خردهفروشی یک صنعت دائماً در حال تغییر است، اما چند سال اخیر بهویژه مخرب بوده است. همهگیری کووید-19 باعث تغییرات چشمگیری در رفتار مصرفکننده شد که باعث شد بسیاری از خردهفروشها در تلاش برای نگهداشتن آنها باشند. این عوامل، همراه با نفوذ فزاینده آمازون، افزایش مقررات حفظ حریم خصوصی مصرفکننده و بیاعتبار کردن کوکیهای شخص ثالث، تنها نیاز به تغییر در خردهفروشی را تشدید میکنند که بر روابط با مشتری تأکید دارد.
درباره نویسنده

گرین گفت: «ما فقط با دعوت از افراد بیشتری در سراسر کسبوکار به بررسیهای فصلی خود در مورد آنچه روی آن کار میکنیم، به برخی از آنها دست مییابیم. او ادامه داد: «ما قبلاً طوری تنظیم شده بودیم که تیمهای ایمیل و در محل به طور جداگانه با BlueConic ملاقات کنند. اکنون، ما با هم ملاقات می کنیم تا بتوانیم روی استراتژی های ترکیبی خود در هر دو کانال کار کنیم. بنابراین فقط اطمینان از اینکه ارتباط بین تیمها متصل است، یک برد واقعا آسان و ساده بوده است.»

زمانی که بهروزرسانیهای بزرگی را برای وبسایت خود انجام میدهیم، معمولاً نظریهای داریم که به دنبال بهبود آن هستیم. با BlueConic، ما میتوانیم تست A/B را در سایت خود انجام دهیم تا تحقیقاتی را که با مشتریان خود انجام دادهایم تایید کنیم و آن را با دادههای سخت تکمیل کنیم.
هنگامی که ما ایمیلی ارسال می کنیم – چگونه در مورد تجربه ای که آنها در حال فرود هستند فکر می کنیم؟ یا زمانی که یک تبلیغ پولی به وبسایت میرود، چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آن تجربه را شخصیسازی کنیم؟»
جدید در زمین موتورهای جستجو
او خاطرنشان کرد که حتی تست های ساده A/B نیز می تواند برنده های بزرگی باشد. «مشتریان ما در مورد سوارکاری فرهنگ علاقه مندان واقعی دارند، اما خرید آنها اغلب به سبک سواری آنها بستگی دارد. بنابراین، تصمیم گرفتیم یک ماژول فروشگاه به دسته را در صفحه اصلی خود آزمایش کنیم که منجر به افزایش افزایشی بسیار مثبت شد. فقط داشتن توانایی ارائه یک تجربه سفارشی بر اساس دستههایی که بیشتر به آنها علاقه دارند، برای ما یک پیروزی آسان است که تأثیر شگفتانگیزی دارد.»
گرین و تیمش از آن زمان از BlueConic برای افزایش تلاش های تست A/B خود استفاده کرده اند. ما مجموعه ای از چیزها را داریم که می خواهیم در این مرحله آزمایش کنیم. در بیشتر موارد، هر زمان که یک آزمون را به پایان میرسانیم، معمولاً سؤال دیگری را ایجاد میکند.» اما او همچنین به دیگران هشدار می دهد که از کوچک شروع کنند، زیرا آزمایش ها می توانند پیچیده شوند. او برای انجام تست های موفقیت، توصیه می کند:
- آزمایش چیزی که به اندازه کافی ترافیک داشته باشد تا آنچه را که میخواهید پاسخ دهید به خوبی مطالعه کنید.
- اطمینان حاصل کنید که در مورد فرضیه خود و آنچه در تلاش برای حل آن هستید شفاف هستید.
- تعریف معیارهای شفاف موفقیت
حرکت از نقاط تماس به سفرها
او توضیح داد: «تیم فناوری ما با بسیاری از اولویتهای بزرگ بسیار شلوغ است، که من مطمئن هستم که افراد زیادی میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. امکان دسترسی به داده های یکپارچه و قابل اجرا در BlueConic و استفاده از آن برای ایجاد تجربیات قانع کننده در سایت بدون ضربه زدن به تیم فناوری کمک بزرگی برای ما بوده است. به این ترتیب، وقتی شرکای فناوری ما بر اولویتهای دیگر تمرکز میکنند، میتوانیم به حرکت، شیار کردن و آزمایش چیزهای جدید ادامه دهیم.»
در جلسه اخیر MarTechدانا گرین از کوموتو به جکی روسو اندرسون بلوکونیک پیوست تا درباره نحوه استفاده از پلتفرم دادههای مشتری برای یکسان کردن دادههای مشتری در چندین برند و سیستم و فعال کردن آن در کانالها برای ارائه تعاملات جذابتر با مشتری صحبت کند.
قرار دادن داده ها در قلب تعامل با مشتری
از آنجایی که افزودن یک CDP نیز اساساً نحوه کار شرکتها را تغییر میدهد، گرین بر اهمیت همسویی با اهداف، موارد استفاده (اولویتهای فوری و نقشه راه بلندمدت)، زمانبندی و نتایج مورد انتظار برای اجرای CDP در همه سطوح تأکید میکند. سازمان.
قابلیتهای هماهنگسازی چرخه حیات مشتری در BlueConic، گرین و تیمش را قادر میسازد تا فراتر از جریانهای کاری کمپین خاص کانال حرکت کنند و در عوض برنامههای بازاریابی چرخه عمر متقابل کانالی را هماهنگ کنند که به سفر منحصر به فرد هر مشتری بر اساس دادههای نمایه مشتری در زمان واقعی و یکپارچه پاسخگو هستند.
ما وبلاگی به نام Common Tread داریم که دارای محتوای شگفت انگیز است. دادههای موجود در BlueConic نه تنها ما را قادر میسازد تا بفهمیم مصرفکنندگان چگونه و چه زمانی با ما در Common Thread درگیر میشوند، بلکه ارتباطات خود را بر اساس علایق فردی آنها تنظیم میکنند. اگر آنها یک سوار ماجراجو هستند و ما فقط یک مقاله در مورد یک دوچرخه ماجراجویی پست کردهایم، میتوانیم مقاله را تبلیغ کنیم و آنها را با تجربه موضوع مشترک آشنا کنیم.
عملیاتی کردن یک CDP
گرین و تیم او همچنین توانستهاند از آموختههای آزمایش A/B بهعنوان بلوکهای سازنده برای تجربه مشتری بزرگتر و سرتاسری استفاده کنند. «قدرت واقعی که ما روی آن کار کردهایم، انتقال به ایجاد چرخههای حیات است. بنابراین، نه تنها سایت خود را بهینه کنیم، بلکه مطمئن شویم که این تجربه را با کانال های دیگر خود مرتبط می کنیم.
شرکت هایی که بیشترین موفقیت را در انطباق با این چالش ها داشته اند یک اشتراک مهم دارند: آنها جمع آوری و استفاده از داده های مشتری شخص اول مطابق با حریم خصوصی را به عنوان یک دارایی رقابتی در اولویت قرار می دهند. خانواده برندهای کوموتو یکی از این خرده فروشان است.
BlueConic، پلتفرم پیشرو دادههای مشتری خالص، دادههای شخص اول شرکتها را از سیستمهای متفاوت آزاد میکند و آن را در هر کجا و هر زمان که برای تغییر روابط با مشتری و هدایت رشد کسبوکار لازم باشد، در دسترس قرار میدهد. بیش از 350 شرکت در سراسر جهان، از جمله فوربس، هاینکن، ماتل، میشلین، شرکت تلیا و VF Corp، از BlueConic برای یکپارچه سازی داده ها در پروفایل های دائمی و در سطح فردی استفاده می کنند و سپس آن را در نقاط تماس مشتری و سیستم ها برای پشتیبانی از طیف وسیعی از موارد فعال می کنند. ابتکارات متمرکز بر رشد، از جمله هماهنگی چرخه زندگی مشتری، مدل سازی و تجزیه و تحلیل، محصولات و تجربیات دیجیتال، کسب درآمد مبتنی بر مخاطب، و موارد دیگر. BlueConic یک شرکت جهانی با دفاتر در ایالات متحده و اروپا است.