درآمد جستجوی گوگل 2 درصد افزایش یافته است، کاهش جزئی در درآمد کل تبلیغات

حتی با وجود تمام اخراج‌ها، گوگل با نزدیک به 27000 کارمند بیشتر از سال گذشته وارد سه ماهه اول سال جاری شده است. اگرچه، اشاره شد که «تعداد کارمندان تقریباً همه کارکنانی را شامل می‌شود که تحت تأثیر کاهش نیروی کار ما قرار گرفته‌اند. ما انتظار داریم که بیشتر افراد آسیب دیده تا پایان سه ماهه دوم سال 2023، مشروط به قوانین محلی و الزامات مشاوره، دیگر در تعداد کارمندان ما منعکس نشوند.

چرا ما اهمیت می دهیم. گوگل همچنان بازیگر اصلی جستجو است، اما کاهش درآمد آن نشانه مطمئنی از رکود در اقتصاد است. تا زمانی که اقتصاد تغییر نکند، از گوگل انتظار نداشته باشید که در فروش اصلی تبلیغات سودهایی را منتشر کند.


منبع: https://searchengineland.com/google-search-revenue-sees-a-2-increase-while-total-ad-revenue-declines-slightly-396354

تو عمیق تر می توانید گزارش کامل را بخوانید اینجا.

برداشت های کلی به طور کلی، این نتایج عملکرد متفاوتی را برای پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل از نظر نمایش تبلیغات نشان می‌دهد.

در سه ماهه اول سال 2023، شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، کاهش اندکی در درآمد تبلیغاتی گزارش کرد، در حالی که جستجو شاهد افزایش تقریبا 2 درصدی در سال بود.

تصویر 33