گوگل گفت که این الگوریتم به طور خودکار اجرا می شود. نمرات یا طبقه بندی کننده ها همیشه به روز می شوند.
گوگل دقیقاً نمیگوید چند درصد از صفحات سایت شما برای راهاندازی این طبقهبندیکننده باید مفید باشند در مقابل غیرمفید بودن، اما آنها میگویند که این طبقهبندی در کل سایت است و بر کل سایت تأثیر میگذارد، حتی اگر صفحات زیادی داشته باشید که مفید هستند.
گوگل قصد دارد در آینده به زبان های دیگر نیز گسترش یابد.
فقط جستجو در حال حاضر
همانطور که بهروزرسانی منتشر میشود، مطمئن شوید که تجزیه و تحلیلهای خود را تماشا کرده و در صورت لزوم، استراتژی محتوای خود را بر اساس توصیههایی که Google در بالا ارائه کرده است، دوباره ارزیابی کنید.
من از گوگل نمونه خاصی از جستجو را خواستم که در آن به روز رسانی محتوای مفید تاثیرگذار باشد. این چیزی است که گوگل به من گفت:
- «اگر اطلاعاتی درباره یک فیلم جدید جستجو میکنید، ممکن است قبلاً با مقالاتی مواجه شده باشید که نظرات سایتهای دیگر را بدون افزودن دیدگاههایی فراتر از آنچه در سایر نقاط وب در دسترس است، جمعآوری کردهاند. اگر انتظار دارید مطلب جدیدی بخوانید، این خیلی مفید نیست. با این به روز رسانی، نتایج بیشتری را با اطلاعات منحصر به فرد خواهید دید، بنابراین به احتمال زیاد مطالبی را که قبلا ندیده اید بخوانید.
گوگل به ما گفت که هدف از این بهروزرسانی الگوریتم کمک به جستجوگران برای یافتن محتوای با کیفیت بالا است. گوگل می خواهد به محتوای بهتر و مفیدتری که برای انسان نوشته شده و به کاربران کمک کند پاداش دهد.
و وقتی نوبت به اجتناب از محتوای اولیه موتور جستجو می رسد، گوگل این سوالات را مطرح می کند:
- آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
- آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
- آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
- آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
- آیا صرفاً به این دلیل درباره چیزهایی می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
- آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
- آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
- آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
- آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که واقعاً پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن را تأیید نمیکند، پیشنهاد میکند؟
ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد
گوگل گفت این تلاشی مداوم برای کاهش محتوای بی کیفیت و آسانتر کردن یافتن محتوایی است که در جستجو معتبر و مفید باشد.
به روز رسانی محتوای مفید گوگل چه زمانی راه اندازی می شود؟
گوگل، مانند به روز رسانی های قبلی، مانند آپدیت پاندابهروزرسانیهای اصلی و بهروزرسانی بررسیهای محصول، فهرستی از سوالاتی را ارائه کرده است که میتوانید درباره محتوای خود از خود بپرسید تا محتوایی بسازید که با بهروزرسانی محتوای مفید پاداش دریافت کند.
همانطور که تصور میکنید، گوگل دقیقاً در مورد سیگنالهایی که استفاده میشوند، مشخص نبود.
ارزیاب های کیفیت تایید شده است
باز هم، ارزیابیکنندههای کیفیت مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، بلکه به مهندسین جستجوی Google کمک میکنند که آیا الگوریتمها در حال بهبود کیفیت کلی جستجو هستند یا خیر.
فقط جستجوهای انگلیسی ایالات متحده
گوگل در آستانه راه اندازی یک به روز رسانی الگوریتم جستجوی جدید و بزرگ به نام به روز رسانی محتوای مفید است.
برخلاف بسیاری از الگوریتم های گوگل که به صورت صفحه به صفحه اعمال می شوند، این به روز رسانی محتوای مفید جدید در سراسر سایت خواهد بود.
بهروزرسانی محتوای مفید، وبسایتهایی را هدف قرار میدهد که محتوای نسبتاً رضایتبخش یا غیر مفیدی دارند، جایی که محتوا برای موتورهای جستجو به جای انسان نوشته شده است.
این نه تنها بر صفحات یا بخش های سایت شما تأثیر می گذارد، بلکه بر کل سایت تأثیر می گذارد.
بهروزرسانی محتوای مفید گوگل احتمالاً بهروزرسانی مهمی خواهد بود که سئوکاران به عنوان کاتالیزور تغییر از نظر توصیههایی که سئوکاران هنگام ساخت محتوا به مشتریان میدهند، به آن نگاه میکنند.
به طور خلاصه، جستجوگران هنگامی که در صفحات وب غیر مفیدی قرار می گیرند که رتبه خوبی در جستجو دارند، ناامید می شوند، زیرا برای رتبه بندی خوب طراحی شده اند.
این به این دلیل است که محتوای نوشته شده در آن مناطق در طول تاریخ بیشتر برای موتورهای جستجو نوشته شده است تا انسان.
من گمان می کنم، مانند پاندا، سئوکاران به به روز رسانی محتوای مفید گوگل نگاه می کنند و می گویند که باعث تغییر اساسی در استراتژی محتوای SEO شده است. زمان مشخص خواهد کرد و خواهیم دید که این به روز رسانی در طول چند هفته آینده چقدر بزرگ است.
چرا ما اهمیت می دهیم
مجدداً، اگر صفحات مفیدی دارید اما مقدار نسبتاً بالایی از محتوای شما مفید نیست، حتی محتوای مفید یا بخشهایی از سایت شما نیز تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار میگیرد.
گوگل به Search Engine Land گفت: این به روز رسانی که به زودی عرضه خواهد شد، تأثیر معناداری بر نتایج جستجو خواهد داشت.
به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟
از دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، در توییتر خواسته شد تا در مورد معنای گوگل از «آموزش آنلاین» توضیح بیشتری بدهد. پاسخ سالیوان:
هدف الگوریتم جدید گوگل کاهش رتبه آن نوع از وب سایت ها و در عین حال تبلیغ وب سایت های مفیدتر، طراحی شده برای انسان ها، بالاتر از موتورهای جستجو است.
بنابراین به نظر می رسد نوعی دوره انتظار وجود خواهد داشت – شاید یک دوره اعتبار سنجی – که سایت ها باید آن را طی کنند تا به الگوریتم های گوگل نشان دهند که سایت ابتدا محتوای مفیدی را برای انسان ها ارائه می دهد.
یک سایت باید به مرور زمان خود را ثابت کند که دیگر محتوا را تنها با دلیل رتبه بندی در موتورهای جستجو منتشر نمی کند، اولین تجربه محتوای موتور جستجو، و این زمان می برد.
در حالی که این الگوریتمها به طور خاص هیچ جایگاه خاصی را هدف قرار نمیدهند، گوگل گفت این نوع محتوا ممکن است بیشترین تأثیر را داشته باشد:
- مطالب آموزشی آنلاین.
- هنر و سرگرمی.
- خريد كردن.
- مرتبط با فناوری
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.