در این مقاله، یک مورد استفاده را که ممکن است با آن آشنا نباشید، همراه با چند نکته و میانبر برای تقویت مهارتهای جدول محوری شما برجسته میکنم.
مورد استفاده منحصر به فرد: استفاده از جداول محوری برای ورق های حجیم QA
ممکن است داده شده باشد، اما قبل از اینکه بتوانید از این تکنیک استفاده کنید، باید ورق حجیم خود را بسازید. من در این مقاله به نکات انبوه ورق نمی پردازم (فقط یک تیزر: تابع الحاق می تواند مفید باشد)، اما یکی از گام هایی که برای QA شما توصیه می کنم، جمع آوری خلاصه ای از عناصری است که انتظار دارید در خود گنجانده شوند. ورق فله
به منظور بهینه سازی کیفیت تجزیه و تحلیل شما، می خواهم چند نکته کلیدی را برجسته کنم.
1. از محاسبات سفارشی برای حداکثر دقت استفاده کنید
اگرچه بهطور پیشفرض روی برچسب «Sum of» قرار دارد، اما در تصویر میتوانید ببینید که یک Sum نیست. من معمولاً زمانی که ایجاد فیلدهای محاسبه شده خود را به پایان رساندم فقط “مجموع” را پیدا و جایگزین می کنم تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کنم.
هنگامی که فیلدهای غیر عددی را به قسمت Values بکشید، خروجی بهجای مجموع، بهطور خودکار به یک شمارش تبدیل میشود. مهم است که توجه داشته باشید که جدول محوری فقط ارزش های منحصر به فرد را منعکس نمی کند.
در اینجا، میتوانید فیلدهای سفارشی را نامگذاری و ایجاد کنید که با هر تغییری که در فیلترها/محتوای جدول محوری ایجاد میکنید، بهطور خودکار بهروزرسانی میشوند.
من نمی توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم. دقت برای هر تحلیلی که انجام می دهید بسیار مهم است.
در بخش دوم QA خود، میخواهیم مطمئن شویم که گروههای تبلیغاتی در هر کمپین به صفحه فرود صحیح هدایت میشوند.
این در مثال زیر نشان داده شده است، جایی که می توانید ببینید که تعداد تمام عناصر کمپین 75 است، که نشان دهنده تعداد کل کلمات کلیدی مورد انتظار ما در صفحه انبوه است.
ایجاد این معیارها در جدول محوری به طرز شگفت آوری آسان است.
من فقط چند دیدگاه متفاوت را که دوست دارم برجسته می کنم. من شما را به تلاش برای استفاده از جدول محوری در QA ورق انبوه بعدی خود دعوت میکنم و به مثالهایی که در اینجا آوردهام محدود نشوید.
هنگامی که جدول محوری خود را ایجاد کردید، به منوی تجزیه و تحلیل جدول محوری بروید، به فیلدها، آیتم ها و مجموعه ها و در نهایت فیلد محاسبه شده بروید.
در 7 فرمول و توابع مفید اکسل برای PPC، نکاتی را برای شناسایی سریع بهینهسازیهای PPC با تاثیر بالا که سوزن برند یا مشتری شما را حرکت میدهد، به اشتراک گذاشتم.
آخرین اما نه کم اهمیت، به اشتراک گذاری تعداد انگشت شماری از میانبرها که سرعت من را هنگام دستکاری جداول محوری بهبود بخشیده است.
یک نظر سریع در مورد تفاوت بین Refreshing a Pivot Table و Changing the Data Source. اگر روی Refresh کلیک کنید، دادهها را در منبع داده تعریف شده اولیه بهروزرسانی میکند.
مهم است که این را تشخیص دهید، زیرا بر نحوه طراحی جدول محوری خود برای QA دقیق تأثیر می گذارد.
این به معنای به حداکثر رساندن استفاده از فرمول ها در دستکاری داده ها (مانند افزودن فیلترها) و طراحی منبع داده به گونه ای است که هنگام چسباندن داده های به روز شده، آن فرمول ها خراب نشوند.
گزینه اول مشابه نحوه ارزیابی تعداد کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی است. تنها کاری که انجام دادم این بود که کلمات کلیدی را از جدول محوری حذف کردم و صفحه فرود را در زیر گروه های تبلیغاتی در ردیف اضافه کردم. این یک نمای ایجاد می کند که مقایسه آن با جدول خلاصه ما بسیار آسان است.
در زیر به دو روش برای استفاده از جداول محوری برای تأیید اینکه ما صفحه انبوه را به درستی قاچاق کردهایم، اشاره کردهام.
با این نماهای جدول محوری، بخش اول QA خود را تکمیل کردیم. همچنین تأیید کردهایم که در هر یک از ۱۵ گروه تبلیغاتی ۵ کلمه کلیدی داریم.
متداولترین روشی که از جداول محوری در بازاریابی جستجو استفاده میشود، گزارشدهی مبتنی بر عملکرد است.
نکته کلیدی در اینجا این است که قبل از ایجاد جدول محوری، مطمئن شوید که همه سطرها/ستونهایی را که صفحه بزرگ را تشکیل میدهند برجسته میکنید.
گزینه دوم کمی همه چیز را به هم می زند. از آنجایی که میدانیم همه گروههای تبلیغاتی #1 باید به page=a هدایت شوند، میتوانیم صفحه فرود را در قسمت ردیفهای بالای جدول محوری خود قرار دهیم. با انجام این کار، ما همه گروههای تبلیغاتی را در صفحه انبوه که به سمت Page=A هدایت میشوند، خواهیم دید. یک دیدگاه متفاوت، اما من استدلال می کنم که برای QA موثرتر است.
بهترین تمرینی که من توصیه می کنم این است شمارش را روی جزئی ترین عنصر کمپین متمرکز کنید. کمپین ها و گروه های تبلیغاتی را به قسمت ردیف های جدول محوری منتقل کنید.
دادههای PivotTable را میتوان به راحتی با استفاده از ویژگی تازهسازی بهروزرسانی و بهروزرسانی کرد (تصویر زیر را ببینید). به این فکر کنید که چگونه میتوانید گزارش خود را برای بلندمدت طراحی کنید تا تنها کاری که باید انجام دهید این است که دادههای پشتیبان را بهروزرسانی کنید تا یک نمای به روز از عملکرد ایجاد کنید.
درباره نویسنده
مشابه عملکردهایی که قبلاً توضیح دادم، قبل از اینکه مزایای کارایی این تکنیک ها را ببینید، تمرین و زمان می برد. با این حال، اکنون وقت بگذارید و می توانم به شما اطمینان دهم که نتیجه آن را خواهید دید.
اگر در حرفه بازاریابی جستجوی خود با جداول محوری برخورد کرده اید، من انتظار دارم که احتمالاً در گزارش عملکرد باشد. با این حال، می توان از آنها به روش های خلاقانه و غیر تحلیلی استفاده کرد.
با انتخاب هایلایت شده در نمای زیر، می توانید جدول محوری را کمتر عمودی کنید.
توجه کنید که چگونه میانگین CTRها CTR واقعی را برای این مجموعه داده نشان نمی دهد. با این حال، CTR سفارشی ما درست است. (می توانید خودتان محاسبه را بررسی کنید!)
یکی از این رویکردهایی که من به ویژه طرفدار آن هستم، استفاده از جداول محوری برای ورق های حجیم QA است.
به جای بحث در مورد پیچ و مهره های نحوه عملکرد آن، فقط بدانید که سلول های ارجاع شده (D4:D18 در این مثال) باید در تمام عملکردهای مطابقت یکسان باشند و شما باید نتایج صحیح را دریافت کنید.
با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که میتوانید به محرکهای اصلی ضربه بپردازید. برای نکاتی در مورد افزودن فیلترهای اضافی، مانند تبدیل تاریخ به نمای هفتگی یا اینکه چگونه VLOOKUP می تواند به ایجاد فیلترها کمک کند، به اولین مقاله اکسل من مراجعه کنید.
کاربردهای این تکنیک ها بسیار گسترده است.
تصویر زیر تفاوتهای قالبهای جدول محوری را با تنظیمات فیلد مربوطه در زیر نشان میدهد.
اینها کمی پیچیدهتر هستند، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، در اطراف کتاب کار خود پرواز خواهید کرد! برای کسانی که در مک هستند، شماره 1 متأسفم که اکسل را برای رایانه شخصی از دست داده اید، اما شماره 2 میانبرهای شما متفاوت است!
وقتی منبع داده را تغییر میدهید، دوباره تعریف میکنید که چه ردیفها/ستونهایی باید در دادههای جدول محوری گنجانده شوند.