رتبه‌بندی داده‌ها در دسامبر ۲۰۲۲ به‌روزرسانی محتوای مفید Google و به‌روزرسانی هرزنامه پیوند


گوگل اکنون دو به‌روزرسانی مختلف الگوریتم جستجوی Google را به‌طور همزمان ارائه می‌کند، سیستم محتوای مفید دسامبر 2022 و به‌روزرسانی هرزنامه پیوند در دسامبر 2022. به‌روزرسانی محتوای مفید از 5 دسامبر آغاز شد و به‌روزرسانی هرزنامه پیوند در 14 دسامبر آغاز شد. هر دو به روز رسانی به پایان نرسیده اند، در واقع گوگل گفت تکمیل به‌روزرسانی محتوای مفید «بیشتر از جدول زمانی دو هفته‌ای که قبلاً ارائه شده بود، طول می‌کشد».

از چندین ارائه‌دهنده داده خواستم تا داده‌هایی را درباره آنچه که با نتایج جستجوی Google در طول این به‌روزرسانی‌ها می‌بینند برای من ارسال کنند، به خاطر داشته باشید، نگاه کردن به داده‌ها به طور کلی تا حدودی سخت است و می‌گویند این نوسان رتبه‌بندی به یک به‌روزرسانی نسبت به دیگری مرتبط است. اما با این وجود، من می خواستم آنچه را که ارائه دهندگان داده متوجه شده اند به اشتراک بگذارم.

ارائه دهندگان داده

RankRanger. بیا شروع کنیم با RankRanger که با شروع هر به‌روزرسانی، داده‌هایی را برای ما ارسال کرد. به طور کلی، اما نه همیشه، چند روز اول پس از ارائه به‌روزرسانی توسط Google، جایی است که بیشترین نوسانات را خواهید دید. بنابراین آنها با این فرض پیش رفتند و داده های هر به روز رسانی را برای ما ارسال کردند.

در اینجا یک مرور کلی از شاخص ریسک RankRanger نشان دادن نوسانات در روز:

را به روز رسانی محتوای مفید دسامبر 2022 به گفته RankRanger، نسبت به اولین به روز رسانی محتوای مفید، تأثیر کمتری داشت و فرار کمتری داشت. از نمودار زیر مشاهده می کنید که میانگین تغییر موقعیت در ماه دسامبر نسبت به آگوست کمتر بوده است.

با غواصی عمیق‌تر، می‌توانید ببینید که میانگین نتایج جستجوی سه، پنج و ده برتر برتر، داده‌ها می‌گویند که نوسانات به‌روزرسانی ماه دسامبر در پنج نتیجه برتر کمتر و در سه نتایج برتر به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر بوده است.

RankRanger همچنین نوسانات به‌روزرسانی محتوای مفید دسامبر را بر اساس جایگاه یا صنعت نشان داد:

را پیوند به روز رسانی هرزنامه در دسامبر 2022 بر اساس گزارش RankRanger نسبت به آپدیت هرزنامه پیوند در جولای 2021 تأثیرگذارتر و ناپایدارتر بود. از نمودار زیر مشاهده می کنید که میانگین تغییر موقعیت در دسامبر نسبت به جولای 2021 کمتر بوده است.

با غواصی عمیق‌تر، می‌توانید ببینید که میانگین نتایج جستجوی سه، پنج و ده برتر برتر، داده‌ها می‌گویند که نوسانات به‌روزرسانی ماه دسامبر در پنج نتیجه برتر کمتر و در سه نتایج برتر به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر بوده است.

RankRanger همچنین نوسانات به‌روزرسانی هرزنامه پیوند دسامبر را بر اساس جایگاه یا صنعت نشان داد:

سمروش. مردمی در سمروش سعی نکردم آن را با به‌روزرسانی محتوای مفید در مقابل به‌روزرسانی هرزنامه پیوند، از بین ببرم، و من آنها را به خاطر انجام ندادن این کار سرزنش نمی‌کنم. آنها فقط داده های خود را برای چند هفته گذشته از زمانی که به روز رسانی دو الگوریتم دسامبر آغاز شد، داشتند.

را سنسور Semrush بسیار آرام بوده است، امروز با اندکی تغییر در محدوده نوسان “بالا”:

اگر در هر جایگاه یا صنعت دقت کنید، می بینید که برخی از دسته ها بیشتر از سایرین تحت تأثیر قرار گرفته اند. جالب است بدانید که آن را در جستجوی موبایل و دسکتاپ متفاوت می بینیم:

پسوند SISTRIX. پسوند SISTRIX همچنین برخی از داده ها را در قالب های مختلف ارسال کرد. استیو پین از این شرکت به ما گفت که آنها شواهدی مبنی بر نوسانات در داده‌های خود برای به‌روزرسانی هرزنامه پیوند پیدا کردند، اما وقتی نوبت به به‌روزرسانی محتوای مفید رسید، یافتن چنین شواهدی سخت‌تر بود. او گفت: «به طور کلی حرکت عظیمی در SERP ها وجود ندارد،» این شرکت نمونه هایی را در وبلاگ آنها.

SISTRIX این دو نمونه اضافی از سایت های خاصی را که توسط این به روز رسانی ها ضربه خورده اند برای من ارسال کرد:

Moz. دکتر پیت مایر از Moz به ما گفت: «در آخر هفته گذشته شاهد تغییرات الگوریتم بسیار سنگینی هستم،» اما او زمان کافی برای بررسی همه داده‌ها نداشته است. به‌طور کلی، داده‌های Moz نشان می‌دهد که از نظر گوگل، ماه پر سر و صدایی بوده است. مسئله این است که “تفکیک چیزها آسان نبوده است”، همانطور که سایر ارائه دهندگان داده نیز نشان دادند.

شما می توانید آن را ببینید Mozcast هوای گرم زیادی را در 14 دسامبر نشان داد که احتمالاً مربوط به آپدیت هرزنامه لینک است.

شفافیت seo. افراد در seoClarity نموداری را برای من ارسال کردند که نشان دهنده تغییرات روز به روز در نتایج جستجوی گوگل است که آنها در تمام کلمات کلیدی در داده های خود محاسبه کردند. آنها متوجه یک جهش در 2 دسامبر و سپس “گردش” در 7، 8، و 9 و سپس یک تغییر عظیم در 15 دسامبر شدند.

سایر ارائه دهندگان داده در اینجا لیستی از نمودارهای دیگر ارائه دهندگان داده است که به صورت عمومی در دسترس هستند.

SERPmetrics:

رتبه بندی وب پیشرفته:

Accuranker:

CognitiveSEO:

چرا ما اهمیت می دهیم. همانطور که در بالا گفتم، هر دو به روز رسانی هنوز در زمان انتشار این نسخه در دسترس هستند. بسیار سخت است که به طور دقیق بگوییم که یک تغییر رتبه بندی در مجموع مربوط به یک به روز رسانی رتبه بندی خاص است، زمانی که هر دو به طور همزمان منتشر می شوند. همانطور که گفته شد، نگاه کردن به سایت‌های جداگانه و دانستن اینکه آیا سایت توسط الگوریتم پیوند در مقابل یک الگوریتم محتوای مفید ضربه خورده است، آسان‌تر است، به خصوص اگر به لینک‌ها و محتوای آن سایت نگاه کنید.

بنابراین شما باید بررسی های لازم را انجام دهید و سایت هایی را که تحت تاثیر هر به روز رسانی قرار گرفته اند به صورت جداگانه بررسی کنید. این فقط به شما نشان می دهد که به نظر می رسد این به روز رسانی ها حرکت را نشان می دهند و باعث نوسان رتبه بندی در مجموع می شوند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

بری شوارتز

بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.


منبع: https://searchengineland.com/ranking-data-during-the-december-2022-google-helpful-content-update-and-link-spam-update-390620