شایان ذکر است که جدول زمانی شما برای آخرالزمان کوکی ها تمدید شده است. تیم Google Chrome/Privacy Sandbox قبلاً اعلام کرده بود که کوکیهای شخص ثالث در سه ماهه سوم سال 2023 بازنشسته میشوند. اکنون، آنها این جدول زمانی را تا سال 2024 تمدید کردهاند. اعلامیه از کروم:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
تبلیغکنندگان برنامههای افزودنی در مورد استراتژیهای مخاطب مبتنی بر پیکسل خود دریافت کردهاند. این بدان معنا نیست که هنگام ایجاد چارچوب مخاطب اول خود راضی باشید.
طبق گفته گوگل، Topics API از نظر حریم خصوصی ایمن است:
امیدواریم الگوریتم هایی که موضوعات مورد علاقه یک فرد را تعیین می کنند، بهبود یافته باشند. Google Ads نسخه قبلی هدفگیری موضوعات/علاقه را در شبکه نمایش ارائه میکرد و عملکرد در آن کمپینها معمولاً بسیار ضعیفتر از سایر گزینههای هدفگیری مبتنی بر مخاطب بود.
شروع به ساخت چارچوب مخاطبان PPC شخص اول خود کنید
مخاطبان مشابه یک مخاطب شخص ثالث هستند زیرا به داده های نمایه از پلتفرم های PPC متکی هستند. با این حال، این مخاطبان باید حتی پس از بازنشستگی کوکی ها نسبتاً بادوام باشند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
هدف گذاری مخاطبان شخص اول
این دو نوع مخاطب نیز به داده های پلتفرم های PPC متکی هستند. این بخش ها:
- لازم نیست بر روی مخاطبان شخص اول ساخته شود.
- از استفاده روی پلتفرم Google و Bing ایجاد شدهاند و باید نسبتاً بادوام باشند.
گوگل برای آماده شدن مناسب برای بازنشستگی کوکی ها به زمان بیشتری نیاز داشت. آنها هنوز روی چارچوبی برای دنیای پس از کوکی کار می کنند. همچنین، با آنها نوسانات قیمت سهام، من فکر می کنم آلفابت (شرکت مادر گوگل) نمی خواست تأثیر منفی بر محصول (Google Ads) بگذارد که نزدیک به 80٪ از درآمد عملیاتی آنها را به همراه دارد.
تا سه ماهه سوم سال 2023، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راهاندازی شوند و به طور کلی در کروم در دسترس باشند. از آنجایی که توسعه دهندگان این API ها را اتخاذ می کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در کروم را آغاز کنیم.
جوزف کرشبام، معاون ارشد آزمایشگاه جستجو و رشد برای 3Q Digital است. جوزف در طول 20 سال تجربه خود در بازاریابی دیجیتال، با مشاغلی در هر اندازه از SMB ها گرفته تا مقیاس سازمانی کار کرده است. جوزف بیش از یک دهه است که به طور منظم در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال سخنران بوده است. جوزف یکی از نویسندگان کتاب Wiley/Sybex، “پرداخت به ازای کلیک SEM: یک ساعت در روز” است، که در سال 2010 منتشر شد. در چهار سال گذشته، جوزف میزبان پادکست، دانلود دیجیتال 3Q بود که در آن بحث کرد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال با رهبران صنعت.