اما بازاریابان هنوز باید عملکرد را اندازه گیری کنند. کوکی ها برای آن مفید بوده اند.
ایده های سطح بعدی برای ردیابی سئو
بسیاری از ما ترجیح میدهیم شفافیت و محدودیتهای معقولی در مورد آنچه که یک تبلیغکننده میتواند ردیابی کند و چگونه ما را هدف قرار میدهد، داشته باشیم. اما به طور کلی، من متوجه شده ام که ما آن را به همین صورت رها می کنیم.
اما این محدودیت های حریم خصوصی در راه است و چیز خوبی است.
در حال حاضر تمرکز و منابع کافی روی این انتقال به دور از کوکی ها به اتاق های تمیز و راه حل های قابل ردیابی بیشتر متمرکز شده است.
اگر بتوانید این کار را انجام دهید، کل سازمان از وضوح بیشتر سهم سئو و ارزش آن برای کسب و کار سود خواهد برد.
MMM یک رویکرد از بالا به پایین است که معمولا چندین سال داده را پوشش میدهد، در حالی که MTA یک رویکرد از پایین به بالا، دقیقتر و متکی به کوکیها برای ردیابی جلسات و کاربران است.
این را نمی توان در مورد سئو گفت. اما ما باید راههایی برای اندازهگیری اثربخشی سئو پیدا کنیم و باید مطابق با رویکردهای کانالهای امروزی پیچیده باشد.
مدلهای اندازهگیری سنتی که از کوکیها استفاده میکنند، مانند اسناد چند لمسی (MTA)، بهطور فزایندهای از جعبهابزارهای تجزیه و تحلیل حذف خواهند شد.
تلاش برای وادار کردن کلیکهای ارگانیک به مدلسازی ترکیب رسانه (MMM) یک کاربرد نادرست از معیار است، زیرا نتایجی را که قبلاً به سازمان گزارش شده تغییر میدهید.
پس آیا واقعاً مرگ کوکی مهم است؟
سئو از زمان وجود خود با عدم ردیابی کوکی ها سر و کار داشته است.
Adam Audette SVP SEO و Data Science است Blend360. آدام کار خود را در اوایل دهه 2000 با موسس آژانس SEO AudetteMedia آغاز کرد. او نزدیک به هشت سال رئیس جهانی SEO برای Merkle / Dentsu بود. او اکنون در Blend360 با ترکیب دنیای علم داده و SEO کار می کند. آدام و تیمهایش با بسیاری از برندهای پیشرو جهان از جمله گوگل، فیسبوک، آمازون، زاپوس، والمارت، تارگت، اکسپریان، سامسونگ، والگرین و بسیاری دیگر کار کردهاند.