در سال 2007، گوگل پسزمینه سایهدار طولانیمدت را که بخش تبلیغات صفحه را نشان میداد از آبی به زرد تغییر داد. در سال 2008، پس از آن برای مدت کوتاهی پسزمینه سبز را امتحان کرد و سپس به رنگ زرد بازگشت. گوگل ادامه داد تغییرات تست رنگ های پس زمینه شامل آبی روشن و بنفش روشن. در سال 2010، بنفش رسما جایگزین رنگ زرد شد، اما تنها حدود یک سال دوام آورد تا اینکه رنگ زرد در سال 2011 ظاهر شد. در سال 2013، گوگل رنگ زرد را به رنگ کمتر تغییر داد، که دوران سایهزنی پسزمینه را به پایان میرساند.
برچسب تبلیغاتی جدید با عنوان “Sponsored” اکنون در خط خود در گوشه سمت چپ بالای تبلیغات جستجوی Google نشان داده شده است.
برخی از تاریخچه برچسب تبلیغات. ما تاریخچه بصری برچسبهای تبلیغات Google را بهروزرسانی خواهیم کرد، اما برای تجدید سریع، Google روش جدیدی را برای برچسبگذاری تبلیغات متنی در نتایج جستجوی تلفن همراه در ماه می 2019 ارائه کرد. در ژانویه 2020، Google این برچسبگذاری تبلیغات و فاویکون را گسترش داد. روی دسکتاپ قرار گرفت و به سرعت با واکنش شدیدی به دلیل محو شدن بیشتر تبلیغات و فهرستهای ارگانیک مواجه شد، چیزی که گوگل با تغییر به موبایل ندیده بود. این شرکت تقریباً بلافاصله عقب نشینی کرد و شروع به آزمایش با چندین نوع درمان روی دسکتاپ کرد.
در پایان سال 2013، گوگل سایه پس زمینه را حذف کرد و شروع به آزمایش یک برچسب تبلیغاتی زرد در کنار هر تبلیغ متنی کرد. برچسب زرد رنگ “تبلیغ” در سال 2014 در ابعادی بسیار کوچکتر از اولین بار در آزمایش اولیه ظاهر شد. در سال 2016، یک برچسب سبز جدید برای اولین بار با رنگ یک عنصر در تبلیغات و لیست های ارگانیک مطابقت داشت: URL نمایش. یک سال بعد، گوگل رنگ سبز را حفظ کرد، اما روشها را معکوس کرد به طوری که فونت سبز با حاشیه سبز نازک روی پسزمینه سفید بود. بهروزرسانی سال گذشته برای برچسب سیاه مرز را کاملاً از بین برده است، علاوه بر این، URL نمایشگر اکنون سیاه است تا با برچسب «تبلیغ» مطابقت داشته باشد.
درباره نویسنده