نیکولا آگیوس ویراستار رسانه پولی Search Engine Land پس از پیوستن در سال 2023 است. او جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی پولی، خرده فروشی و موارد دیگر را پوشش می دهد. قبل از این، او مدیر SEO در Jungle Creations (2020-2023) بود و بر استراتژی تحریریه شرکت برای چندین وب سایت نظارت داشت. او بیش از 15 سال تجربه در روزنامه نگاری دارد و قبلا در OK کار کرده است! مجله (2010-2014)، ایمیل آنلاین (2014-2015)، آینه (2015-2017)، جاسوس دیجیتال (2017-2018) و خورشید (2018-2020). او همچنین قبلاً با آژانس SEO Blue Array همکاری کرده بود تا کتاب پرفروش آمازون “تسلط بر سئوی داخلی” را در نویسندگی خود بنویسد.
بازاریابان چگونه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ اگر حساب شما با استفاده از این مدلها تبدیل داشته باشد، میتوانید تا سپتامبر به استفاده از آنها ادامه دهید، اما پس از این مهلت، مدلها حذف میشوند و ممکن است دادهها از بین بروند. اگر روی تبدیلهایی کار میکنید که از این مدلها استفاده نمیکنند، پس از اواسط ژوئیه گزینه تعویض را نخواهید داشت. علاوه بر این، تبدیلهای جدید ایجاد شده دیگر حتی گزینه انتخاب این چهار مدل را نخواهند داشت.
Google از اواسط ژوئیه شروع به بازنشستگی چهار مدل اسناد مبتنی بر قانون در تبلیغات و تجزیه و تحلیل خواهد کرد:
ابتدا کلیک کنید.
خطی.
زوال زمان
مبتنی بر موقعیت.
چرا حالا؟ به گفته یکی از سخنگویان گوگل، گوگل تصمیم گرفته است که چهار مدل انتساب را به دلیل “نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3٪ تبدیلها در Google Ads با استفاده از این مدلها” بازنشسته کند.
«به این دلایل، مدلهای انتساب اول کلیک، خطی، زوال زمانی و موقعیتمحور در Google Ads و Google Analytics 4 حذف خواهند شد. اسناد مبتنی بر داده، آخرین کلیک و اسناد خارجی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.»
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده
چرا ما اهمیت می دهیم: این بهروزرسانی بر حسابهای Google Ads همه بازاریابهایی که هنوز از این مدلهای انتساب استفاده میکنند، تأثیر میگذارد. با حرکت رو به جلو، نظارت بر هر مدلی که آخرین کلیک نباشد دشوارتر خواهد بود زیرا هر بازاریاب فرمولهای انتساب مبتنی بر دادههای متفاوتی دارد.
«در گذشته، میتوانستید از خطی استفاده کنید و به هر لمس اعتبار یکسانی بدهید. شما دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود. هیچ تاثیری بر آخرین لمس نخواهد داشت، زیرا هنوز در دسترس است. اما یافتن برخی از اطلاعات اولیه بسیار مبهمتر خواهد بود، زیرا دیگر راهی برای دیدن فرمولهایی که امتیازهای انتساب را محاسبه میکنند وجود نخواهد داشت.
بازاریاب هایی که هنوز از این مدل های انتساب استفاده می کنند، می توانند تا سپتامبر که به طور کامل حذف می شوند، به این کار ادامه دهند.