در 12 سپتامبر، گوگل دومین بهروزرسانی الگوریتم هسته گسترده خود را در سال جاری منتشر کرد – بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022. اکنون چند روزی به آپدیت می گذریم و گوگل تصمیم گرفته است تا قبل از کامل شدن به روزرسانی الگوریتم دیگری را عرضه کند – به روزرسانی بررسی های محصول در سپتامبر 2022.
بنابراین ما احساس کردیم که در این زمان میتوانیم به تأثیر بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022 نگاه کنیم، زیرا بهروزرسانی بررسیهای محصول سپتامبر 2022 اکنون در حال انتشار است. به عنوان یادآوری، بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022 هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.
ارائه دهندگان داده در به روز رسانی اصلی سپتامبر 2022
تا کنون، دادههایی از چند ارائهدهنده داده در اختیار داریم، و به نظر میرسد که دادهها تقریباً با همه آنها موافق است. هر دو Semrush و RankRanger نشان میدهند که بهروزرسانی هسته سپتامبر ۲۰۲۲ سریع منتشر شد، اما به اندازه بهروزرسانی اصلی قبلی تأثیرگذار نبود، بهروزرسانی هستهای می ۲۰۲۲ که ما گزارش دادیم سریع و قابل توجه بود.
سمروش. دادههای Semrush نشان داد که بهروزرسانی هستهای سپتامبر 2022 پس از اعلام به سرعت منتشر شد. از نظر ردیاب نوسانات آن، همانطور که در زیر نشان داده شده است (یا می توانید به صورت زنده در آن مشاهده کنید سنسور Semrush ابزار). می بینید، سنسور در 12 سپتامبر متوجه افزایش نوسانات شد، که تا 13 ادامه داشت و در 14 شروع به کاهش کرد.

Mordy Oberstein، مشاور ارتباطات Semrush، به ما گفت: «این بهروزرسانی در کل بسیار ضعیفتر از بهروزرسانی ماه می بود که ضعیفتر از بهروزرسانی نوامبر بود». او این نمودار را با مقایسه به روز رسانی ها نشان داد:

با بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022، Semrush متوجه افزایش نوسانات رتبه نسبت به نوسانات قبل از بهروزرسانی، در مقایسه با بهروزرسانی اصلی می 2022، 53 درصد کاهش یافت. برای زمینه، افزایش بهروزرسانی هسته نوامبر 2021 در نوسانات رتبه 19 درصد شدیدتر از بهروزرسانی هسته مه 2022 بود. به عبارت دیگر، می در حال حاضر به طور قابل توجهی ضعیف تر از به روز رسانی قبل از آن بود و به روز رسانی هسته سپتامبر 2022 به طور کلی ضعیف تر از آن بود.
در اینجا نموداری وجود دارد که تفاوت را بر اساس جایگاه نشان می دهد:

و اگر فقط به داده های “اوج” Semrush نگاه کنید، به روز رسانی سپتامبر بسیار ضعیف تر از به روز رسانی ماه مه به نظر می رسد:

در طول این بهروزرسانی، حدود 15 درصد از بیست نتیجه برتر شامل URLهایی بود که قبلاً در بیست رتبه برتر قرار داشتند. اگر آن را به ترتیب با بیش از 17٪ و کمی بیش از 16٪ در طول به روز رسانی هسته مه 2022 و به روز رسانی هسته نوامبر 2021 مقایسه کنید.

RankRanger. تیم RankRanger همچنین نتایج جستجوی Google را پس از عرضه بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022 تجزیه و تحلیل کرد و میتوانید ببینید که ابزار آنها نیز چقدر سریع آن را انتخاب کرده است (همچنین میتوانید این را به صورت زنده در سایت مشاهده کنید. ابزار رتبه بندی ریسک ایندکس). RankRanger گفت که بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022 منجر به “سطوح بالایی از نوسانات” شد. می توانید ببینید که آنها همچنین در 13 سپتامبر، یک روز پس از اعلام به روز رسانی، متوجه افزایش ناگهانی آن شدند.

RankRanger متوجه نوسانات مشابهی بین بهروزرسانیهای سپتامبر و مه شد، اما گفت وقتی در 3، 5 و 10 موقعیت برتر جستجو میکنید، میبینید که بهروزرسانی سپتامبر نوسان رتبهای کسری کمتر از بهروزرسانی می را نشان میدهد.
این نمودار میانگین تغییر موقعیت در جستجوی گوگل را بر اساس ماه نشان می دهد:

این نمودار مقایسه ای بین دو به روز رسانی را نشان می دهد:

سپس RankRanger در هر عمودی حفاری کرد تا نوسانات را به صورت تو رفتگی یا عمودی ببیند.

اکنون که RankRanger متعلق به Similarweb است، آنها داده های Similarweb را دارند تا برندگان و بازندگان برتر را نیز نشان دهند:


Moz. Moz دادههای Mozcast خود را منتشر میکند که همچنین در روز بعد از اعلام، سیزدهم، یک جهش را نشان داد:

دکتر پیت مایرز از Moz به ما گفت: «در چند روز اول نوسان نسبتاً بالایی وجود داشت، اما بسیار شبیه بهروزرسانی محتوای مفید، اوج واضحی وجود نداشت و این نوسان در حال حاضر به سختی بالاتر از میانگین 30 روزه است.»
SISTRIX. SISTRIX، یکی دیگر از ارائه دهندگان داده که تغییرات در نتایج جستجوی گوگل را ردیابی می کند، خود را فرستادند 20 برنده و بازنده برتر برای آپدیت اصلی سپتامبر 2022. اینها سایت های مستقر در ایالات متحده از مجموعه داده های Sistrix هستند.


اطلاعات بیشتر در مورد به روز رسانی اصلی می 2022
جامعه سئو. بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2022 قابل توجه بود، اما نه به اندازه بهروزرسانی اصلی قبلی در می 2022. را پوشاندم واکنش جامعه در یک وبلاگ در اوایل میزگرد موتورهای جستجو پست کنید. این شامل برخی از چتهای اولیه، نمودارهای رتبهبندی و اشتراکگذاریهای اجتماعی از برخی سئوکاران است.
در توییتر میتوانید نمونههای زیادی از سئوکاران را بیابید که نمودارهایی را از مشتریان خود به اشتراک میگذارند – که عمدتاً برندگان را نشان میدهند اما بازندهها را نیز نشان میدهند – با این بهروزرسانی.
اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد، و در واقع، تأثیر منفی رتبهبندی ممکن است نشاندهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. با این حال، گوگل لیستی از سوالات را ارائه کرده است که اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورده است، باید در نظر بگیرید. گوگل گفته است که میتوانید کمی بهبودی بین بهروزرسانیهای اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییری که میبینید بعد از یک بهروزرسانی اصلی دیگر است.
چرا ما اهمیت می دهیم. اغلب سخت است که آنچه را که باید انجام دهید برای معکوس کردن هر ضربه الگوریتمی که سایت شما دیده است، جدا کنید. وقتی صحبت از بهروزرسانیهای اصلی گوگل میشود، انجام این کار حتی سختتر است. آنچه این داده ها و تجربه و توصیه های قبلی به ما نشان داده است این است که این به روز رسانی های اصلی گسترده، گسترده هستند و بسیاری از مسائل کیفیت کلی را پوشش می دهند. داده های بالا صحت این موضوع را تقویت کرده است. بنابراین، اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورد، اغلب توصیه می شود از همه آن عقب نشینی کنید، دید وسیع تری از وب سایت خود داشته باشید و ببینید چه کاری می توانید برای بهبود کلی سایت انجام دهید.
امیدوارم شرکت شما و مشتریان شما با این به روز رسانی به خوبی عمل کنند.
اطلاعات بیشتر در مورد بهروزرسانیهای Google
میتوانید در تاریخچه بهروزرسانیهای الگوریتم Google در سرزمین موتورهای جستجو، پوشش ما را بیشتر بخوانید.
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/googles-september-2022-core-update-hit-fast-but-was-less-significant-than-previous-updates-388088