درآمد تبلیغاتی مشکلات اساسی گوگل را پنهان می کند

وقتی از اصول اولیه شروع می‌کنید و تحت فشار روش‌های ثابت انجام کارها قرار نمی‌گیرید، شگفت‌انگیز است که با یک تیم کوچک اختصاصی چه چیزی می‌توانید به دست آورید. با این حال، در طول زمان آموخته‌ام که به‌طور شگفت‌انگیزی سخت است که تیم‌ها را به سمت فوق‌جاه‌طلبی سوق دهیم، زیرا اکثر مردم در این نوع تفکر مهتابی آموزش ندیده‌اند. آنها تمایل دارند تصور کنند که همه چیز غیرممکن است، یا از شکست می ترسند. به همین دلیل است که ما برای استخدام متفکران مستقل در گوگل و تعیین اهداف بزرگ انرژی زیادی صرف کرده ایم. زیرا اگر افراد مناسب را استخدام کنید و به اندازه کافی رویاهای جسورانه داشته باشید، معمولاً به آن خواهید رسید. و حتی اگر شکست بخورید، احتمالاً چیز مهمی یاد خواهید گرفت.

سه‌شادری نوشت: این‌ها همه «عواقب طبیعی داشتن یک دستگاه چاپ پول به نام «آگهی‌ها» است که هر سال بی‌وقفه رشد می‌کند و همه گناهان دیگر را پنهان می‌کند. او اضافه کرد:

«در حالی که دو ارزش اصلی Google «احترام به کاربر» و «احترام به فرصت» است، در عمل سیستم‌ها و فرآیندها عمداً برای «احترام به ریسک» طراحی شده‌اند. کاهش ریسک بر هر چیز دیگری برتری دارد. اگر همه چیز به طرز شگفت انگیزی پیش برود، این منطقی است و مهمترین چیز این است که از تکان دادن قایق خودداری کنید و در جریان افزایش درآمد تبلیغات حرکت کنید.»

نه گوگل 10 سال پیش. یاد نامه بنیانگذاران سال 2013 افتادم که توسط صفحه مدیر عامل آن زمان در می 2013 منتشر شد.

همچنین درست است که با گذشت زمان، بسیاری از شرکت‌ها در انجام کاری که همیشه انجام می‌دادند، با چند تغییر تدریجی راحت می‌شوند. این نوع افزایش گرایی در طول زمان منجر به بی ربطی می شود، به ویژه در فناوری، زیرا تغییر تمایل به انقلابی دارد، نه تکاملی.

لری پیج، مدیر عامل گوگل، نامه بنیانگذاران سال 2013 (از طریق Wayback Machine)

چهار مشکل فرهنگی گوگل سه‌شادری که سه سال در گوگل کار می‌کرد، نوشت که گوگل چهار مشکل فرهنگی دارد:

  • بدون ماموریت
  • بدون فوریت
  • توهمات استثنایی.
  • سوء مدیریت.

مقاله سه شادری را بخوانید. پیچ و خم در موش است


منبع: https://searchengineland.com/ex-googler-ad-revenue-is-hiding-googles-fundamental-problems-393157چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه سه‌شادری عضوی از تیم جستجو نبود، او بینش‌های جالبی از درون گوگل ارائه می‌دهد که ممکن است به ما کمک کند تا بفهمیم چرا گوگل در جنگ‌های جاری هوش مصنوعی از مایکروسافت و OpenAI عقب مانده است – و چرا گوگل بنیان‌گذاران لری پیج و را بازگرداند. سرگئی برین در دوره “کد قرمز” خود.

به گفته مهندس پیشین پروین سشادری، گوگل در سال 2022 224 میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی به دست آورد که به پنهان کردن چهار مشکل عمده فرهنگی در داخل شرکت کمک کرد.

در حالی که گوگل در سال 2023 به سختی بی ربط است، گوگل در چندین جبهه با چالش هایی مواجه است. اعلامیه عجولانه Bard گوگل در واقع برعکس کاهش خطری بود که سهشادری درباره آن نوشته بود – و کارمندان گوگل پس از راه اندازی، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت را مورد انتقاد قرار دادند. نامیدن آن “مشکل”.

بر اساس آنچه سشادری نوشت (در میان دیگران)، به نظر می رسد گوگل از چشم انداز سال 2013 که صفحه ارائه شده بود، فاصله گرفته است. اکنون به نظر می رسد گوگل به چیزی تبدیل شده است که قبلاً در برابر آن قرار داشت، جایی که حداقل برخی از تیم های آن اساساً «در ملاس شنا می کنند».