و اگر آماده هستید، آزمایش، اندازه گیری، ارزیابی و تکرار را به یاد داشته باشید.
این بیماری همه گیر نقش قابل توجهی در تغییر استراتژی Airbnb ایفا کرد.
اجازه دادن به هر کانال برای بازی با ابرقدرت های خود می تواند یک رابطه همزیستی فوق العاده در ترکیب بازاریابی شما ایجاد کند.
بنابراین در حالی که ترکیب آنها از 80٪ قبلی تغییر کرده است، این شرکت همچنان به شدت به رسانه های عملکردی برای کمک به تعادل عرضه و تقاضا متکی است.
دلارهای بازاریابی عملکرد موجود خود را ارزیابی کنید تا مخارج هدر رفته را که در یک دید آشکار پنهان شده است، پیدا کنید. ابزارهای حسابرسی آنلاین و همچنین ممیزی از آژانس های بازاریابی می توانند کمک کنند.
ترکیب بازاریابی خود را بر اساس موقعیت منحصر به فرد خود تجدید نظر کنید
در سال 2019، Airbnb شروع به حذف بودجه از بازاریابی جستجو به نفع طرحهای بازاریابی گستردهتر کرد.
اخیرا مقاله وال استریت ژورنال گزارش داد که «استراتژی Airbnb برای کاهش هزینههای تبلیغات، سرمایهگذاری در بازاریابی برند و کاهش اتکای آن به بازاریابی موتورهای جستجو همچنان به ثمر نشسته است».
رفتار مصرفکننده تغییر کرد و Airbnb نیاز به استفاده از رسانهای داشت که اطمینان و الهامبخش اعتماد باشد. چه راهی بهتر از ویدیو برای انجام این کار؟
به هزینههای آگاهی از برند آنها بهعنوان رسانههای بزرگ کار و عملکرد بهعنوان تنظیم دقیق فکر کنید.
با افزایش CPC در کانالهای رسانهای عملکرد، تبلیغکنندگان در این فکر میمانند که آیا دور شدن از کانالهای بازاریابی عملکردی حرکت درستی است یا خیر.
صرفاً کاهش این هزینههای هدر رفته و استفاده مجدد از دلارها برای ابتکارات بازاریابی گستردهتر ممکن است تأثیراتی مشابه آنچه Airbnb دیده بود، به تبلیغکنندگان بدهد.
در سه ماهه چهارم 2021، شرکت سپس استراتژی دیجیتال خود را به OTT و CTV گسترش داد و سهم بودجه PPC را بیشتر کاهش داد.
بر اساس دادههای جمعآوریشده از Semrush و Pathmatics، همهگیری این تغییر را تسریع کرد و ویدیو و رسانههای اجتماعی بیشترین سهم را از هزینههای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص دادند.
بنابراین، اگر تغییر استراتژی مشابه Airbnb را در نظر دارید، مهم است که قبل از اقدام به کسب و کار خود به طور انتقادی فکر کنید.
درباره نویسنده