روشی جدید برای ارتباط با سایر متخصصان سئو


با تحولات اخیر در توییتر، ممکن است درباره Mastodon در اخبار شنیده باشید. شاید قبلاً به آن ملحق شده اید اعتراض یا جایگزینی پیدا کنید.

اگرچه می توانید از Mastodon به عنوان جایگزینی برای توییتر استفاده کنید، اما چنین الزامی وجود ندارد.

این مقاله در مورد چگونگی پیوستن بازاریابان دیجیتال به Mastodon، انتظارات و نحوه استفاده از آن بحث خواهد کرد. من همچنین چند نکته را برای سهولت در جذب جریان اطلاعات در Mastodon برجسته می کنم.

ماستودون چیست؟

Mastodon خود را به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز رایگان و منبع باز توصیف می کند.

صفحه اصلی Mastodon
صفحه اصلی Mastodon

دارای ویژگی های میکروبلاگینگ مانند توییتر است اما در زیرساخت غیرمتمرکز به نام fediverse (یا جهان فدرال) است. اگرچه بسیار شبیه به Web3 است، اما فقط شبیه است و دقیقاً یکسان نیست.

Mastodon.social - فید را کاوش کنید
فید کاوش Mastodon

Mastodon برای یک کاربر معمولی رایگان است، اما مانند همیشه همه چیز کمی پیچیده تر است که در زیر توضیح خواهم داد.

نکته: اگر تصمیم دارید توییتر را به مقصد Mastodon ترک کنید (به هر دلیلی)، حساب خود را حذف نکنید. به جای آن، حساب توییتر خود را نگه دارید و آن را خصوصی تنظیم کنید، تا از اینکه بازیگران بد ادعای مدیریت قدیمی توییتر شما و تظاهر به شما بودن، جلوگیری کنید.

آیا ارزش پیوستن را دارد؟

پاسخ به موقعیت شخصی شما بستگی دارد – اما در مورد آن فکر کنید.

اگر شما (یا شرکت شما) قبلاً در توییتر یا سایر انجمن‌های مرتبط با سئو در Reddit، Slack، Facebook، LinkedIn و Google Search Central Help Community حضور دارید، پس چرا به Mastodon ملحق نمی‌شوید و در آنجا حضور پیدا نمی‌کنید؟

در Mastodon، مانند سایر پلتفرم‌های بحث، سئوکارها گرد هم می‌آیند و موضوعات مرتبط با بازاریابی جستجو را مورد بحث قرار می‌دهند. شما نیازی به شرکت ندارید، اما می توانید آزاد باشید.

بسیاری از سئوکاران در حال حاضر وجود دارند، از جمله Googlers مانند جان مولر، دنی سالیوان، لیزی ساسمن، گری ایلیز، و مارتین اسپلیت. به عبارت دیگر، احتمالاً در آینده بیشتر در مورد چیزهایی که در Mastodon گفته شده است خواهید شنید.

چگونه عضو شوم؟

قبل از شروع، مهم است که بدانید میکروبلاگینگ غیرمتمرکز چگونه کار می کند.

به بیان ساده، به جای داشتن یک نهاد (مثلاً فیس بوک یا توییتر) که همه سرورها را اجرا می کند و همه داده ها را کنترل می کند، هر کسی می تواند سروری را برای میزبانی Mastodon برای خود، منحصراً برای سازمان های خود یا برای سایرین راه اندازی کند.

به دلیل این ماهیت غیرمتمرکز، بر خلاف داشتن یک دسته شبیه به توییتر (یعنی @username)، دسته Mastodon شما باید شامل نام میزبان سرور (به عنوان مثال، نام دامنه) باشد و به شکل زیر باشد:

برای مقایسه:

  • دسته توییتر من است @filiwiese.
  • در حالی که دسته ماستودون من است @[email protected]، در حالیکه:
    • @fili نام کاربری است.
    • @seo.chat نام میزبان سرور است.

نام سرور بخشی از هویت شما می شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که می توانید آزادانه تغییر دهید بین سرورها در حالی که دسته های قدیمی را به دسته جدید در سرور جدید هدایت می کنید.

یک اصل مهم ماستودون این است که شما مسئول داده های شما هستند. محتوای شما برای موتورهای جستجو در وب سایت عمومی سروری که انتخاب می کنید قابل فهرست بندی خواهد بود.

URL نمایه Mastodon شما به شکل زیر خواهد بود:

(یا در مورد من: https://seo.chat/@fili)

از نو، [server-name] نام میزبان سرور Mastodon است که به آن ملحق شده اید.

اغلب، وقتی روی پیوندهای نمایه کلیک می کنید، ممکن است به جای دسته، در نمایه کاربر قرار بگیرید.

می توانید دسته ای را که در زیر نام کاربری در نمایه نمایش داده شده است، مشاهده کنید.

اگر در همان سرور Mastodon نیستید، می توانید از دسته ها برای دنبال کردن کاربران استفاده کنید. فقط دسته را کپی کرده و آن را در کادر جستجو در برنامه های Mastodon قرار دهید.

کجا ملحق شوم؟

شما می توانید انتخاب کنید سرور خود را میزبانی کنید در دامنه خود، بنابراین دسته شما شامل نام تجاری شما می شود. برای یافتن میزبان مدیریت شده ای که دوست دارید، “مستودون میزبانی” را جستجو کنید.

توجه داشته باشید که با توجه به وضعیت فعلی، بسیاری از ارائه دهندگان هاست مدیریت شده Mastodon در حال حاضر هیچ مشتری جدیدی را نمی پذیرند زیرا در حال پردازش بک لاگ و بهبود زیرساخت خود هستند.

از طرف دیگر، می توانید به یک سرور موجود بپیوندید. اغلب، ممکن است لازم باشد برای عضویت درخواست دهید. این برای کاهش هرزنامه و جلوگیری از بارگیری غیرمنتظره سرورها به دلیل افزایش تقاضا است.

Mastodon شاهد هجوم عظیم کاربران جدید است، بنابراین ممکن است پیدا کردن یک سرور خوب برای پیوستن چالش برانگیز باشد. تعداد کمی از سرورهای جامعه سئو که به سرعت در حال رشد، اختصاصی و محبوب هستند در حال حاضر راه اندازی شده اند.

اگر می‌خواهید مشکل راه‌اندازی سرور Mastodon خود را کنار بگذارید (حتی اگر فقط فعلاً باشد)، می‌توانید به یکی از سرورهای انجمن SEO زیر (رایگان) بپیوندید:

SEO.chat

SEOcommunity.social

seommunity.com (اسپانیایی زبان متمرکز)

می توانید ملحق شوید هر سرور دیگر Mastodon و همچنان در بحث های سئو شرکت کنید.

من توصیه می کنم نام سروری را انتخاب کنید که کوتاه و به یاد ماندنی باشد، چیزی که بتوانید با آن شناسایی کنید. همانطور که گفته شد، بخشی از هویت آنلاین Mastodon شما می شود.

توجه داشته باشید: برای بحث در مورد سئو نیازی به انتخاب محبوب ترین سرور Mastodon ندارید. فرقی نمی کند که از کدام سرور برای دسترسی و فعال بودن در شبکه Mastodon استفاده می کنید. فقط یک سرور با نامی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی تایپ کنید.

اگر به سرور Mastodon موجود می‌پیوندید، حتما قوانین انجمن را بخوانید (این مهم است!).

در صورت امکان، به سرپرست سرور خود کمک مالی کنید زیرا آنها برای تمام ترافیک و خدمات مرتبط با دسته و فعالیت Mastodon شما، اغلب از جیب خود، پرداخت می کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چیز دیگری در مورد ماستودون باید بدانم؟

پس از پیوستن به Mastodon، چند واقعیت سریع وجود دارد که باید بدانید. اینجا چندتایی هستند:

  • هیچ تبلیغاتی وجود ندارد.
  • شما می توانید از هر سروری در هر زمان حرکت کنید، شما کنترل داده های خود را دارید.
  • برای دیدن محتوای همتایان خود باید افراد را دنبال کنید.
  • استفاده از لیست ها توصیه می شود.
  • بسته به تنظیمات هر سرور، ایموجی های سفارشی وجود دارد.
  • خوراک خانگی یک شلنگ آتشین است که به راحتی از سوراخ خرگوش پایین می روید و می توانید گم شوید.
  • پیام های مستقیم (برخلاف توییتر) رمزگذاری نمی شوند و واقعاً خصوصی نیستند (به دلیل ماهیت غیر متمرکز شبکه). به جای آن از ایمیل استفاده کنید، ترجیحاً با حریم خصوصی زیبا (PGP) برای حفظ حریم خصوصی واقعی.
  • به پست‌ها “toots” گفته می‌شود.
  • ماستودون است نه مانند توییتر، و همچنین قرار نیست جایگزین توییتر شود.

به دلیل فقدان هدف تجاری (به عنوان مثال، تبلیغ محتوا در ازای پرداخت هزینه و/یا تبلیغات) و اجرای قوانین اعتدال در جامعه که کاربران باید به آن پایبند باشند (برای جلوگیری از ممنوعیت از سرورهای مربوطه خود)، تجربه کلی بسیاری از بازاریابان دیجیتال در ماستودون بوده است:

  • “با طراوت.”
  • “[L]مثل شروع دوباره بدون سر و صدا.”
  • “[T]alk[ing] دوباره در مورد چیزهای واقعی بدون غرق شدن در محتوای تبلیغاتی.”

من به تازگی عضو شدم، پس چگونه می توانم در بحث های سئو شرکت کنم؟

هشتگ ها همه چیز هستند

Mastodon از نظر بحث با توییتر کمی متفاوت است. اگر آن را هش نکنید، اکثر مردم آن را نخواهند دید.

ممکن است در فید اصلی افرادی که شما را دنبال می‌کنند ظاهر شود، اما بسیاری دیگر از «چشمه‌ها» نیز ظاهر می‌شوند. اگر می‌خواهید قابل مشاهده باشید و در بحث‌ها شرکت کنید، هر چیزی را که در ماستودون پست می‌کنید هش کنید!

سئوکاران دیگر را دنبال کنید

در مرحله بعد، با دنبال کردن کارشناسان سئو که در پلتفرم هستند، شروع کنید. می توانید دانلود کنید لیست سئوکاران در Mastodon توسط جان هنشاو نگهداری می شود. دستورالعمل ها را برای وارد کردن لیست به حساب Mastodon خود دنبال کنید.

رابط کاربری را سفارشی کنید

هنگامی که وارد سرور مورد نظر خود می شوید، به طور پیش فرض رابطی مشابه سایر پلتفرم های میکروبلاگینگ خواهید داشت.

گفتنی است، در تنظیمات حساب کاربری گزینه ای برای نمایش آن دارید رابط وب پیشرفته. برای بازاریابان و کاربران قدرتمند، این یک رابط ایده‌آل است زیرا به عنوان یک PWA در مرورگر شما بارگذاری می‌شود و بسیار شبیه به Tweetdeck است.

در رابط پیشرفته، می توانید ستون هایی ایجاد کنید – از جمله جستجوها.

یک گزینه جالب ترکیب جستجوهای متعدد در یک ستون است.

  • ابتدا یک هشتگ را جستجو کنید (مثلا #seo) و سپس این جستجو را پین کنید.
  • در مرحله بعد، به تنظیمات این جستجوی پین شده (در گوشه سمت راست بالا) بروید و “شامل برچسب های اضافی برای این ستون” را انتخاب کنید.
  • در نهایت، هر هشتگ اضافی را به جستجوی «هر کدام از اینها» اضافه کنید (به عنوان مثال، #google و #search).
  • اکنون این ستون شامل پست‌هایی برای هر سه هشتگ است.

مانیتور کردن هشتگ ها

در پایان باید دوباره تاکید کنم:

  • بررسی و نظارت بر #سئو هشتگ برای شرکت در بحث های سئو در Mastodon مهم است.
  • برچسب گذاری پست های مرتبط با سئو خود نیز همینطور است.

چند نکته (فدی) دیگر

تبدیل شدن به یک استاد ماستودون

در حین عادت کردن به پلتفرم و ارسال پیام، مراقب پست‌هایی با این پلتفرم باشید #فدیتیپس هشتگ.

این پست‌ها به شما کمک می‌کنند تا در استفاده از Mastodon در تمام پتانسیل‌اش بهتر شوید.

برنامه های مدیریت

اگرچه تعدادی مختلف (موبایل) وجود دارد برنامه ها، برنامه های پیشرفته زیادی برای مدیریت بسیاری از حساب ها با قابلیت زمان بندی و برنامه ریزی داخلی موجود نیست.

اما با افزایش پذیرش، من گمان می‌کنم که تعدادی از ابزارهای محبوب مدیریت رسانه‌های اجتماعی خدمات خود را به Mastodon گسترش دهند.

اگر هنوز این کار را نکرده اند و شما می خواهید، آنها را پینگ کنید و از آنها بخواهید که این کار را انجام دهند. اغلب آنها فقط به کمی فشار نیاز دارند.

در این بین، برای گیک های بین ما، یک وجود دارد API می توانید از آن استفاده کنید و کتابخانه های زیادی به زبان های برنامه نویسی مختلف مانند پایتون که می توانید برای برنامه ریزی و زمان بندی پست های خود از آن استفاده کنید.

تایید هویت

برخلاف توییتر، شما این کار را می کنید نه برای تایید نیاز به پرداخت در واقع، شما خود تأیید می کنید.

برای انجام این کار، باید وب سایت های خود را به حساب Mastodon خود اضافه کنید و a rel="me" لینک بازگشت به نمایه خود از وب سایت (شرکت) خود، به عنوان یک پیوند:

  • <a href=" rel="me" >Mastodon</a>

یا به عنوان یک عنصر پیوند در سر HTML:

  • <link href="your-profile-url" rel="me" />

با این کار پیوند نمایه شما با یک تیک سبز رنگ می شود تا تأیید شود که هویت خود را تأیید کرده اید.

علاوه بر این، جان مولر دو خط خطی عالی نوشت:

ایموجی های سفارشی

بسته به سروری که به آن ملحق می شوید، می توانید از ایموجی های سفارشی مختلف استفاده کنید. این کدها به عنوان کدهای کوتاه بارگذاری می شوند:

در صورت دسته بندی، در منوی انتخاب ایموجی نیز موجود هستند.

نمونه ای از ایموجی های مرتبط با سئو / فناوری در SEO.chat
نمونه ای از ایموجی های مرتبط با سئو / فناوری در SEO.chat

آیا این همه است؟

نه. چیزهای بیشتری در مورد Mastodon وجود دارد و این مقاله فقط سطح را خراش می دهد.

من را به یاد توییتر و میکروبلاگینگ در روزهای اول می اندازد.

بنابراین، من باید بپیوندم؟

چرا که نه؟

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، فرصت آزمایش با یک کانال ارتباطی جدید و یادگیری در مورد پلتفرم های غیرمتمرکز را در آغوش بگیرید.

آیا جایگزین همه چیز در توییتر خواهد شد؟ احتمالا نه.

یعنی اتلاف وقت است؟ احتمالاً نه، زیرا برخی از افراد (و مکالمات آنها) فقط در Mastodon و/یا در درجه اول خواهند بود.

فرصت را از دست ندهید و امروز بپیوندید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

فیلی ویزه

فیلی یک متخصص فنی سئوی مشهور، مهندس سابق گوگل و یک رهبر فنی ارشد در تیم کیفیت جستجوی گوگل بود. در جستجو برادران او خدمات مشاوره سئو را با ممیزی سئو، کارگاه های سئو ارائه می دهد و وب سایت ها را با موفقیت از جریمه های گوگل بازیابی می کند. فیلی همچنین یک سخنران مکرر در SMX و سایر رویدادهای بازاریابی آنلاین است.


منبع: https://searchengineland.com/mastodon-seo-community-389558