به روز رسانی از هفته آینده شروع خواهد شد. گوگل گفت که به روز رسانی محتوای مفید تا دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود.
به گفته گوگل:
- سایتهایی که با این بهروزرسانی شناسایی میشوند ممکن است سیگنال اعمال شده روی آنها را در طی چند ماه بیابند. طبقهبندیکننده ما برای این بهروزرسانی بهطور مداوم اجرا میشود و به آن اجازه میدهد تا سایتهای تازه راهاندازی شده و سایتهای موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص میکند محتوای غیرمفید در درازمدت برنگشته است، طبقهبندی دیگر اعمال نخواهد شد.»
گوگل از یادگیری ماشینی برای شناسایی محتوای غیر مفید استفاده می کند
و وقتی نوبت به اجتناب از محتوای اولیه موتور جستجو می رسد، گوگل این سوالات را مطرح می کند:
- آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
- آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
- آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
- آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
- آیا صرفاً به این دلیل درباره چیزهایی می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
- آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
- آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
- آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
- آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که واقعاً پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن را تأیید نمیکند، پیشنهاد میکند؟
ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد
اما اگر سایتی تحت تأثیر این بهروزرسانی محتوای مفید قرار بگیرد، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا سایت بازیابی شود.
می توانید اعلامیه رسمی گوگل را در اینجا بخوانید: محتوای بیشتر توسط افراد، برای افراد در جستجو.
این به روز رسانی در ابتدا برای جستجوهای انگلیسی زبان در سراسر جهان راه اندازی می شود.
گوگل قصد دارد در آینده به زبان های دیگر نیز گسترش یابد.
فقط جستجو در حال حاضر
باز هم، ارزیابیکنندههای کیفیت مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، بلکه به مهندسین جستجوی Google کمک میکنند که آیا الگوریتمها در حال بهبود کیفیت کلی جستجو هستند یا خیر.
فقط جستجوهای انگلیسی ایالات متحده
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
الگوریتمها باید در طول زمان بین بهبودهای یادگیری ماشین خودکار و مهندسین Google که الگوریتمهای کلی را به طور منظم بهینهسازی و بهبود میدهند، بهتر شوند.
به روز رسانی محتوای مفید جدید گوگل به طور خاص “محتوای را هدف قرار می دهد که به نظر می رسد در درجه اول برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو به جای کمک یا اطلاع رسانی به مردم ایجاد شده است.”
بهروزرسانی محتوای مفید گوگل احتمالاً بهروزرسانی مهمی خواهد بود که سئوکاران به عنوان کاتالیزور تغییر از نظر توصیههایی که سئوکاران هنگام ساخت محتوا به مشتریان میدهند، به آن نگاه میکنند.
بنابراین به نظر می رسد نوعی دوره انتظار وجود خواهد داشت – شاید یک دوره اعتبار سنجی – که سایت ها باید آن را طی کنند تا به الگوریتم های گوگل نشان دهند که سایت ابتدا محتوای مفیدی را برای انسان ها ارائه می دهد.
گوگل گفت که به روز رسانی محتوای مفید به سیگنال های مختلف در مورد صفحه و سایت برای تعیین رتبه یک صفحه نگاه می کند.
از دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، در توییتر خواسته شد تا در مورد معنای گوگل از «آموزش آنلاین» توضیح بیشتری بدهد. پاسخ سالیوان:
من از گوگل نمونه خاصی از جستجو را خواستم که در آن به روز رسانی محتوای مفید تاثیرگذار باشد. این چیزی است که گوگل به من گفت:
- «اگر اطلاعاتی درباره یک فیلم جدید جستجو میکنید، ممکن است قبلاً با مقالاتی مواجه شده باشید که نظرات سایتهای دیگر را بدون افزودن دیدگاههایی فراتر از آنچه در سایر نقاط وب در دسترس است، جمعآوری کردهاند. اگر انتظار دارید مطلب جدیدی بخوانید، این خیلی مفید نیست. با این به روز رسانی، نتایج بیشتری را با اطلاعات منحصر به فرد خواهید دید، بنابراین به احتمال زیاد مطالبی را که قبلا ندیده اید بخوانید.
گوگل از الگوریتم جدیدی برای یادگیری ماشینی استفاده می کند که قادر به ارزیابی و شناسایی محتوای غیر مفید است.
هدف الگوریتم جدید گوگل کاهش رتبه آن نوع از وب سایت ها و در عین حال تبلیغ وب سایت های مفیدتر، طراحی شده برای انسان ها، بالاتر از موتورهای جستجو است.
گوگل به Search Engine Land گفت: این به روز رسانی که به زودی عرضه خواهد شد، تأثیر معناداری بر نتایج جستجو خواهد داشت.
به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟
گوگل در آستانه راه اندازی یک به روز رسانی الگوریتم جستجوی جدید و بزرگ به نام به روز رسانی محتوای مفید است.
بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.