اینستاگرام از یک الگوریتم برای رتبه بندی محتوا استفاده نمی کند. الگوریتمها، طبقهبندیکنندهها و فرآیندهای متعدد – که هر کدام هدف خاصی را دنبال میکنند – تعیین میکنند که کاربران اینستاگرام چه چیزی را میبینند.
اینستاگرام به این موارد نگاه می کند:
- فعالیت قبلی کاربر در اینستاگرام (به عنوان مثال، پست لایک، ذخیره، اشتراک گذاری و نظرات).
- فعالیت کاوش گذشته یک کاربر (پست هایی که کاربر پسندیده، ذخیره کرده، به اشتراک گذاشته یا نظر داده است؛ نحوه تعامل کاربر با پست ها در کاوش).
- اطلاعات پست کنید (چقدر و با چه سرعتی سایر کاربران یک پست را دوست دارند، نظر می دهند، به اشتراک می گذارند و ذخیره می کنند). اینستاگرام میگوید: «این سیگنالها در Explore بسیار بیشتر از فید یا استوری اهمیت دارند.
- سابقه تعامل کاربر با یک حساب کاربری.
- اطلاعات سازنده (به عنوان مثال، تعداد دفعاتی که کاربران در چند هفته گذشته با آن سازنده تعامل داشته اند).
- آیا محتوا از اینستاگرام پیروی می کند دستورالعمل های توصیه.
چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند
سیگنال های کاربر:
- تعامل – لایک، اشتراک گذاری، ذخیره، نظرات و زمان صرف شده برای تعامل با یک پست.
- حساب هایی که کاربر اخیرا دنبال کرده است.
- حسابهایی که یک کاربر اخیراً دوست داشته یا با آنها درگیر شده است.
- ترجیح قالب (به عنوان مثال، اگر بیشتر با تصاویر در مقایسه با ویدیوها یا فرمت های دیگر درگیر شوید، اینستاگرام تصاویر بیشتری را نشان می دهد).
- سابقه تعامل با یک حساب دیگر.
- پست های اخیر به اشتراک گذاشته شده توسط حساب هایی که یک کاربر دنبال می کند.
- پستهایی از حسابهایی که کاربران قبلاً آنها را دنبال نمیکنند که اینستاگرام فکر میکند ممکن است به آنها علاقهمند باشند. همانطور که اینستاگرام توضیح داد:
- “اینها حدس های آموزش دیده ای هستند که چقدر احتمال دارد با یک پست به روش های مختلف تعامل داشته باشید. تقریباً دوازده مورد از این موارد وجود دارد. در فید، پنج تعاملی که ما با دقت به آنها نگاه میکنیم این است که چقدر احتمال دارد که چند ثانیه روی یک پست صرف کنید، روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید، آن را به اشتراک بگذارید و روی عکس نمایه ضربه بزنید.
- تنظیمات برگزیده حساب
مهمترین سیگنال هایی که اینستاگرام به آنها نگاه می کند:
- فعالیت کاربر (قرارهایی که کاربر پسندیده، ذخیره کرده، مجدداً به اشتراک گذاشته، نظر داده است، یا با آنها درگیر شده است).
- سابقه تعامل کاربر با یک حساب کاربری.
- اطلاعات حلقه (به عنوان مثال، محبوبیت، آهنگ صوتی، تصاویر در ویدیو).
- اطلاعات سازنده (سیگنال های محبوبیت شامل تعداد دنبال کنندگان، سطح تعامل).
اینستاگرام اعلام کرد رتبه بندی فید هزاران سیگنال را در نظر می گیرد. سیگنال هایی که اینستاگرام مورد بحث قرار می دهد در سه سطل بزرگ قرار می گیرند – کاربر، سازنده و پست.
فید اینستاگرام ترکیبی از محتوای حسابهایی است که کاربر دنبال میکند، محتوای پیشنهادی و تبلیغات. همچنین ترکیبی از فرمت ها – فیلم ها، تصاویر و چرخ فلک ها وجود دارد.
سیگنالهای ورودی که اینستاگرام برای استوریها به آنها نگاه میکند عبارتند از:
- اشتراکگذاری شده توسط حسابهایی که دنبال میکنید (که ناقض اینستاگرام نیستند دستورالعمل های انجمن).
- مشاهده سابقه (هر چند وقت یکبار کاربر داستان های یک حساب را مشاهده می کند).
- سابقه تعامل (هر چند وقت یکبار یک کاربر با داستان های یک حساب درگیر می شود – به عنوان مثال، یک لایک یا یک DM).
- صمیمیت (رابطه کاربر با سازنده و احتمال اینکه آنها به عنوان دوستان یا خانواده با هم در ارتباط باشند).
چگونه اینستاگرام رتبه بندی کاوش
سیگنال های خالق:
- اطلاعاتی در مورد ایجاد کننده پست
- چند بار افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته اند.
- اگر محتوا از اینستاگرام پیروی کند دستورالعملهایی برای محتوای کاهشیافته در فید.
اینستاگرام همچنین سعی می کند از نمایش بیش از حد این موارد پشت سر هم خودداری کند:
- پست هایی از همان شخص.
- پست های پیشنهادی
چگونه اینستاگرام استوری ها را رتبه بندی می کند
همچنین می توانید تا پنج لینک در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.