مخاطبان درون بازار به افرادی اطلاق می شود که در حال حاضر در بازار یک محصول یا خدمات هستند. اینها معمولاً علایق مبتنی بر نیاز یا کوتاه مدت هستند که می توانند با برند شما هماهنگ باشند. اغلب این افراد فعالانه به دنبال محصول یا خدمات شما هستند اما ممکن است هنوز برند شما را کشف نکرده باشند.
بسیاری از تبلیغ کنندگان هنوز از این روش برای ایجاد مخاطب در PPC استفاده نمی کنند. آنها همچنان در حال ایجاد بخش های مخاطبین و لیست های بازاریابی مجدد بر اساس پیکسل های وب سایت خود هستند.
تبلیغکنندگان برنامههای افزودنی در مورد استراتژیهای مخاطب مبتنی بر پیکسل خود دریافت کردهاند. این بدان معنا نیست که هنگام ایجاد چارچوب مخاطب اول خود راضی باشید.
هنگامی که دادههای مشتری شما در پلتفرمهای PPC پر شد و بخشهای مخاطب را بر اساس این دادهها ایجاد کردید، آنوقت آماده هستید که این پایه را گسترش دهید.
مخاطبان مشابه
تا سه ماهه سوم سال 2023، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راهاندازی شوند و به طور کلی در کروم در دسترس باشند. از آنجایی که توسعه دهندگان این API ها را اتخاذ می کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در کروم را آغاز کنیم.
موضوعات API یک روش کاملاً جدید برای سرپرستی و ایجاد بخشهای مخاطب است. این ویژگی هنوز در حال آزمایش بتا در جعبه ایمنی حریم خصوصی است. چند تاکتیک بدون کوکی توسط گوگل پیشنهاد شده است، اما من فکر میکنم که این یک شات خوب برای ارائه آن به عموم مردم است.
حتی اگر UA برای مدتی بیشتر منبع حقیقت شما باقی بماند، باید از همین الان شروع به ساخت سابقه عملکرد در GA4 کنید.
با انواع کمپین مانند Performance Max و عدم مشاهده عملکرد، مدیران PPC باید از هر ابزار هدف گذاری و بهینه سازی موجود در زرادخانه خود استفاده کنند.
به سمت چارچوبی حرکت کنید که صرفاً به پیکسل های شخص ثالث وابسته نیست. مدیران PPC همیشه خواهان کنترل بیشتر بر کمپینهای خود هستند و یک چارچوب ساختار یافته و متفکر مخاطب، ستون فقرات حسابهای موفق PPC است.
چند راه برای ایجاد داده های مخاطبان خود در گوگل و مایکروسافت وجود دارد.
پیکسل های شخص ثالث پلت فرم PPC
گوگل برای آماده شدن مناسب برای بازنشستگی کوکی ها به زمان بیشتری نیاز داشت. آنها هنوز روی چارچوبی برای دنیای پس از کوکی کار می کنند. همچنین، با آنها نوسانات قیمت سهام، من فکر می کنم آلفابت (شرکت مادر گوگل) نمی خواست تأثیر منفی بر محصول (Google Ads) بگذارد که نزدیک به 80٪ از درآمد عملیاتی آنها را به همراه دارد.
«Google Ads به فعالیت جستجوی اخیر بازدیدکنندگان در لیست بازاریابی مجدد شما نگاه می کند تا به جمع آوری رفتار جستجوی بازدیدکنندگان در لیست شما کمک کند. بر اساس این اطلاعات، سیستم بهطور خودکار مشتریان بالقوه جدیدی را پیدا میکند که رفتار جستجوی آنها شبیه به افرادی است که در لیست بازاریابی مجدد شما هستند.»
این دو نوع مخاطب نیز به داده های پلتفرم های PPC متکی هستند. این بخش ها:
- لازم نیست بر روی مخاطبان شخص اول ساخته شود.
- از استفاده روی پلتفرم Google و Bing ایجاد شدهاند و باید نسبتاً بادوام باشند.
مخاطبان مشابه یک مخاطب شخص ثالث هستند زیرا به داده های نمایه از پلتفرم های PPC متکی هستند. با این حال، این مخاطبان باید حتی پس از بازنشستگی کوکی ها نسبتاً بادوام باشند.
آپلود یک CSV با داده های مشتری تنها اولین قدم در ایجاد استراتژی مخاطب است.
نمایه ها بر اساس نقاط داده متعددی بر اساس تاریخچه جستجو، داده های نمایه حساب و سابقه مرور ساخته شده اند که باید پس از سال 2024 حفظ شوند.
وابستگی و مخاطبان درون بازار
جدید در زمین موتورهای جستجو