در سال 2022، گوگل چندین اعلان، بهروزرسانی و حرکتهای نه چندان ظریف ارائه کرد که چشمانداز جستجوی پولی را تغییر داد. (گوگل صفحه اعلامیه یک خلاصه مفید و نسبتاً عینی است.)
با این اوصاف، غروب ETA های گوگل به نفع RSA ها در 30 ژوئن، برای من بزرگترین شکست در به روز رسانی های 2022 بود.
به طور کلی معمولا شاهد افزایش CTR هستیم و وقتی به RSA تغییر میدهیم CPLها، به این معنی که در جذب افراد مناسب برای کلیک کردن مؤثر هستند، اما تمایلی به تبدیل نیز ندارند.
در نهایت، سال 2022 سالی است که گوگل به شدت به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گرایش پیدا کرد. زمان نشان خواهد داد که آیا این ابزارها در طول زمان کارآمدتر می شوند یا خیر.
آخرین تغییر قابل توجه افزایش پسوندهای تصویر (که اکنون “دارایی” نامیده می شود) بود که گوگل به طور انبوه در پایان سال 2021 روی دسکتاپ منتشر کرد. در حال حاضر، دارایی های تصویر شامل یک گزینه “پویا” است که به طور خودکار از مرتبط ترین تصویر از تصویر استفاده می کند. صفحه فرود مقصد آگهی
همراه با نمای جدید، ستونهای سفارشی عملکرد صفحهگسترده پیشرفتهتری را ارائه میدهند (یعنی گزینههای محاسباتی بیشتری که دورههای زمانی مختلف را با هم مقایسه میکنند). توانایی مقایسه دوره های زمانی برای شناسایی نوسانات و نقاط مشکل بسیار مفید است.
برداشت من این است که بازاریابانی که گامهای گزارشدهی اضافی را برمیداشتند، نسبتاً پیشرفته هستند و اکنون مزایای رقابتی از استفاده کامل از عملکرد وجود دارد.
کم کمک ترین نسخه 2022
با روند مشابه با RSA، Performance Max بازاریابان را تشویق میکند تا در YouTube، Display، Gmail و Maps به غیر از جستجو، تبلیغ کنند و نشان دهنده کنترل کمتری برای تبلیغکنندگان است زیرا مناقصه و قرار دادن تبلیغات خودکار میشوند.
تبلیغ کنندگان می توانند تصاویر را با افزودن آنها در سطح گروه تبلیغاتی یا کمپین کنترل کنند. اگر فقط یک مورد اضافه کنید، گوگل فقط آن مورد را ارائه می کند. مانند هر دارایی دیگری، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر بار نشان داده شود.
این تغییر، فشار جهتگیری Google را به سمت یک SERP تعاملیتر نشان میدهد که آنها در آن برجسته شدهاند جستجو در 22.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
این مقاله تجزیه می شود:
- حرکت عمده از 12 ماه گذشته.
- چگونه آنها بر بازاریابان جستجوی پولی تأثیر می گذارند.
- معنای آنها برای آینده گوگل ادز چیست.
خلاصه ای سریع از اطلاعیه های اصلی
از طرف دیگر، گوگل بهروزرسانیهای گزارشگیری مفیدی را منتشر کرد ستون های سفارشی. آنها تفاوتهای ظریف و انعطافپذیری را در رابط کاربری Google Ads معرفی کردند و بار راهحلهای گزارش خارج از UI را از تبلیغکنندگان گرفتند.
بیایید با خبر خوب شروع کنیم: ستون های سفارشی بخشی از گزارش زندگی ما را آسان تر کرده اند.
تغییری که بیشترین توجه را به خود جلب کرد (به دلیل خوبی که به اختصار توضیح خواهم داد) تبلیغات متنی گسترش یافته غروب آفتاب بود. این امر تبلیغکنندگان را به سمت تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) سوق داد که این پلتفرم در آگوست 2021 اعلام کرد و در جولای 2022 اجرایی شد.
اما حسابهایی وجود داشت که هنوز ساختار آنها را بازسازی نکردهایم که در آنها ETAهای قدیمی بدون توجه به آنچه ما تلاش کردیم، عملکرد بهتری از چندین ترکیب RSA داشتند.
اکنون، ستونهای سفارشی ظاهری سطح بالاتر دارد که در واقع معیارها را با انواع تبدیلهای مختلف مرتبط میکند، که شبیه به این است.

مسئله واقعی برای من این است که تبلیغکنندگان گزینههای زیادی برای قالبهای تبلیغاتی ندارند. با استفاده از مکانیسمهای پین کردن در رابط کاربری میتوانید ETA را از نظر فنی بازسازی کنید.
اما این همیشه به یک هشدار منجر می شود که می گوید قدرت تبلیغ شما وحشتناک است، و باعث می شود من شک کنم که توانایی آن برای ارائه محدود است.

با رفتن به سال 2023، معتقدم مهمترین مهارت برای متمایز کردن خود به عنوان یک متخصص تبلیغات گوگل و گرفتن نتایج بهتر، ترکیبی از تجربه پلتفرم و تفکر انتقادی است.
سایر به روز رسانی های بزرگ شامل یک فشار بزرگ به سمت حداکثر عملکرد بود. این برنامه که در نوامبر 2021 برای همه تبلیغکنندگان منتشر شد، اکثر حسابهای تجارت الکترونیک را با فشار سنگین Google از خرید هوشمند تسخیر کرده است.

در حال حاضر، گوگل در حال گذراندن یک خط خوب بین درآمدزایی است (به هر حال، کارآیی به سود نهایی آنها کمک نمی کند) و تبلیغ کنندگانی که به دنبال تعامل سودآورتر در جاهای دیگر هستند.
لزوماً این نیست که RSA ها همیشه عملکرد بدتری دارند. حسابهایی وجود دارند که RSAها از اعداد ETA قدیمی بهتر عمل میکنند.
این یک نمای نه چندان مفید ایجاد کرد.

همچنین به این معنی است که تبلیغکنندگان متخصص راههای کمتری برای برتری دادن به کمپینهای خود نسبت به تبلیغاتی که توسط مبتدیان اجرا میشوند، دارند. (به نظر می رسید که کاهش مانع ورود یک موضوع بزرگ برای گوگل در سال 2022 باشد.)
قبل از ارتقای ستونهای سفارشی، گزارشهای Google فقط از یک ستون تبدیل پشتیبانی میکرد که به شما امکان میدهد بر اساس کنشهای تبدیل بدون معیارهای مرتبط مانند خرج کردن، بخشبندی کنید.
توصیه میکنم گزینه پویا را غیرفعال کنید، مگر اینکه کاملاً به Google برای انتخاب مناسبترین تصویر از یک صفحه فرود چند تصویری اعتماد داشته باشید.
در اصل، گوگل راه خود را به اینجا خواهد رساند – کنترل کمتر تبلیغ کننده، CTR بالاتر و CPL بالقوه بالاتر. در اقتصادی با بهرهوری بالا، این خبر خوبی برای تبلیغکنندگان نیست.
با نگاه به آینده
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
مفیدترین نسخه 2022
جدید در سرزمین موتورهای جستجو