راهنمای SEO برای nofollow، UGC و لینک های حمایت شده

پیوندهای منظم با استفاده از HTML ساده ایجاد می شوند، مانند:

با گذشت زمان، پیوندهایی را پیدا خواهید کرد که می خواهید برای موتورهای جستجو “توضیح دهید”، مانند:

  • لینک های حمایت شده
  • پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC).
  • لینک های Nofollow

هنگامی که شما اضافه کنید rel="ugc"، شما به موتورهای جستجو می گویید که این محتوای تولید شده توسط کاربر است.

یک یا دو ماه می گذرد و وقتی برگشتید، به وب سایت تورنتی هدایت می شود که نمی خواهید با آن مرتبط شوید.

من توصیه می کنم پیوندهای حمایت شده را به عنوان شناسایی کنید rel="sponsored" زیرا موتورهای جستجو ترجیح می دهند شما این کار را انجام دهید.

وقتی از این پارامتر استفاده می‌کنید، به موتورهای جستجو می‌گویید که «اعتبار رتبه‌بندی» را به صفحه منتقل نکنند.


TY 🙏🏽

– لیلی ری 😏 (@lilyraynyc) 4 ژانویه 2022

شناسایی محتوای تولید شده توسط کاربر

برای صاحب سایت آسان است که یک تغییر مسیر از صفحه خود به صفحه دیگر ایجاد کند، و حتی می تواند کارهای دستکاری انجام دهد، مانند:

  • آدرس IP خود را به سایت گربه هدایت کنید.
  • هر چیزی که به عنوان آدرس IP شما علامت گذاری نشده است را به یک سایت هرزنامه ارسال کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار جامعه شما قرار دهد.

اگر این پیوند “معمول” را در سایت خود دارید، می توانید از گوگل انتظار داشته باشید که پیوند را دنبال کرده و صفحه را بدون واجد شرایط تجزیه و تحلیل کند. این یک لینک استاندارد است که گوگل در مورد آن قضاوت خواهد کرد.

به جای اینکه حرف من را قبول کنید، به بینش مولر در مورد این موضوع گوش دهید:

در چنین مواردی، از موارد زیر استفاده کنید:

وقتی سایت تبلیغ‌کننده را بررسی می‌کنید، تخت‌های فوق‌العاده گربه را می‌بینید که مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت و پیوند حمایت شده را تأیید می‌کنند.

توجه به این نکته نیز ضروری است “nofollow” یک عامل کاهش دهنده نیست. حتی اگر این ویژگی را به یک لینک اضافه کنید، ارزش پیوند را کاهش نمی دهد. در عوض، پیوند دارد نه ارزش.

در طول سال ها، من بسیاری از بهترین روش ها را برای استفاده از nofollow یاد گرفته ام ویژگی، مانند:

  • از مصرف خودداری کنید این ویژگی زمانی که به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود پیوند می دهید.
  • استفاده از rel=”me” را برای صفحات اجتماعی خود در نظر بگیرید زیرا آنها نماینده شما هستند
  • از nofollow برای تلاش برای توقف ایندکس کردن استفاده نکنید. در عوض، مانند بخش قبل از noindex استفاده کنید.

شما می توانید این سوال و همه پاسخ ها را در توییت زیر مشاهده کنید:

یک قانون کلی این است که اگر مشخصه‌ای را اضافه می‌کنید که در دسته UGC یا حمایت‌شده قرار نمی‌گیرد، از nofollow استفاده کنید.

اگر نیازی به آنها در سایت خود نمی بینید، نیازی به استفاده از این ویژگی های پیوند ندارید. بسیاری از پست‌های وبلاگ من این ویژگی‌ها را ندارند زیرا به سایت‌های با کیفیت بالا پیوند می‌دهم.

لینک های داخلی و خارجی موضوعات ضروری هستند که هر سئو باید یاد بگیرد.

با گذشت زمان، وقتی شروع به اعتماد به یک کاربر خاص می‌کنید و متوجه می‌شوید که مشارکت‌های او ارزش بسیار زیادی برای جامعه شما ایجاد می‌کند، می‌توانید ارزش UGC را حذف کنید.

اگر شما یک سایت سازمانی بزرگ دارید، مانند بسیاری از مشتریانی که من با آنها کار می کنم، داشتن خط مشی ها و رویه هایی برای توسعه دهندگان و هر کسی که محتوا را پست می کند ضروری است.

جان مولر از گوگل، که در بخش‌های آینده به او بسیار اشاره خواهم کرد، می‌گوید:

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


پیوندها کاربران را به سایت های خارجی می فرستند یا می توانند به صورت داخلی برای نگه داشتن افراد در سایت شما و کمک به موتورهای جستجو برای یافتن بیشتر صفحات شما استفاده شوند.

شما می خواهید از آن استفاده کنید rel="ugc" تگ برای:

  • پست های انجمن
  • نظرات.
  • در هر جایی که کاربران می توانند محتوا اضافه کنند.

اگر از این دستورالعمل ها پیروی کنید، از سایت خود در برابر هرزنامه محتوای تولید شده توسط کاربر محافظت خواهید کرد.

اگر در سناریویی هستید که ممکن است این اتفاق بیفتد، الف rel="sponsored" برچسب پیوند را به عنوان یک قرارداد پولی شناسایی می کند.

زمانی که ذینفعان ویژگی های پیوند را اضافه می کنند، می توانید قوانین و مواردی را ایجاد کنید.

وی موارد زیر را بیان می کند:

  • گوگل بین آنچه شما می نویسید و آنچه کاربران در سایت شما می نویسند تفاوتی قائل نمی شود.
  • اگر محتوا در سایت شما منتشر شود، برای اهداف رتبه بندی استفاده می شود.
  • مدیران وب که محتوای تولید شده توسط کاربر را منتشر می کنند باید قبل از اجازه انتشار آن را تعدیل کنند.
  • مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند قبل از تعدیل، محتوا را فهرست‌بندی کنند <meta name="robots" content="noindex">.
  • قبل از تعدیل پست نمی توانید پیوندها را تضمین کنید، بنابراین از آن استفاده کنید rel="ugc" صفت.

اگر صفحاتی در سایت خود دارید که بررسی حمایت مالی از یک برند/محصول با پیوندهای وابسته را ارائه می دهند (و این تمام هدف صفحه است)، آیا پیوندهای داخلی به آن صفحات باید دارای ویژگی هایی باشند (rel=sponsored و غیره)؟

اگر اجازه دهید این پیوندها بدون مقدار “rel” مناسب خزیده شوند، ممکن است شخصی به سایت شما اسپم کند که منجر به کاهش رتبه شود.

شما باید خودتان قضاوت کنید و ویژگی های پیوند را بر این اساس پیاده سازی کنید.

استفاده كردن rel="sponsored" به شما این امکان را می دهد که به موتورهای جستجو بگویید که پیوند اسپم نیست، بلکه حمایت مالی می شود. مرور خط مشی هرزنامه گوگل مطمئن شوید که سایت شما به عنوان هرزنامه برای کاربرانش دیده نمی شود.

بیایید فرض کنیم پیوندهای ایجاد شده توسط کاربر دارید اما نمی توانید اعتدال را مدیریت کنید.

<a rel="sponsored" href=" ad</a>

استفاده صحیح از این ویژگی ها به شما کنترل بیشتری بر نحوه شناسایی و دسته بندی لینک های خاص توسط موتورهای جستجو می دهد. بیاموزید که چگونه به هر سه این مقادیر مسلط شوید تا پیوندهای موجود در سایت خود را “واجد شرایط” کنید.

در نهایت، اگر پیوندی دارید که نمی‌خواهید موتورهای جستجو بخزند، می‌توانید از آن استفاده کنید rel="nofollow" درست مانند نمونه های قبلی.

به عنوان مثال، اگر یک بررسی محصول حمایت شده در سایت خود بنویسید، آیا آن را اضافه می کنید rel="sponsored" به لینک؟

این یک نتیجه ناگوار از ارائه محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت شما است.

در مورد بالا، ممکن است بخواهید این را نیز در نظر بگیرید rel="nofollow" برچسب، به این معنی که شما نمی خواهید اعتبار را به سایت منتقل کنید.

با این حال، بسیاری از کارشناسان صنعت ادعا می کنند که حتی اگر لینک یک nofollow باشد، متوجه افزایش رتبه بندی می شوند.

بسیاری از مردم تمایل دارند در این مورد بحث کنند، اما مولر این را در یک توضیح داد توییت 2022.

به عنوان یک مالک یا مدیر سایت، شما بر دامنه خود کنترل دارید اما دیگران را کنترل نمی کنید.

سلام @JohnMu – سوال در مورد ویژگی های پیوند:

با این حال، هنگامی که محتوا حمایت مالی یا توسط کاربر تولید می شود، این ویژگی ها به عنوان ابزار مفیدی برای کنترل نحوه واجد شرایط بودن لینک ها توسط موتورهای جستجو عمل می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک وب سایت در مورد گربه ها راه اندازی می کنید، و شخصی به شما پیشنهاد می دهد که 500 دلار تخت گربه خود را در سایت خود تبلیغ کنید.

<a href=" Engine Land</a>