بهینه سازی محتوا برای جستجو: راهنمای 4 مرحله ای


سئو و محتوا هر دو به تنهایی قدرتمند هستند.

اما ترکیب این دو است که بهترین نتایج را می بینید.

این فقط بهینه سازی محتوای شما برای جستجو نیست، بلکه در عوض، رویکردی متفاوت و ایجاد یک استراتژی محتوای سئو واحد ایجاد می کند.

وقتی در مورد بهینه سازی محتوا برای جستجو صحبت می کنیم، اغلب آنچه را که انتظار دارید برجسته می کنیم.

  • یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.
  • از آن کلمه کلیدی در خود استفاده کنید
    • برچسب عنوان.
    • توضیحات متا.
    • تگ های سربرگ
    • کپی 🀄.
    • نام فایل تصویری

که شما را به دست خواهد آورد مقداری نتایج. و چند سال پیش، این واقعاً تمام چیزی بود که باید انجام می دادید.

اما امروز، برای به دست آوردن نتایج بهتر، باید کارهای بیشتری انجام دهید.

شما باید سئو و محتوا را در هم تنیده کنید تا در استراتژی شما یکی باشند.

چگونه از محتوای خود نتایج بهتری بگیرید

با فکر کردن به مخاطبان خود شروع کنید.

  • برای کی می نویسی؟
  • آنها به چه چیزی علاقه دارند؟
  • آنها چه سؤالاتی دارند که می توانید به آنها پاسخ دهید؟
  • آنها برای موضوعاتی که در مورد آنها می نویسید از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند؟
  • آیا آنها همان کلماتی هستند که شما استفاده می کنید یا اصطلاحات متفاوتی هستند؟

اگر آنها متفاوت هستند، باید به آن توجه داشته باشید و با استفاده از کلماتی که آنها استفاده می کنند، به زبان آنها صحبت کنید، حتی اگر آنها اصطلاحات برند شما نیستند.

هر چیزی که ایجاد می کنید باید طوری طراحی شود که به مخاطبان شما کمک کند. اگر محتوای ارزشمندی ارائه نمی کنید، آنها دیگر برنمی گردند و بیشتر مطالعه نمی کنند.

هدف شما از تولید محتوا این است که به یک منبع قابل اعتماد برای مخاطبان خود تبدیل شوید. وقتی کاربران بدانند که می‌توانند پاسخ‌های مورد نیاز خود را از شما دریافت کنند، به احتمال زیاد برمی‌گردند و محتوای شما را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارند که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

نحوه استفاده از سئو و محتوا با هم

هنگامی که روشن کردید که این قطعه محتوا را برای چه کسی ایجاد می کنید، زمان آن رسیده است که طوفان فکری را شروع کنید.

تو می توانی:

  • ایده های طوفان فکری
  • SERP ها را برای عباراتی که ممکن است به مخاطبان شما علاقه مند باشد بررسی کنید و مطمئن شوید که محتوای شما با هدف جستجو مطابقت دارد.
  • از ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو مورد علاقه خود برای تولید ایده استفاده کنید.

کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات اصلی شما را جستجو کنید. سوالاتی را که مشتریان ایده آل خود می پرسند به طور مرتب جستجو کنید. اغلب، سوالات نقطه شروع فوق العاده ای برای توسعه محتوا هستند.

مرحله 1: موضوع تحقیق

برای انجام تحقیقات خود می توانید از ویژگی ها و ابزارهای جستجو مانند:

  • گوگل:
    • تکمیل خودکار
    • جستجوهای مرتبط
    • مردم هم می پرسند
  • پاسخ عمومی
  • Quora
  • رسانه های اجتماعی

شما می خواهید نگاه کنید و ببینید که مردم در مورد موضوعاتی که بیشترین همسویی با کسب و کار شما دارند چه می پرسند.

چه سوالاتی دارند؟ قبل از تصمیم گیری چه اطلاعاتی باید داشته باشند؟

مرحله 2: جستجوی کلمات کلیدی

هنگامی که یک ایده موضوعی مبتنی بر تحقیق دارید، می‌دانید که افراد علاقه مند هستند زیرا در حال جستجوی اطلاعات آنلاین هستند.

اکنون زمان آن رسیده است که به ابزار تحقیق کلمات کلیدی برگردید و ببینید می خواهید چه کلمه کلیدی را در قطعه محتوای خود هدف قرار دهید.

گزینه کلمه کلیدی را انتخاب کنید که شانس واقعی رتبه را برای شما فراهم می کند. همچنین باید به موضوع و محصولات یا خدمات مورد نظر شما نزدیکتر باشد.

مرحله 3: بنویسید

اکنون، شما آماده شروع نوشتن هستید. شما موضوعی دارید که می دانید مردم به آن علاقه دارند و در جستجوی آن هستند. شما یک کلمه کلیدی دارید که درباره آن تحقیق کرده اید و می دانید که وب سایت شما شانس خوبی برای رتبه بندی در بالای گوگل دارد.

وقت آن است که یک محتوای عالی ایجاد کنید که برای مشتری ایده آل شما ارزش ایجاد کند. شما می خواهید روی آنها، نیازها و سؤالات آنها تمرکز کنید.

روی تعداد خاصی از کلمات یا پاراگراف ها متمرکز نشوید. در عوض، بر ارائه ارزش، پاسخ دادن به سوالات و کمک به آنها تمرکز کنید.

شما باید ایده خوبی از سوالات مشتری خود در مورد این موضوع داشته باشید.

نکات نوشتن

  • هیچ کس نمی خواهد بلوک های بزرگ متن را بخواند. اگر این چیزی باشد که منتشر می کنید، خوانندگان خود را از دست خواهید داد. اطمینان حاصل کنید که خوانایی را برای مخاطبان خود بهبود می دهید و اضافه می کنید:
    • سرصفحه ها (H2s/H3s)
    • لیست های مرتب / نامرتب
    • تصاویر/فیلم ها.
    • فضای سفید.
  • روی تعداد کلمات خاصی ننویسید. بنویسید تا به خواننده بگویید به چه چیزی نیاز دارد. به آنها در درک موضوع کمک کنید. سوالاتی که قرار است داشته باشند را پیش بینی کنید و به آنها پاسخ دهید.
  • از کرک های غیر ضروری خودداری کنید. تصمیم نگیرید که از کلمه کلیدی خود چندین بار استفاده کنید. وقتی برای تعداد کلمات یا تعداد درج کلمات کلیدی می نویسید، می توانید محتوایی را به دست آورید که غیرطبیعی به نظر می رسد و به نتایج دلخواه شما نمی رسد.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است و از قوانین گرامری پیروی می کند. آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید خواندن و درک آن آسان است. خواندن نسخه خود با صدای بلند می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی پر شده، اشتباهات گرامری و موارد دیگر را شناسایی کنید. این یک راه آسان برای اطمینان از این است که وقتی مخاطبان شما آن را می‌خوانند، کپی شما طبیعی به نظر می‌رسد.
  • مطمئن شوید که محتوای شما مفید، ارزشمند، کامل است (آیا به تمام سوالات مخاطبان خود در مورد این موضوع پاسخ داده اید؟)، و در نهایت بهتر از محتوای رقبا اگر می خواهید از آنها بالاتر باشید.

به طور خلاصه، داستان را بگویید، ارزش ارائه دهید، اجازه دهید قطعه به طور طبیعی توسعه یابد، و محتوای بهتری خواهید داشت.

مرحله 4: بهینه سازی

اکنون زمان آن است که محتوای خود را بهینه کنید.

شما کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده اید و می خواهید از آن در عناصر سئو زیر استفاده کنید.

  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • کپی 🀄
  • تگ های سربرگ
  • نام فایل تصویر (قالب با خط فاصله بین کلمات)
  • URL

هنگام بهینه سازی محتوای خود، حتما بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید.

تا زمانی که موضوعی را انتخاب کرده اید که می دانید افراد به آن علاقه مند هستند، کلمه کلیدی که وب سایت شما می تواند برای آن رتبه بندی کند، برای مشتری نوشته شده است و ارزش ارائه می دهد – نه کرکی، باید شروع به دیدن نتایج کنید.

نکات بهینه سازی

  • به سایر محتوای مرتبط در وب سایت خود پیوند دهید. ارائه منابع اضافی برای مخاطبان می تواند به آنها در درک بهتر موضوع کمک کند.
  • بهینه سازی خود را به صورت دوره ای تازه کنید. بهینه سازی یک کار یکباره نیست. ادامه دارد می‌توانید بر اساس یک برنامه زمان‌بندی یا زمانی که فرصتی برای بهبود رتبه‌بندی کلمات کلیدی برای یک قطعه از محتوا می‌بینید، به‌روزرسانی کنید. گاهی اوقات یک به روز رسانی و به روز رسانی می تواند به یک قطعه قدیمی کمک کند تا در رتبه بندی بالا برود.

بهترین محتوا محتوای سئو است

امروزه تولید محتوا برای برنده شدن در سئو کافی نیست. شما باید محتوای مفیدی برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

آن را به عنوان یک استراتژی یکپارچه در نظر بگیرید و از ابزارهای SEO خود از ابتدا استفاده کنید، و در SERP ها دید بهتری خواهید داشت. یک استراتژی بسازید که در درجه اول بر مخاطبان و سوالات آنها تمرکز کند.

استراتژی محتوای شما باید شامل موضوعاتی باشد که با هم مرتبط هستند، برای مخاطبان شما جالب هستند و برای مخاطبان شما مفید هستند.

از یک قسمت به قسمت دیگر پیوند دهید، منابع و اطلاعات بیشتری را فراهم می کند که مخاطبان شما ممکن است بخواهند عمیق تر در آن کاوش کنند، و به تلاش های کلی محتوای SEO خود کمک خواهید کرد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

ریچل لیندتایگن رئیس و بنیانگذار بازاریابی حکاکی شده. ریچل دارای بیش از 20 سال نوشتن، ویرایش و توسعه استراتژی محتوا و 10 سال تجربه بازاریابی دیجیتال است. او با بسیاری از خرده فروشان برتر تجارت الکترونیک کار می کند و استراتژی های سئو را در سطح محلی و ملی انجام می دهد. ریچل دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری پخش از دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات راه دور والتر در دانشگاه ایالتی آریزونا و MBA در بازاریابی است.


منبع: https://searchengineland.com/optimizing-content-for-search-guide-387614