با رشد تبلیغات TikTok، Amazon و Instacart، گوگل و متا برتری خود را از دست می دهند

اثر TikTok. بازاریابان گزینه های بیشتری می خواهند و TikTok همین است. تسلط TikTok در بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022 بیش از دو برابر شد، در حالی که آمازون به دلیل کسب و کار تبلیغاتی خود که می تواند کاربران را از طریق خرید و سابقه مرور آنها هدف قرار دهد، سهم بازار را به دست آورد.

متا و سایر پلتفرم‌ها نیز از به‌روزرسانی iOS 14 اپل در سال 2021 آسیب دیدند که برنامه‌های موجود در دستگاه‌های خود را ملزم می‌کرد تا از کاربران بپرسند که آیا می‌خواهند ردیابی شوند یا خیر. اکثر کاربران آیفون ترجیح دادند این کار را نکنند. گوگل تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار نگرفت، زیرا به نیت مشتری متکی است که توسط عبارات جستجوی کاربر آشکار می‌شود.

سایر خرده فروشان راه آمازون را با ایجاد کسب و کارهای تبلیغاتی دیجیتال بر اساس داده های مصرف کننده خود که به عنوان شبکه های رسانه خرده فروشی شناخته می شوند، دنبال کرده اند. طبق گزارش Insider، در مجموع، Walmart Inc.، eBay Inc.، Etsy Inc. و Instacart حدود 1.4 درصد از دلارهای تبلیغات دیجیتالی را که در سال گذشته در ایالات متحده خرج شده بود، به خود اختصاص دادند.

آمازون به رشد خود ادامه می دهد. اینسایدر گفت که آمازون 11.7 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را در سال گذشته به خود اختصاص داده است و در سال 2023 به 12.4 درصد افزایش خواهد یافت.

سال 2022 اولین سال از سال 2014 بود که سهم گوگل و متا از بازار تبلیغات به زیر 50 درصد کاهش یافت و به 48.4 درصد رسید. پیش بینی می شود تا پایان سال 2023 این رقم به 44.9 درصد کاهش یابد.

مایکروسافت و نتفلیکس ما نمی توانیم در مورد نتفلیکس بدون صحبت در مورد مایکروسافت صحبت کنیم. سال گذشته آنها همکاری خود را برای ارائه یک طرح اشتراک تبلیغاتی به نتفلیکس اعلام کردند. وینسنت لتانگ، معاون اجرایی تحقیقات بازار جهانی در Magna، یک شرکت سرمایه گذاری رسانه ای که بخشی از گروه Interpublic of Cos است. برندهای مدیا، ورود نتفلیکس و دیزنی به بازار را “لحظه ای تغییردهنده بازی” برای استریم های تبلیغاتی نامیدند. او گفت: «آنها بالقوه تعداد زیادی بیننده را به همراه می آورند،» و مقدار زیادی محتوای ویدیویی ممتاز.

چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغ‌کنندگان باید از پلتفرم‌های نوظهور آگاه باشند، همانطور که باید از پلتفرم‌هایی که در حال کاهش هستند آگاه باشند. اگرچه بیشتر آنها تمایل دارند این نوع روندها را خیلی قبل از انتشار اعداد پیش بینی کنند. اما گزارش‌هایی مانند این کمک می‌کند تا آنچه را که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان قبلاً می‌دانند، تقویت کند. تنوع کلیدی است


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

نیکول فارلی

Insider Intelligence گفت که کنترل TikTok بر بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022 بیش از دو برابر شده است و تقریباً 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده دارد. با این حال، سهم کلی آن ناچیز باقی ماند و تنها 2 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده بود.

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/google-and-meta-are-losing-their-edge-as-tiktok-amazon-instacart-ads-grow-391062

واشنگتن پست گزارش داد که «مارک واشنگتن، مدیر اجرایی سوپرگوت، گفت که سازنده محصولات سلامت روده حدود 80 درصد از بودجه تبلیغات خود را در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام متا خرج می‌کرد و مابقی آن را به گوگل اختصاص می‌داد. در اوایل سال 2022، او متوجه شد که هزینه جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات در پلتفرم های متا دو برابر بیشتر از قبل از تغییر حریم خصوصی اپل است. Supergut حدود نیمی از هزینه‌های خود را در متا به TikTok تغییر داد، یک پلتفرم ویدیویی کوتاه و محبوب بین مخاطبان جوان‌تر.

برایان اولساوسکی، مدیر ارشد مالی آمازون در کنفرانس کنفرانس اکتبر شرکت گفت: “تبلیغات ما در نقطه ای است که مصرف کنندگان آماده خرج کردن هستند.”

چه خبر است. آمازون، TikTok توسط ByteDance و سرویس‌های استریم مانند Netflix به افزایش جایگاه خود ادامه می‌دهند. مردم زمان کمتری را به صورت آنلاین در سایت‌هایی مانند گوگل و متا سپری می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که با وجود رشد هنوز (البته کندتر از سایر پلت‌فرم‌های تبلیغات دیجیتال) با موانعی روبرو هستند.