برترین مسائل فنی سئو که هر وب مستر باید بر آن مسلط باشد


مسائل فنی سئو بیشتر از آن چیزی است که اکثر کاربران انتظار دارند، اما مجبور نیستید تیمی را استخدام کنید متخصصان برای حل آنها

توسعه‌دهندگان و طراحان وب می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که همه چیز در وب‌سایت آنها در سطوح بهینه آماده و اجرا می‌شود. بنابراین، مانند سلامت سایت شما، نظارت بر سئوی وب سایت شما برای حفظ رتبه شما مهم است.

در این مقاله به برخی از مسائلی که بر سئوی فنی وب سایت شما تأثیر می گذارد و نحوه یافتن و حل آنها می پردازیم. شامل ابزارهایی نیز خواهد بود که می توانید از آنها برای مدیریت و نظارت بهتر رتبه سئو و امتیاز Domain Authority وب سایت خود استفاده کنید.

Domain Authority

اعتبار دامنه شما (DA) امتیازی برای وب سایت شما است که توسط آن ایجاد شده است Moz، که به شما رتبه ای از 1 تا 100 می دهد تا پیش بینی کنید که آیا سایت شما احتمالاً در جستجوی موتورهای جستجو بالاتر ظاهر می شود یا خیر.

امتیاز بر اساس عوامل مختلف محاسبه می شود. بنابراین، امتیاز دامنه شما با گذشت زمان در نوسان خواهد بود. از یک الگوریتم برای مقایسه تعداد دفعات استفاده جستجوی Google از دامنه شما در دامنه متفاوت در همان جستجو استفاده می کند.

بنابراین، اگر دامنه شما از دامنه رقیب بالاتر باشد، آن را دارای اعتبار بیشتری می داند. به عنوان مثال، آمازون دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به یک وب سایت تجارت الکترونیک معمولی خواهد بود.

چرا Domain Authority اهمیت دارد؟

Domain Authority به خودی خود یک عامل رتبه بندی گوگل نیست. با این حال، اطلاعاتی در مورد وب سایت شما، پیوندهای آن و نحوه مقایسه آن با رقبای شما ارائه می دهد.

شما مجبور نیستید برای ساختن DA 100 خود تلاش کنید، زیرا این بالاترین میزانی است که می توانید داشته باشید و احتمالاً رقابت با سایر شرکت های بزرگ مانند فیس بوک یا همانطور که قبلاً ذکر شد آمازون بسیار سخت است.

برای مقایسه می توانید مرور کنید 500 وب سایت برتر Moz.

بنابراین مدیران وب‌سایت‌ها باید روی لینک‌ها، کلمات کلیدی و سایر جنبه‌های SEO که بر رتبه‌بندی گوگل آن‌ها تأثیر می‌گذارد تمرکز کنند.

گاهی اوقات به عنوان لینک های ورودی یا ورودی نامیده می شود، بک لینک زمانی رخ می دهد که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک شود.

هنگامی که وب سایت شما یک بک لینک از یک وب سایت معتبر دریافت می کند، چیزی را به دست می آورید که به عنوان “رای اعتماد” شناخته می شود.

اگر چندین منبع اطلاعاتی به وب سایت شما یا همان محتوا پیوند داده شوند، سئو محتوای شما را با کیفیت بالا می داند.

با این حال، چه اتفاقی می‌افتد وقتی لینک‌های وب‌سایت شما به عنوان بک لینک‌های «بد» یا با کیفیت پایین در نظر گرفته می‌شوند، و این به چه معناست؟

گوگل بک لینک های بد را اینگونه تعریف می کند:

هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وبمستر گوگل در نظر گرفته شود. این شامل هر رفتاری است که پیوندهای سایت شما یا لینک های خروجی از سایت شما را دستکاری می کند.

این به این معنی است که اگر هر یک از بک لینک های موجود در وب سایت شما از یک منبع مخرب یا دستکاری باشد، سئوی شما تحت تأثیر منفی قرار می گیرد، زیرا به عنوان محتوای بد منعکس می شود.

مرکز جستجوی گوگل بیشتر است مثال ها و اطلاعاتی در مورد آنچه که می تواند باعث شود بک لینک های شما به عنوان محتوای سمی یا بد علامت گذاری شود.

تجزیه و تحلیل لینک بهترین راه برای شناسایی بک لینک های شما از کجاست. شما می توانید استفاده کنید کنسول جستجوی گوگل برای دیدن کل نمایه پیوندی خود؛ با این حال، برای نگاهی عمیق تر به بک لینک ها و منابع آنها، می توانید از منابع دیگر استفاده کنید.

سمروش دارای یک ابزار تحلیل بک لینک که به شما امکان می دهد قبل از هر گونه تغییری پیوندهای خود را بررسی کنید. لازم به ذکر است که Semrush یک منبع پولی است.

به منظور رسیدگی به بک لینک های سمی، می توانید درخواستی را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید رد کردن آنها این به گوگل این امکان را می دهد که لینک ها را نادیده بگیرد و آنها را در امتیاز سئوی شما حساب نکند.

انکار بک لینک ها منبعی است که تنها در صورتی باید استفاده شود که لینک های وب سایت شما به طور فعال سایت شما را هدف قرار داده و رتبه شما را پایین بیاورند.

نشانه گذاری معتبر

اگرچه سازندگان کشیدن و رها کردن یکی از محبوب‌ترین روش‌های طراحی وب‌سایت امروزی هستند، اما همه سایت‌ها هنوز بدون کد ساخته می‌شوند و این مورد نیز توسط موتورهای جستجو بررسی می‌شود.

استانداردهای کدنویسی W3C

را کنسرسیوم وب جهانی (W3C) یک جامعه بین المللی است که برای توسعه استانداردهای وب با یکدیگر همکاری می کند.

همانطور که اصل آن است دسترسی رایگان به این استانداردها را ارائه می دهد وب برای همه، وب برای همه چیز. این بدان معناست که همه سایت‌ها باید برای کاربران در مرورگرها و دستگاه‌ها قابل دسترسی باشند.

استانداردهای کدنویسی چه ربطی به سئو دارند؟

این استانداردها تضمین می‌کنند که محتوای شما در همه جا در دسترس است، به این معنی که اگر کد شما توسط این قوانین تأیید نشده باشد، ممکن است به این معنی باشد که مشکلات و خطاهایی در سازگاری متقابل وجود خواهد داشت که می‌تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

اعتبار سنجی کد شما بر اساس استانداردهای W3C بر SEO شما تأثیر نمی گذارد، اما می تواند چند مشکل را حل کند، از جمله:

  • کد بد شکل
  • رندر محتوا
  • نشانه گذاری میکروداده
  • ساختار سرفصل

این امکان وجود دارد که کد خود را به روش های مختلفی تأیید کنید. از جمله URL، آپلود فایل و ورودی مستقیم در وب سایت W3C.

اعتبارسنجی کد شما همچنین به شما اطمینان می دهد که در سراسر جهان و پلتفرم ها در دسترس هستید، نفخ کد را کاهش می دهد و به طور کلی تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند. همه اینها به مدیریت بهتر سئو کمک می کند.

عوامل دیگری که ممکن است بر سئوی فنی شما تأثیر بگذارد

در ادامه موارد دیگری وجود دارد که ممکن است پس از بررسی وب سایت خود با آنها مواجه شوید.

  1. منابع مسدود شده توسط robots.txt – اگر CSS یا JS را در اینجا مسدود کنید، موتورهای جستجو نمی توانند محتوای شما را ارائه دهند.
  2. لینک های شکسته – لینک های شکسته نه تنها برای تجربه کاربر مضر هستند، بلکه به دلیل اینکه وب سایت شما در حال تنظیم لینک های خروجی به صفحاتی است که دیگر وجود ندارند یا غلط املایی دارند، به عنوان محتوای بد در وب سایت شما منعکس می شود.
  3. تصاویر از دست رفته – مانند پیوندهای شکسته، تصاویر از دست رفته زمانی رخ می دهند که تصویری که در یک صفحه قرار داشت حذف شود یا پیوند آن به روز شود. مطمئن شوید که تصاویر شما به روز هستند و بهینه شده برای موتورهای جستجو
  4. خطاهای سرور
    1. 404 یافت نشد – در هر گوگل، راه های مختلفی وجود دارد که یک صفحه 404 می تواند روی وب سایت شما تأثیر بگذارد. داشتن چندین صفحه 404 بدون تغییر مسیر 301 یا صفحات سفارشی 404 می تواند منعکس کننده محتوای بد یا مشکلات پیوندهای شما باشد زیرا اغلب آنها به خزیدن ادامه می دهند.
    2. حلقه های ریدایرکت 301 – این خطا زمانی رخ می دهد که یکی از پیوندهای شما به یک وب سایت جدید هدایت شود و به نوبه خود به تغییر مسیر آن ادامه دهد. از آنجایی که موتور جستجوی گوگل نمی تواند پیوند نهایی شما را پردازش کند، قادر به جمع آوری اطلاعات از آن صفحه نیست. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای خود را برای اشاره به مقصد صحیح به روز کنید تا نیازی به 301 نداشته باشید.
  5. هشدارهای محتوای مختلط – محتوای مختلط زمانی اتفاق می‌افتد که یک صفحه HTTPS حاوی عناصر HTTP باشد. عناصر غیر ایمن HTTP به این معنی است که یک صفحه ایمن نیست و ممکن است مورد حمله قرار گیرد و بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد.

منابع بیشتر

ابزارهای متعددی برای بررسی وضعیت سئو و نحوه بهبود آن وجود دارد. اینها تنها بخشی از توصیه های ما هستند.

  • بک لینککو یک منبع عالی برای آموزش سئو و استراتژی های لینک سازی است.
  • Google Core Web Vitals یکی از دقیق ترین ابزارها برای بررسی سرعت سایت شما و آنچه ممکن است بر آن تأثیر بگذارد است.
  • کنسول جستجوی گوگل ابزار رایگان گوگل برای بررسی پیوندها و صفحات و موارد دیگر است.
  • قورباغه جیغ نرم افزاری مبتنی بر دسکتاپ است که کل وب سایت شما را خزیده و با داده های سرویس های Google شما یکپارچه می شود. ممیزی پیوندهای شکسته، محتوای تکراری و خطاهای سرور را در میان نقاط داده فنی اسکن می کند.
  • SEORCH می تواند اطلاعات حیاتی در مورد چگالی کلمه کلیدی، ساختار عنوان و نسبت کد به متن به شما بدهد.
  • سمروش یک منبع پولی با ابزارهای باورنکردنی است که به شما در درک لینک ها، کلمات کلیدی، رتبه بندی و موارد دیگر کمک می کند. آنها نیز ارائه می دهند دوره های آموزشی، کتابهای الکترونیکی و پشتیبانی جامعه.

کلمات پایانی

سئو فنی می تواند برای برخی از کاربران ترسناک باشد، زیرا به راحتی در دسترس نیست که تغییرات سئو را تغییر دهد. اغلب به تغییراتی در کد، معماری سایت و … نیاز دارد وب سرور به منظور حل مسائل

مراقب این مسائل با نظارت مستمر و ممیزی کامل سایت به شما کمک می کند تا مشکلات را زودتر تشخیص دهید. استفاده از ابزارهایی مانند Semrush و Google Search Console به سایت شما کمک می کند نه تنها رتبه خود را افزایش دهد، بلکه به Domain Authority نیز کمک می کند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود رتبه سئو و بهینه سازی وب سایت خود از جمله موارد دیگر هستید، بررسی کنید وبلاگ InMotion Hosting.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

به عنوان یک مکان عالی برای کار، با بیش از 30000 نظر مثبت مشتری، هر روز تلاش می کنیم تا مشتریان خود را خوشحال کنیم. ما یک شرکت فناوری متعلق به کارمندان هستیم که با تعهد به جامعه منبع باز و پرورش رهبری فکری فنی در صنعت میزبانی هدایت می‌شویم. با رویکرد ترکیبی فناوری، پشتیبانی از مشتریان متخصص و ابزارهای دیجیتالی آسان برای استفاده، موفقیت و رشد ما ناشی از تمایل صادقانه ما برای کمک به موفقیت و رشد کسب و کارها است.


منبع: https://searchengineland.com/top-technical-seo-issues-every-webmaster-should-master-386963