محتوای مفید، EEAT، مردم نیز می پرسند

گوگل در پایان سال 2022 و اوایل سال 2023 بر چه چیزی تاکید داشت؟ چه چیزی در نتایج گوگل به‌طور برجسته نشان داده می‌شود و بدون اینکه افراد زیادی آن را هیج کنند، در تجزیه و تحلیل‌ها ضربه‌ای ایجاد می‌کند؟

اما اگر می‌خواهید بازی خود را پیش ببرید و از رقبا پیشی بگیرید، فرصت‌های سئو را به اشتراک می‌گذارم که ارزش سرمایه‌گذاری در این سال را دارند.

فرصت های سئو برای استفاده در سال 2023

عواقب انتشار به روز رسانی محتوای مفید (HCU) بسیار زیاد بود. اما بلافاصله پس از آن، گوگل آن را به عنوان یک سیستم رتبه بندی جستجوی دائمی و نه یک رویداد واحد اعلام کرد. از آن زمان به‌روزرسانی‌های مرتبط بیشتری که تأثیرات برجسته‌ای در بین وب‌سایت‌ها داشتند، انجام شده‌اند.

محتوای موجود خود را به عنوان یک فرصت تشخیص دهید. منابع را سرمایه گذاری کنید تا با حل مشکلاتی که مردم درخواست می کنند، آنها را به قطعات مفید تبدیل کنید (به بخش آخر مراجعه کنید).


در حالی که آنها به یک UX تمیز علاقه دارند، به خصوص صفحات وب بدون تبلیغات در بالای صفحه و بهینه سازی شده برای سرعت سایت، UX بخشی از EEAT نیست.

شما هم می توانید همین کار را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک منبع مفید با قالب بندی متن عقل سلیم (جدول، لیست) تهیه کنید و همه چیز آماده است.

شما هنوز هم می توانید این کارها را انجام دهید. اما بهتر است مستقیم به منبع بروید. به سادگی به Google مراجعه کنید، بیشتر، حتی درخواست های تک کلمه ای گسترده را در صنعت خود جستجو کنید و سپس سؤالات ارائه شده را جستجو کنید.

به هر حال، تمرکز بر روی اصول – بهینه سازی وب سایت، ایجاد محتوا و جذب لینک – هنوز هم امروزه نتایج سئو را به همراه دارد.

PAA ها جدید نیستند. آنها برای چند سال گسترده بودند و در سال 2019 منفجر شدند. ویژگی PAA در ژوئیه 2022 به نصف بیشتر ظاهر شد، اما از آن زمان به بعد بازگشت.

وقتی شروع به جذب هزاران بازدیدکننده برای یکی از محبوب‌ترین پرسش‌های ناوبری در وب کردم، متوجه شدم که سؤالات PAA برای سئوی من مفید است. نه، اینطور نبود [google] یا [facebook] اما نزدیک: [twitter].

ما نمی خواهیم گوگل را دنبال کنیم و کورکورانه هر چیزی را که آنها می گویند باور کنیم. آنها ممکن است چیزهایی را که نمی خواهند شما روی آنها تمرکز کنید حذف کنند یا از زبانی استفاده کنند که رمزگشایی آن سخت است. وقتی نوبت به اطلاعیه ها و اسناد رسمی می رسد، بین خطوط را بخوانید.

در اینجا به توصیه‌های عملی نیاز است – نه آنچه صاحب سایت می‌خواهد (پول بیشتری کسب کند) بلکه آنچه بازدیدکننده می‌خواهد انجام دهد (یاد بگیرید چگونه وبلاگ نویسی کنید).

به خودی خود کمک می کند

جستجوی هوش مصنوعی بدون شک داغ ترین موضوع در بازاریابی دیجیتال در حال حاضر است. من نگران هستم که مبتدیان سئو فکر کنند تنها چیزی که نیاز دارند یک ربات چت هوش مصنوعی است تا “سریع پولدار شوند”. وقتی همه و عمه‌شان به موضوع بزرگ بعدی فشار می‌آورند، سعی می‌کنم محتاط باشم و در برابر تبلیغات اولیه مقاومت کنم.

تاکتیک‌های سئوی پایدار را اجرا کنید که در درازمدت جواب می‌دهند. آنها ممکن است به اندازه جدیدترین ابزار مجهز به هوش مصنوعی براق نباشند، اما به شما کمک می کنند تا سال ها در تجارت بمانید.

در زیر مواردی وجود دارد که من متوجه شده ام.

1. تمرکز جدید گوگل: محتوای مفید

محتوای مفید یک راه حل را به طور کلی توضیح می دهد و توصیه های عملی گام به گام را برای اجرا ارائه می دهد.

در ابتدا فکر می کردم گوگل به تجربه کاربری اشاره می کند، اما اشتباه کردم.

برای اینکه محتوای شما واقعا مفید باشد، باید ویژگی های زیر را نشان دهد:

تخصص را نشان می دهد

EEAT تغییر قابل توجه دیگری در راهنمای گوگل برای کیفیت جستجو است. تجربه افزوده قابل توجهی به مفهوم رایج تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است.

راهنمایی گوگل همیشه در راستای این بود که «فقط محتوای عالی ایجاد کنید و بقیه به دنبال خواهند داشت». با گذشت زمان، آنها کمتر به پیوندها وابسته شده اند و اکنون می توانند کیفیت و مفید بودن محتوا را به صورت الگوریتمی تعیین کنند.

یا روی خود، تیم و توانایی‌های مورد نیاز در زمینه خاص خود سرمایه‌گذاری می‌کنید یا به افرادی که قبلاً آن‌ها را دارند، دسترسی پیدا می‌کنید.

تاکید بر محتوای مفید به جای صرفاً “محتوای با کیفیت” یک تغییر پارادایم است. گوگل سال ها بر کیفیت تمرکز کرده است، بنابراین این یک تغییر عظیم در فلسفه آنها است.

طبق گفته های ژانویه، 64٪ تا 70٪ از نتایج جستجو دارای PAA بودند RankRanger و سمروش داده ها. این باعث می شود PAA ها دومین ویژگی مهم SERP بعد از پیوندهای سایت باشند.

مردم همچنین در SERPs 800x575 می پرسند

من شک داشتم زیرا با اشکالات و افزایش ترافیک بی ارزش مواجه شده بودم. الآن نه. پس از بررسی بیشتر، من یکی از طرفداران PAAs شدم.

ابزارهای هوش مصنوعی تجربه دست اولی در برخورد با بسیاری از فرآیندهای دستی ندارند. به عبارت ساده، هوش مصنوعی نمی تواند آشپزی کند، یوگا انجام دهد یا بسکتبال بازی کند. فقط می تواند نظریه و محتوای موجود را مطالعه کند و آن را بازنویسی کند.

“E” جدید در EEAT به تجربه واقعی افرادی که محتوا را ایجاد کرده اند اشاره دارد. گوگل قصد دارد به تجربه دست اول پاداش دهد. دوباره، واضح است که آنها می خواهند به جای محتوای تولید شده به صورت خودکار، محتوای افراد آشنا با یک موضوع را رتبه بندی کنند.

در حالی که در اطراف هستند از مزایای آنها از نظر ترافیکی لذت ببرید. در گذشته، ما مجبور بودیم منابع شخص ثالث را استخراج کنیم، مانند:

  • انجمن ها (گروه های فیس بوک و لینکدین).
  • سایت های پرسش و پاسخ (Quora، StackExchange، حتی Reddit AMA).
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/seo-opportunities-helpful-content-eeat-people-also-ask-393807

قبل از PAA ها، قطعه های برجسته چیز بزرگ بعدی بودند. اما تا سال 2022 تعداد PAAها 10 برابر بیشتر از اسنیپت‌ها در گوگل بود و تکه‌های برجسته اغلب به جستجوهای بدون کلیک منجر می‌شدند. شما اغلب برای رتبه بندی قطعه ها نیاز به نشانه گذاری طرحواره دارید، که به معنای کار اضافی است.

در مقابل، محتوای کاملاً خودکار هوش مصنوعی یا سایر محتوای ارزان و تولید انبوه صرفاً سایر منابع موجود در وب را خلاصه می کند. این دست دوم است و بر اساس تجربه نیست – معادل شایعات یا شایعات است.

مشکلات خاص را حل می کند

برای اطمینان از ارائه محتوای مفید، به تقاضای واقعی پاسخ دهید. هیچ راهی برای انجام این کار بهتر از نگاه کردن وجود ندارد مردم هم می پرسند (PAA) سوالات. گوگل در حال حاضر آنها را در زیر اکثر نتایج برای جستجوهای اصلی نشان می دهد.

با این حال، چنین «راهنماهای وبلاگ نویسی» چیزی در مورد نحوه نوشتن برای یک وبلاگ، نحوه دریافت ایده (فراتر از تحقیقات کلمات کلیدی) یا نحوه وادار کردن افراد به پیوند دادن به شما نمی گویند (این فقط در مورد اطلاع رسانی نیست).

به‌جای پیوستن به گروه هوش مصنوعی، تصمیم گرفتم «جاده کم‌تر سفر» را انتخاب کنم و به منابع خود گوگل نگاه کنم.

حتی اگر هوش مصنوعی بتواند رانندگی کنید، موشک های مستقیم و چت، معمولاً همان هوش مصنوعی نیست که محتوا تولید می کند. مگر اینکه شما ربات هوش مصنوعی تسلا شروع به وبلاگ نویسی در مورد رفت و آمد روزانه می کند، هیچ تجربه دست اولی برای استفاده از آن وجود ندارد.

HCU در ابتدا بر وب سایت های خودکار تأثیر قابل توجهی نداشت.

محتوای مفید انجام می دهد نه برای کمک به پر کردن فرم، ثبت نام، پرداخت یا کلیک بر روی نتایج جستجوی Google نیاز دارید. در حالت ایده‌آل، صفحه تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر را دارد، نه یک مکان ترانزیت یا “هرزنامه وبلاگ” که به جای دیگری پیوند داده شود.

محتوای با کیفیت بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد. شما باید منابع را بررسی کنید، اطلاعات را تأیید کنید و پیوندهای دیگر را دنبال کنید تا زمینه و بینش بیشتری دریافت کنید.

با پیدا کردن افراد مناسب و واداشتن آنها به نوشتن برای شما، مزیت رقابتی به دست آورید. ما در مورد آن صحبت می کنیم با تجربه موضوع کارشناسان که نمایشگاه هم دارند قدرت در وب بوده و قابل توجهی به دست آورده اند اعتماد از مخاطبان

PAA ها متفاوت هستند. آنها می توانند ترافیک سایت هایی را که قبلاً کمتر برجسته بودند (از جمله وبلاگ سئو تقریباً خاموش من) افزایش دهند. من برای پست منابع توییتر خود یک PAA به دست آوردم که مزایا و معایب توییتر را به طور منظم در جدولی در کنار هم فهرست می کرد.

این یک فرصت عالی برای متمایز شدن و متمایز شدن از دریای محتوای متوسط ​​تولید انبوه و اغلب خودکار است.

اگر توصیه های گوگل را دنبال کرده اید، احتمالاً سایت شما مملو از محتوای باکیفیت است. خوش به حالت! اما امروزه این کافی نیست.

از سوی دیگر، محتوای مفید، مشکلات خاصی را از همان ابتدا حل می کند و:

  • حواس را پرت نمی کند، اما آنچه را که مردم نیاز دارند، ارائه می دهد.
  • به خاطر محتوا راضی نیست.
  • برای ویروسی بودن ساخته نشده است.
  • مورد استفاده خاص دارد.
  • نحوه رفع یک مشکل رایج یا برخورد با یک مشکل شناخته شده را توضیح می دهد.
  • راه حل مستقلی را ارائه می دهد که نیازی به بازگشت به Google ندارد.
  • اگر کاربر بخواهد در مورد همان موضوع بیشتر بخواند، پیوندها و منابع اضافی را ارائه می دهد.

مشاوره عملی ارائه می دهد

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


2. معیارهای رتبه بندی گوگل: EEAT

Google-QRG-Dec-2022-update-page-26-EEAT

در عصر محتوای بیش از حد هوش مصنوعی، گوگل می‌خواهد به افرادی که به موضوعی که پوشش می‌دهند اهمیت می‌دهند، قدرت بدهد. EEAT گواه آشکار آن است.

3. ویژگی مورد علاقه SERP گوگل: «مردم نیز سؤال می پرسند».

مقاله جیسون بارنارد، SERPs با نام تجاری گوگل را بررسی کنید: چرا باید بر مردم نیز بپرسید، برای بررسی عمیق PAAها.

توصیه های گوگل را با کمال میل بپذیرید، اما آنها را نادیده نگیرید

محتوای مفید برای پرت کردن، جلب توجه و فروش یک محصول یا خدمات نیست. برای ارتقای محتوای خود و مفید کردن آن، می‌توانید:

  • به سوالات خاص پاسخ دهید.
  • متن متن را خوانا/قابل اسکن کنید.
  • ارائه و/یا فهرست راه حل ها.
  • بهینه سازی برای هدف خاص کاربر.

همچنین، چنین راهنماهایی که به منظور ایجاد درآمد هر چه بیشتر از شرکت‌های وابسته هستند، هرگز به شما نمی‌گویند که حفظ یک وبلاگ و به‌روزرسانی منظم آن چقدر سخت است، چه رسد به جلب توجه.

محتوای مفید توسط کارشناسان موضوعی نوشته شده است که از تجربه دست اول می دانند کارها چگونه کار می کنند.

ما عادت کرده‌ایم محتوای باکیفیتی را ببینیم که زمینه را ارائه می‌دهد، به منابع اشاره می‌کند یا پیوندهای اضافی ارائه می‌کند. محتوای مفید فراتر از این است.

به عنوان مثال، بسیاری از راهنماهای «نحوه راه‌اندازی وبلاگ» فقط نحوه راه‌اندازی وردپرس را توضیح می‌دهند، حتی اگر معمولاً با بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی آماده است و برای خرید هاست (از شرکتی که بالاترین پورسانت‌های وابسته را می‌پردازد) آماده است.