سابقه پرداخت کم Creator Fund توسط TikTok باعث شده است تا برای همیشه از پلتفرم خارج شود


سازندگان در TikTok که از میزان پرداختی که از صندوق سازندگان آن دریافت می‌کنند ناامید شده‌اند، این پلتفرم را با ادعای آسیب‌های سلامت روان و فرسودگی شغلی ترک می‌کنند.

الگویی از سازندگان ناراضی. از زمانی که پلتفرم متعهد شد در یک دوره سه ساله مجموعاً ۱ میلیارد دلار بپردازد، سازندگان متعددی وجود داشته اند که از TikTok به دلیل پرداخت های کم انتقاد کرده اند. در واقعیت، سازندگانی مانند هنک گرین ادعا می‌کنند که به ازای هر هزار بازدید ویدیو بین ۰.۰۲ تا ۰.۰۳ دلار دستمزد دریافت می‌کنند. برای درک این موضوع، سازندگان یوتیوب ادعا می کنند که به ازای هر هزار بازدید، تقریباً 1 دلار دستمزد دریافت می کنند.

  • در سال 2021 کوین یاتسوشیرو ویدیویی در TikTok ایجاد کرد که با بیش از 3 میلیون بازدید در فضای مجازی منتشر شد. او فقط 12.50 دلار دستمزد گرفت.
  • آلیشیا تراوین ویدیویی را در سال 2021 منتشر کرد که 1.8 میلیون بازدید داشت. او حدود 10 دلار دستمزد گرفت.
  • نیکی آپوستولو یک TikToker با 145000 دنبال کننده است. او حدود 3 ویدیو در روز پست می کند که هر کدام حدود 2 تا 3 میلیون بازدید دارند. او به طور متوسط ​​حدود 20 تا 30 دلار در ماه درآمد دارد.
  • جیمی دونالدسون یکی از برترین سازندگان TikTok است که بیش از 32 میلیون طرفدار در این پلتفرم دارد. در ژانویه او فقط 25.10 دلار درآمد داشت.

راه حل چیست؟ سازندگان Trautwein و Yatsushiro هر دو پیشنهاد کرده‌اند که TikTok باید یک برنامه پرداخت استاندارد ایجاد کند، دقیقاً شبیه نحوه عملکرد مدل YouTube. این امر صندوق سازندگان TikTok را به برنامه ای رقابتی و امن تر تبدیل می کند.

مدل یوتیوب سال گذشته، سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب نوشت در یک پست وبلاگی مبنی بر اینکه این شرکت بین سال‌های 2018 و 2021 30 میلیارد دلار برای سازندگان هزینه کرده است. «ما نمی‌توانیم درآمد کلی این دو برنامه را مقایسه کنیم – TikTok متعلق به یک شرکت خصوصی است – اما می‌دانیم که یوتیوب تقریباً دو برابر شده است. بسیاری از کاربران به اندازه TikTok، نه 30 برابر بیشتر.”

انجام معاملات حمایت از برند. گزینه دیگر برای سازندگان TikTok این است که مستقیماً با مارک های بزرگ برای معاملات حمایت مالی کار کنند. سازندگانی مانند Vi Luong که 1 میلیون دنبال کننده دارد، از طریق حمایت های مالی تا 32000 دلار در ماه درآمد کسب کرده اند.

مطابق با بیزینس اینسایدر، Deanna Giulietti خالق سبک زندگی با اطراف است 1.7 میلیون دنبال کننده در TikTok Giuletti اکنون محتوا را در TikTok و Instagram Reels ایجاد می کند که از آنها برای کسب درآمد استفاده می کند. خالق به Insider گفت که بسته به زمان سال به طور متوسط ​​10 تا 15 قرارداد اسپانسر در ماه امضا می کند و سال گذشته فقط از معاملات برندها 535000 دلار به دست آورد که شامل 126000 دلار در ماه نوامبر به لطف فشار تعطیلات بود.

ادعاهای TikTok TikTok ادعا می‌کند که بر اساس عوامل مختلفی از جمله بازدید از ویدیو، تعامل، مکان‌های مشاهده شده و کل شرکت‌کنندگان در Creator Fund به سازندگان خود پول می‌دهند. “اصالت یک دیدگاه” نیز یک عامل در نظر گرفته شده است، اگرچه هیچ داده ای در مورد نحوه محاسبه آن وجود ندارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. ادعاهای TikTok مبنی بر اینکه می خواهند منبع درآمد ثابت و قابل اعتمادی برای سازندگان باشند در بهترین حالت خنده دار است. ما نمی گوییم که همه سازندگان شرکت کننده در Creator Fund دستمزد کمتری دریافت می کنند، اما داده ها چیز دیگری را به ما نمی گویند. با این حال، این می‌تواند خبر خوبی برای برندهایی باشد که به دنبال اینفلوئنسر هستند، زیرا ممکن است تعداد سازندگانی که به دنبال معاملات هستند بیشتر باشد.


جدید در سرزمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/tiktoks-history-of-low-creator-fund-payouts-has-some-leaving-the-platform-for-good-386656