فید، داستان، کاوش، قرقره، جستجو

اینستاگرام از یک الگوریتم برای رتبه بندی محتوا استفاده نمی کند. الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای متعدد – که هر کدام هدف خاصی را دنبال می‌کنند – تعیین می‌کنند که کاربران اینستاگرام چه چیزی را می‌بینند.

اینستاگرام به این موارد نگاه می کند:

  • فعالیت قبلی کاربر در اینستاگرام (به عنوان مثال، پست لایک، ذخیره، اشتراک گذاری و نظرات).
  • فعالیت کاوش گذشته یک کاربر (پست هایی که کاربر پسندیده، ذخیره کرده، به اشتراک گذاشته یا نظر داده است؛ نحوه تعامل کاربر با پست ها در کاوش).
  • اطلاعات پست کنید (چقدر و با چه سرعتی سایر کاربران یک پست را دوست دارند، نظر می دهند، به اشتراک می گذارند و ذخیره می کنند). اینستاگرام می‌گوید: «این سیگنال‌ها در Explore بسیار بیشتر از فید یا استوری اهمیت دارند.
  • سابقه تعامل کاربر با یک حساب کاربری.
  • اطلاعات سازنده (به عنوان مثال، تعداد دفعاتی که کاربران در چند هفته گذشته با آن سازنده تعامل داشته اند).
  • آیا محتوا از اینستاگرام پیروی می کند دستورالعمل های توصیه.

چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند

سیگنال های کاربر:

  • تعامل – لایک، اشتراک گذاری، ذخیره، نظرات و زمان صرف شده برای تعامل با یک پست.
  • حساب هایی که کاربر اخیرا دنبال کرده است.
  • حساب‌هایی که یک کاربر اخیراً دوست داشته یا با آنها درگیر شده است.
  • ترجیح قالب (به عنوان مثال، اگر بیشتر با تصاویر در مقایسه با ویدیوها یا فرمت های دیگر درگیر شوید، اینستاگرام تصاویر بیشتری را نشان می دهد).
  • سابقه تعامل با یک حساب دیگر.
  • پست های اخیر به اشتراک گذاشته شده توسط حساب هایی که یک کاربر دنبال می کند.
  • پست‌هایی از حساب‌هایی که کاربران قبلاً آن‌ها را دنبال نمی‌کنند که اینستاگرام فکر می‌کند ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشند. همانطور که اینستاگرام توضیح داد:
    • “اینها حدس های آموزش دیده ای هستند که چقدر احتمال دارد با یک پست به روش های مختلف تعامل داشته باشید. تقریباً دوازده مورد از این موارد وجود دارد. در فید، پنج تعاملی که ما با دقت به آنها نگاه می‌کنیم این است که چقدر احتمال دارد که چند ثانیه روی یک پست صرف کنید، روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید، آن را به اشتراک بگذارید و روی عکس نمایه ضربه بزنید.
  • تنظیمات برگزیده حساب

مهمترین سیگنال هایی که اینستاگرام به آنها نگاه می کند:

  • فعالیت کاربر (قرارهایی که کاربر پسندیده، ذخیره کرده، مجدداً به اشتراک گذاشته، نظر داده است، یا با آنها درگیر شده است).
  • سابقه تعامل کاربر با یک حساب کاربری.
  • اطلاعات حلقه (به عنوان مثال، محبوبیت، آهنگ صوتی، تصاویر در ویدیو).
  • اطلاعات سازنده (سیگنال های محبوبیت شامل تعداد دنبال کنندگان، سطح تعامل).

اینستاگرام اعلام کرد رتبه بندی فید هزاران سیگنال را در نظر می گیرد. سیگنال هایی که اینستاگرام مورد بحث قرار می دهد در سه سطل بزرگ قرار می گیرند – کاربر، سازنده و پست.

فید اینستاگرام ترکیبی از محتوای حساب‌هایی است که کاربر دنبال می‌کند، محتوای پیشنهادی و تبلیغات. همچنین ترکیبی از فرمت ها – فیلم ها، تصاویر و چرخ فلک ها وجود دارد.

سیگنال‌های ورودی که اینستاگرام برای استوری‌ها به آنها نگاه می‌کند عبارتند از:

  • اشتراک‌گذاری شده توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید (که ناقض اینستاگرام نیستند دستورالعمل های انجمن).
  • مشاهده سابقه (هر چند وقت یکبار کاربر داستان های یک حساب را مشاهده می کند).
  • سابقه تعامل (هر چند وقت یکبار یک کاربر با داستان های یک حساب درگیر می شود – به عنوان مثال، یک لایک یا یک DM).
  • صمیمیت (رابطه کاربر با سازنده و احتمال اینکه آنها به عنوان دوستان یا خانواده با هم در ارتباط باشند).

چگونه اینستاگرام رتبه بندی کاوش

سیگنال های خالق:

اینستاگرام همچنین سعی می کند از نمایش بیش از حد این موارد پشت سر هم خودداری کند:

  • پست هایی از همان شخص.
  • پست های پیشنهادی

چگونه اینستاگرام استوری ها را رتبه بندی می کند

همچنین می توانید تا پنج لینک در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.




منبع: https://searchengineland.com/how-instagram-ranks-content-feed-stories-explore-reels-search-427774

چه خبر. رتبه بندی اینستاگرام توضیح داده شد به روز رسانی به a است پست 2021 – بنابراین اکثر تغییرات نسبتاً حداقل هستند. قابل توجه اینستاگرام:

  • فید و داستان را در دو بخش مجزا جدا کرد.
  • بر پیروی از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های انجمن تأکید بیشتری داشته باشید.
  • بخشی به نام شخصی‌سازی فید و داستان‌ها را اضافه کرد و نکات جدیدی در مورد نحوه شخصی‌سازی فید و داستان‌ها اضافه کرد.
  • بحث خود را در مورد Shadowbanning گسترش داد.

اینستاگرام از چندین الگوریتم استفاده می کند

توصیه های سئو اینستاگرام:

  • یک دسته یا نام پروفایل اینستاگرام را انتخاب کنید که با محتوای پست‌های شما مرتبط باشد.
  • کلمات کلیدی و مکان های مرتبط را در بیو خود بگنجانید.
  • از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط در کپشن های خود استفاده کنید.

اینستاگرام منبع خود را به روز کرده است و توضیح می دهد که چگونه رتبه بندی در هر قسمت از برنامه خود – Feed، Stories، Explore و Reels کار می کند.

قرقره ها می توانند کمتر قابل مشاهده باشند اگر:

  • وضوح پایین.
  • واترمارک شده.
  • بی‌صدا یا حاوی حاشیه‌ها.
  • بیشتر متن.
  • تمرکز بر مسائل سیاسی.
  • قبلا در اینستاگرام منتشر شده بود.

جستجوی اینستاگرام چگونه کار می کند

در جدیدترین منبع اینستاگرام نحوه عملکرد الگوریتم جستجوی اینستاگرام ذکر نشده است. با این حال، اینستاگرام در یک پست سال 2021 این کار را انجام داد. بررسی نحوه عملکرد جستجوی اینستاگرام.

کاوش جایی است که اینستاگرام تصاویر و ویدیوهایی را از حساب‌هایی که کاربر دنبال نمی‌کند توصیه می‌کند. رتبه بندی در Explore مشابه رتبه بندی Feed و Stories است.

سیگنال ها در جستجوی اینستاگرام چه اهمیتی دارند:

  • پرس و جو اینستاگرام سعی می‌کند آن را با نام‌های کاربری، بایوس، زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها مطابقت دهد.
  • فعالیت کاربر حساب‌هایی که کاربر دنبال می‌کند، پست‌هایی که مشاهده کرده است و تعداد دفعاتی که در گذشته با یک حساب تعامل داشته‌اند. اینستاگرام بیشتر اکانت ها و هشتگ هایی را که کاربر دنبال می کند یا بازدید می کند را نشان می دهد.
  • سیگنال های محبوبیت تعداد کلیک ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و فالوها برای حساب ها، هشتگ ها و مکان ها.

اینستاگرام محتوا را در بخش‌های مختلف برنامه (مانند فید، استوری، کاوش، حلقه‌ها و جستجو) به‌طور متفاوتی رتبه‌بندی می‌کند.

اینستاگرام چگونه فید را رتبه بندی می کند

اطلاعات پست:

  • محبوبیت:
    • تعداد لایک.
    • چقدر زود مردم آن را دوست دارند.
    • تعداد نظرات
    • تعداد سهام.
    • تعداد ذخیره ها
  • زمانی که پست شد
  • محل.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگر می خواهید دید و تعامل خود را در این پلتفرم به حداکثر برسانید، درک نحوه عملکرد رتبه بندی اینستاگرام بسیار مهم است.