نکته بعدی خوانایی: با صدای فعال بنویسید.
به همین دلیل است که ترکیب واژگان شما می تواند نوشتار شما را بهبود بخشد. این جملات شما را زنده می کند و آنها را جذاب تر می کند.
اگر این کار را بکنید، ممکن است یک بازاریاب باشید.
وقتی با این موارد مواجه شدید، سعی کنید آنها را ساده تر بازنویسی کنید. برای سهولت در خواندن آنها را صاف کنید.
محتوای قابل خواندن به طور موثر اطلاعات را منتقل می کند تا خواننده شما چیز جدیدی یاد بگیرد، کشف کند یا مشکلی را حل کند.
استفاده انتخابی از متن پررنگ به برجسته کردن کلمات، ایدهها یا عبارات مهمی که خواننده شما باید به آنها توجه کند کمک میکند.
این زبان خودی است که افرادی که در همان جایگاه یا صنعت کار می کنند، هنگام صحبت با یکدیگر از آن استفاده می کنند.
ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما به سرعت متوجه خواهید شد که محتوای شما با صدای بلند چقدر متفاوت به نظر می رسد.
در همین حال، جملات طولانی تر تمایل دارند بیش از یک فکر یا ایده را شامل شوند. جملات خود را پر از اطلاعات پر کنید و خوانندگان شما در باز کردن همه آن مشکل خواهند داشت.
برای مثال، فرض کنید میخواستم در مورد سرقت ماشینی که تجربه کردم به شما بگویم. میگفتم: دیشب ماشینم را شکستند.
یکی دیگر از سیستم های اندازه گیری خوانایی شناخته شده ای که عمدتاً در مدارس استفاده می شود، چارچوب Lexile است. دارای دو بخش است:
- اندازه گیری متن بر اساس فراوانی کلمه و میانگین طول جمله.
- اندازه گیری سطح خواندن یک فرد.
خوانایی محتوا کار بزرگی است.
اما شاید تفاوت عمده بین محتوای خواندنی و ناخوانا در این است که خواننده شما چقدر می تواند از هر یک از آنها ارزش بگیرد.
این خیلی ساده به نظر می رسد که احمقانه است، اما واقعیت دارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/content-readability-426971
بنابراین، به عنوان مثال، نمره 6 به این معنی است که افرادی که در سطح کلاس ششم و بالاتر مطالعه می کنند باید بتوانند متن شما را به راحتی بخوانند. (به هر حال، این نمره خوبی برای هدف گذاری با نوشتن آنلاین است.)
به عنوان مثال، سرفصل های توصیفی به خواننده شما کمک می کند تا بفهمد محتوای شما چگونه سازماندهی شده است و هر بخش چه اطلاعاتی را پوشش می دهد.
در اینجا رایج ترین (و فعلی، همانطور که در 50 سال گذشته ایجاد یا به روز شده اند) تست های خوانایی آورده شده است:
آن را خواناتر کنید.
“هدف ما هدایت ترافیک بیشتر به صفحه فرود و در نهایت کسب بازگشت سرمایه از طریق ثبت نام بود.”
موضوع جمله (کسی که ماشین من را دزدیده است) نامربوط است – نمی دانم آنها چه کسانی هستند. آنچه مهم است این است که سرقت – عمل – اتفاق افتاده است.
می توانید همین تکنیک را برای موارد زیر اعمال کنید:
- مراحل به ترتیب
- گروهی از آیتم ها، ایده ها یا مفاهیم مرتبط.
- نکات در یک پاراگراف طولانی
- هر اطلاعات دیگری که می خواهید برجسته یا جدا از متن اصلی باشد.
و یک مخاطب بی حوصله و ناامید به اطراف نمی ماند. این نقطه مقابل بازاریابی محتوا است.
تکرار مکرر کلمات مشابه در محتوا، خواندن خسته کننده است. ناگفته نماند، به نظر می رسد پر کردن کلمات کلیدی است.
به همین دلیل، هر زمان که وسوسه شدید که یک لیست طولانی از موارد جدا شده با کاما بنویسید، آن را به یک لیست شماره دار یا گلوله ای تبدیل کنید.
به همین دلیل آن جملات را کوتاه کنید. و اگر تمایل دارید جملات طولانی را به طور طبیعی بنویسید، پیش نویس خود را شانه کنید، به دنبال آنها بگردید و آنها را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.
فهرستها بهترین دوست یک خواننده سرسری هستند.
صدای فعال به نحوه بیان یک جمله اشاره دارد. وقتی آن را به طور فعال کلمه می کنید، فاعل و فعل را به وضوح بیان می کنید.
ابزارهایی که می توانند محتوای شما را با این فرمول بررسی کنند عبارتند از Microsoft Word، Hemingway Editor، Readable و ProWritingAid.
به یاد داشته باشید: کلید “ورود” (یا “بازگشت”) دوست شماست.
3. از صدای فعال استفاده کنید
بنابراین، اکنون می دانیم که محتوای خواندنی، محتوایی با کیفیت است.
مثال: “سگ دنبال توپ دوید.”
این را در نظر بگیرید که افرادی که از محتوای شما خسته شده اند احتمالاً برای خواندن همه آن کنار نمی آیند. آنها جهش خواهند کرد.
همه اینها در داخل این راهنما است.
خوانایی محتوا چیست؟
آن را امتحان کنید. ممکن است نحوه ویرایش محتوا را تغییر دهد.
خوانایی محتوای خود را برای نتایج بهتر بهبود دهید
خوانایی محتوا هم عینی و هم ذهنی است. این بر اساس سطح خواندن و هوش فرد است، اما بر اساس موارد عینی نیز قابل اندازه گیری است:
- انتخاب کلمات و واژگانی که در محتوای خود استفاده می کنید.
- چقدر از کلمات رایج و غیر معمول استفاده می کنید.
- ساختار و طول جملات و پاراگراف های شما.
این به سادگی فضای خالی بین عناصر یک صفحه است.
این فرمول محتوای شما را بر اساس پایین ترین سطح نمره ایالات متحده که به راحتی می تواند آن را خوانده و درک کند، رتبه بندی می کند.
از سوی دیگر، محتوایی که خواندن آن سخت است، آنها را از انجام هر یک از موارد بالا باز می دارد. آنها را خسته یا ناامید خواهد کرد.
استفاده از آن در محتوایی که قرار است مخاطب شما را هدف قرار دهد، گناه بزرگی است. زیرا اگر شما استثنا خاصی نداشته باشید، مخاطبان شما این کار را می کنند نه مثل شما و همکارانتان صحبت کنید
8. صفحات خود را با فضای خالی زیاد فرمت کنید
بنابراین، خوانایی محتوا چیست، چگونه اندازه گیری می شود و چگونه می توانید مطالب خود را برای خواندن آسان تر کنید؟
این «اتاق برای نفس کشیدن» خواندن صفحات شما را آسانتر میکند زیرا عناصر صفحه در کنار هم جمع نمیشوند.
9. با بلند خواندن مطالب خود را بررسی کنید
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.