در اوایل سال جاری در SMX Advanced، من نتایج آزمایشگاه تست Peak Ace را ارائه کردم. این آزمایشها برخی از نکات اجرایی فنی و نحوه برخورد Googlebot با آنها را روشن میکند.
یکی از تست های مورد علاقه من نمایه سازی URL های iFramed توسط گوگل و محتوای آنها را بررسی کرد. در ارائه SMX Advanced خود، سناریوهای مختلفی را لمس کردم که ممکن است Google را وادار به فهرست کردن محتوای داخل یک iFrame کند، در حالی که آن محتوا را به URL اصلی آن «تخصیص» میدهد.

URL والد در برخی موارد می تواند برای محتوایی که فقط در URL iFramed وجود دارد و در URL اصلی وجود ندارد رتبه بندی کند.

به طور طبیعی، این مردم هیجان زده شدند – و انواع سؤالات بعدی مطرح شد. در اینجا تعدادی از آنها با پاسخ های من آورده شده است.
در تست آی فریم، آیا محتوای آی فریم از همان دامنه می آمد یا دامنه دیگری؟
مثال من دو URL را نشان می دهد که در یک دامنه زندگی می کنند: domain.com/test.html
آیا iFrame domain.com/tobeframedA.html
، به طوری که test.html
می تواند برای محتوایی که فقط در آن وجود دارد رتبه بندی کند tobeframedA.html
.
همین کار برای externaldomain.com/tobeframedB.html
– که هنوز هم می تواند باعث شود test.html
برای رتبه بندی فقط برای محتوای موجود در tobeframedB.html
، و همچنین برای iFrames ساکن در زیر دامنه. ما هر ترکیبی را که فکرش را میکردیم آزمایش کردیم و به این نتیجه رسیدیم که فرقی نمیکند محتوای iFrame در کجا میزبانی شود.
اگر می خواهید از بارگذاری (و رتبه بندی) شخصی محتوای شما در iFrame جلوگیری کنید، ایده خوبی است که به سربرگ X-Frame-Options نگاهی بیندازید. این نشان می دهد که آیا یک مرورگر باید اجازه داشته باشد یک صفحه را در iFrame ارائه دهد یا خیر.
اگر بخواهیم از iFrames با یک صفحه محتوای بدون فهرست بندی استفاده کنیم، آیا صفحه اصلی همچنان برای محتوای فهرست شده با هدف بهبود سرعت صفحه رتبه بندی می کند؟
به محض اینکه URL iFramed حاوی یک دستورالعمل متا روبات noindex باشد، URL والد نمی تواند برای محتوا از URL iFramed رتبه بندی کند.

این امر در صورتی صادق است که نشانی اینترنتی را که با دستور هدر X-Robots noindex ارائه میشود یا با استفاده از robots.txt مسدود شده است، iFrame کنید.
تا آنجا که به سرعت صفحه مربوط می شود، iFrames از آن پشتیبانی می کند loading="lazy"
ویژگی، که بارگذاری iFrames خارج از صفحه را تا زمانی که کاربر در نزدیکی آنها حرکت کند به تعویق میاندازد. این یک راه حل زیبا برای افزایش سرعت بارگذاری URL هایی است که به محتوای iFramed بستگی دارد.
آیا گوگل به محتوای نیمه پنهان (محتوای که معمولاً بعد از «ادامه مطلب» آمده است) ارزش کامل قائل است؟
به نظر می رسد علاقه زیادی به استفاده از قابلیت «بیشتر بخوانید» در رتبه های گوگل وجود ندارد. جان مولر چند بار اینجا و اینجا ضبط کرد و استفاده از عملکرد را به طور کامل زیر سوال برد. مولر اضافه کرد: «فکر نمیکنم تغییر مستقیم و محسوسی در سئو مشاهده کنید. […]”.
وقتی ما آن را آزمایش کردیم، هدف از آزمایش این بود که بفهمیم پیادهسازی فنی به طور بالقوه چه تفاوتی میتواند ایجاد کند – و آیا به طور کلی، محتوای پشت «بیشتر بخوانید» ایندکس میشود (در صورت تنظیم صحیح).
پاسخ کوتاه: چه قابل مشاهده باشد یا نه، محتوا نمایه می شود، پیدا می شود و برگردانده می شود.
با این حال، محتوایی که در حین بارگیری نامرئی بود، در قطعه برجسته نشد. پیاده سازی فنی تفاوتی ایجاد نکرد (تا زمانی که محتوا در زمان بارگیری بخشی از HTML DOM بود)، شما را برای استفاده آزاد گذاشت. display:none
، opacity:0
، visibility:hidden
، و غیره.
به نظر من، به دلیل عوامل مختلف خارج از کنترل ما، ایجاد یک تنظیم آزمایشی که (از جمله نتایج) بتواند پاسخ دقیقی در مورد بخش “ارزش کامل” سوال ارائه دهد غیرممکن است.
آیا اشاره کردید که تکرار در قسمت های خاصی از محتوا با اجرای CSS قابل رفع است زیرا ایندکس نشده است؟
من رفتاری را ارائه کردم که به نظرم در مورد انتخابگرهای CSS نسبتاً جالب بود. اتفاقی که از نظر فنی می افتد این است که انتخاب کنندگانی مانند ::before
یک عنصر شبه ایجاد کنید که فرزند اول عنصر انتخاب شده است. در عمل، این اغلب برای افزودن محتوای آرایشی به یک عنصر HTML استفاده می شود.
این می تواند از نقطه نظر SEO نیز مفید باشد، زیرا به نظر می رسد Googlebot با این موضوع همانطور رفتار می کند که با کروم روی دسکتاپ/تلفن های هوشمند رفتار می کند. DOM رندر شده بدون تغییر باقی می ماند (که قابل انتظار است زیرا یک کلاس شبه است). در نتیجه، محتوای درون انتخابگرهای مذکور ایندکس نخواهد شد.

بنابراین، در نهایت می توانید از این برای جلوگیری از ایندکس شدن محتوای خاص بدون جلوگیری از نمایش آن در وب سایت استفاده کنید. شاید مجبور باشید محتوای خاصی را نمایش دهید که بهعنوان «پلیت بخار» طبقهبندی میشود (مثلاً اطلاعات حملونقل یا اطلاعات قانونی) یا میخواهید ردپای محتوای خاصی ایجاد کنید. این فرصت های زیادی را برای کاوش بیشتر باز می کند.
تماشا کنید: تست فنی سئو در سال 2022: جدا کردن واقعیت از داستان
در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Advanced من است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/how-googlebot-handles-iframes-388243