برخی از مردم آن را دوست دارند. دیگران چندان مطمئن نیستند. بسیاری از بازاریابان حتی با توییتر خداحافظی کرده اند.
در اینجا خلاصه ای از تمام تغییراتی که تاکنون رخ داده است آورده شده است. چه طرفدار باشید چه نباشید، ارزش آن را دارد که از اتفاقاتی که در توییتر 2.0 می افتد مطلع شوید.
جدیدترین در Twitstorm:
- توییتر پس از خروج بسیاری از بازاریابان از پلتفرم، مشوق های سخاوتمندانه ای را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد (مجله ی وال استریت). بر اساس طرح جدید توییتر، تبلیغکنندگانی که حداقل 500000 دلار هزینههای افزایشی رزرو میکنند، واجد شرایط هستند که هزینههای خود را با «100 درصد ارزش افزوده» تا سقف یک میلیون دلار مطابقت دهند.»
- توییتر میگوید که سیاستهای تعدیل آن در سایه تصاحب ماسک تغییر نکرده است (شبکه های اجتماعی امروز). ماسک گفته است: «هیچ یک از سیاستهای ما تغییر نکرده است. رویکرد ما برای اجرای سیاستها بیشتر بر تقویت محتوای نقضکننده تکیه میکند: آزادی بیان، اما نه آزادی دسترسی.»
- توییتر نظارت بر اطلاعات نادرست کووید را متوقف می کند (وال استریت ژورنال) توییتر دستورالعملهای اعتدال را کاهش میدهد و اجرای سیاستهای با هدف توقف اطلاعات نادرست کووید را متوقف کرده است.
- اپل «بیشتر» تبلیغات توییتر را متوقف کرده است (شایعات مک) به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، اپل تبلیغات خود در توییتر را کاهش داده است. ماسک در توییتی گفت که اپل عمدتا تبلیغات توییتر خود را متوقف کرده و از او پرسید که آیا اپل از آزادی بیان متنفر است یا خیر.
- آیا ما به طور رسمی با توییتر خداحافظی می کنیم؟ بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید تکامل حساب های تعلیق شده، مدیران اخراج شده و شوخی های وحشتناک ماسک.
- توییتر نشان رسمی را اضافه می کند، سپس ماسک بلافاصله آن را دقیقاً همان چیزی که می گوید می کشد.
- واکنش برندها و آژانس ها به تغییرات بنیادین ایلان ماسک در توییتر بسیاری از جمله جنرال موتورز، جنرال میلز و اپل حساب های خود را به حالت تعلیق درآورده اند.
- ایلان ماسک توئیتر را تصاحب کرد، اما اکثر بازاریابان نگران نیستند آیا ما خیلی زود صحبت کردیم؟
چی شد:
- در ژانویه، ایلان ماسک شروع به سرمایه گذاری در توییتر کرد و 9.2 درصد از سهام را به دست آورد و او را به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل کرد.
- ماسک در ماه آوریل با توییتر به توافقی دست یافت، اما نگرانیهایی را درباره حسابهای اسپم در این پلتفرم ایجاد کرد و ادعا کرد که توییتر تخمین دقیقی از تعداد آنها به او ارائه نکرده است.
- همچنین در ماه آوریل، توییتر اعلام کرد که ماسک به هیئت مدیره این شرکت خواهد پیوست. اندکی بعد، ماسک گفت که به هیچ وجه به هیئت مدیره نخواهد پیوست.
- تا اواسط ماه آوریل، ماسک پیشنهاد خرید توییتر را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم می دهد و بر اساس یک پرونده اوراق بهادار، ارزش شرکت را حدود 43 میلیارد دلار می کند.
- توییتر یک قرص سمی را برای جلوگیری از خرید ماسک اتخاذ می کند، اما سپس پیشنهاد ماسک برای خرید شرکت را می پذیرد و ارزش معامله را 44 میلیارد دلار می کند.
- در ماه مه، زمانی که ماسک گفت که این معامله به دلیل نگرانیهای مربوط به رباتها «موقتاً متوقف شده است». ماسک یک پست کرد گزارش رویترز در مورد یک پرونده عمومی از توییتر در اوایل ماه مه که می گفت حساب های جعلی کمتر از 5 درصد از کاربران این پلتفرم را تشکیل می دهند. ماسک سپس میگوید که «جزئیاتی را میخواهد که از محاسبات پشتیبانی کند که حسابهای هرزنامه/جعلی کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل میدهند». دو ساعت بعد، ماسک می گوید او “هنوز متعهد” به معامله است.
- ماسک با اشاره به موضوع اکانت های جعلی به سرعت به سمت جولای به خرید خود از توییتر پایان می دهد. توییتر از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به تکمیل قرارداد کند.
- تا اکتبر، پس از یک ماه تلاش برای فسخ قرارداد، ماسک پیشنهاد می کند که معامله را با قیمت پیشنهادی اولیه 54.20 دلار به ازای هر سهم با هزینه کل حدود 44 میلیارد دلار تکمیل کند.
- در پایان ماه اکتبر، ماسک قرارداد خرید توییتر را در آخرین روز قبل از شروع آزمایشی انجام داد. به گفته یک منبع، علاوه بر این، بسیاری از مدیران ارشد توییتر از جمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر ارشد مالی، ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی و سم ادجت، مشاور عمومی اخراج شدند.
- ماسک گفت که از هرگونه تعدیل محتوا یا تصمیمگیری برای بازگرداندن حساب کاربری صرفنظر میکند تا زمانی که کمیته جدیدی را به این موضوعات اختصاص دهد. ماسک در توییتر خود نوشت: «توئیتر یک شورای تعدیل محتوا با دیدگاههای بسیار متنوع تشکیل خواهد داد. “هیچ تصمیم مهم محتوایی یا بازگرداندن حساب قبل از تشکیل شورا اتفاق نخواهد افتاد.”
- در ماه نوامبر، توییتر اخراج های گسترده ای را آغاز کرد و کارمندان خود را از 7500 نفر به تقریباً نصف کاهش داد.
تا آنجا که به برندها مربوط میشود، بسیاری از آنها پلتفرم را ترک کردهاند یا بهدلیل افزایش سخنان مشوق نفرتانگیز، نگرانیهای ایمنی، و رویکرد سهلانگیز ماسک نسبت به تعدیل محتوا، تعلیق حسابها و سایر مسائل، پلتفرم را ترک کردهاند یا بهطور موقت تبلیغات را متوقف کردهاند.
از زمانی که ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد، تغییرات زیادی در این پلتفرم ایجاد شده است.
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/twitstorm-timeline-the-latest-on-elon-musks-twitter-2-0-389881