محتوای با کیفیت چیست؟


محتوای با کیفیت ذهنی است. برخی از افراد خلاصه ای در سطح مبتدی می خواهند در حالی که برخی دیگر به عمق و بینش متخصص بیشتری نیاز دارند. محتوای با کیفیت بهتر از محتوایی است که در حال حاضر وجود دارد و خوانندگان آن را مفید، به یاد ماندنی می یابند و احتمالاً محتوا را به اشتراک می گذارند.

به عنوان سئوکار، ما معمولاً در مورد چیزهایی می نویسیم که مردم به دنبال آن هستند. این باعث می شود که محتوا مفید باشد، اما اگر بسیاری از سایت های با رتبه برتر را مطالعه کنید، اغلب همان چیزها را می گویند. با خواندن چند نتیجه اول ممکن است احساس کنید که در حال خواندن مطالب مشابه هستید.

کلمات کلیدی زیادی مانند محتوای 10x یا محتوای آسمان خراش وجود دارد، اما تنها چیزی که واقعاً باید انجام دهید این است که چیزی بهتر از آنچه وجود دارد بسازید.

هنگام نوشتن محتوای جدید، شما یک مزیت دارید. می‌توانید محتوایی را که رتبه‌بندی می‌کند، ببینید و این همان نواری است که باید از آن فراتر بروید.

بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

ایجاد محتوای با کیفیت بخشی از علم و بخشی هنر است. همچنین نیاز به کار سخت و تخصص زیادی دارد.

سئوکاران به حجم زیادی از داده ها دسترسی دارند. ما میتوانیم ببینیم:

  • همه چیزهایی که مردم با تحقیق کلمات کلیدی جستجو می کنند.
  • همه چیزهایی که محتوای برتر برای آنها رتبه بندی می شود.
  • همه چیزهایی که محتوای موجود در مورد آنها صحبت می کند.

بسیاری از افرادی که پرس و جو می کنند قصد دارند اطلاعات اولیه را در قالبی سریع و آسان بیابند. محتوایی که سازماندهی شده، ساده شده و به راحتی قابل خواندن و اسکن باشد مفید است.

بسیاری از محتوای ایجاد شده توسط SEO ها برای رتبه بندی در موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است، اما برای کاربران نیز مفید است. ما تمایل داریم مواردی را که کاربران در جستجوی آن هستند پوشش دهیم و به سؤالات مربوط به موضوع پاسخ دهیم. برای بسیاری از کاربران، این نوع محتوا یک مقدمه عالی برای یک موضوع ایجاد می کند.

مشکل این است که، در بسیاری از موارد، ما فقط تخصص را جعل می کنیم، یا نویسندگانی داریم که تخصص را جعل می کنند.

برای ایجاد محتوای با کیفیت، به تخصص واقعی نیاز دارید.

شما می توانید محتوای خود را از آنچه در حال حاضر وجود دارد متمایز کنید:

  • تجربیات، داستان ها و دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارید.
  • از جمله داده هایی که فقط در دسترس شما هستند.
  • داشتن یک نظر، یک دیدگاه منحصر به فرد یا یک دیدگاه متفاوت.

بسیاری از صفحاتی که در حال حاضر رتبه بندی می شوند، احتمالاً برای سال ها رتبه بندی می شوند. آنها ممکن است محتوای خود را در آن زمان به روز و اصلاح کرده باشند تا آن را بهتر کنند.

محتوای موجود همچنین ممکن است لینک های قدرتمند و مرتبط زیادی داشته باشد. پدیده ای وجود دارد که در آن محتوای با رتبه برتر تمایل به دریافت لینک های بیشتری دارد و شکست آن را دشوار می کند.

شما باید خارق العاده باشید و برای غلبه بر چنین محتوایی تلاش کنید. آسان نخواهد بود.

اگر می خواهید آنها را شکست دهید، احتمالاً به یک تیم از افراد نیاز دارید.

  • یک SEO برای انجام تحقیق.
  • نویسنده و داستان نویس بزرگ.
  • یک متخصص برای بینش منحصر به فرد خود.
  • ویرایشگر برای تصحیح هر گونه اشتباه.

هر فرد مهارت های ارزشمندی را که برای ایجاد محتوای با کیفیت لازم است اضافه می کند.

ایجاد این نوع محتوا بیش از آن چیزی است که بیشتر شرکت ها مایل به سرمایه گذاری در آن هستند، تلاش می کند. هنگامی که چند بازدید یا چند نتیجه اولیه دارید، بحث در مورد منابع مورد نیاز برای ایجاد این محتوا می تواند بسیار ساده تر باشد.

تله ای که می بینم بسیاری از شرکت ها در آن گرفتار می شوند، ایجاد محتوا به عنوان یک کار یکباره و نه یک فرآیند تکراری است. وقتی منابع بیشتری دارید و می خواهید نتایج بهتری بگیرید، همیشه می توانید محتوای فعلی خود را بهبود ببخشید.

برای مثال، این دومین بار است که این مقاله را برای Search Engine Land می نویسم. من در ابتدا در سال 2016 یک قطعه در مورد محتوای با کیفیت برای آنها نوشتم و اکنون تجربه و تخصص بسیار بیشتری نسبت به تمام آن سال ها پیش برای به اشتراک گذاشتن دارم.

نحوه سنجش کیفیت

اندازه گیری کیفیت سخت است زیرا ذهنی است. بسیاری از سئوکاران به مواردی مانند تعداد کلمات و چگالی کلمات کلیدی نگاه می کنند، اما اینها معیارهای بدی هستند. برخی از سوالات مانند سن افراد را می توان به طور کامل با یک عدد پاسخ داد. شما به کل داستان زندگی آنها نیاز ندارید.

هیچ راه درستی برای سنجش کیفیت وجود ندارد.

سئوکاران ممکن است بخواهند به موارد زیر نگاه کنند:

  • رتبه بندی.
  • ترافیک.
  • پیوندها.
  • اشاره می کند.
  • سهام اجتماعی

کسب و کارها می خواهند اندازه گیری کنند:

  • تبدیل ها
  • سرنخ های واجد شرایط
  • درآمد.

همچنین ممکن است بخواهید مواردی مانند رضایت کاربر را در نظر بگیرید.

موتورهای جستجو کار دشواری را در پی بردن به نتایج خوب برای بسیاری از کاربران مختلف با خواسته ها و نیازهای مختلف دارند. به طور کلی، آنها تمایل دارند محتوای متنوعی را نشان دهند که با اهداف مختلف کاربر مطابقت دارد، به طوری که هر فرد احتمالاً چیزی برای او مفید خواهد یافت.

بیایید نگاهی به برخی از راهنمایی هایی که موتورهای جستجو برای ایجاد محتوا ارائه کرده اند بیندازیم.

چگونه موتورهای جستجو در مورد محتوای با کیفیت فکر می کنند

گوگل الگوریتم های زیادی را ایجاد کرد تا مشخص کند چه محتوایی برای کاربران بهترین است. آنها همچنین راهنمایی های زیادی در مورد آنچه که به دنبال آن هستند ارائه می دهند.

برخی از اصطلاحاتی که آنها برای توصیف نوع محتوای مورد نظر خود استفاده می کنند عبارتند از:

  • کارشناس.
  • معتبر.
  • قابل اعتماد.
  • مربوط.
  • مفید، مفید.
  • کیفیت بالا.
  • اصل.
  • همه جانبه.
  • جالب هست.
  • بصیرتی.
  • واقعی.
  • به تفصیل
  • درگیر کننده.
  • معتبر
  • آموزنده.
  • با ارزش
  • کاربر محور.
  • معتبر.

اکثر آنها صفت های ذهنی هستند و اندازه گیری آنها دشوار است. با این حال، آنها با سؤالاتی که مهندسانشان از خودشان می‌پرسند و حتی راهنمایی‌هایی که به ارزیابی‌کنندگان کیفیت می‌دهند، راهنمایی‌های زیادی ارائه می‌کنند.

دستورالعمل های کیفیت وب مستر گوگل

گوگل دارد دستورالعمل های کیفیت، که هستند:

اصول اساسی

  • صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از ترفندهایی که برای بهبود رتبه موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است خودداری کنید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که آیا احساس راحتی می کنید که چه کاری را برای وب سایتی که با شما رقابت می کند یا به یک کارمند Google توضیح دهید. تست مفید دیگر این است که بپرسید: «آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند آیا این کار را انجام می دادم؟
  • به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند. وب سایت خود را از سایرین در حوزه کاری خود متمایز کنید.

دستورالعمل های خاص

اجتناب کردن تکنیک های زیر:

  • محتوای تولید شده به صورت خودکار برای دستکاری رتبه بندی جستجو
  • شرکت در طرح های پیوند
  • ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی
  • پنهان کاری
  • تغییر مسیرهای یواشکی
  • متن یا لینک های مخفی
  • صفحات درگاه
  • محتوای خراشیده شده
  • شرکت در برنامه های وابسته بدون افزودن ارزش کافی
  • بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی نامربوط
  • ایجاد صفحاتی با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ یا نصب ویروس ها، تروجان ها یا سایر بدافزارها
  • سوء استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته
  • ارسال پرسش‌های خودکار به Google

دنبال کردن شیوه های خوب:

  • نظارت بر سایت خود برای هک کردن و حذف محتوای هک شده به محض ظاهر شدن
  • جلوگیری و حذف هرزنامه های تولید شده توسط کاربر در سایت شما

گوگل در مورد نحوه ایجاد محتوای ارزشمند

سپس وجود دارد این بخش (بایگانی شده از طریق Wayback Machine) از دوره آکادمی وب مستر گوگل، که راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد محتوای ارزشمند ارائه می دهد.

همانطور که شروع به تولید محتوا می کنید، مطمئن شوید که وب سایت شما:

مفید و آموزنده: اگر در حال راه‌اندازی سایتی برای رستوران هستید، می‌توانید مکان، ساعات کار، اطلاعات تماس، منو و یک وبلاگ را برای به اشتراک گذاشتن رویدادهای آینده اضافه کنید.

با ارزش تر و مفیدتر از سایت های دیگر: اگر در مورد نحوه تربیت سگ می نویسید، مطمئن شوید که مقاله شما ارزش یا دیدگاه متفاوتی نسبت به مقالات متعدد در وب در مورد آموزش سگ ارائه می دهد.

معتبر: اعتبار سایت خود را با استفاده از تحقیقات اصلی، نقل قول ها، پیوندها، بررسی ها و توصیفات نشان دهید. بیوگرافی نویسنده یا توصیفات مشتریان واقعی می تواند به افزایش اعتبار و شهرت سایت شما کمک کند.

کیفیت بالا: محتوای سایت شما باید منحصر به فرد، خاص و با کیفیت باشد. نباید به صورت انبوه تولید شود یا در تعداد زیادی از سایت های دیگر برون سپاری شود. به خاطر داشته باشید که محتوای شما باید در درجه اول برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان ایجاد شود، نه اینکه در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

درگیر کننده: با افزودن تصاویری از محصولات، تیم یا خودتان، رنگ و زندگی را به سایت خود بیافزایید. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان با اشتباهات املایی، سبکی و واقعی منحرف نمی شوند. تعداد بیش از حد تبلیغات نیز می تواند حواس بازدیدکنندگان را پرت کند. بازدیدکنندگان را با تعامل با آنها از طریق به‌روزرسانی‌های منظم، کادر نظرات یا ابزارک‌های رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید.

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل

ارزش خواندن را دارد دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی Google (چندین بار). من برخی از بخش های مهم مربوط به کیفیت را در اینجا آورده ام:

4.1 ویژگی های صفحات با کیفیت بالا

صفحات با کیفیت بالا تقریباً برای هر هدف مفیدی وجود دارند، از دادن اطلاعات گرفته تا خنداندن مردم گرفته تا ابراز هنرمندانه و خرید محصولات یا خدمات آنلاین.

چه چیزی یک صفحه با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟ یک صفحه با کیفیت بالا باید هدف مفیدی داشته باشد و به خوبی به آن هدف برسد. علاوه بر این، صفحات با کیفیت بالا دارای ویژگی های زیر هستند:

• سطح بالایی از تخصص، اقتدار، و اعتماد (EAT).

• مقدار رضایت بخش MC با کیفیت بالا، از جمله عنوان توصیفی یا مفید.

• رضایت بخش اطلاعات وب سایت و/یا اطلاعات در مورد اینکه چه کسی مسئول وب سایت است. اگر صفحه عمدتاً برای خرید است یا شامل تراکنش‌های مالی است، باید اطلاعات خدمات مشتری رضایت‌بخشی داشته باشد.

• شهرت وب سایت مثبت برای وب سایتی که مسئول MC در صفحه است. شهرت مثبت خالق MC، اگر متفاوت از وب سایت باشد.

4.2 مقدار رضایت بخش از محتوای اصلی با کیفیت بالا

کیفیت MC یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی کیفیت صفحه است و EAT صفحه را مطلع می کند. برای همه انواع صفحات وب، ایجاد MC با کیفیت بالا به مقدار قابل توجهی از حداقل یکی از موارد زیر نیاز دارد: زمان، تلاش، تخصص، و استعداد/مهارت. برای مقالات خبری و صفحات اطلاعاتی، MC با کیفیت بالا باید از نظر واقعیات برای موضوع دقیق باشد و در صورت وجود چنین اتفاق نظری باید توسط اجماع کارشناسان پشتیبانی شود.

برای هر صفحه ای که ارزیابی می کنید، قبل از نتیجه گیری در مورد آن، چند دقیقه را به بررسی MC اختصاص دهید. مقاله را بخوانید، ویدیو را تماشا کنید، تصاویر را بررسی کنید، از ماشین حساب استفاده کنید، بازی آنلاین را انجام دهید و غیره. به یاد داشته باشید که MC ویژگی‌ها و عملکرد صفحه را نیز شامل می‌شود، بنابراین صفحه را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه یک صفحه محصول در وب سایت فروشگاهی است، حداقل یک محصول را در سبد خرید قرار دهید تا مطمئن شوید سبد خرید کار می کند. اگر صفحه یک بازی آنلاین است، چند دقیقه را به بازی آن اختصاص دهید.

هدف از صفحه به شما کمک می کند تا تعیین کنید محتوای با کیفیت بالا برای آن صفحه چیست. برای مثال، صفحات اطلاعاتی با کیفیت بالا باید از نظر واقعیات دقیق، واضح نوشته شده و جامع باشند. محتوای خرید با کیفیت بالا باید به کاربران اجازه دهد تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و به راحتی محصولات را خریداری کنند. طنز یا طنز با کیفیت بالا باید سرگرم کننده باشد، در حالی که دقت واقعی الزامی نیست تا زمانی که صفحه توسط کاربران به عنوان طنز درک شود.

میزان محتوای لازم برای رضایت بخش بودن صفحه به موضوع و هدف صفحه بستگی دارد. یک صفحه با کیفیت بالا در یک موضوع گسترده با اطلاعات زیادی در دسترس، محتوای بیشتری نسبت به یک صفحه با کیفیت بالا در یک موضوع محدودتر خواهد داشت. در اینجا چند نمونه از صفحات با مقدار رضایت بخش MC با کیفیت بالا آورده شده است.

گوگل چگونه محتوای مفید را تعریف می کند؟

Google همچنین بهترین روش‌ها و سوالاتی را ارائه کرده است تا از خود درباره برخی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی خود بپرسید – Panda، Core، بررسی محصول و محتوای مفید.

می‌توانید همه آن‌ها را در این مقاله پیدا کنید: به گفته گوگل، محتوای مفید چیست.

الگوریتم های گوگل و منابع مرتبط:

چگونه مایکروسافت بینگ کیفیت محتوا را در نظر می گیرد

مایکروسافت بینگ نیز ارائه می دهد مقداری راهنمایی که کیفیت محتوا را به سه “رکن” تقسیم می کند:

  • قدرت: آیا می توانیم به این محتوا اعتماد کنیم؟
  • سودمند: آیا محتوا مفید و به اندازه کافی مفصل است؟
  • ارائه: آیا محتوا به خوبی ارائه شده و یافتن آن آسان است؟

افکار نهایی

ایجاد محتوای با کیفیت به زمان، تلاش، منابع و تخصص نیاز دارد.

شما باید بیشتر کار کنید، خلاق تر باشید و دانش بیشتری نسبت به کسانی که قبل از شما آمدند تا چیزی عالی خلق کنید.

اگر بتوانید آن را بردارید، می توانید خندقی ایجاد کنید که عبور از آن را برای دیگران دشوار می کند. حتی اگر آنها بتوانند از شما پیشی بگیرند، با کمی کار بیشتر ممکن است بتوانید رتبه اول را از آنها پس بگیرید.

به آن ادامه دهید و چیزی عالی خلق کنید!


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

پاتریک استوکس مشاور محصول، سئوی فنی و سفیر برند در اهرفس. او نویسنده اصلی فصل سئو سالنامه وب 2021 و داور فصل سئو 2022 است. او یک سازمان‌دهنده جلسه رالی SEO، کنفرانس رالی SEO، آبجو و جلسه SEO است. او همچنین یک گروه Technical SEO Slack را اداره می کند و ناظر /r/TechSEO در Reddit است.


منبع: https://searchengineland.com/what-is-quality-content-251071