گوگل با مایکروسافت بینگ رقابت نمی کند. عناوین خبری که در مورد رقابت جستجوی هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ بحث می کنند، به جای اعتراف به واقعیت، بر عنصر رقابت تمرکز دارند. این است که این دو نمودار مشکل مایکروسافت را نشان میدهد: حتی با بینگ جدید و همه سرمایهگذاریهایی که مایکروسافت در جستجو انجام داده است – آنها هنوز دستاوردهای معناداری در گوگل ندارند.
البته اندازه همه چیز نیست. درآمد تبلیغات و جستجوی مایکروسافت در آخرین گزارش درآمد خود با 3.4 درصد افزایش به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است.
چرا ما اهمیت می دهیم. خیلی خوب است که در دنیایی زندگی کنیم که مجبور نباشیم تا این حد به گوگل تکیه کنیم. مایه دلگرمی بود که ببینیم بینگ چند دستاورد کوچک دارد. اما بعداً متوجه شدیم که New Bing کاربران جدید Edge را جذب کرده است که سپس از جستجوی Google استفاده کردند. و اکنون که گوگل از تجربه مولد جستجوی خود پرده برداری کرده است، بینگ مزیت حرکت اول خود را از دست داده است و به نظر می رسد که به این زودی شاهد یک رقیب جستجوی واقعی نخواهیم بود.
7.14 درصد این سهم مایکروسافت بینگ در بازار دسکتاپ در سراسر جهان از آوریل است Statcounter. بینگ جدید در ماه فوریه راه اندازی شد.
- چرا این شماره مشکل دارد: سهم بازار بینگ در اکتبر 2022 به 9.92 درصد رسید. و رقم 7.14 درصد در واقع کمتر از آوریل 2022 (8.05 درصد) است.
2.79 درصد. وقتی به سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان، در همه دستگاهها (دسکتاپ، موبایل، تبلت) نگاه میکنید، تصویر برای مایکروسافت بینگ حتی بدتر میشود. Statcounter. در حالی که بینگ تنها 2.79٪ است، Google در 92.63٪ است.
- چرا این شماره مشکل دارد: سهم بازار بینگ در اکتبر 2022 با 3.59 درصد به اوج خود رسید. و رقم 2.79٪ در واقع کمتر از آوریل 2022 (3.02٪) است.
در همین حال، سهم بازار جستجوی دسکتاپ گوگل 86.71 درصد است.
علیرغم اینکه گوگل در هنگام راه اندازی بینگ جدید، با تجربه جستجوی مولد خود که توسط GPT-4 تقویت می شود، پیشرفت کرده است، داده ها نشان می دهد که مایکروسافت نتوانسته است سهم بازار را به دست آورد.
اما بازی جستجو؟ تمام شد. گوگل مدت ها پیش برنده شد.
منبع: https://searchengineland.com/microsoft-bing-search-market-share-problem-charts-417698
در واقع، اگر آخرین اعداد StatCounter از نظر جهت دقیق باشند، به نظر می رسد که Bing در واقع درست است از دست دادن سهم بازار به گوگل