نتایج یاهو در Delicious نیز وجود دارد یا خیر و چگونه برچسب گذاری شده است.


Google-DoubleClick درام به صحنه اروپا می رود

2008: به نظر می‌رسید اروپایی‌ها نسبت به همتایان آمریکایی خود تهاجمی‌تر باشند تا پای گوگل را به آتش نگه دارند.


موتورهای جستجو روز مارتین لوتر کینگ جونیور را گرامی می دارند

2008: گوگل یک لوگوی هنری داشت که در آن کودکان چهره مارتین لوتر کینگ جونیور را در پیاده رو طراحی می کردند.


از نمایشگاه بازاریابی جستجو (SMX)


مشارکت‌های قبلی کارشناسان موضوع موتور جستجو (SMEs)

این ستون‌ها یک عکس فوری در زمان هستند و از زمان انتشار به‌روزرسانی نشده‌اند، مگر اینکه ذکر شود. نظرات بیان شده در این مقالات نظرات نویسنده است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست.


< 20 ژانویه | تاریخچه بازاریابی جستجو | 22 ژانویه >


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودوین

دنی گودوین سردبیر موتور جستجو Land & SMX است. گودوین علاوه بر نوشتن روزانه در مورد SEO، PPC و موارد دیگر برای Search Engine Land، فهرستی از کارشناسان موضوعی Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه‌ریزی مجموعه کنفرانس ما، SMX – Search Marketing Expo کمک می‌کند. قبل از پیوستن به Search Engine Land، گودوین سردبیر اجرایی در Search Engine Journal بود، جایی که او ابتکارات سرمقاله را برای این برند رهبری می کرد. او همچنین یک ویرایشگر در Search Engine Watch بود. او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.


منبع: https://searchengineland.com/search-marketing-history-january-21-391982