کار بر روی بهبود کیفیت محتوا در خوشه سایت و صفحات خاص می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش علاقه گوگل به خزیدن محتوای شما با هدف بیشتر داشته باشد.
هنگامی که شما یک وب سایت دارید، داشتن لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر بسیار مهم است.
اگر سرور شما بیش از حد بارگیری شده است و خیلی کند پاسخ می دهد، ممکن است مشکلات خزیدن ایجاد شود. در این صورت، Googlebot نمیتواند به صفحه دسترسی پیدا کند و در نتیجه برخی از محتوای شما خزیده نمیشود.
برای نشان دادن، اگر وب سایت شما:
- URL ها را با پارامترها کپی می کند.
- با و بدون اسلش های بعدی حل می شود.
- در HTTP و HTTPS موجود است.
- محتوا را از چندین زیر دامنه (به عنوان مثال، و
اگر وبسایت شما از پارامترهایی مانند فیلترهای محصولات تجارت الکترونیک استفاده میکند، میتوانید خزیدن این مسیرهای URI را با غیرمجاز کردن آنها در فایل robots.txt مهار کنید.
هر دو نشانه مشکلات اساسی هستند.
علل احتمالی عبارتند از:
- عمق محتوای اصلی
- ارائه.
- سطح محتوای پشتیبانی
- منحصر به فرد بودن محتوا و دیدگاه های ارائه شده.
- یا حتی مسائل دستکاری بیشتر (به عنوان مثال، محتوا با کیفیت پایین است و به طور خودکار تولید می شود، چرخانده می شود، یا مستقیماً محتوای از قبل ایجاد شده را کپی می کند).
Crawl Budget مکانیزمی است که اغلب در سئو درک نشده است.
ممکن است بودجه خزیدن Google را با URL ها و درخواست های غیر ضروری تلف کنید. با توجه به اینکه Googlebot وبسایتها را در قسمتهایی میخزد، این میتواند منجر به این شود که منابع Google به اندازه کافی گسترش نیابد تا همه URLهای تازه منتشر شده را با سرعتی که میخواهید کشف کند.
این امکان وجود دارد که صفحاتی با الگوهای URL مشابه یا صفحاتی که در مناطق مشابه معماری سایت قرار دارند، در مقایسه با سایر محتوایی که اهداف و کلمات کلیدی کاربر مشابهی را هدف قرار میدهند، دارای ارزش پیشنهادی پایینی باشند.
داشتن یک ساختار وب سایت سازمان یافته و منطقی با لینک های داخلی بهترین راه برای بهینه سازی وب سایت شماست.
از سوی دیگر، کارآیی خزیدن میتواند بر وبسایتها در هر اندازه تأثیر بگذارد. نادیده گرفته شده، می تواند منجر به مشکلاتی در مورد نحوه خزیدن و پردازش گوگل در وب سایت شود.
اما عوامل دیگری می تواند مانع از خزیدن و فهرست بندی گوگل در صفحه شود، از جمله:
- مشکلات سرور و مشکلات فنی در محل که توانایی خزیدن Google را محدود یا ممانعت می کند.
- مسائل مربوط به خود صفحه، مانند کیفیت.
اما اگر در این مورد مشکل دارید، یکی از راههای اطمینان از اتصال تمام صفحات داخلی این است که با استفاده از نقشههای سایت HTML به عمق خزیدن هک کنید.
گاهی اوقات، گوگل به سادگی در خزیدن URL های جدید کند است – این اتفاق می افتد. اما مواقع دیگر، مسائل اساسی مقصر هستند.
اینجاست که واژگان ممکن است گیج کننده شوند. از من پرسیده شده است، “اگر هنوز خزیده نشده است، گوگل چگونه می تواند کیفیت صفحه را تعیین کند؟”
این سوال خوبی است و پاسخ این است که نمی تواند.
همچنین میتوانید صفحات دیگری را در وبسایت که تأیید میکنید از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند، برای بهبود نسبت صفحات با کیفیت خوب به صفحات با کیفیت بد در سایت، noindex کنید.
خزیدن بودجه و کارایی
سرور شما همچنین می تواند در نحوه تخصیص بودجه توسط گوگل برای خزیدن وب سایت شما مهم باشد.
علاوه بر این، اگر وب سایت شما URL های زیادی دارد، عاقلانه است که آنها را بین چندین صفحه تقسیم کنید. شما نمی خواهید همه آنها از یک صفحه پیوند داده شوند.
لزوماً به این معنی نیست که صفحه هرگز پردازش نخواهد شد. همانطور که اسناد آنها می گوید، آنها ممکن است بعداً بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما به آن مراجعه کنند.
اکثر وب سایت ها نیازی به نگرانی در این مورد ندارند. در واقع، گری ایلیس از گوگل، این ادعا را دارد که احتمالاً این کار را انجام داده است 90 درصد وب سایت ها نیازی نیست به بودجه خزیدن فکر کنید. اغلب به عنوان یک مشکل برای وب سایت های سازمانی در نظر گرفته می شود.
همچنین میتوانید از Google Search Console Inspection API برای صفبندی URLها برای آنها استفاده کنید coverageState
وضعیت (و همچنین سایر نقاط داده مفید) به طور انبوه.
درخواست نمایه سازی از طریق کنسول جستجوی گوگل
می توانید تعداد لینک های داخلی صفحات را از طریق خزنده هایی مانند Screaming Frog و Sitebulb بررسی کنید.
اگر از یک چارچوب Jamstack یا JavaScript استفاده می کنید، بررسی کنید که چگونه آن یا هر کتابخانه مرتبط با پیوندهای داخلی مدیریت می کند. اینها باید به صورت تگ ارائه شوند.