به‌روزرسانی محتوای مفید جدید Google ابتدا سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که محتوا را برای موتورهای جستجو ایجاد می‌کنند


گوگل در آستانه راه اندازی یک به روز رسانی الگوریتم جستجوی جدید و بزرگ به نام به روز رسانی محتوای مفید است.

به‌روزرسانی محتوای مفید، وب‌سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که محتوای نسبتاً رضایت‌بخش یا غیر مفیدی دارند، جایی که محتوا برای موتورهای جستجو به جای انسان نوشته شده است.

گوگل به Search Engine Land گفت: این به روز رسانی که به زودی عرضه خواهد شد، تأثیر معناداری بر نتایج جستجو خواهد داشت.

به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟

به روز رسانی محتوای مفید جدید گوگل به طور خاص “محتوای را هدف قرار می دهد که به نظر می رسد در درجه اول برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو به جای کمک یا اطلاع رسانی به مردم ایجاد شده است.”

گوگل به ما گفت که هدف از این به‌روزرسانی الگوریتم کمک به جستجوگران برای یافتن محتوای با کیفیت بالا است. گوگل می خواهد به محتوای بهتر و مفیدتری که برای انسان نوشته شده و به کاربران کمک کند پاداش دهد.

محتوایی که با هدف رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته می‌شود – چیزی که ممکن است آن را «محتوای اول موتور جستجو» یا «محتوای سئو» بنامید، اخیراً به طور مکرر در مورد آن نوشته شده و در رسانه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است.

به طور خلاصه، جستجوگران هنگامی که در صفحات وب غیر مفیدی قرار می گیرند که رتبه خوبی در جستجو دارند، ناامید می شوند، زیرا برای رتبه بندی خوب طراحی شده اند.

هدف الگوریتم جدید گوگل کاهش رتبه آن نوع از وب سایت ها و در عین حال تبلیغ وب سایت های مفیدتر، طراحی شده برای انسان ها، بالاتر از موتورهای جستجو است.

گوگل گفت این تلاشی مداوم برای کاهش محتوای بی کیفیت و آسان‌تر کردن یافتن محتوایی است که در جستجو معتبر و مفید باشد.

به روز رسانی محتوای مفید گوگل چه زمانی راه اندازی می شود؟

به روز رسانی از هفته آینده شروع خواهد شد. گوگل گفت که به روز رسانی محتوای مفید تا دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود.

ما یک داستان جدید را با شروع انتشار و تکمیل آن در اینجا در سرزمین موتورهای جستجو پست خواهیم کرد. گوگل نیز در آن پست خواهد کرد صفحه به روز رسانی زمانی که راه‌اندازی می‌شود و زمانی که عرضه آن تمام می‌شود.

به روز رسانی محتوای مفید چه نوع محتوایی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

در حالی که این الگوریتم‌ها به طور خاص هیچ جایگاه خاصی را هدف قرار نمی‌دهند، گوگل گفت این نوع محتوا ممکن است بیشترین تأثیر را داشته باشد:

  • مطالب آموزشی آنلاین.
  • هنر و سرگرمی.
  • خريد كردن.
  • مرتبط با فناوری

این به این دلیل است که محتوای نوشته شده در آن مناطق در طول تاریخ بیشتر برای موتورهای جستجو نوشته شده است تا انسان.

بر اساس تجزیه و تحلیل Google، این مناطق ممکن است بیشتر از سایر مناطق تحت تأثیر این به‌روزرسانی محتوای مفید Google قرار بگیرند.

من از گوگل نمونه خاصی از جستجو را خواستم که در آن به روز رسانی محتوای مفید تاثیرگذار باشد. این چیزی است که گوگل به من گفت:

  • «اگر اطلاعاتی درباره یک فیلم جدید جستجو می‌کنید، ممکن است قبلاً با مقالاتی مواجه شده باشید که نظرات سایت‌های دیگر را بدون افزودن دیدگاه‌هایی فراتر از آنچه در سایر نقاط وب در دسترس است، جمع‌آوری کرده‌اند. اگر انتظار دارید مطلب جدیدی بخوانید، این خیلی مفید نیست. با این به روز رسانی، نتایج بیشتری را با اطلاعات منحصر به فرد خواهید دید، بنابراین به احتمال زیاد مطالبی را که قبلا ندیده اید بخوانید.

از دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، در توییتر خواسته شد تا در مورد معنای گوگل از «آموزش آنلاین» توضیح بیشتری بدهد. پاسخ سالیوان:

“به طور کلی آموزش، چیزهایی به معنای آموزش چیزی است، نه دوره های رسمی. اما باز هم روی هیچ حوزه خاصی متمرکز نیست. این تنها یک مثال است که در آن شاهد بهبود قابل توجهی هستیم، اما موارد دیگر وجود دارد و هر سؤالی در مورد هر چیزی ممکن است مفید باشد.

توییت دنی سالیوان

به روز رسانی محتوای مفید یک الگوریتم در سراسر سایت است

برخلاف بسیاری از الگوریتم های گوگل که به صورت صفحه به صفحه اعمال می شوند، این به روز رسانی محتوای مفید جدید در سراسر سایت خواهد بود.

این بدان معناست که اگر گوگل تشخیص دهد که سایت شما مقدار نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید تولید می کند که در درجه اول برای رتبه بندی در جستجو نوشته شده است، کل سایت شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

این نه تنها بر صفحات یا بخش های سایت شما تأثیر می گذارد، بلکه بر کل سایت تأثیر می گذارد.

گوگل دقیقاً نمی‌گوید چند درصد از صفحات سایت شما برای راه‌اندازی این طبقه‌بندی‌کننده باید مفید باشند در مقابل غیرمفید بودن، اما آنها می‌گویند که این طبقه‌بندی در کل سایت است و بر کل سایت تأثیر می‌گذارد، حتی اگر صفحات زیادی داشته باشید که مفید هستند.

مجدداً، اگر صفحات مفیدی دارید اما مقدار نسبتاً بالایی از محتوای شما مفید نیست، حتی محتوای مفید یا بخش‌هایی از سایت شما نیز تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرد.

گوگل گفت: “حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی سایر محتوای شما کمک کند.”

نحوه ساخت محتوای اول انسان – توصیه گوگل

گوگل، مانند به روز رسانی های قبلی، مانند آپدیت پاندابه‌روزرسانی‌های اصلی و به‌روزرسانی بررسی‌های محصول، فهرستی از سوالاتی را ارائه کرده است که می‌توانید درباره محتوای خود از خود بپرسید تا محتوایی بسازید که با به‌روزرسانی محتوای مفید پاداش دریافت کند.

گوگل به اشتراک گذاشته شده است این سوالات در مورد ساخت محتوای انسان اول:

  • آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوای آن مستقیماً به شما برسد، برایشان مفید باشد؟
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟
  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟
  • آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟
  • آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟
  • آیا راهنمایی ما را در نظر دارید به روز رسانی های اصلی و برای بررسی محصول?

و وقتی نوبت به اجتناب از محتوای اولیه موتور جستجو می رسد، گوگل این سوالات را مطرح می کند:

  • آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می‌گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می‌کنید؟
  • آیا صرفاً به این دلیل درباره چیزهایی می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
  • آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ می‌دهد که واقعاً پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن را تأیید نمی‌کند، پیشنهاد می‌کند؟

ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد

گوگل گفت که این الگوریتم به طور خودکار اجرا می شود. نمرات یا طبقه بندی کننده ها همیشه به روز می شوند.

اما اگر سایتی تحت تأثیر این به‌روزرسانی محتوای مفید قرار بگیرد، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا سایت بازیابی شود.

یک سایت باید به مرور زمان خود را ثابت کند که دیگر محتوا را تنها با دلیل رتبه بندی در موتورهای جستجو منتشر نمی کند، اولین تجربه محتوای موتور جستجو، و این زمان می برد.

بنابراین به نظر می رسد نوعی دوره انتظار وجود خواهد داشت – شاید یک دوره اعتبار سنجی – که سایت ها باید آن را طی کنند تا به الگوریتم های گوگل نشان دهند که سایت ابتدا محتوای مفیدی را برای انسان ها ارائه می دهد.

سالیوان به Search Engine Land گفت: این دوره اعتبار سنجی خودکار است و در حالی که Google امتیازات طبقه بندی کننده های خود را در سایت شما به طور مداوم به روز می کند، امروز تغییری ایجاد می کند، احتمالاً برای چندین ماه در رتبه بندی گوگل منعکس نخواهد شد.

به گفته گوگل:

  • سایت‌هایی که با این به‌روزرسانی شناسایی می‌شوند ممکن است سیگنال اعمال شده روی آن‌ها را در طی چند ماه بیابند. طبقه‌بندی‌کننده ما برای این به‌روزرسانی به‌طور مداوم اجرا می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا سایت‌های تازه راه‌اندازی شده و سایت‌های موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص می‌کند محتوای غیرمفید در درازمدت برنگشته است، طبقه‌بندی دیگر اعمال نخواهد شد.»

گوگل از یادگیری ماشینی برای شناسایی محتوای غیر مفید استفاده می کند

گوگل از الگوریتم جدیدی برای یادگیری ماشینی استفاده می کند که قادر به ارزیابی و شناسایی محتوای غیر مفید است.

الگوریتم‌ها باید در طول زمان بین بهبودهای یادگیری ماشین خودکار و مهندسین Google که الگوریتم‌های کلی را به طور منظم بهینه‌سازی و بهبود می‌دهند، بهتر شوند.

گوگل گفت که به روز رسانی محتوای مفید به سیگنال های مختلف در مورد صفحه و سایت برای تعیین رتبه یک صفحه نگاه می کند.

همانطور که تصور می‌کنید، گوگل دقیقاً در مورد سیگنال‌هایی که استفاده می‌شوند، مشخص نبود.

ارزیاب های کیفیت تایید شده است

گوگل گفت که شرکت جستجو این نتایج جدید را با رتبه‌بندی‌های کیفیت خود تأیید کرده و تأیید کرده است که استفاده از این سیستم کیفیت جستجوی Google را بهبود می‌بخشد. این برای بیشتر، اگر نگوییم همه، بهبودهای رتبه‌بندی و تجربه کاربر توسط Google برای جستجو انجام می‌شود.

باز هم، ارزیابی‌کننده‌های کیفیت مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند، بلکه به مهندسین جستجوی Google کمک می‌کنند که آیا الگوریتم‌ها در حال بهبود کیفیت کلی جستجو هستند یا خیر.

فقط جستجوهای انگلیسی ایالات متحده

این به روز رسانی در ابتدا برای جستجوهای انگلیسی زبان در سراسر جهان راه اندازی می شود.

گوگل قصد دارد در آینده به زبان های دیگر نیز گسترش یابد.

فقط جستجو در حال حاضر

گوگل به ما گفت که این به روز رسانی در حال حاضر فقط جستجوی گوگل را هدف قرار می دهد. با این حال، ممکن است Google در ماه‌های آینده به دنبال پوشش محصولات اضافی (مثلاً Google Discover) باشد.

آیا به روز رسانی محتوای مفید به اندازه پاندا مهم خواهد بود؟

برای بسیاری از سئوکارانی که از طریق به‌روزرسانی Google Panda در فوریه 2012 زندگی کردند، برای همیشه نحوه توصیه SEO به شما برای نوشتن محتوا در آینده تغییر کرد. اکنون پاندا در به‌روزرسانی اصلی تعبیه شده است، بنابراین هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

این به‌روزرسانی بسیار شبیه به‌روزرسانی قبلی پاندا است.

من گمان می کنم، مانند پاندا، سئوکاران به به روز رسانی محتوای مفید گوگل نگاه می کنند و می گویند که باعث تغییر اساسی در استراتژی محتوای SEO شده است. زمان مشخص خواهد کرد و خواهیم دید که این به روز رسانی در طول چند هفته آینده چقدر بزرگ است.

چرا ما اهمیت می دهیم

به‌روزرسانی محتوای مفید گوگل احتمالاً به‌روزرسانی مهمی خواهد بود که سئوکاران به عنوان کاتالیزور تغییر از نظر توصیه‌هایی که سئوکاران هنگام ساخت محتوا به مشتریان می‌دهند، به آن نگاه می‌کنند.

البته خیلی زود است که بگوییم این به‌روزرسانی چقدر بر نتایج جستجوی Google، سایت شما یا سایت‌های مشتریان شما تأثیر خواهد گذاشت.

همانطور که به‌روزرسانی منتشر می‌شود، مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل‌های خود را تماشا کرده و در صورت لزوم، استراتژی محتوای خود را بر اساس توصیه‌هایی که Google در بالا ارائه کرده است، دوباره ارزیابی کنید.

ما همچنان در مورد آخرین پیشرفت‌ها در مورد به‌روزرسانی محتوای مفید گزارش می‌دهیم.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


می توانید اعلامیه رسمی گوگل را در اینجا بخوانید: محتوای بیشتر توسط افراد، برای افراد در جستجو.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.


منبع: https://searchengineland.com/googles-new-helpful-content-update-targets-sites-creating-content-for-search-engines-first-387237