سئوی محلی چیست؟ کاربرد آن چیست؟

سئوی محلی چیست؟ کاربرد آن چیست؟

در سئوی محلی، گوگل از IP نتایج جستجوی کاربر استفاده می کند تا موقعیت کاربر را پیدا کند و بر اساس آن نتایج را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر بهترین رستوران ها را جستجو کنید، گوگل نتایج نزدیکی را بر اساس موقعیت مکانی ما به شما ارائه می دهد. این به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات و خدمات را به مشتریان محلی که به دنبال آن هستند ارائه دهند. همانطور که گفته شد، موقعیت جغرافیایی افراد با استفاده از IP آنها قابل شناسایی است. اما موقعیت جغرافیایی یک کسب و کار یا وب سایت با رعایت چند نکته ساده و خاص مشخص می شود.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سئو محلی در سایت مارکترها بدست آورید.

سئوی محلی چیست؟

به طور کلی به مراحلی که برای شناخت موقعیت جغرافیایی خود و اطلاع رسانی به ربات ها یا ربات های گوگل انجام می دهیم سئوی محلی می گویند. سئوی محلی از استراتژی های مختلفی استفاده می کند. سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، دایرکتوری های تجاری مانند Google My Business Listing طبقه بندی می شود. میلیون ها مشتری هر روز از جستجوی محلی برای یافتن بهترین مشاغل محلی در منطقه خود استفاده می کنند. شما می توانید شانس خود را برای به دست آوردن سرنخ از طریق سئوی محلی افزایش دهید.

سئوی محلی را می‌توان شاخه‌ای از فعالیت‌های سئو دانست که بر موقعیت‌یابی یک وب‌سایت در یک منطقه خاص تمرکز دارد. در واقع، زمانی که از سئوی محلی استفاده می‌شود، تمام فعالیت‌های سئو داخلی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی همگی به منظور قرار گرفتن در یک مکان خاص انجام می‌شوند.
گوگل معمولاً نتایج جستجو را برای همان عبارت بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربر در آن حضور دارد تغییر می دهد تا بهترین نتایج را برای هر منطقه نشان دهد. همچنین نتایج برخی از عبارات جستجو در گوگل باید برای هر منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. برای مثال وقتی عبارت رستوران های سنتی اصفهان را جستجو می کنید، نتایج جستجو فقط باید در مورد رستوران های شهر اصفهان باشد.
در غیر این صورت اطلاعات کاربر گوگل از بین خواهد رفت. به همین دلیل الگوریتم های گوگل این گونه کلمات را به درستی تشخیص داده و نتایج مرتبط را برای آن ها نمایش می دهند. این یک فرصت عالی برای مشاغل محلی است تا سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنند.
موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات در مورد جستجوهای محلی به سیگنال هایی مانند محتوای محلی، صفحات رسانه های اجتماعی، پیوندهای وب سایت های محلی و موارد مشابه متکی هستند. بنابراین، شما باید سایت خود را در این زمینه ها بهینه کنید تا در جستجوهای محلی رتبه بندی کنید.

نکات و اصول سئو محلی چیست؟

در این زمینه، اصول شناخته شده ای وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در اینجا ذکر این نکته مهم است که در نظر گرفتن این نکات برای برخی از مشاغل آنلاین بسیار مهم است اما برای برخی دیگر نه. از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نقشه گوگل را جدی بگیرید: همه ما نقشه های گوگل را می شناسیم و احتمالا بارها از آن استفاده کرده ایم. برای کسب امتیاز بیشتر در سئوی محلی، باید نقشه گوگل را جدی بگیرید. بنابراین در اولین قدم باید اطلاعات وب سایت خود را به درستی وارد کنید تا موتورهای جستجو از مکان دقیق کسب و کار شما و موقعیت جغرافیایی آن مطلع شوند.
تمرکز بر سئوی محلی در تولید محتوا تولید محتوا یکی از مهمترین ابزارها برای بهینه سازی صفحات وب سایت در موتورهای جستجو است. برای اینکه صفحات خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید و امتیاز بیشتری در سئوی محلی و گوگل کسب کنید، باید در فرآیند تولید محتوا به موقعیت جغرافیایی توجه بیشتری داشته باشید. بنابراین بهتر است با توجه به موضوع متریال و متریال تولید شده به متراژ مورد نظر توجه شود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه آموزش سئو است، می توانید نام شهرها و مناطق جغرافیایی مهم را در محتوای محصول خود ذکر کنید. با استفاده از عبارت آموزش سئو در تهران می توانید این کار را انجام دهید. علاوه بر این، در صورت امکان، ایده خوبی است که یک موقعیت جغرافیایی را در عنوان محتوای خود قرار دهید.
از نظرات کاربران کمک بگیرید: یکی از امکانات ارائه شده توسط گوگل مپ، امکان ارائه نظرات و امتیازدهی کاربران و کاربران در این قسمت می باشد. اگر اطلاعات وب سایت خود را در Google Maps ثبت کرده اید، بخشی به نام نظر خود را بنویسید وجود دارد که در آن کاربران می توانند با وارد کردن نظرات مثبت و امتیازات بالا، به شما کمک کنند تا جایگاه خود را در سئوی محلی ارتقا دهید. بنابراین از مشتریان خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.
اطلاعات تماس را با دقت پر کنید: معمولاً بسیاری از شرکت ها به وارد کردن اطلاعات تماس اهمیتی نمی دهند. در این میان، شامل برخی اطلاعات تماس مانند شماره تلفن شهری که در آن کار می کنید یا حتی یک کد پستی نیز می تواند به موقعیت سئوی محلی شما کمک کند.
صفحه گوگل پلاس کسب و کار خود را بسازید: یکی دیگر از راه های ارزان و آسان برای رتبه بهتر در سئوی محلی این است که صفحه گوگل پلاس خود را بسازید. در اینجا می توانید با قرار دادن تصاویر مرتبط و با کیفیت در مورد کسب و کار خود به بهبود سئوی محلی خود کمک کنید.

پایان
ادغام سئوی محلی در برنامه سئو یا بازاریابی دیجیتال موجود شما دشوار نیست. همه اینها نیاز به تنظیمات جزئی دارند. سئوی محلی مهمتر از همیشه است. بهینه سازی برای جستجوی محلی، کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند و دید شما را در جستجوی آنلاین افزایش می دهد. اگر کسب و کار یا وب سایت شما منطقه جغرافیایی خاصی را پوشش می دهد، باید سئوی محلی را نیز در نظر بگیرید. عدم انجام این کار می تواند به کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند.
امروزه سئوی محلی به یک راه حل ضروری برای کسب و کارها برای افزایش فروش تبدیل شده است. تمرکز بر سئوی محلی به این معنی نیست که می توانید سئو داخلی یا خارجی را نادیده بگیرید، بلکه باید تمام کارهای سئوی خود را با تمرکز بر کلمات کلیدی محلی انجام دهید. این به شما کمک می کند تا مشتریانی را از منطقه خود جذب کنید. از آنجایی که مشتریان واقعی به دنبال کلمات کلیدی محلی هستند، نرخ تبدیل برای این جستجوها بسیار بالا است. اگر کسب و کار محلی دارید، باید روی سئوی محلی سرمایه گذاری کنید.