میتوانید از بسترهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. از تبلیغات رسانه ها وجستجو آنلاین پولی برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می کنند، SEM اغلب در ارتباط با SEO استفاده می شود. بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که کانال های مختلفی را برای ارتقای منافع تجاری به مشتریان احتمالی دربرمی گیرد، بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، راه های بسیاری برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی برای اولین بار در دهه 90 میلادی به کار گرفته شد و طی 2 دهه تا الان به عنوان زیر شاخه ی مدیریت بازاریابی و تبلیغات مورد توجه واقع شد. در ایران هم تمایل افراد برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ و شرکت در کلاسهای آموزش دیجیتال مارکتینگ خیلی بیشتر از قبل شده. اما اینکه از کجا شروع کنید، سراغ کدام دورههای دیجیتال مارکتینگ بروید و در چه بخشی فعالیت کنید، نیاز به تحقیق بیشتر و بررسی علاقهمندیهایتان دارد.
سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب-بهیدو
شما فقط به گسترش کسب و کارتان بیندیشید ما از اطلاعات شما مراقبت خواهیم کرد. محتویات Push Notification میتواند معرفی محصولات جدید فروشگاه، اطلاعرسانی برای پستهای جدید، اعلام تخفیفهای ویژه روزانه یا روزشمار جشنوارهها و نمایشگاههای بزرگ باشد. فراموش نکنید که این اعلانها باید بسیار کوتاه بوده و عنوانی جذاب داشته باشند.
این سرویس به شما کمک میکند تا چندین مطلب را با اهداف و کلمات کلیدی مشخص برای انتشار برنامه ریزی کنید. میتوان گفت لیست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بدون حضور سرچ کنسول گوگل واقعاً ناقص است. امروزه ویدیو یکی از مهمترین فرمتهای محتوایی است که میتواند از عناصر اصلی دیجیتال مارکتینگ باشد.
قبل از هر کاری باید گزارههای منحصر به فرد خودتان را مشخص کنید، صدای برند را بشناسید و ارزشهایی که دارید را مکتوب کنید. امکان بررسی بازخوردهای هر تبلیغ و بررسی میزان بازدیدی که سایت از هر نوع تبلیغ داشته است. یکی دیگر از تکنیک های بازاریابی، بازاریابی ویروسی است که می توانید در مورد ان مقاله وایرال مارکتینگ چیست را بخوانید.
استراتژی SWOT در بازاریابی دیجیتال
با سرچ کلیدواژه یا آدرس دامنه در این سرویس میتوانید محتواهایی که بیشترین تعامل و تاثیر گذاری را در شبکههای اجتماعی مختلف مانند توییتر، پینترست، فیسبوک و… با بررسی هر کدام از این محتواها میتوانید به اطلاعات بسیار خوبی درباره تاثیر گذاری محتوا و میزان تعامل انواع محتوا بدست آورید و آن را در کسب و کار خود نیز بکار بگیرید. بازاریابی ویروسی از آن دسته انواع دیجیتال مارکتینگ است که میتواند با هریک از انواع دیگر این حوزه شناخته شود.
با انتشار محتوای باکیفیت، خود را بهعنوان یک مرجع در حوزه کاری دیجیتال مارکتینگ بهیدو خود معرفی میکنید. محتوای عالی همچنین بهاحتمالزیاد به اشتراک گذاشته میشود و به آن ارجاع داده میشود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش میدهد. بهعبارتدیگر بازاریابی محتوا همهچیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما میخواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها؛ بنابراین محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد. در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدماتتان را با روشهایی مثل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو و… تبلیغ میکنید. در این نوع بازاریابی هزینهها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدفگیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است.
در صورتی که بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از هر دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت است؛ نه اینکه فقط به فعالیتهای انجام شده در صفحات وب محدود شود. اپلیکیشن مارکتینگ، تلویزیونهای هوشمند، تلفنهای هوشمند و هر وسیلهای که این روز میتوان آن را به اینترنت برای انجام کارهای مختلف وصل کرد، جزو کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. از این طریق، یک تجربه دیجیتالی را برای مخاطب رقم میزنید که برای وی خوشایند خواهد بود و درنتیجه، به نتیجه موردنظر خود دست پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که وجود یک پیوند محکم فی ما بین بازاریابی و فروش اهمیت فراوانی دارد. یک گزارش آماری نشان میدهد که شرکتهایی که بخشهای بازاریابی و فروش هماهنگی دارند، شاهد یک رشد سالانه 20 درصدی هستند، در حالیکه میزان درآمد شرکتهایی که در این زمینه ضعف دارند هر سال 4 درصد کاهش پیدا میکند.
- این مسئله هم به موارد مختلفی مثل بودجه، زمان، هدف و اندازهٔ کسبوکارتون بستگی داره.
- همانطور که دیدید، شبکههای اجتماعی از رشد و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شدهاند و میتوان در بسیاری از آنها مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، پینترست و…
- از این طریق می توانید به راحتی مشتریان زیادی به دست بیاورید و در بین مردم شناخته شوید.
- سئو و بهینه سازی سایت شما یک عامل بسیار مهم در بازاریابی محتوا نیز میباشد.
اگر میخواهید تبلیغی را به مخاطب نشان دهید که به آن علاقه و نیاز دارد، با تبلیغات محتوامحور یکتانت همین… در نهایت در بخش Engage هدف آن است که مشتری به یک مشتری وفادار و همیشگی تبدیل شود و یا این که اگر تکرار خریدهای او کم شده یا مدتی است خریدی نداشته مجدداً او را وفادار کنیم. در این بخش نیز شخصیسازیهای اتوماتیک، برنامههای وفادارسازی، سیستمهای CRM و… از تاکتیکهای مرسوم است. نوع دیگری از محتوای حمایت شده میتواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است.
بخش سوم استراتژی 3M: توجه به نوع رسانه یا Media
بازاریابی در اینستاگرام یکی از روشهای مؤثر و کارآمد برای تحقق اهداف کسبوکار در راستای تقویت بازاریابی و افزایش فروش محسوب میشود. با مطالعه این مطلب با مراحل عملیاتی بازاریابی در اینستاگرام آشنا خواهید شد و میتوانید با کمترین سرمایه، بیشترین رشد و پیشرفت را شاهد باشید. همزمان فهرستی از افراد محبوب و تاثیرگذار (اینفلوئنسرهای) شبکههای اجتماعی منتخب تهیه کنید که احتمال میدهید که به محصول شما یا نسبت به اشتراکگذاری محتوای شما در شبکههای اجتماعی رغبت داشته باشند.
برای دریافت آخرین مقالات و یا تخفیفات بیلاود مارکتینگ در خبرنامه ایمیلی ما مشترک شوید. برای آشنایی با تازه های دنیای بازاریابی و برندنیگ با بیلاودمارکتینگ همراه باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این دورهها به اینجا مراجعه کنید.