تبلیغ در گوگل (گوگل ادز) چیست؟

اما در برخی دیگر این کار کاملا متفاوت است و مرورگر به صورت پیش فرض اقدام به بستن تبلیغات پاپ آپ میکند و برای غیر فعال کردن آن باید دست به تغییرات بزنید. بطور پیش فرض این گزینه بر روی تمام کشورها تنظیم گردیده که میتوان با توجه به محدوده فعالیت کسب و کار شما تعیین گردد. برای مثال تبلیغ شما تنها در ترکیه و آلمان نمایش داده شود و یا در تمام کشورها نمایش داده شود و فقط در آمریکا نمایش داده نشود. ما در این مطلب از وب سایت دارکوب، علاوه بر معرفی گوگل ادوردز و دیگر موارد موثر در دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و بهینه سازی سایت، آموزش گام به گام و ساده ای را ارائه داده ایم که به شما کمک می کند تا از همین امروز تبلیغ در گوگل را شروع کنید.

شما به عنوان صاحب یک حرفه یا کسب و کار با فهمیدن و تحقیق کلمات کلیدی که مشتریان هنگام جستجوی محصولات مشابه شما از آن استفاده می کنند، می توانید خود را در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول قرار داده و با این کار مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات مشابه هستند را به سایت خود جلب کنید و فرصت معرفی خود را به آنها داشته باشید. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند. پنل تبلیغات گوگل جایی است که همه چیز برای شما از نو آغاز میشود، هم نگاه شما به تبلیغات دیجیتال عمیقتر خواهد شد و هم سود فروش شما بیشتر خواهد شد. در تاریخ ۲۴ جولای سال ۲۰۱۸ گوگل نام تجاری سیستم (تبلیغات گوگل) را از گوگل ادوردز به گوگل ادز تغییر دهد در پی این تغییر شاهد اتفاقات تازه ای در سیستم تبلیغاتی گوگل بودیم، یکی از آنها به وجود آمدن امکان استفاده از دامنههای ایرانی با پسوند .IR بودهاست، همچنین بهطور کلی پنل کاربری سیستم تبلیغات گوگل نیز ارتقا یافته و بسیار بهتر شد، با این وجود به دلیل افزایش قیمت دلار در ایران امکان استفاده عمومی از سیستم تبلیغات گوگل وجود ندارد.

برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود با ما تماس بگیرید. برای مثال کلمه کلیدی «بلیط هواپیما» را در نظر بگیرید. پس از اینکه حساب کاربری خود را ساختید باید نحوه ی گسترش و رشد کسب و کار خود را با استفاده از این پلتفرم یاد بگیرید. بهسادگی با حساب گوگل و واردکردن جیمیل خود میتوانید در گوگل ادوردز اکانت بسازید. مرتبط بودن در گوگل ادوردز به چه معناست؟ اما برای جلوگیری از باز شدن پاپ آپ چه باید کرد؟ همچنین درجه حفاظت مربوط به پاپ آپ را میتوانید روی حالت High قرار دهید. سپس به سراغ Notification بروید و اسلایدر مربوط به گزینه (Blocked) Recommended را غیر فعال کنید تا به این ترتیب نوتیفیکیشنها نیز در کروم غیر فعال شود. دقت کنید که این کار را با خاموش کردن اسلایدر مربوط به (Blocked) Recommended میتوانید انجام دهید.

حال در صفحه باز شده در قسمت مربوط به POP-UP Blocker تیک مربوط به گزینه Turn on pop up blocker را بزنید. حال اسلایدر مربوط به آن را خاموش کنید. حال اگر پس از کلیک بر روی گواهینامه شرکت موردنظر، آدرسی به جز آدرس گوگل پارتنر مشاهده کردید؛ بدانید که این شرکت تبلیغاتی به شما دروغ گفته است. طریقه کار گوگل ادز آسان است : زمانی که کاربران کلید واژهای را جستجو میکنند، نتایج سؤال خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) مییابند. از آنجایی که آژانسهای پارتنر بهطور مستقیم با گوگل کار میکنند، تمام آموزشهایشان از خود Google میآید. نسبت کلیک به نمایش یک تبلیغ (CTR) یکی از عوامل تعیین کننده برای کلیدواژه ها و متون تبلیغ در گوگل ادز است که در پایدار بودن نمایش تبلیغ شما نسبت به سایر رقبا مؤثر است. در واقع، تنظیمات تعیین موقعیت و زبان، در بهینهسازی تبلیغ شما اثر میگذارد و تبلیغتان را تنها برای افرادی که هدف شما هستند، نمایش میدهد.

انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند. این آمار نیز هم بهصورت کلی و هم با جزئیات برای هر کلمه کلیدی ارائه میشود و به عواملی مثل تنظیمات اکانت شما، میزان هزینهای که مایل هستید پرداخت کنید و امتیاز کیفیت شما وابسته است. برخی از مزایای استفاده از Google Display Network، میزان Reach بالا و دسترسی تبلیغ در گوگل به مخاطب است.

در این روش تبلیغات شما از بین 1تا 10 رتبه بندی می شود و هرچقدر امتیاز شما به 10 نزدیک تر باشد یعنی اینکه تاثیر بیشتری را روی مخاطب داشته اید. هرچقدر quality score بالاتر باشد، هزینه به ازای هر کلیک کاهش مییابد. توجه داشته باشید که هرچقدر کلمات کلیدی شما مرتبطتر باشد و به مشتری توجه بیشتری شود هزینه کمتری را خواهید پرداخت. تطبیق گسترده (broad match): زمانی که شما عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهای مرتبط از نظر گوگل نمایش داده خواهید شد. پس اگر تجربه این کار را ندارید بهتر است کارتان را به افرادی بسپارید که تجربه موفق در زمینه گوگل ادز داشته اند. بازاریابی آنلاین یا بهتر بگوییم بازاریابی اینترنتی را می توان بهترین طریقه تبلیغ در گوگل برای کسب و کارها ایرانی دانست. با توجه به اینکه نوسانات قیمت دلار در ایران زیاد است، بهتر است همیشه قبل از اینکه دکمه خرید اکانت ادورز را کلیک کنید؛ ابتدا به سایتهایی که بهصورت آنلاین قیمت روز ارز را ارائه میدهند، مراجعه کنید و سپس پلنهای تبلیغ در گوگل را بار دیگر از نظر بگذرانید. با استفاده از تبلیغات پویا و پربازده، باعث می شوند کاربران به طور مستقیم به سایت شما مراجعه نموده و از محصولات و خدمات شما دیدن کنند.

در اینصورت، شما با یک ویپیان به اکانت خود مراجعه کرده و اطلاعات کامل سایت و کمپین را مشاهده میکنید. این اتفاق، مختص به یک سایت نیست و امروزه این یک حقه کاربردی برای دیده شدن تبلیغات در تمامی سایتهاست. امّا شما با استفاده از روش تبلیغات در گوگل میتوانید در کمتر از ۲۴ ساعت سایت خود را در جایگاه یک گوگل بیاورید، حتی اگر وبسایت شما رنک مناسبی ندارد! اگر کاربری عبارت “طراحی سایت حرفه ای” را در گوگل جستجو کند، اگر شما از آن عبارت در عنوان و توضیحات تبلیغ متنی استفاده کرده باشید و صفحه فرود شما نیز کاملا درباره موضوع طراحی وبسایت باشد، هزینه آن کلیک ارزانتر از حالتی خواهد بود که به عنوان مثال صفحه فرود در مورد طراحی وبسایت نباشد. این موضوع تا حد بسیار زیادی میتواند تأثیرگذاری تبلیغات شما را بیشتر کند. توجه کنید که در مرحله اولیه شما برای استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل به بودجههای متفاوتی نیاز دارید. تبلیغ طراحی وب سایت ارزان قیمت در گوگل چیست و چگونه کار می کند؟ «امتیاز کیفی تخمینی از کیفیت تبلیغات ، کلید واژه ها و صفحات فرود وب سایت شما است. پس همانطور که مشاهده می کنید این روش تبلیغات اینترنتی، مناسب ترین روش تبلیغاتی شناخته می شود زیرا لینک تبلیغاتی وب سایت شما هنگام تبلیغ گوگل فقط در معرض دید مشتری هدفی که مد نظر شما می باشد قرار خواهد گرفت که با این روش می توان از ایجاد هزینه های اضافی تبلیغاتی جلوگیری نمود.

استفاده از گوگل ادز ( استفاده از گوگل ادوردز پیشین) احتمالا سودمندترین تصمیم برای کسب وکار شما است. در روش تبلیغات در گوگل، با امکان دسترسی به گزارشهای کامل شما میتوانید اطلاعات مفیدی را در مورد کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید و میزان موفقیت و بازده تبلیغات خود در تکتک کلمات موردنظر را بسنجید. با راه اندازی یک حساب ادوردز ، شما می توانید کلمات کلیدی پیشنهاد بدهید، که با توجه به میزان محبوبیت و ارتباطشان به ازای هر کلیک هزینه متفاوتی دارند. گوگل ادز به این صورت کار می کند که برای نمایش تبلیغ شما برای هر تعداد افرادی، هیچ مبلغی را دریافت نمی کند ولی به ازای هر کلیک روی آن تبلیغ مبلغی از حساب گوگل ادز تان کم می شود. راه اندازی آن تنها در عرض چند ساعت امکان پذیر است و بلافاصله بعد از راه اندازی اکانت و کمپین خود و شارژ اکانت، در صفحه اول گوگل حضور خواهید داشت. در این روش شما بیشترین کنترل را بر روی هزینه و تبلیغ خود خواهید داشت و در نتیجه، بازدهی شما نیز عالی است. پکیجهای گوناگونی در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که هزینههای متفاوتی را برای تبلیغ در گوگل از شما دریافت میکند.

تحقیقات نشان میدهند که کاربران به وبسایتهایی که در نتایج اوّل گوگل قرار دارند بیشتر اعتماد میکنند. گوگل کروم را بر روی کامپیوتر باز کنید و در قسمت بالای صفحه سمت راست بر روی علامت سه نقطه کلیک کنید. پس از آموزش نحوه غیرفعال سازی پاپ آپ در کامپیوتر اکنون نوبت به گوشی موبایل میرسد. در صفحهای که باز میشود تیک مربوط به گزینه Block pop-up windows را بزنید تا تبلیغات پاپ آپ در مرورگر سافاری غیرفعال شود. امتیاز کیفیت بین 1 تا 10 تعیین میشود. قبل از هر چیزی توصیه میکنیم لیوان قهوه یا چای خود را پر کرده تا مطالب را به خوبی و با تسلط کامل درک کنید. فرض میکنیم سایت شما به تازگی راه اندازی شده؛ چقدر زمان نیاز دارید تا از طریق سئو به صفحه اول Google برسید؟

به گزارش بازار، تعرفه تبلیغ در گوگل، برای کسبوکارهایی که به دنبال دیده شدن از طریق شرکت های تبلیغ در گوگل هستند از جمله فاکتوهای مهم در تبلیغات است. برای شروع تبلیغات در گوگل حداقل باید حساب خود را 50 دلار شارژ کنید. ادنگاه این کار را با ایجاد یک حساب اختصاصی رایگان همراه با امکان دسترسی مستقیم شروع می­کند، آنچه به عنوان تبلیغ در نظر دارید به بهترین شکل ممکن برای شما می­سازد، روند تبلیغات در گوگل و اکانت گوگل ادز شما را مدیریت و تبلیغاتتان را بهینهسازی می­کند، گزارشی دقیق از مسیر کمپین و پایان آن در اختیارتان قرار می­دهد.

یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین و اینترنتی تبلیغات در گوگل می باشد. اگر به طور دقیق تر بخواهیم بگوییم کوالیتی اسکور عددی است که کیفیت شما را بررسی میکند، این عدد ترکیبی از نرخ کلیک مورد انتظار یا Expected CTR ، مرتبط بودن تبلیغ یا Ad Relavance و تجربه کاربران در صفحه شما یا LandingPage Experince دارد. کمپین نمایش مزایای بسیاری برای بازاریابی دیجیتال شما دارد. در صفحه بعد شما می توانید تم های کلمات کلیدی که با برند و تبلیغات شما سازگار هستند را انتخاب کنید. از قسمت Privacy گزینه Site settings را انتخاب کنید. در صفحهای که باز میشود قسمت مربوط به Block Pop-ups را لمس کنید.

Max CPC هر کلمه کلیدی با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهادات رقبا تعیین میشود. Max CPC یا حداکثر هزینه به ازای هر کلیک، حداکثر مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر است برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند. شما به ازای هر 1000 بار نمایش ویدیو هزینهای را به گوگل پرداخت میکنید (CPM). اما تمامی این امکانات در سیستم تبلیغ در گوگل وجود داشته و به کارگیری آنها نیازمند مهارت و تجربه کافی در این زمینه است. در این نمودار تعداد کلیکها، نرخ تبدیلها و همچنین قیمتها نیز مشخص شدهاست. خیر. شما در تعداد انتخاب کلمات کلیدی هیچ محدودیتی ندارید ولی کارشناسان ما باتوجه به بیزینس شما و تحلیل بازار رقابتی شما کلمات مناسب به شما پیشنهاد می دهند. البته تعداد رقبا و هزینه ای که هر رقیب بر روی کلمات اعمال میکند و رقابت کلمات در سرچ گوگل میتواند در هزینه تبلیغات گوگل تأثیر گذار باشد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که هزینه تبلیغ در گوگل نیز به صورت مزایدهای میباشد. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با برندهای بزرگتر رقابت کنید.