او توضیح داد: «تیم فناوری ما با بسیاری از اولویتهای بزرگ بسیار شلوغ است، که من مطمئن هستم که افراد زیادی میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. امکان دسترسی به داده های یکپارچه و قابل اجرا در BlueConic و استفاده از آن برای ایجاد تجربیات قانع کننده در سایت بدون ضربه زدن به تیم فناوری کمک بزرگی برای ما بوده است. به این ترتیب، وقتی شرکای فناوری ما بر اولویتهای دیگر تمرکز میکنند، میتوانیم به حرکت، شیار کردن و آزمایش چیزهای جدید ادامه دهیم.»
این درک کوموتو را به سفری دروننگر سوق داد تا نحوه دسترسی و استفاده از دادههای مشتری را برای باز کردن پتانسیل کانالهای بازاریابی خود تغییر دهد. پلت فرم داده های مشتری BlueConic (CDP) یکی از اجزای اصلی در تحول آن بوده است.
گرین گفت: «دادهها همیشه برای استراتژیهای ما اساسی بودهاند، اما به راحتی میتوان با حجم اطلاعاتی که در اختیار دارید غرق شد.»
ما وبلاگی به نام Common Tread داریم که دارای محتوای شگفت انگیز است. دادههای موجود در BlueConic نه تنها ما را قادر میسازد تا بفهمیم مصرفکنندگان چگونه و چه زمانی با ما در Common Thread درگیر میشوند، بلکه ارتباطات خود را بر اساس علایق فردی آنها تنظیم میکنند. اگر آنها یک سوار ماجراجو هستند و ما فقط یک مقاله در مورد یک دوچرخه ماجراجویی پست کردهایم، میتوانیم مقاله را تبلیغ کنیم و آنها را با تجربه موضوع مشترک آشنا کنیم.
گرین خاطرنشان کرد که صرفاً افزودن یک CDP به زیرساخت های کسب و کار خود کافی نیست و انتظار دارید فوراً از مزایای آن بهره مند شوید. مانند هر فناوری بازاریابی، موفقیت (یا شکست) با CDP اغلب به توانایی مدیریت موثر تغییرات در سازمان مربوط می شود. برای گرین، آموزش و ارتباطات کلیدی بوده است.
او خاطرنشان کرد که حتی تست های ساده A/B نیز می تواند برنده های بزرگی باشد. «مشتریان ما در مورد سوارکاری فرهنگ علاقه مندان واقعی دارند، اما خرید آنها اغلب به سبک سواری آنها بستگی دارد. بنابراین، تصمیم گرفتیم یک ماژول فروشگاه به دسته را در صفحه اصلی خود آزمایش کنیم که منجر به افزایش افزایشی بسیار مثبت شد. فقط داشتن توانایی ارائه یک تجربه سفارشی بر اساس دستههایی که بیشتر به آنها علاقه دارند، برای ما یک پیروزی آسان است که تأثیر شگفتانگیزی دارد.»
در جلسه اخیر MarTechدانا گرین از کوموتو به جکی روسو اندرسون بلوکونیک پیوست تا درباره نحوه استفاده از پلتفرم دادههای مشتری برای یکسان کردن دادههای مشتری در چندین برند و سیستم و فعال کردن آن در کانالها برای ارائه تعاملات جذابتر با مشتری صحبت کند.
قرار دادن داده ها در قلب تعامل با مشتری
هنگامی که ما ایمیلی ارسال می کنیم – چگونه در مورد تجربه ای که آنها در حال فرود هستند فکر می کنیم؟ یا زمانی که یک تبلیغ پولی به وبسایت میرود، چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آن تجربه را شخصیسازی کنیم؟»
گرین گفت: «ما فقط با دعوت از افراد بیشتری در سراسر کسبوکار به بررسیهای فصلی خود در مورد آنچه روی آن کار میکنیم، به برخی از آنها دست مییابیم. او ادامه داد: «ما قبلاً طوری تنظیم شده بودیم که تیمهای ایمیل و در محل به طور جداگانه با BlueConic ملاقات کنند. اکنون، ما با هم ملاقات می کنیم تا بتوانیم روی استراتژی های ترکیبی خود در هر دو کانال کار کنیم. بنابراین فقط اطمینان از اینکه ارتباط بین تیمها متصل است، یک برد واقعا آسان و ساده بوده است.»
وقتی صحبت از بهینهسازی سایتهای تجارت الکترونیکی به میان میآید، گرین و تیمش بهطور سنتی به تیمهای UX و Research Comoto برای ارائه یک طرح آزمایشی مبتنی بر تحقیقات کیفی مشتری متکی هستند. با استفاده از تست A/B و قابلیت های بهینه سازی BlueConic، این شرکت می تواند روش های کمی و کیفی را برای درک عمیق تری از مشتریان خود با هم تطبیق دهد.
کوموتو بهعنوان بزرگترین خردهفروش پسبازار ورزشهای قدرتی آمریکا، خانه Cycle Gear، J&P Cycles و RevZilla.com است. این شرکت با بیش از 150 فروشگاه در سراسر کشور و سایت های تجارت الکترونیک برای هر سه برند، اکوسیستم پیچیده ای از داده های مشتری را که در سیستم های متعددی قرار دارد، مدیریت می کند.
او همچنین خاطرنشان کرد که گاهی اوقات مولفههای به ظاهر ساده، مانند تطبیق با محل زندگی شخصی یا حوزههای مورد علاقه اصلی آنها، میتواند راهی واقعاً قانعکننده برای ایجاد ارتباط با مشتریان باشد.
از آنجایی که افزودن یک CDP نیز اساساً نحوه کار شرکتها را تغییر میدهد، گرین بر اهمیت همسویی با اهداف، موارد استفاده (اولویتهای فوری و نقشه راه بلندمدت)، زمانبندی و نتایج مورد انتظار برای اجرای CDP در همه سطوح تأکید میکند. سازمان.
گرین و تیمش از آن زمان از BlueConic برای افزایش تلاش های تست A/B خود استفاده کرده اند. ما مجموعه ای از چیزها را داریم که می خواهیم در این مرحله آزمایش کنیم. در بیشتر موارد، هر زمان که یک آزمون را به پایان میرسانیم، معمولاً سؤال دیگری را ایجاد میکند.» اما او همچنین به دیگران هشدار می دهد که از کوچک شروع کنند، زیرا آزمایش ها می توانند پیچیده شوند. او برای انجام تست های موفقیت، توصیه می کند:
- آزمایش چیزی که به اندازه کافی ترافیک داشته باشد تا آنچه را که میخواهید پاسخ دهید به خوبی مطالعه کنید.
- اطمینان حاصل کنید که در مورد فرضیه خود و آنچه در تلاش برای حل آن هستید شفاف هستید.
- تعریف معیارهای شفاف موفقیت
حرکت از نقاط تماس به سفرها
شرکت هایی که بیشترین موفقیت را در انطباق با این چالش ها داشته اند یک اشتراک مهم دارند: آنها جمع آوری و استفاده از داده های مشتری شخص اول مطابق با حریم خصوصی را به عنوان یک دارایی رقابتی در اولویت قرار می دهند. خانواده برندهای کوموتو یکی از این خرده فروشان است.
زمانی که بهروزرسانیهای بزرگی را برای وبسایت خود انجام میدهیم، معمولاً نظریهای داریم که به دنبال بهبود آن هستیم. با BlueConic، ما میتوانیم تست A/B را در سایت خود انجام دهیم تا تحقیقاتی را که با مشتریان خود انجام دادهایم تایید کنیم و آن را با دادههای سخت تکمیل کنیم.
قابلیتهای هماهنگسازی چرخه حیات مشتری در BlueConic، گرین و تیمش را قادر میسازد تا فراتر از جریانهای کاری کمپین خاص کانال حرکت کنند و در عوض برنامههای بازاریابی چرخه عمر متقابل کانالی را هماهنگ کنند که به سفر منحصر به فرد هر مشتری بر اساس دادههای نمایه مشتری در زمان واقعی و یکپارچه پاسخگو هستند.