تعامل رسانه های اجتماعی به جز TikTok به پایین ترین حد خود رسیده است

برای مثال Higher Ed کمترین پست‌ها را ارسال می‌کند، اما بیشترین مشارکت را می‌بیند، در حالی که خرده‌فروشی‌ها، اینفلوئنسرها و پست‌های زیبایی بیشتر پست می‌کنند، اما

تصویر بزرگتر اجتماعی ارگانیک، به طور کلی، از نظر ترافیک و تعامل سال ها روند نزولی داشته است. به همین دلیل است که برندها به سمت TikTok هجوم آورده‌اند (که احتمالاً حتی یک «شبکه اجتماعی» نیست زیرا بیشتر در مورد کشف محتوا است).

توجه به این نکته مهم است که Rival IQ 150 شرکت را به صورت تصادفی از هر 14 صنعت مورد مطالعه انتخاب کرد، از جمله:

  • رسانه ها
  • غیر انتفاعی
  • غذا و نوشیدنی
  • خرده فروشی
  • مسافرت رفتن
«Higher Ed نرخ‌های تعامل حماسی را در TikTok می‌بیند، اما یکی از کم‌تکرارترین پوسترها است، در حالی که نرخ تعامل برندهای رسانه با تأخیر یک بار دیگر ثابت می‌کند که ارسال بیشتر لزوماً بهتر نیست.»

ضریب هوشی رقیب

نوآوری TikTok این بود که فقط با استفاده از پیش‌بینی‌های الگوریتمی، مواردی را به شما نشان می‌داد، صرف نظر از اینکه دوستان شما چه کسانی هستند یا چه کسانی را دنبال می‌کنید. این برنامه به زودی به پربارگیری ترین برنامه در جهان تبدیل شد.

آمار جالبیه در میان تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل برای فیس بوک، اینستاگرام و توییتر هرگز از 0.47٪ (اینستاگرام) بالاتر نمی رود. حتی هنوز هم، اینستاگرام در سال 2022 نسبت به سال 2021 30 درصد کاهش داشت، در حالی که فیس بوک و توییتر ثابت ماندند.

«در ابتدا، شبکه‌های اجتماعی چیزهایی را به شما نشان می‌دادند که دوستانتان فکر می‌کردند جالب هستند – مدل فیسبوک. سپس آنها شروع کردند به نشان دادن مطالب بر اساس افرادی که شما آنها را دنبال می کنید، چه دوست بودید یا نه – مدل توییتر.

رسانه‌های اجتماعی همانطور که می‌دانستیم به نظر می‌رسد در روزهای پایانی خود هستند – با یک استثنای قابل توجه، Tiktok. این بر اساس یک گزارش جدید معیار نرخ تعامل در رسانه های اجتماعی است.

چرا ما اهمیت می دهیم. این گزارش اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌کند که می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا اثربخشی استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بسنجند و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنند. با مقایسه نرخ تعامل برند خود با میانگین‌های صنعت، می‌توانید تعیین کنید که عملکرد رسانه‌های اجتماعی شما بالاتر است یا پایین‌تر و تنظیمات لازم را برای بهینه‌سازی کمپین‌های آن‌ها برای تعامل و نرخ تبدیل بهتر انجام دهید.

که ما را به جایی که شروع کردیم برمی گرداند. فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا TikTok را دنبال کنند (بخوانید: شبیه‌سازی کنید). در همین حال، بودجه های تبلیغاتی نیز دنبال شده است. و TikTok به یافتن راه‌های جدید برای بهبود دسترسی به برندها ادامه می‌دهد.

در مورد گزارش میانگین نرخ‌های تعامل را برای عمودهای برندهای مختلف در شبکه‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی بررسی کرد.

نوآوری TikTok این بود که صرف نظر از اینکه دوستان شما چه کسانی هستند یا چه کسانی را دنبال می کنید، فقط با استفاده از پیش بینی های الگوریتمی مواردی را به شما نشان می داد. این برنامه به زودی تبدیل به پر بارگیری ترین برنامه در جهان شد.”

کیسی نیوتن، پلتفرمر

از سوی دیگر، نرخ تعامل TikTok به 5.69 درصد رسیده است. اما برندها کمتر از هر کانال دیگری در TikTok پست می‌گذارند.

نرخ پست های هفتگی در اینستاگرام در سال 2022 ثابت ماند، در حالی که در توییتر و فیس بوک کاهش یافت، احتمالاً به دلیل کاهش سرمایه گذاری توسط برندها.

Screen Shot 2023 02 21 at 1.50.01 PM

تو عمیق تر گزارش را می توانید از Rival IQ دانلود کنید اینجا.


منبع: https://searchengineland.com/social-media-engagement-hits-a-new-low-except-for-tiktok-393395

شرکت‌هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا ژانویه 2022 در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر حضور فعال داشتند و تعداد طرفداران فیس‌بوک بین 25000 تا 1000000 نفر و حداقل فالوورهای اینستاگرام، TikTok و توییتر تا همان تاریخ 5000 نفر بودند.

هوش مصنوعی را وارد کنید. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین علاوه بر ایفای نقش کلیدی در ChatGPT، امکانات جدیدی را برای شبکه های اجتماعی ایجاد کردند.

TLDR. از گزارش معیار رسانه های اجتماعی 2023 که امروز توسط Rival IQ منتشر شد، پنج نکته مهم برای برندها وجود دارد:

  1. درگیری ارگانیک: افتادن یا صاف کردن. نرخ تعامل در اینستاگرام برای سومین سال متوالی کاهش یافت، اما برای فیس بوک و توییتر تقریبا ثابت مانده است.
  2. فرکانس ارسال در حال کاهش است. فرکانس پست در اینستاگرام ثابت بود اما در فیس بوک و توییتر حدود 20 درصد کاهش یافت.
  3. هشتگ های داغ تعطیلات. تقریباً هر صنعتی از پست‌های هشتگ‌شده تعطیلات، نرخ تعامل بالایی را به دست آورد، در حالی که مسابقات و هدایا نسبت به سال‌های دیگر محبوبیت کمتری داشتند.
  4. قانون قرقره ها در اینستاگرام قرقره ها چرخ فلک ها را در صنایع مختلف از سلطنت خلع کردند تا به جذاب ترین نوع پست تبدیل شوند.
  5. TikTok در صدر جدول قرار دارد. با میانگین نرخ تعامل 5.69٪، TikTok بهترین دوست هر صنعت امسال بود.