بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست؟

سئو مجموعهای از دانشهاست که موجب بهبود رتبه صفحات وبسایت شما در نتایج جستجوی مرتبط دیجیتال مارکتینگ شانار میشود. لینک دادن به محتوای مرتبط سیگنالهای موضوعی صفحه شما را تقویت میکند و به گوگل در درک بهتر محتوای صفحه شما کمک میکند. بازاریابی محتوایی که در سایت ایجاد میکنید، مانند وب سایت و پستهای وبلاگ به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک میکنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت شما هدایت خواهد شد. بهتر است یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد و اجرا کنید که هدف آن کمک به کسب و کارتان برای رسیدن به منافع مناسب و تغییرات مورد نیاز در طول زمان باشد. فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش، نیاز به تجربه هم دارد، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول است.

هر چه امتیاز بالاتر باشد، اعتبار بیشتری دارد.

این شرکت دارای مجوز دانش بنیان است و تمامی مجوز های قانونی نظیر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران را کسب کرده است. شاید در پروژه های مختلف استفاده از تمام این ابزارها نیاز نباشد، اما بالا بودن دانش بازاریاب دیجیتال و آشنایی وی با این مفاهیم و ابزارها قطعا شما را از دیگران در حوزه کاریتان متمایز میکند. این امر، باعث میشود هر شغلی به بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشد. هر چه امتیاز بالاتر باشد، اعتبار بیشتری دارد. بعد از این، درصورتی که ساخته شما حجم جستوجوی بالایی داشته باشد، رتبه بهتری از گوگل دریافت میکنید. همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید: شما تجربیات دیجیتالی تولید میکنید تا مورد استفاده مخاطبانتان قرار گیرد تا نتیجه دلخواهتان را دریافت کنید.

دیجیتال مارکتینگ

همچنین شما با دیجیتال مارکتنیگ می توانید محصولات دیجیتالی به فروش بگذارید. در حال حاضر هر کسبوکاری از مارکتینگ استفاده میکند، با این وجود بازاریابی تنها به خرید و فروش محصولات یا خدمات محدود نمیشود و شامل تبلیغات هم است. نکته: منظور از جعبه ابزاردر این مقاله، معرفی و استفاده از ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس نمیباشد، بلکه منظور زیرشاخه های اصلی بازاریابی دیجیتال است که شما را در مسیر یادگیری، آموزش و فعالیت در حوزه دیجیتال قدرتمند میکند. در ادامه گفتنیست که با آنالیز و تجزیه تحلیل پرطرفدارترین عبارات و اصطلاحات جستجو شده در حوزه کاری خودتان می توانید گزینه های بهینه تری را برای صعود انتخاب کنید . بازاریابی محتوا یکی دیگر از بخش های بسیار مهم بازاریابی دیجیتال و البته بازاریابی سنتی و غیر دیجیتال میباشد. بازاریابی محتوایی دوسویه و تعاملی است در حالی که تبلیغات یک طرفه و غیر قابل تعامل است. دوره دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و هر روز زیرشاخه ها، ابزار و روش های جدیدی برای بهبود نرخ تبدیل و فروش به آن اضافه میشود، قطعا روش های بازاریابی دیگری مثل بازاریابی افیلیت (رابطه ای) یا انواع دیگر بازاریابی اینترنتی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از شاخه های این بازار بزرگ و البته رقابتی محسوب میشوند ولی دیجیتال مارکتینگ به صورت کلی به این شاخه های اصلی تقسیم می شود.

اگر همچنان می پرسید که چرا بازاریابی دیجیتال مهم است، پاسخ دیگر من این است که رقبای شما از این روش بازاریابی استفاده میکنند! اگر می خواهید تجارت شما با دیگران رقابت کند، باید ازکارهایی که رقبای تان را به سود بالا می رساند غفلت نکنید. هر کسب و کاری اهداف خاص متفاوتی را در ذهن دارد، اما اکثر کسب و کارها و شرکت ها در تلاش هستند تا با دسترسی به مصرف کنندگان بیشتر و ترغیب آنها برای خرید، به رشد و کسب سود برسند. مطالعه مقاله دو قسمتی « ۵ روش بازاریابی محتوا برای بهبود کسب و کار شما» به شما عزیزان توصیه میشود. نکته: بازاریابی ایمیلی البته می تواند به عنوان یکی از ابزارها و روش های بازاریابی محتوایی نیز مطرح شود چرا که هدف این روش نیز اغلب بهبود رابطه با مشتری می باشد.

یک شرکت بزرگ با تبلیغات خود که شاید به میلیون ها دلار برسد اهدافی مثل؛ کسب رضایت مدیر عامل، کسب رضایت هیئت رئیسه و بهبود ارزش سهام در بازار را در سر دارد اما کسب و کاری کوچک که بودجه تبلیغات محدودی دارد چه هدفی را دنبال میکند؟ احتمالا اگر شما با تولید محتوا و طراحی سایت سر و کار داشته باشید کلمه سئو و مخصوصا سئو off page را حتما تا به حال شنیده اید. مثلا اگر بخواهیم زنی 24 تا 26 ساله را که به جواهرات مد علاقه دارد، و در بمبئی زندگی می کند و تازه نامزد کرده است، هدف قرار دهیم، می توانیم با دیجیتال مارکتینگ دقیقاً او را هدف قرار دهیم.

بازاریابی محتوا

به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی بوجود آمده است؛ آمار استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند هر روزه در حال افزایش است. جستجوی اطلاعات، بررسی شبکههای اجتماعی و خرید آنلاین محصولات، به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل شده است. در واقع، محتوای بی کیفیت ممکن است حتی سایت شما را جریمه کند. از این راه میتوانید فهرست بازاریابی مشتریان بالقوه خود را تهیه کنید. شما عزیزان میتوانید برای «آشنایی بیشتر با بازاریابی شبکه اجتماعی» و همچنین اصول اساسی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بازاریابی محتوایی پروسه ای بلند مدت میباشد در حالی که تبلیغات اغلب به کمپین های کوتاه مدت ختم میشود. زمانی که شما بتوانید با صرف یک زمان بسیار بسیار کوتاه به خدمات خود دسترسی پیدا کنید، بنابراین ارتباطتان را با دنیای دیجیتال قطع نخواهید کرد! هر پروژه ای جامعه هدف مخصوص به خود، پیام خاص و البته رسانه خاص خود را دارد. مشاوره حرفه ای با آگاهی که از بازار هدف دارد و شناخت نیاز مشتریان، کمک می کند تا تبلیغات شما به نحو احسنت پیاده سازی بشود.

تولید محتوای مناسب در یک سایت علاوه بر آنکه نیاز کاربر را برطرف میسازد، بلکه میتواند او را به بازدیدکنندهی دائمی آن سایت نیز تبدیل کند. بنابراین استفاده از جدول، نمودار و چارت در یک محتوا میتواند اثربخشی آن را بیشتر کند. هرچند که شما برای نمایش وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل به کنسول جستجوی گوگل نیازی ندارید اما میتوان از آن برای کنترل اینکه چه چیزی ایندکس میشود و چگونه وبسایت شما با این حساب نمایش داده میشود، استفاده کرد. فروش و رسیدن به پول در مقالات تخصصی که در حوزه تبلیغات ارائه خواهد شد به شما توضیح خواهم داد که: تبلیغات چه انواعی دارد؟ کسی نیست که ادعایی تو دنیای مجازی و علی الخصوص فضای وب و طراحی وب سایت داشته باشه و تابحال با سئو ( SEO ) آشنا نشده باشه و یا حداقل سئو به گوشش نخورده باشه ، که اگه اینجوریه بهتره حوزه دیگه ای رو برای کار کردن پیدا کنه ?

متخصص دیجیتال مارکتینگ

یک دیجیتال مارکتر موفق باید با تمام این ابزارها آشنا بوده و بتواند از آن ها در جهت بهبود کسب و کار استفاده کند و حداقل در یکی از آن ها صاحب نظر و متخصص به تمام معنا باشد. سئو همه آن تلاشهایی است که برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام میشود. بنابراین استفاده از روش های بازاریابی آنلاین بسیار مقرون به صرفه است و زمینهای برای بازگشت سرمایهتان را نیز فراهم میکند. برای اینکه بتونیم از این روش استفاده کنیم، باید اول با خود محتوا آشنا بشیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست

اگر سئو سایت شما خوب باشد و بتواند در کلمات کلیدی پرسرچ رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد، کاربران پس از جستجو از صفحه سایت شما برای رفع نیاز خود استفاده میکنند اینجاست که شما قدم اول را برداشته و کاربر وارد قیف بازاریابی شما شده است. ترکیب تمام اصطلاحات سئو و الگوریتم های گوگل راهی برای رسیدن به صفحه اول گوگل است. البته که هیچ کدام از استراتژی های مختلف کاملا شبیه به هم نیستند، بیش از 65% از موفق ترین بازاریابان محتوای دنیا یک استراتژی محتوا مکتوب دارند.

تعدادی از استراتژی های بازاریابی دیجیتالی وجود دارد ، و گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد که می خواهید تصمیم بگیرید کدام یک را در اولویت قرار دهید. برای شروع ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکپارچه، باید در نظر بگیرید که هر کدام از کانالهای دیجیتال شما درکنار هم چگونه برای رسیدن به یک هدف مشترک عمل میکنند. برای مثال مطلبی با موضوع «مقایسه بهترین بررسی کنندههای بکلینک در بازار» (Comparison of the Top Backlink Checkers on the Market) منتشر شده است و نویسنده مطلب را برای کسب رتبه در کلمه کلیدی «بررسی کننده بکلینک» (Bachlink Checker) ایجاد کرده است.

در حال حاضر بسیاری از کسب وکارها و برندهای مطرح، از شبکه های اجتماعی برای معرفی محصولات جدید خود و همچنین ارائه سرنخ به آن ها برای گرفتن ورودی ارگانیک به وبسایت های فروش، استفاده میکنند. به عنوان یک دیجیتال مارکتر یا (Digital Marketer) که در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات در فضای مجازی فعالیت می کند، باید همیشه به روز باشیم. یک متخصص بازاریابی دیجیتال خوب باید توانایی مشارکت در زمینه هایی مانند طراحی گرافیکی و نوشتن محتوا را داشته باشد تا به ارتقای برند و تصویر کلی شرکت خود کمک کند. یعنی با تشویق خواننده در متن محتوا و لینک به صفحات خاص به خواننده کمک میکنید تا قدم بعدی در مسیر خرید را بردارد. فرقی نمیکند صفحات جدید سایت ایجاد کنید یا چند پست توییتر بگذارید، باید یکصدا و با پیامی واحد از نام تجاریتان به ایجاد تجربهای تمام و کمال برای مخاطبان هدف خود کمک کنید.

این روش بازاریابی با شعار ایجاد رابطه مفید با ارائه محتوای ارزشمند پیگیری می شود و میتواند در بلند مدت شما را به سود بالایی برساند. در مقایسه با برخی روش های سنتی، که به کسب و کار شما امکان رشد می دهند، اجرای یک کمپین PPC یا کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی هزینه زیادی ندارد. اکنون که میدانید دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند و چرا بکارگیری یک استراتژی بازاریابی یکپارچه برای کسب و کارتان ضروری است، زمان شروع برنامه ریزی کمپینهای بازاریابی دیجیتال جدید است.

شما تاکتیکهای متعددی در اختیار دارید تا به شما در خلق کمپینهای بازاریابی یکپارچه و رسیدن به نتایج واقعی کمک خواهند کرد. این تنها یک نمونه از چگونگی عملکرد هر یک از تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال درکنار هم است تا به شما در دستیابی به یکی از اهداف بازاریابی دیجیتالتان کمک کند. بازاریابی چند کانالی یکپارچه، یک رویکرد بازاریابی است که درواقع تمام تاکتیکهای موجود در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای خلق یک تجربه تمام و کمال برای مخاطبان هدف باهم ترکیب میکند. یکی از راههای یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در کلاسهای حضوری دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین کسبوکارها برای تأمین نیازهای خود، به تخصصهای مختلف جدیدی نیاز دارند که یکی از آنها تولید محتوا در فضای مجازی است. برای بهبود سئو سایت و بالابردن رتبه خود در موتورهای جستجو نیاز به بهبود ساختار سایت دارید.

و روش تدوین این استراتژی را توضیح میدهیم.

برای رسیدن به این مهم، نیاز به ابزارهایی داریم که ابزارهای بازاریابی دیجیتال گفته میشوند. گفته می شود که مثال زدن روش خوبی برای توضیح یک مسئله است، حدس می زنم که اکنون برایتان روشن شود که چرا دیجیکالا موفق شد، هیچ موفقیت و محبوبیتی بی دلیل نیست. سئوی کلاه سفید شامل بهترین و بی ضررترین روش ها برای بهینه سازی سایت و مطابق با استانداردهایی است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها معرفی کرده است تا سایت، بهترین نتیجه را در موتور جست و جو کسب کند. اولین بار که اصطلاح کلاه مورد استفاده قرار گرفت در مورد هکر ها بود. در این مقاله اهمیت استفاده صاحبان کسبوکارها از استراتژی بازاریابی محتوا و روش تدوین این استراتژی را توضیح میدهیم. به دلیل امکانات دیجیتال راهاندازی این روش آسان است و میتواند در برندهای بزرگ یک روش خوب برای افزایش فروش باشد. در این حالت یک محرک میتواند وضعیت را تغییر دهد و سفر مشتری آغاز شود.