گوگل بهروزرسانیهای مهمی را در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی خود انجام داده است.
مهمترین اصلاحات مربوط به تعاریف Google از YMYL (پول شما، زندگی شما) و میزان اهمیت EAT از نظر کیفیت صفحه بود.
گوگل تعاریف جدید و واضحی را برای معنای YMYL بودن محتوا ارائه کرد که عمدتاً حول این موضوع است که محتوا تا چه حد می تواند به افراد یا جامعه آسیب برساند. گوگل همچنین جدول جدیدی ارائه کرد که نمونههای واضحی از معنای YMYL بودن یا نبودن محتوا را نشان میدهد.
در جدیدترین بهروزرسانی دستورالعملها، Google همچنین توضیح داد که برای محتوای بسیار YMYL – EAT بیش از همه عوامل دیگر بسیار مهم است. گوگل همچنین توضیح داد که امکان داشتن محتوای کم کیفیت در سایت های معتبر و غیر قابل اعتماد وجود دارد.
موضوعات پول شما، زندگی شما (YMYL) – بخش 2.3
گوگل به طور کامل تعریف خود از YMYL (پول شما، زندگی شما) را تغییر داد. در نسخه قبلی دستورالعمل های ارزیابی کیفیت، موضوعات YMYL به دسته های زیر تقسیم می شدند:
- اخبار و رویدادهای جاری
- مدنی، دولت و قانون
- دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
- خريد كردن
- سلامت و امنیت
- گروه های مردم
- دیگر
گوگل به طور کامل حذف شده است این دسته بندی ها
نسخه جدید دستورالعملهای ارزیابی کیفیت اکنون YMYL را با پتانسیل ایجاد آسیب تعریف میکند.
موضوعاتی که دارای “خطر بالای آسیب” هستند، می توانند به طور قابل توجهی بر “سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی افراد، یا رفاه یا رفاه جامعه” تأثیر بگذارند.
سپس گوگل تعریف می کند سازمان بهداشت جهانی ممکن است توسط محتوای YMYL، از جمله شخصی که محتوا را مشاهده میکند، سایر افراد تحت تأثیر بیننده، یا گروههایی از مردم یا جامعه به عنوان یک کل، آسیب ببیند. این به طور بالقوه می تواند به محتوای خشونت آمیز، افراطی یا تروریستی اشاره داشته باشد.

سپس گوگل موضوعات YMYL را ذاتاً خطرناک (افراط گرایی خشونت آمیز) یا مضر به دلیل ارائه تعریف می کند. اطلاعات غلط مرتبط با موضوع می تواند مضر باشد. به عنوان مثال، ارائه توصیه های بد در رابطه با حملات قلبی، سرمایه گذاری یا زلزله می تواند به کاربر آسیب برساند.
به جای فهرست کردن دستههای فردی که ممکن است YMYL در نظر گرفته شوند، مانند نسخههای قبلی دستورالعملها، Google اکنون از ارزیابیکنندگان کیفیت میخواهد که YMYL را برحسب چهار نوع آسیبی که محتوای YMYL برای افراد یا جامعه ایجاد میکند، در نظر بگیرند:
- بهداشت یا ایمنی
- امنیت مالی
- جامعه
- “دیگر”
در یک افزوده جدید دیگر، گوگل ادعا می کند که یک “صفحه مضر فرضی” در مورد یک موضوع غیر مضر، مانند “علم پشت رنگین کمان”، از نظر فنی است. نه YMYL در نظر گرفته شده است. طبق تعریف به روز شده آنها، محتوا باید پتانسیل ایجاد آسیب یا تأثیر دیگری بر رفاه افراد داشته باشد.
در یک بهروزرسانی بزرگ دیگر، گوگل ادعا میکند که بسیاری از یا بیشتر بهروزرسانیها YMYL نیستند زیرا پتانسیل ایجاد آسیب را ندارند.
گوگل همچنین برای اولین بار اعلام کرد که ارزیابی YMYL بر روی یک طیف انجام می شود.
برای روشن شدن این عبارات جدید، گوگل جدول جدیدی را در صفحه 12 دستورالعمل ارائه کرده است که به طور خاص انواع موضوعاتی را که گوگل YMYL در نظر می گیرد یا خیر، با مثال های واضح مشخص می کند.


صفحات با کیفیت پایین – بخش 6.0
گوگل تعریف خود را از معنای صفحه با کیفیت پایین اصلاح کرد.
در نسخه قبلی، گوگل ادعا کرد که صفحه ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد، تا حدی به این دلیل که سازنده محتوای اصلی ممکن است فاقد تخصص کافی برای هدف صفحه باشد. این بیانیه حذف شد.
گوگل اکنون نقش EAT را در تعیین اینکه آیا یک صفحه با کیفیت پایین است در سه پاراگراف جدید گسترش می دهد:

گوگل توضیح می دهد که سطح EAT مورد نیاز برای صفحه کاملاً به خود موضوع و هدف صفحه بستگی دارد.
موضوعاتی که فقط به تخصص روزمره نیاز دارند، نیازی به ارائه اطلاعاتی در مورد خودشان ندارند.
گوگل همچنین پیشنهاد می کند که یک صفحه با کیفیت پایین می تواند در یک وب سایت معتبر وجود داشته باشد، مانند یک سایت دانشگاهی یا یک سایت دولتی. را موضوع خود صفحه جایی است که YMYL وارد عمل می شود – اگر محتوا به طور بالقوه می تواند به کاربر آسیب برساند، ارزیابی کنندگان کیفیت باید این جنبه را هنگام تعیین کیفیت صفحه ارزیابی کنند.
نداشتن تخصص، اقتدار یا اعتماد (EAT) – بخش 6.1
گوگل در تعریف خود از آنچه که به نظر می رسد کمبود EAT هنگام تعیین اینکه آیا یک صفحه با کیفیت پایین است یا خیر، یک نکته اضافه کرد:
- «اطلاعاتی [main content] در مورد موضوعات YMYL اندکی نادرست یا گمراه کننده است.
در یک افزوده جدید دیگر، گوگل بار دیگر تکرار کرد که سطح EAT مورد نیاز یک صفحه به هدف و موضوع صفحه بستگی دارد. اگر صفحه موضوعات YMYL را مورد بحث قرار می دهد (و به طور بالقوه به کاربر یا دیگران آسیب می رساند)، EAT بسیار مهم است.
حتی اگر وب سایت شهرت مثبتی داشته باشد، اگر خطر آسیب قابل توجهی وجود داشته باشد، صفحه باید به عنوان بی کیفیت رتبه بندی شود.

صفحات با کمترین کیفیت – بخش 7.0
گوگل بخش جدیدی را در بخش «صفحات با کیفیت پایین» قرار داد که نشان میدهد حتی منابع معتبر یا متخصص همچنان میتوانند محتوای مضر را ارائه دهند. این می تواند شامل محتوای هک شده یا ویدیوهای آپلود شده توسط کاربر باشد.
فقط به دلیل اینکه محتوایی در سایتی وجود دارد که در غیر این صورت کیفیت خوبی را نشان میدهد، اگر خود محتوا فریبنده، مضر، غیرقابل اعتماد یا هرزنامه باشد، همچنان به رتبهبندی «پایینترین کیفیت» نیاز دارد.

سند جدید Google درباره دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو
گوگل علاوه بر بهروزرسانی دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو، منتشر کرد یک منبع جدید نحوه عملکرد دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو را شرح می دهد. این منبع شامل بخشهایی درباره نحوه عملکرد جستجو، بهبود جستجو و فرآیند رتبهبندی کیفیت است.
این سند جامعترین نمای کلی تا به امروز را از نقش ارزیابیکنندههای کیفیت Google در ارزیابی میزان مطابقت تغییرات پیشنهادی Google با دستورالعملهای کیفیت خود Google ارائه میکند.
گوگل همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه رتبهدهندگان چه کسانی هستند، در کجا قرار دارند و فرآیند رتبهبندی چگونه کار میکند، ارائه میدهد.
چرا این تغییرات اهمیت دارد
برای کسانی که علاقه مند به درک اینکه گوگل چگونه مفاهیم YMYL و EAT را تعریف می کند، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت به روز شده گوگل راهنمایی های جدیدی در مورد هدف آنها با الگوریتم خود ارائه می دهد.
برخلاف تفکر در مورد YMYL از نظر کسب و کار یا دسته بندی محتوا، گوگل از ارزیاب ها می خواهد که در مورد میزان آسیب رساندن محتوا به کاربران فکر کنند.
گوگل همچنین تصریح کرد که تخصص روزانه برای بسیاری از انواع محتوا کافی است، اما EAT زمانی که محتوا به عنوان YMYL واجد شرایط باشد از اهمیت بالایی برخوردار است (پتانسیل آسیب رساندن به افراد یا جامعه را دارد یا می تواند بر رفاه مالی، سلامت یا ایمنی فرد تأثیر بگذارد. ).
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/google-search-quality-rater-guidelines-changes-july-2022-386815