درس های آموخته شده از 1 میلیارد دلار هزینه تبلیغات


Luanne Marek به مدت 12 سال در فضای جذب مشتری دیجیتال کار می کند. مارک و تیمش در طول شش سال رهبری تیم خرید رسانه در سنترفیلد، حدود یک میلیارد هزینه تبلیغات، نیم دوجین شرکت Fortune 100، چندین ده شرکت Fortune 500، و بسیاری از برندهای دیگر در B2B، تجارت الکترونیک، بی سیم و صنایع بیمه

در SMX Advanced، مارک راه های موفقیت خود را با برخی از برندهای پیشرو جهان با به اشتراک گذاشتن شش درس که تیمش طی چندین سال گذشته آموخته است، به اشتراک گذاشت.

1. کمپین های خود را آزمایش کنید

از آنجایی که کمپین های مارک دار دارای قیف کمتر و تبدیل بالایی هستند، بسیاری از برندها فکر نمی کنند دلیلی برای ایجاد تغییرات وجود داشته باشد. مارک به جزئیات در مورد آزمایشاتی که باید انجام شود اشاره نکرد، اما توضیح می دهد که در آزمایشاتی که انجام دادند، توانستند فروش را تا 122٪ افزایش دهند و همچنین کیفیت فروش را تا 313٪ دیگر افزایش دهند.

2. با ابزارهای شخص ثالث اندازه گیری کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید قدم بردارید و کمپین های خود را آزمایش کنید، اطمینان از اینکه اندازه گیری داده های شما به درستی تنظیم شده است، مرحله بعدی است.

اغلب آنها می بینند که تست ها شکست می خورند زیرا داده ها به خوبی تنظیم نشده اند.

همچنین وابستگی عاطفی زیادی به نتایج افرادی که کمپین های جستجو را مدیریت کرده یا با آن کار کرده اند، وجود دارد. مارک توضیح می‌دهد که وقتی این اتفاق می‌افتد، نگاه کردن به داده‌ها به روشی بی‌طرفانه را دشوار می‌کند.

مارک پیشنهاد می کند که یک شخص ثالث متخصص در این نوع تجزیه و تحلیل داده ها راه ایده آلی برای موارد زیر است:

  • خطوط مبنا را درست کنید
  • تعادل ایجاد کنید
  • از داده های متقارن و اندازه گیری استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که نتایج واضح مبتنی بر عملکرد وجود دارد
  • اجازه می دهد تا آزمون بدون وابستگی عاطفی به خواندنی ها اجرا شود

3. همیشه در حال آزمایش باشید

مارک و تیمش هزاران آزمایش در ماه انجام می دهند:

  • کلید واژه ها.
  • ساختار کمپین.
  • استراتژی های مناقصه
  • کپی آگهی
  • صفحات فرود.

حدود 80 درصد از آزمون ها به نتیجه نمی رسند و برنده ها معمولاً با 5 تا 10 درصد برنده می شوند.

وقتی یک آزمون برنده یافت شد، آن را در کمپین های دیگر مقیاس کنید. تکرارهای اضافی را آزمایش کنید و مطمئن شوید که می توانید آن را تا رسیدن به هدف نهایی خود اندازه گیری کنید.

در مثالی که ارائه می‌دهند، مارک توضیح می‌دهد که در حالی که دکمه ارسال منجر به ارسال فرم‌های بیشتری می‌شود، دکمه see بسته بیشترین فروش را در هر بازدید از صفحه به همراه داشت و در نهایت 33 درصد برنده شد.

4. املاک خود را بهینه کنید

یکی از زمینه‌هایی که مارک و تیمش مشاهده می‌کنند که بسیاری از برندها از هم پاشیده می‌شوند، عدم استفاده کامل از املاک ارائه شده در نتایج جستجوی پولی است.

او پیشنهاد می کند چندین موقعیت برند را آزمایش کنید.

از آنجایی که مارک های دیگر می توانند در نتایج شما نشان داده شوند، افزودن دومین موقعیت برند پولی به SERP، آنهایی را که پیروز می شوند به انتهای صفحه سوق می دهد و به جای اینکه کاربر به دنبال برند شما باشد و پیامی قانع کننده از یکی از رقبای شما در این بین ببیند. آگهی جستجوی پولی شما و تبلیغ ارگانیک شما، فقط پیام برند شما را می بینند.

آزمایش این روش منجر به افزایش 121 درصدی در فروش و تنها 9 درصدی افزایش CPA برای مارک و تیمش شد.

5. تجربه را شخصی کنید

افزودن یک سری کلمات کلیدی به صفحه فرود دیگر کافی نیست. این حداقل است.

مارک پیشنهاد می کند که کل تجربه را شخصی کنید. او استفاده از فناوری را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند کاربر را شخصی‌سازی کند و در مورد آنچه برای او مهم است صحبت کند.

توصیه او: به دنبال یک پلتفرم فناوری باشید که در کل تجربه کاربر، از جمله صفحه فرود، جریان داشته باشد. یکی را انتخاب کنید که زمینه سازی و هوش مصنوعی را ارائه می دهد تا هر مرحله از سفر کاربران را شخصی کنید تا آنها را درگیر نگه دارید.

6. سفر خریدار خطی نیست

بازار به طور فزاینده ای رقابتی است. کاربران اغلب قبل از انجام تبدیل، سه یا چند نقطه تماس دارند.

استفاده از اتوماسیون و بهینه‌سازی همه‌کانال برای ملاقات با مشتری در هر مرحله از سفر خرید، راه رو به جلو است، به‌ویژه با از دست دادن کوکی‌ها و سایر داده‌های شخص ثالث.

مارک برای ما مثالی از استفاده از چت و پیامک می دهد که چند سال پیش به عنوان کانال تبدیل وجود نداشت. Marek پیشنهاد می‌کند قبل از اینکه رقبای شما از روندها پیشی بگیرند و اجازه دهید مصرف‌کننده در کجا و چگونه می‌خواهد به آنها دسترسی پیدا کند.

3 غذای کلیدی

  • تست ها را تنظیم کنید
  • نتایج را با یک فروشنده شخص ثالث تأیید کنید.
  • به مصرف کنندگان حق انتخاب بدهید

گزینه های زیادی وجود دارد، بنابراین استراتژی جستجوی نام تجاری پولی فعلی خود را در مقابل دیگران آزمایش کنید. و تسهیل تست بهترین گزینه بعدی است. و در آخر، با فشار دادن پاکت به مصرف کنندگان حق انتخاب بدهید. فقط به این دلیل که یک مسیر تبدیل برای شما خوب کار کرده است، به این معنی نیست که تنها مسیری است که باید روی آن تمرکز کنید. این در مورد گسترش همان تبدیل ها در میان گزینه های جایگزین نیست، “مارک گفت.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/driving-sem-success-lessons-learned-from-1-billion-in-ad-spend-387245